Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 01:33
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Huh?
Dé ultieme rampenfilm, van de schrijver van o.a. Independence Day en Godzilla.

"10,000 years ago, one storm changed the face of our planet. On May 28, It will happen again."

hoe kom je erbij?
Ik zag de trailer in de bioscoop een tijdje terug, en er hing een gigantische poster aan de buitenkant van de Pathé ArenA, zeer indrukwekkend. De trailer kun je op je pc kijken:
Lage kwaliteit
Medium kwaliteit
Hoge kwaliteit
(gebruik rechtermuisknop: doel opslaan als/save target as)

hoe gaat ie dan?
Plot Outline:
Spoiler


En in het kort? Zonder spoilers dan?
De ultieme rampenfilm, die hebben we hier, alles komt er in voor, tornados, aarbevingen, vloedgolven (flatgebouwen hoog) en een heuse ijstijd (althans, begin van).

Laat eens een poster zien?


Afbeeldingen misschien nog verder?
ja hoor, maar wel van de officiële website geript als je het niet erg vind:











OMG, waar vind ik meer info?!
Meer info alhier en de officiële website is natuurlijk hier.

En wat denk jij ervan?
Mij lijkt het echt een ontzettend goeie, mooie, en leuke film voor in de bios. Misschien qua verhaallijn niet echt leuk, maar het idee vind ik super. Als de verhaallijn dan ook nog cool is, dan zou het helemaal te gek zijn.
---------------------------------------------------------

Ja, leuk, maar in de titel stond nog iets right?
om nog een beetje extra discussiewaarde aan dit topic en extra tekens aan jouw post toe te voegen,
Wat is jouw favoriete rampenfilm en waarom?

je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan films als:

- Independence Day
- Deep Impact
- Armageddon
- Vulcano
- The Core
e.v.a.

En jouw keuze?
Ik vind de meeste rampenfilms wel leuk, vooral als het ook echt fout gaat, en niet dat ze heel corny de wereld nét nog kunnen redden. Ik kijk uit naar the day after tomorrow, misschien kan ik dan eindelijk een favoriet kiezen.

en by the way, dit is volgens mij mijn grootste openingspost ooit
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 08:31
Verwijderd
ik vind pearl harbor een hele goeie rampen film en de titanic ook.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 08:45
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Armageddon vond ik leuk, Pearl Harbor ook Verheug me wel op deze film, heel mooi gemaakt
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 08:57
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Hopelijk niet rampzalig slecht als Emmerich's andere rampenfilms.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 08:59
Verwijderd
Laat ik nou net al een hele tijd zin hebben in een rampenfilm...!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 09:11
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
alluman schreef op 23-03-2004 @ 09:59:
Laat ik nou net al een hele tijd zin hebben in een rampenfilm...!
Ja ik ook, t mocht ook wel weer eens

Beste rampenfilm:
Independence day
Al zie ik liever dat de aarde ns een keer echt kapot gaat door een komeet of zo...tis altijd dat de helft overleeft. Gewoon alleen storten op het uitsterven van de gehele mensheid dat zou ik spannender vinden.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 12:24
Verwijderd
Pearl Harbor, Titanic, Independence Day, Armageddon en Deep Impact. Ik heb The Core in de bioscoop gezien en die vond ik toch iets minder (alleen het begin was erg gaaf)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:21
Nebula
Nebula is offline
Ik vind rampenfilms vaak wel vermakelijk, maar ze behoren niet tot mijn favorieten. The Day After Tomorrow lijkt mij best wel leuk, ik heb er al een stuk of drie trailers van gezien.

Ik vind trouwens dat ze aan het eind van Independence Day wel zo'n wapperende Amerikaanse vlag hadden mogen plakken, net als in Saving Private Ryan..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:35
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
tzijn ook niet echt mijn favorieten, maar ik mag er graag eentje zien
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:09
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Vond sum of all fears best een kutfilm, maar ik vond de ramp erin toch wel cool.

En 28 days later, is dat een rampenfilm?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:22
Verwijderd
12 monkeys is mijn favoriet,tsja deep impact en volcano vond ik ook goed
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:28
Nebula
Nebula is offline
Oh ja, Twelve Monkeys. Die vind ik ook erg leuk ja!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 02:02
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Kan niet zoveel rampenfilms bedenken momenteel maar Twelve Monkeys en The Towering Inferno vond ik goed.

En ik ben ook wel benieuwd naar The Day After Tomorrow, ondanks dat Roland Emmerich er achter zit
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 14:16
Nebula
Nebula is offline
The Towering Inferno wil ik ook nog een keer zien.

Al was het alleen maar om de soundtrack.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 14:30
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Waar gaat die over?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 20:24
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
hullo?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:04
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
"Soylent Green", "The Day the Earth Stood Still" en "The Day After" zijn ook aardig.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:10
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Pearl Harbor en Independence Day rampenfilms Earthquake, Twister, Dante's Peak, Deep Impact... dat zijn rampenfilms... Pearl Harbor is een ongeloofwaardig oorlogs/liefdesfilmpje, en Independence Day is science fiction...
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2004, 22:47
Verwijderd
Deep Impact , beter dan Armageddon. Maar ik heb er eigenlijk nog te weinig gezien om goed te kunnen oordelen.

En de meest slechte rampenfilm allertijden vond ik toch wel Dreamcatcher. Voor zover je het een rampenfilm kunt noemen dan. En dan te bedenken dat ik ook nog het boek heb gelezen...

Vandaag heb ik Le Temps Du Loup gezien, vond ik ook wel erg indringend.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 13:01
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Vandaag heb ik Le Temps Du Loup gezien, vond ik ook wel erg indringend.
Michael Haneke is geweldig. Had wel meer intensiteit verwacht, maar nog steeds een beklemmende film.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 14:49
Verwijderd
Dr. Strangelove

En ik zit nog steeds ongeduldig te wachten op de Terry Gilliam's verfilming van 'Good Omens' (Terry Pratchett & Neil Gaiman)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:32
Verwijderd
Strangelove is ook een geweldige film ja. Ik heb een zwak voor forummers die Strangelove op een positieve manier ter sprake brengen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 17:57
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
groeit er iets tussen jullie 2?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 18:44
The Stranger
Avatar van The Stranger
The Stranger is offline
Rampenfilms vind ik niet zo veel aan. Post-apocalyptische films vind ik wel weer leuk, zoals bijvoorbeeld Soylent Green, John Carpenter's Escape From NY/LA, Mad Max, Waterworld en een heleboel anderen die ik vergeten ben.
__________________
~eef <3 "No hugging, no learning."
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 17:32
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Nog 2 weekjes!

Spoiler
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2004, 18:05
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Independence Day vind ik zelf een heel goede film. Omdat hij War of the Worlds uit 1953 is gebasseerd.
Deep Impact vind ik ook heel goed.
En als je Gremlins 2 als rampenfilm rekend vind ik die ook heel goed.

The Day After Tomorrow lijkt één van de beste rampenfilms ooit te worden. Ik ga hem echt wel zien hoor!
Were will you be, on May 28?
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 18:54
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
De trailers van "Day after tomorrow" spreken mij wel aan

Armageddon is mijn favo rampenfilm

Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 18:57.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 19:56
deadpassenger
Avatar van deadpassenger
deadpassenger is offline
die wil ik echt gaan zien
echt goed dat er over een onderwerp als broeikaseffect enz eens zo'n grote film gemaakt wordt ..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 22:20
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Aaaarg... Hebben we ons een weekje vergist, dachten we dat die deze week al uit kwam... Viel FF tegen toen we de aftelklok zagen staan in de bioscoop...
Zeker een film die ik ga kijken .
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 22:36
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 17-05-2004 @ 23:20 :
Aaaarg... Hebben we ons een weekje vergist, dachten we dat die deze week al uit kwam... Viel FF tegen toen we de aftelklok zagen staan in de bioscoop...
Zeker een film die ik ga kijken .
Volg dan mijn premières... tsk tsk

The Day After Tomorrow mist écht niet hoor.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 22:38
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Weer één?

Ik dacht dat dat een eenmalige periode was, waarin al die rampenfilms uitkwamen. Beginnen we weer opnieuw.

Dit is echt zo'n film die ik niet in de bios kijk, maar wel een keertje huur ofzo.

Overigens, 28 mei? Dan zie ik ijskappen 'n shit over de stad op m'n verjaardag dit jaar.
__________________
yupyup.

Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 22:41.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 22:41
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Iedereen die op een donderdag jarig is heeft premières op zijn of haar verjaardag (jep in nederland draait ie officieel vanaf 27 mei, donderdag is in nederland première dag oid).

Op mijn verjaardag komt Harry Potter uit, 3 juni. Dús weet ik dat mijn verjaardag op een donderdag valt. Ook zijn de meeste examens op mijn verjaardag afgelopen. Hm. Dit is ook et eerste jaar waar ik sinds einde van het jaar ervoor weet op wat voor dag mijn verjaardag valt. Namelijk met de trailer van Harry Potter.

Best erg.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:29
ganralph
ganralph is offline
*ff pimpen dat ik em al gezien heb*

ik vond het een erg gave film. hij draait natuurlijk alleen om de special effects, maar als je dat vantevoren weet, hoef je er ook niet over te zeuren - het ziet er namelijk allemaal erg gaaf uit.

helaas lijkt ie heel erg op Independence Day, maar die is ook al weer 8 jaar oud en het einde van TDAT is iig stukken beter.

zeker de moeite waard, tenminste in de bios want ik denk dat ie op een tv/computerscherm helemaal niet tot zn recht komt
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:36
Verwijderd
De trailer is indrukwekkend, maar ik ben bang dat het inhoudelijk niks wordt als ik idd zie dat Emmerich hem heeft geregisseerd. Ik hoop iig het beste, want er zit wel potentie in....maar ik hou m'n hart vast :\
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:01
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
De trailer bedriegd!

Volgend IMDB gaat de film over een natuurramp (helft van de film) terwijl de andere helft gaat over een wetenschapper die zijn zoon zoekt! Volgens de trailer is het alleen maar natuurramp gedoe
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:59
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Lijkt me een leuke film
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-05-2004, 18:36
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ja, lijkt me goede film!! Ik verwacht er echt heeel veel van .
Titanic is me favo rampenfilm en me favo film in het algemeen!
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:49
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Apomes schreef op 18-05-2004 @ 17:01 :
Volgend IMDB gaat de film over een natuurramp (helft van de film) terwijl de andere helft gaat over een wetenschapper die zijn zoon zoekt!

Exact wat ik verwachte. Met een beetje actie er nog bij is deze film helemaal top.

Ik wist dit al toen ik de trailer zag ( "Im gonna get you out of there!" )

Maar je hebt het idee dat hier weinig oplettende kijkertjes zitten?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:21
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Kijk wat ik nou niet begrijp is dat er tornado's, vloedgolven, aardbevingen en een ijstijd tegelijkertijd kunnen plaatsvinden ..waarschijnlijk is het ook niet zo maar ik d8 dat het zo zat..
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 11:59
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Apomes schreef op 18-05-2004 @ 17:01 :
De trailer bedriegd!

Volgend IMDB gaat de film over een natuurramp (helft van de film) terwijl de andere helft gaat over een wetenschapper die zijn zoon zoekt! Volgens de trailer is het alleen maar natuurramp gedoe
de trailer bedriegt helemaal niet. de film draait om een natuurramp, dat is de setting voor het verhaal van de wetenschapper.
nou ja, beter gezegd is het verhaal van de wetenschapper een slap excuus om de special effects aan op te hangen. er zijn overigens nog meer verhaallijntjes dan de wetenschapper en zijn zoon.
maar de film gaat volledig over de natuurramp. trouwens een trailer verteld meestal niet wat er in de 2e helft van de film precies gaat gebeuren

daarnaast is de trailer een reclamefilmpje. er is ook een verschil tussen de dreft in de reclame en de dreft bij ons in de keuken
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 12:01
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 19-05-2004 @ 10:21 :
Kijk wat ik nou niet begrijp is dat er tornado's, vloedgolven, aardbevingen en een ijstijd tegelijkertijd kunnen plaatsvinden ..waarschijnlijk is het ook niet zo maar ik d8 dat het zo zat..
het kan ook niet per se in deze mate, maar in de filmwereld kan het dan al snel wel

trouwens een radicale klimaatverandering zou iets dergelijks wel kunnen veroorzaken (alleen niet binnen een paar dagen)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 15:23
Verwijderd
Deze film lijkt me een visueel spektakel, meer niet. Komt het best tot zijn recht in de bioscoop. Het verhaal zal ongetwijfeld flinterdun zijn, om van het script nog maar te zwijgen. Logisch ook, aangezien Emmerich de boel heeft geschreven/geregisseerd.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 14:11
Verwijderd
Independence Day, maar omdat dat de eerste film is die ik in de bioscoop heb gezien, als 10jarig meisje
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:30
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Mars Attack
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 23:14
Verwijderd
Na het zien van de "making-of" is er maar één conclusie mogelijk: het wordt een ongelofelijk oppervlakkige klotefilm.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 23:26
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
óf: het wordt een ongelooflijk oppervlakkige, doch vermakelijke en mooi gemaakte kutfilm Ik vond de stukjes die ze lieten zien iig indrukwekkend, dus t lijkt me wel tof om m in de bios te zien.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 02:05
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik zag zonet de making of. Qua SFX wordt 't natuurlijk 'n heel spektakel. Verder is 't niks nieuws onder de zon: Washington, New York, LA en alle major cities zijn in dit soort films bijvoorbeeld al verscheidene keren in de as gelegd.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 13:54
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Dr. Strangelove is idd vrij geniaal. En voor een rampenfilm ook nog is een apart einde.

Independence day en deep impact zijn ook wel okay, twister was ook wel lache.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:45
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 22-05-2004 @ 00:14 :
Na het zien van de "making-of" is er maar één conclusie mogelijk: het wordt een ongelofelijk oppervlakkige klotefilm.
Dat verwacht ik ook na het zien daarvan. Er zit dus een "verhaal" in verwerkt over een jongen, die vast wel iets met een meisje heeft en die vast wel een paar keer moet redden, en moet overleven. (deep impact?).
Een verhaal erin ontkom je natuurlijk niet aan, maar waarom dan altijd zo'n verhaal

Een favoriete rampen film zou ik niet op kunnen noemen. Kan me weinig goede herinneren. Dr. Strangelove misschien als dat een rampenfilm is.
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 17:41
deadpassenger
Avatar van deadpassenger
deadpassenger is offline
Citaat:
moenbase schreef op 21-05-2004 @ 19:30 :
Mars Attack
en btw - klopt het trouwens dat the day after tomorrow ook echt slecht afloopt ( dus geen heldhaftige redding tegen het eind , maar gewoon één grote apocalyps ) ? dat zou best best wel koel zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.