Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2003, 14:59
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Allochtonen lopen voor op de mode
Door Myrthe Hilkens


Zaterdag 28 juni 2003 - Allochtone jongeren lopen volgens etnomarketingbureau Foquz in Nieuwegein ongeveer een halfjaar voor op de mode. Etnomarketingbureau? Dat is een bedrijf dat onderzoekt wat allochtone Nederlanders juist wel of niet kopen. Wat is hot en wat is not done onder de verschillende bevolkingsgroepen?





Mohammed el Moussaoui (links) kleedt zich goed voor de meisjes en Samuel Makatita zegt dat de Molukkers de trend zeten.
(Foto Ingrid Bertens)



En uit één van de onderzoeken van Foquz blijkt dat Turkse, Marokkaanse en Antilliaanse jongeren op het gebied van muziek, kleding, haardracht en mobiele telefoons ontzettend hip zijn.
De directeur van Foquz is Jorge Cuartas. Hij onderzocht niet hoe het komt dat allochtone jongeren zo trendbewust zijn, maar heeft wel een paar eigen theorieën. "Met name Marokkaanse jongeren kampen met slechte berichtgeving in de media. Uiterlijk vertoon is misschien een manier om aan te geven dat ze niet zielig zijn. Anderzijds kennen deze jongeren de waarde van geld wellicht nog niet zo goed. Veel van de jonge allochtonen wonen nog thuis en hebben een (bij)baan. Ze verdienen dus geld en hebben geen vaste lasten. Ze geven alles aan zichzelf uit."
Mohamed el Moussaoui (18) herkent zich niet in de woorden van Cuartas. "Ik denk dat een Marokkaanse jongen er goed uit wil zien voor de meisjes. Dat geldt voor mij in elk geval wel een klein beetje. En voor mijn vrienden zeker." Mohamed woont in Roosendaal. Zijn ouders komen uit Marokko. Hij is een opvallende verschijning: van top tot teen in goed matchende kleren gestoken en vooral zijn helderblauwe kleurlenzen springen in het oog.
"Ik vind kleren heel erg belangrijk. Als ik mooie kleding draag, voel ik me zelfverzekerd. Aan het begin van een nieuw seizoen koop ik voor ongeveer 350 euro nieuwe kleren. En alles moet echt zijn. Met name van Diesel, Levi's, Versace en Armani koop ik regelmatig broeken. Ik draag absoluut geen nepmerken. Doe het goed of doe het niet."
En bij een strakke outfit, hoort een nieuw model mobiele telefoon? "Zeker. Je kunt niet in gezelschap een mobieltje van drie jaar oud uit je zak halen. Een nette jongen heeft een mooie telefoon."
Een onderzoek van Foquz uit 2001 wijst uit dat jonge Marokkaanse Nederlanders gemiddeld twee tot drie keer per maand kleding kopen voor ongeveer 105 euro. Jorge Cuartas: "Je hebt eigenlijk twee groepen. De ene groep spaart geld voor een bruiloft of vakantie en hangt een beetje thuis. Mensen die in deze categorie thuishoren, geven niet zoveel geld uit aan kleding. De andere groep daarentegen, besteedt per maand ongeveer 400 euro aan kleding. Plus nog eens 100 tot 150 euro aan schoenen."
Foquz toetste niet hoe modebewust Molukse jongeren zijn. Maar volgens Samuel Makatita (22) uit Breda, kun je van Molukkers de nieuwste trends aflezen. "Qua mode lopen de Molukkers denk ik wel voor. De bomberjacks, de puma schoenen en de broeken met hoog water die droegen Molukkers al voordat het mode werd. Zelf ben ik ook wel bezig met mijn uiterlijk, wil me toch onderscheiden van de massa. Zo draag ik het liefst sportschoenen die hier nog niet verkrijgbaar zijn."
En ook als het om muziek of films gaat, streeft Samuel exclusiviteit na. "Ik bekijk vaste nieuwssites op het internet om op de hoogte te blijven van nieuwe muzikale ontwikkelingen. Als ik iets ontdek, brand ik snel een cd'tje dat ik vervolgens keihard in de auto draai, zonder dat iemand nog weet wat het is."
Volgens Jorge Cuartas merken veel jongeren tijdens hun vakantie in het land van herkomst nieuwe kleding op. "Soms gaat het om traditionele kledingstukken, die door de jongeren in Nederland als mode-artikel gedragen worden. Zo exporteren de vakantiegangers als het ware trends naar Nederland."
Trendsetters opgelet! Weliswaar kan Jorge niet écht in de toekomst kijken, een voorzichtige voorspelling durft hij wel te geven. "Als het gaat om de toekomst, dan sluit ik niet uit dat over twee jaar de hoofddoek hip is. In Amsterdam zijn er al drie winkels die zich puur en alleen richten op de verkoop van hoofddoeken. En die typische Afrikaanse kleding, met uitbundige kleuren en grote bloemen. Die zou ook nog wel eens mode kunnen worden."

Dit bericht stond vanmorgen bij ons in de krant,
klopt het?
en wat vind jij ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2003, 15:02
Verwijderd
Klopt zeker wel, met name Molukkers zijn altijd stylo gekleed. Wat Nederlanders nu dragen, droegen Molukkers een jaar geleden al. Datzelfde geldt voor muziek. 2step en garage waren een paar jaar geleden al populair bij Molukkers, nu komt het een beetje uit die scène.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:06
€v€li€n
Avatar van €v€li€n
€v€li€n is offline
ze hebben een beetje jammerlijke jongens als voorbeeld genomen

Echt trendy of whatever vind ik ze niet..ze zien er eerder NIET uit, maar dat is mijn mening.

Over het algemeen vind ik wel dat bijvoorbeeld Indo's er over het algemeen wel goed gekleed bij lopen. Maar het slaat nergens op dat persé de allochtoonse mensen een beter mode beeld hebben zeg maar. Er zijn er ook genoeg die er niet modieus uit zien. Ik zie wel dat molukkers voor liepen met bijvoorbeeld de riemen, shirtjes, schoenen enz. die nu allemaal in zijn. Dus dat klopt wel maar ach .. om nou te zeggen dat alle allochtonen voor lopen vind ik niet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:07
€v€li€n
Avatar van €v€li€n
€v€li€n is offline
Ow nahja idd wat Che Guevara ( ) al zegt dat bedoelde ik ook, die 2step scène die nu in is was al veel eerder bij molukse jongeren
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:08
Verwijderd
Citaat:
€v€li€n schreef op 28-06-2003 @ 16:07:
Ow nahja idd wat Che Guevara ( ) al zegt dat bedoelde ik ook, die 2step scène die nu in is was al veel eerder bij molukse jongeren
Nu is 't drum n bass wat in is bij Molukkers Een vriend van mij is Molukker en die gaat welles naar Molukse feesten, daar draaien ze echt goed volgens hem. En mijn smaak en zijn smaak komen overeen, dus ik geloof em wel
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:10
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Er wordt ook niet bedoeld ALLE allochtonen, wel veel.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 28-06-2003 @ 16:10:
Er wordt ook niet bedoeld ALLE allochtonen, wel veel.
Ja duh, zoals niet alle Nederlanders achterlopen op allochtonen of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:12
€v€li€n
Avatar van €v€li€n
€v€li€n is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-06-2003 @ 16:08:
Nu is 't drum n bass wat in is bij Molukkers Een vriend van mij is Molukker en die gaat welles naar Molukse feesten, daar draaien ze echt goed volgens hem. En mijn smaak en zijn smaak komen overeen, dus ik geloof em wel
Owkeej dus over een half jaar vinden wij drum n bass ook leuk Hahah maar dat is idd wel chill, ze draaiden t laatst ook op een feest maar je moet wel veel energie hebben om daar op te dansen gehehe
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:19
Hanky_Panky
Avatar van Hanky_Panky
Hanky_Panky is offline
die met dat wit hemdje vind ik hoogst
__________________
it's gonna be a perfect day
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Zal best kunnen dat ze voorlopen met de mode, maar persoonlijk vind ik het niet mooi.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:55
Verwijderd
Zijn ook een beetje foute voorbeelden. Op www.speedfreax.com onder photos staan betere voorbeelden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:56
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Het ligt er maar net aan hoe je 'hip' defineert.

Ik vind het allemaal maar vrij ghey.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:03
Verwijderd
ik vind het wel meevallen... in de uitgaanswereld lopen sowieso de trendzetters rond...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:03
Faery
Faery is offline
Dat stel snoeshanen is ronduit lachwekkend. Oh god, wat zijn ze hip. Iets zegt me dat ze het eerste met een modegril zijn omdat de rest het gewoon later nadoet, want wie wil er nou niet zoals 'n allochtoon zijn?
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:08
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef op 28-06-2003 @ 17:03:
Dat stel snoeshanen is ronduit lachwekkend. Oh god, wat zijn ze hip. Iets zegt me dat ze het eerste met een modegril zijn omdat de rest het gewoon later nadoet, want wie wil er nou niet zoals 'n allochtoon zijn?
Ik moet hier toch écht even de alto uit gaan hangen. Ik niet.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:10
Faery
Faery is offline
Citaat:
AtHell schreef op 28-06-2003 @ 17:08:
Ik moet hier toch écht even de alto uit gaan hangen. Ik niet.
Maar een beetje st33l0 ben je wel.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:12
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef op 28-06-2003 @ 17:10:
Maar een beetje st33l0 ben je wel.
`

"Lieve mona, mijn vriend zegt dat ik 5T33l0 ben, ben ik nu een allochtoon?"
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 28-06-2003 @ 17:03:
ik vind het wel meevallen... in de uitgaanswereld lopen sowieso de trendzetters rond...
Ik vind de gemiddelde houseparty-bezoeker met geverfd haar en allerlei strakke truitjes en vage broeken veel hipper dan de gemiddelde allochtoon. Volgens mij loopt het grootste gedeelte van de allochtonen gewoon in een zwarte broek en zwart shirtje van Versace plus een leren jas met bontkraag. Tenminste dat is hier het geval.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2003, 16:50
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Wat een generaliserende onzin, je hebt hippe en niet-hippe allochtonen zoals je ook hippe en niet-hippe autochtonen hebt.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:51
Verwijderd
Generaliserende onzin is
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:55
heavinly
heavinly is offline
Hey da's uit BN/de stem.. heb ik ook zitten lezen.

(tot zover mijn nuttige bijdrage..)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:56
€v€li€n
Avatar van €v€li€n
€v€li€n is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-06-2003 @ 16:55:
Zijn ook een beetje foute voorbeelden. Op www.speedfreax.com onder photos staan betere voorbeelden.
wOOt ik schrok me dood van die muziek opeens hahaha

Maarr idd wel beter voorbeeld, al zie je voornamelijk hoofden hier dus njah het is iig beter dan die mafketels hier boven want die zijn echt lelijk gekleed
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:00
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 28-06-2003 @ 17:12:
`

"Lieve mona, mijn vriend zegt dat ik 5T33l0 ben, ben ik nu een allochtoon?"
jouw humor wordt alsmaar beter.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:15
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
a new nose schreef op 28-06-2003 @ 18:00:
jouw humor wordt alsmaar beter.
agree
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:39
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ze besteden 500 euro per maand aan kleding+ schoenen? Waar halen ze dat geld vandaan?

Maar geven ze zoveel geld uit omdat ze stylo zijn of zijn ze stylo omdat ze zoveel geld uitgeven?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 28-06-2003 @ 18:39:
ze besteden 500 euro per maand aan kleding+ schoenen? Waar halen ze dat geld vandaan?
het zijn criminelen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:03
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
bertbart schreef op 28-06-2003 @ 18:58:
het zijn criminelen
zou best wel eens kunnen, heb zulke ventjes iig nog nooit zien werken. ik zie ze alleen op de raarste tijden op de raarste plekken rondhangen...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:33
Aaaaaart..
Avatar van Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
gezeik altijd over die buitenlanders.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:49
Souljah
Souljah is offline
Dat geld dan alleen voor de randstad? Ik vind die 2 jongens hierboven er trouwens maar vrij standaard uitzien, maar dat is al eerder gezegt. Ikzelf woon in leeuwarden, ik behoor officieel ook tot de allochtone bevolking, maar hier zijn echt vrij weinig allochtonen die zich onderscheiden op het gebied van mode. De meesten die dat wel doen ken ik wel, en daarom denk ik dat het misschien ook een beetje onderlinge rivaliteit is, wie heeft de origineelste kleding etc. Ik denk dat het voornamelijk komt door de mensen waarmee je omgaat, aangezien indo's veel met indo's omgaan en marokkanen veel met marokkanen zal de mode wat in is binnen die bepaalde groep ook niet snel bij andere bevolkingsgroepen terecht komen. In het artikel wordt trouwens ook verwezen naar antillianen die ook voor zouden lopen op de mode, ze lijken hier eerder een paar jaar achter te lopen, maja dat heeft natuurlijk ook te maken met de antillianen die hier met elkaar omgaan, als zij zich niet bezig houden met mode zullen ze zich ook niet snel vernieuwen zodat ze voor gaan lopen.

Ik probeer er ook zo origineel mogelijk uit te zien, ik heb nooit genoeg kleding, soms best wel vervelend want het geld heb ik niet altijd en er is ook nog zoiets als school. Daarom koop ik ook voor het geld dat ik verdien kleding in de randstad omdat ze daar zeker een jaar(misschien zelfs wel meer) voor lopen op de noordelijke provincies. De style en de kleding in de randstad spreken me ook meer aan dan de kleding hier in het noorden.
__________________
gezien
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 22:57
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 28-06-2003 @ 19:03:
ik zie ze alleen op de raarste tijden op de raarste plekken rondhangen...
Ja.....idd zullen wel drugsdealers zijn ofzo....
Maar dan is de vraag...wat deed jij daar?
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 23:00
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ach.....ontopic.....

Boeiend!

Waarom toch weer in het allochtoon/autochtoon en als het dat niet is dan gaat het wel weer over het scheiden in subculturen....

@ Che Guevara, op Molukse feesten word vaak gewoon divers gedraaid.
Techno, Soulful House hoor je steeds vaker en DnB komt al een tijdje aan.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 03:42
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 28-06-2003 @ 15:59:
Yaddayaddayadda, "Zeker. Je kunt niet in gezelschap een mobieltje van drie jaar oud uit je zak halen. Een nette jongen heeft een mooie telefoon." Lalalalala, "De andere groep daarentegen, besteedt per maand ongeveer 400 euro aan kleding. Plus nog eens 100 tot 150 euro aan schoenen."
Allochtoon of niet, 550 euro per maand uitgeven aan kledingprut is ziek. Wie had het over een slechte economie en het drastisch dalen van koopkracht?
En ik vraag me af of ze ook elke maand een nieuwe telefoon kopen. En of ik over een jaartje oldskool zou zijn met mijn ringtone van maar liefst twee verschillende tonen. :]
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 08:39
Rocksaan
Rocksaan is offline
Maluku
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 09:20
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
yep ..NuJazz en LatinHouse zijn ook nog aan t opzetten ..


vind van molukkers wel dat ze vaak voorlopen op trends maar van turkse en marokaanse jongeren weer helemaal niet, Ze zijn wel slick gekleed in hun Armani billboard outfits maar dat heeft echt nix met mode te maken,.. (vind ik)

als ik als white boy met molukkers op stap ga krijg ik wel vaker te horen dat ik een fashionvictim ben dan zij, vooral omdat men t gewoon gewend is van molukkers dat ze altijd up2date gekleed zijn. Dus ben blij dat sommige 'kaaskoppen' zo fout gekleed gaan
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 09:59
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik vind die jongens hierboven ook maar vrij standaard:

Linker jongen:

- Witte blouse

Is dat nieuw? word dat een nieuwe trend? Volgens mij word dat al járen gedragen.

- Lichte jeans

Word ook overal verkocht, in verschillende prijsklassen, casual club, coolcat, h&m, en ook door véél mensen gedragen.

- Stekeltjes kapsel

Zó nieuw is dat niet? naar mijn weten liep op de basisschool al 70% van de jongens met een stekeltjes kapsel.

Rechter jongen:

- Bedrukt shirtje

Dat is inderdaad een nieuw iets, wat, in ieder geval hier, als eerste werd gedragen door de allochtone jongeren, waarschijnlijk omdat het bij een donkere huid ook beter uitkomt in verband met de kleuren ofzo, mijn mening dan.

- Jeans

Ook niet écht vernieuwend?

- Strak naar achter gekamd haar

Ook niet nieuw, en bovendien afschuwelijk lelijk.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:00
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef op 29-06-2003 @ 10:20:
vind van molukkers wel dat ze vaak voorlopen op trends maar van turkse en marokaanse jongeren weer helemaal niet, Ze zijn wel slick gekleed in hun Armani billboard outfits maar dat heeft echt nix met mode te maken,.. (vind ik)[/SIZE]
Inderdaad, ik ben het met je eens, het meeste is dan ook nog replica, van zwarte markt of dergelijke.
__________________
...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2003, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 29-06-2003 @ 00:00:
@ Che Guevara, op Molukse feesten word vaak gewoon divers gedraaid.
Techno, Soulful House hoor je steeds vaker en DnB komt al een tijdje aan.
Klopt
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 11:15
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
@ a new nose & king: thnx
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 12:39
syncro
syncro is offline
de meeste molukkers en indo's kleden zich wel goed ja maar voorlopen, dat denk ik toch ook weer niet he.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 12:43
Verwijderd
Wat mij betreft dus mooi ff niet he
K hou het gewoon bij Hugo Boss, Gant, Gaastra usw
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:34
Maddan
Avatar van Maddan
Maddan is offline
wtf loopt er nou weer mee met de mode?

nou ja

ik weet nie of ik meeloop met de mode, doe aan wat ik mooi ofzo vind

ik denk dat de buitenlanders die je bedoeld dat ook doen

ofzo
__________________
Dingen. Doen. Gebeuren!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:24
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik vind niet egt dat voorlopen ofzo, ze zien er hier allemaal hetzelfde uit, kortom niet dus.....

Leren jah
poema schoentjes
spijkerbroek/3kwartsbroek
hemd/shirtje aan ofzo
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:59
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 29-06-2003 @ 10:59:
Ik vind die jongens hierboven ook maar vrij standaard
Dat vond ik dus ook

Best mooi, maar niet echt extreem hip of vernieuwend of wat dan ook.
__________________
xxx
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:25
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 29-06-2003 @ 16:59:
Best mooi, maar niet echt extreem hip of vernieuwend of wat dan ook.
Ik vind het allemaal zo gladjes? niet écht mijn smaak.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten hè?
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:31
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-06-2003 @ 16:02:
Klopt zeker wel, met name Molukkers zijn altijd stylo gekleed. Wat Nederlanders nu dragen, droegen Molukkers een jaar geleden al. Datzelfde geldt voor muziek. 2step en garage waren een paar jaar geleden al populair bij Molukkers, nu komt het een beetje uit die scène.
idd

een kennis van ons, die is turks, maar ok, die loopt met allemaal kleding en dan maken ze m eerst uit voor homo, omdat hij toen zn broek opkrulde, en nou doen alle jongens dat........
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:46
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Rocksaan schreef op 29-06-2003 @ 09:39:
Maluku
Met koeienletters op de riem van de rechter, of had je t daar niet over ?

Denk dat die trend niet zal overwaaien, blanken met een Maluku riem
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:10
Verwijderd
Citaat:
mR schreef op 29-06-2003 @ 22:46:
Denk dat die trend niet zal overwaaien, blanken met een Maluku riem
De Wolukker is geboren
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 13:07
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
volgens mij heet die maluku, je kan tegenwoordig van die riemen laten maken met vul-zelf-in-tekst.

Ik vind ze er zelf niet mooi uitzien, vééél te gelikt.
En als ze kleren van Versace/hilfiger/etc hebben is het denk ook 75% nep, van vakantie in turkije/etc.
Ik denk dat hun ouders er vel voor werken om die kleren te kunnen betalen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 15:16
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 29-06-2003 @ 10:59:

- Bedrukt shirtje

Dat is inderdaad een nieuw iets, wat, in ieder geval hier, als eerste werd gedragen door de allochtone jongeren, waarschijnlijk omdat het bij een donkere huid ook beter uitkomt in verband met de kleuren ofzo, mijn mening dan.

Zulke bedrukte shirtjes bestaan al een aantal jaar.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 18:15
€v€li€n
Avatar van €v€li€n
€v€li€n is offline
Citaat:
Gadje schreef op 30-06-2003 @ 14:07:
volgens mij heet die maluku, je kan tegenwoordig van die riemen laten maken met vul-zelf-in-tekst.

bedoel je dat die gast 'maluku' heet? woehaha ik denk t niet..tzelfde als dat ik : hollandu zou heten ofzow
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
De Kantine Wat is een kakker ?
I love stars
122 18-07-2004 09:11
Vrije tijd Het algemene eredivisie topic #1
Verwijderd
500 28-01-2004 20:41
Lifestyle Marokkaanse jeugd kleedt zich duur
El_Nour
96 29-11-2003 12:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat zijn JOUW politieke standpunten?
Evito
150 15-05-2003 20:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.