Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2002, 11:12
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Kan misschien ook wel in die andere topic mjah dit kan ook wel..

In nieuwe kleding zit vaak stijfsel, waardoor de kleding mooi strak blijft, en de vorm goed behoud. Als je je kledingstuk één keer in de was flikkert is de stijfsel er uit en ziet het er meteen minder mooi uit.

*althans ik denk dat 't aan de stijfsel ligt*

Nou was ik mn kleding (shirtjes/rokjes/broeken) niet extreem vaak, maar ja ze moeten toch wel es de was in.. En ik wil mn kleding houden zoals nieuw, dus wat doe jij hier aan? Een geweldig wasprogramma, wasmiddel, of gooi jij je haute-couture shirtje in een bak met stijfsel?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2002, 12:01
shanli
shanli is offline
ik doe er niks aan
behalve dan apart wassen soms de eerste keer (en de keren erna...)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 12:03
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
ik vind het juist wel iets hebben als de broek (of iets anders) beetje gedragen uitziet en lekker nonchalant licht gekreukt fijn zit (maar de 1e x dragen is idd ook )
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 12:18
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Ninh:
Wol wasprogramma/handwas en goed opbergen in de kast na gebruik wil ook wel eens helpen. Buiten de kast gaat je kleding er harder aan, doordat mensen er op gaan zitten, op de vloer smijten etc... Merk je vooral bij spijkerbroeken.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 13:17
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Strak opvouwen,en nadat het uit de droger komt er gelijk uit halen en opvouwen.

Ik vind kleren juist leuker worden naarmate het vaker gedragen is,al ligt dat wel een beetje aan het kledingstuk.
Een galajurk verliest zn charme waarschijnlijk wel als het gekreukeld en vervaagt is.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 13:52
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik was eigenlijk de meeste dingen met de hand (behalve broeken dan) en dan laat ik het liggend op een handdoek drogen ( wij doen niet aan drogers ) Dan lubbert het niet uit o.i.d.
En natuurlijk zwarte kleding wassen met water en een scheutje azijn, dan blijft het gewoon echt goed zwart.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:05
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
handwas?
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:10
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(Roos)

Speciaal wol-programma op de wasmachine, spijkerbroeken binnenstebuiten wassen, dan blijven ze donker, alles gelijk ophangen in de kast. Ik heb nogal de gewoonte om kledingstukken op de bank te laten liggen, dan moet je ze weer opnieuw strijken etc...

Tja kleding (vooral donkere) wordt altijd iets valer. Bij sommige kledingstukken staat dat mooi (donkerblauwe verwassen dockers... oeh , of een spijkerbroek), en anders is het balen

Vooral H&M wordt héél snel vaal vind ik..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:14
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
(Roos)

Speciaal wol-programma op de wasmachine, spijkerbroeken binnenstebuiten wassen, dan blijven ze donker, alles gelijk ophangen in de kast.
Same.
Voor zwarte kleren gebruiken we sinds kort
dat Dreft spul. Werkt soms nog ook.. :\
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:38
Verwijderd
Sja...natuurlijk goed kijken op welke stand je de kleren moet strijken. Van te heet strijken worden kleren snel lelijk, vooral als je over de naden strijkt (dan gaan ze glimmen enz).

Verder spreekt het natuurlijk vanzelf dat je alleen passende kleuren bij elkaar moet wassen, nooit door elkaar, en dat je de machine zo snel mogelijk leeg moet halen als het programma afgelopen is.

Verder zijn droogtrommels vaak ook niet goed voor kleren, ik laat ze altijd aan de lijn drogen, dat wordt toch nog net weer wat mooier.

En wasverzachter eraan toevoegen natuurlijk, voor de rest zo min mogelijk 'vreemd' poeder...

En tot slot: zwarte kleren blijven ook met gewoon poeder wel zwart, mits het kwaliteit is. Sommige kleren worden na verloop van tijd gewoon lelijk, hoe goed je ze ook behandelt.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 16:42
Verwijderd
niet teveel waspoeder gebruiken, dan blijven er resten in de kleding achter wat het vaal maakt.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:07
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
In ieder geval zo min mogelijk/niet in de droger, dat is vrij slecht voor je kleren. Handwas is het beste, maar daar heb je ook niet altijd zin in lijkt me.
En verder weinig wasmiddel misschien..
__________________
The circle only has one side
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 02:50
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
niet aantrekken
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 10:04
Silverkind
Avatar van Silverkind
Silverkind is offline
Ik vind kleding er vaak mooier op worden als ik het vaak draag, dan gaat het lekkerder zitten, niet zo stijverig ofzo
__________________
I like skool: specialy wan its klosed!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 23:42
Verwijderd
ik heb een bonnetjes van fun fashion en daar stond opd e achterkant dat je nieuwe kledingstukken altijd eerst in een koud bad met azijn moet doen!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 00:08
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
ik heb een bonnetjes van fun fashion en daar stond opd e achterkant dat je nieuwe kledingstukken altijd eerst in een koud bad met azijn moet doen!
ja, doe ik ook altijd. In koud water met zout en azijn.
Maar dat is niet voor het stijfsel geloof ik, maar zodat de kleur langer mooi blijft en het kledingstuk niet zo snel krimpt.
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld?
JustTalk
324 24-05-2014 14:55
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
indie-gurl
348 10-04-2007 14:28
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Gretta: Nazi-bezetting was minder erg
Insane Juggalo
176 25-01-2003 18:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerika uitgelegd
damaetas
34 25-07-2002 20:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.