Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2009, 13:12
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Misschien zie ik iets over het hoofd, omdat het te mooi lijkt om waar te zijn

Als ik van punt A naar punt B wil met de Randstadrail (de veredelde metro), kan ik als abonnementsvorm een sterabonnement nemen. Het zijn 6 zones, dus een 6* abonnement t.w.v. 194 euro.

Als ik nu een NS maandkaart neem, van station A naar station B, waar ik de minimale reisafstand neem, betaal ik voor dit abonnement 57,20 euro. Een OV supplement voor alle zones (dus met de bus, tram en metro in heel Nederland) kost 69 euro. Totaal 126,20 euro.

Waarom zou ik dan een sterabonnement nemen als ik voor zowat 70 euro (!!) minder per maand een treinabonnement heb EN onbeperkt met het OV kan reizen ipv alleen het standaard randstadrail traject?

Zie ik iets over het hoofd of kan ik de tweede optie gewoon aanschaffen?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2009, 13:25
Verwijderd
De tweede optie kan je gewoon aanschaffen! Lang leve de kortingen die NS krijgt op sterabo's
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 13:28
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
De tweede optie kan je gewoon aanschaffen! Lang leve de kortingen die NS krijgt op sterabo's
Wat apart!

Wat me trouwens wel opviel, pas vanaf een maandabonnement 4* (129,95) wordt de NS+OV optie goedkoper. En meestal reis je met een sterabonnement maar door maximaal drie zones heen. Zal daardoor wel komen?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 13:28
Verwijderd
Ook een leuke is het maandabonnement 1 ster:maandabonnement 1-ster € 40,00
Ik reis iedere dag van Zwolle naar Deventer vv en in Zwolle ga ik met de bus naar het station. In Deventer gebruik ik de bus drie keer per week. Het NS supplement kost 29 euro per maand, en is geldig in álle zones in Zwolle en in Deventer. Ik bespaar dus 51 euro per maand door niet twee maandabonnementen extra te hoeven aanschaffen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Wat apart!

Wat me trouwens wel opviel, pas vanaf een maandabonnement 4* (129,95) wordt de NS+OV optie goedkoper. En meestal reis je met een sterabonnement maar door maximaal drie zones heen. Zal daardoor wel komen?
Niet helemaal: http://dev.comwave.eu/www.vbn-bv.nl/...?pagina_id=339
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 02:27
Math1985
Math1985 is offline
Citaat:
Als ik van punt A naar punt B wil met de Randstadrail (de veredelde metro), kan ik als abonnementsvorm een sterabonnement nemen. Het zijn 6 zones, dus een 6* abonnement t.w.v. 194 euro.
Nee, een 4-ster-abonnement is voldoende. Je hoeft als centrumzone natuurlijk niet per se A of B te nemen, je kan beter de middelste zone als centrumzone nemen, en met 4 sterren kun je dan 3 zones in alle richtingen reizen vanaf die zone.

Als er toevallig een zone is die grenst aan zowel de 2e als 5e zone waar je door heen reist is zelfs een 3-sterren-abonnement voldoende volgens mij
__________________
Sterven is een slechte gewoonte...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 06:23
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Nee, een 4-ster-abonnement is voldoende. Je hoeft als centrumzone natuurlijk niet per se A of B te nemen, je kan beter de middelste zone als centrumzone nemen, en met 4 sterren kun je dan 3 zones in alle richtingen reizen vanaf die zone.

Als er toevallig een zone is die grenst aan zowel de 2e als 5e zone waar je door heen reist is zelfs een 3-sterren-abonnement voldoende volgens mij
Ik zat me dit laatst ook te bedenken ja! Je hebt gelijk Het is dan wel een 4-sterren-abonnement, vanwege de indeling van de zones en de route die de metro neemt.
Voor die prijs kan ik nét iets voordeliger het treinabonnement + OV supplement nemen en dat heeft als voordeel dat ik overal met bus/metro/tram kan reizen!
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.