Oud 16-07-2008, 17:48
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Omdat Liliything gister het vorige deel gesloten had en nog steeds geen nieuwe had gemaakt

En we gaan vrolijk verder, want er valt nog genoeg te discussiëren en te vertellen!

Discussiepunten:
- 'Randvoorwaarden' om aan kinderen te willen beginnen.
- Combineren werk en kinderen.
- Geschikte/fijne leeftijd.
- Waarom wel/waarom geen kinderen.
- Etc.

Zwangeren:
- HvJ
- Quin
- (vriendin van) CailinCoilleach
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Advertentie
Oud 16-07-2008, 19:46
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb op dit moment niet zo heel veel toe te voegen aan het topic, maar ik vind het wel interessant en leuk om te zien hoe volwassen hier tot nu toe gediscussieerd wordt over zwanger zijn/worden etc. Ik had zelf nooit verwacht dat dit al zo speelt bij meer mensen op mijn (en jongere) leeftijd. Ik heb vaak gedacht dat het meer iets was waar ik mee in aanraking kwam, omdat mijn vriendin een paar jaar ouder is. Dat we zo snel naar het 4de topic zijn gekomen geeft wel aan dat dit niet klopt.

Ik vind wel dat we tot nu tot redelijk weinig mannelijke input hebben gehad, terwijl er vast wel een aantal dit topic lezen. Misschien kunnen ze ook hun gedachtes delen, want al kan je niet zwanger zijn, je bent wel er bij betrokken.
__________________
Altijd nuchter
Oud 16-07-2008, 21:05
Verwijderd
Het vierde topic alweer, wauw.. (toch leuk om te bedenken wie het eerste topic destijds begonnen is )

Ik ben er vandaag achter gekomen dat er een reëele kans bestaat dat we een tweeling krijgen, aangezien de opa van mijn vriend en mijn oma aan mijn moeders kant en mijn oma aan mijn vaders kant een tweeling gehad hebben en het meestal een generatie overslaat. Best een maffe ontdekking en ik weet niet hoe groot de kans nu daadwerkelijk is.. maar nu kunnen we er in ieder geval wel rekening mee houden. Het lijkt me heel zwaar, maar toch ook wel erg leuk/bijzonder.

Om een nieuw punt in te brengen hiermee; hoe kijken jullie tegen het krijgen van een tweeling aan? Lijkt het je stiekem wel wat of moet je er niet aan denken?

Laatst gewijzigd op 17-07-2008 om 09:32.
Oud 16-07-2008, 21:28
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Nouja, ik heb net gereageerd: Binnen de familie van mijn vriendin komt het veel voor, hoewel het aantal levendgeboren tweelingen klein is. Meestal is er maar 1 kind geboren, hoewel haar vader uit een tweeling komt.

Ik kan me niet voorstellen dat het me veel uitmaakt als ik aan kinderen begin het me veel uitmaakt. Misschien als ik nog maar 1 kind wil omdat het financieel belangrijk is... maar je zal geen kind de deur uitdoen ervoor.
__________________
Altijd nuchter
Oud 16-07-2008, 22:01
Verwijderd
Mij lijkt een tweeling wel handig? Dan ben je er tenminste in één zwangerschap en bevalling vanaf, en dan heb je niet kinderen in verschillende 'fasen'. Ik merk als mijn tantes kiddo's hier zijn (van 1, 3 en 6 jaar) dat het echt een rámp is om ze allemaal in de gaten te houden, omdat ze allemaal verschillende dingen uitvreten - bij de jongste moet je oppassen dat ie niet stikt in alles wat ie in z'n mond stopt of dat ie van de trap valt, die van 3 ben je continu kwijt. Het lijkt me veel handiger als je ze allebei in een box kunt knikkeren of aan de bank vast kunt binden, dat je niet achter de een aanrent terwijl de ander z'n vingers in het stopcontact wurmt...

Maar goed, 't schijnt wel vermoeiend te zijn hè
Oud 17-07-2008, 01:15
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me veel handiger als je ze allebei in een box kunt knikkeren of aan de bank vast kunt binden, dat je niet achter de een aanrent terwijl de ander z'n vingers in het stopcontact wurmt...


Tweelingen lijkt me leuk maar wel heel erg veel werk, en druk en stress en alles. If it happens it happens, tweemaal zoveel vreugd.

Dat met dat generatie overslaan heb ik ook, bij mij is er verhoogde kans geloof ik, omdat mijn opa en oma tweelingen gehad hebben en dat ook in mijn kant van de famillie zit etc. ik weet alleen van mijn vriend's kant niets omdat zijn vader niet bekend is en voor de rest bestaat zijn famillie eigenlijk alleen uit zijn moeder+vriend en oom+nichtje, dus die geschiedenis is jammergenoeg onbekend.
Oud 17-07-2008, 08:50
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Mijn opa en oma aan mijn moeders kant hebben wel een tweeling gekregen, dus dat zou betekenen dat ik ook een verhoogde kans heb... Mijn zus heeft haar kindjes wel stuk voor stuk gekregen

Ik moet eerlijk gezegd niet denken aan een zwangerschap van 2 baby's tegelijk. Lijkt me hels, en niet goed voor het lichaam Ook qua opvoeding lijkt het me juist lastiger. Want dan moet je op twee kinderen de hele tijd letten dat ze niks in hun mond doen, terwijl je een ouder kind meer z'n gang kan laten gaan Ook qua luiers en zindelijkheid
Mja, niks te willen. Als het gebeurt, dan gebeurt het.
Oud 17-07-2008, 10:18
wup
wup is offline
Citaat:
Zwangeren:
- HvJ
- Quin
- (vriendin van) CailinCoilleach

HvJ zwanger? Hmm, dat heb ik even gemist... Maar gefeliciteerd


Ik roep altijd heel hard dat ik pas over 100 jaar kids wil, maar nu mijn broer een kind verwacht lijkt het mij ineens ook erg leuk. Zijn vriendin is net zo oud als ik, dus het is heel raar om haar ineens in een andere rol te zien. Ze wordt gewoon moeder!
Maar goed, ik hoop dat dat allemaal goed gaat en dan oefen ik eerst wel even op dat kind
Oud 17-07-2008, 10:33
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Omdat Liliything gister het vorige deel gesloten had en nog steeds geen nieuwe had gemaakt

En we gaan vrolijk verder, want er valt nog genoeg te discussiëren en te vertellen!
Omdat Lilything al vreemd vond dat het topic al dagje niet meer liep en totaal niet naar het aantal had gekeken bedankt!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 17-07-2008, 10:35
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Mij lijkt een tweeling wel handig? Dan ben je er tenminste in één zwangerschap en bevalling vanaf, en dan heb je niet kinderen in verschillende 'fasen'.
Ja, dat vind ik dus ook maargoed, het zit totaal niet in de familie hier. Daarnaast lijkt het me lichamelijk zwaarder
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 17-07-2008, 10:39
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik heb op dit moment niet zo heel veel toe te voegen aan het topic, maar ik vind het wel interessant en leuk om te zien hoe volwassen hier tot nu toe gediscussieerd wordt over zwanger zijn/worden etc. Ik had zelf nooit verwacht dat dit al zo speelt bij meer mensen op mijn (en jongere) leeftijd. Ik heb vaak gedacht dat het meer iets was waar ik mee in aanraking kwam, omdat mijn vriendin een paar jaar ouder is. Dat we zo snel naar het 4de topic zijn gekomen geeft wel aan dat dit niet klopt.

Ik vind wel dat we tot nu tot redelijk weinig mannelijke input hebben gehad, terwijl er vast wel een aantal dit topic lezen. Misschien kunnen ze ook hun gedachtes delen, want al kan je niet zwanger zijn, je bent wel er bij betrokken.


Ik denk dat het meer gaat om een soort toekomstperspectief wat je hebt en je ziet ook in dit topic dat sommige het topic een tijdje links laten liggen als bijv. relatie minder gaat of andere dingen spelen waardoor je weer niet zoveel over je toekomst gaat nadenken. Mannen zijn misschien iets bescheidener over hun toekomstplannen. Ik denk dat je niet op basis van dit topic aan moet nemen dat iedereen jong kinderen wil oid (volgens mij doe je dat ook niet, maar ik zeg het omdat je dat zegt van 'in aanraking' etc). Het zou best kunnen dat ik er, ondanks dat ik er nu al over nadenk, pas op me 35e aan kinderen begin Vrouwen zijn denk ik iets sneller met delen van hun toekomstwensen met hun partner
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 17-07-2008, 11:16
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Een tweeling lijkt me ook handig in de zin dat je na een zwangerschap twee kinderen hebt. Het zorgen voor twee baby's is vast zwaar. Mocht ik twee kindjes tegelijk krijgen, dan krijgen ze iig niet dezelfde kleren aan.
Oud 17-07-2008, 11:46
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Nee dat is zó lelijk. Twwelingen hetzelfde aandoen.

Ik hoop ook wel op een tweeling, ik weet toch niet hoe het is om ene kind op te voeden, dus kan ik ook niet vaststellen of het zwaarder is. Maar tweelingen komen in onze families niet voor, dus zeer kleine kans. Maar gewoon 1 zwangerschap, 1 bevalling en een gelijktijdinge opvoeding. Kláár!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 17-07-2008, 11:57
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Grappig dat een aantal van jullie een tweeling zo ideaal lijkt. Ik zou juist veel liever twee keer een kindje krijgen. Dat je twee keer je kindje voor het eerst mag vasthouden, twee keer een babykamer inrichten, twee keer je kindje leren lopen, praten enz. Het lijkt me eigenlijk voor de kindjes zelf ook minder leuk om tweeling te zijn. Ik heb tweeling neefjes en ook al zijn ze inmiddels een jaar of 16, nog steeds weet ik niet wie wie is. Daarnaast ben je veel minder een individu heb ik altijd het idee.
Nouja goed, kinderen krijgen speelt bij mij nog lang niet, omdat de omstandigheden er niet naar zijn. Waren die er wel dan was ik er het liefst allang aan begonnen.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 17-07-2008, 11:59
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Het vierde topic alweer, wauw.. (toch leuk om te bedenken wie het eerste topic destijds begonnen is )

Ik ben er vandaag achter gekomen dat er een reëele kans bestaat dat we een tweeling krijgen, aangezien de opa van mijn vriend en mijn oma aan mijn moeders kant en mijn oma aan mijn vaders kant een tweeling gehad hebben en het meestal een generatie overslaat. Best een maffe ontdekking en ik weet niet hoe groot de kans nu daadwerkelijk is.. maar nu kunnen we er in ieder geval wel rekening mee houden. Het lijkt me heel zwaar, maar toch ook wel erg leuk/bijzonder.

Om een nieuw punt in te brengen hiermee; hoe kijken jullie tegen het krijgen van een tweeling aan? Lijkt het je stiekem wel wat of moet je er niet aan denken?
hmm, mijn oma's kleinkinderen zijn een tweeling, haar zus d'r kleinkinderen zijn een tweeling en hun broer had een tweeling als kinderen. (rare formulatie ja) dus bij mij zit het wel in de familie, maar als het een generatie overslaat... ik ben zelf ook deel van een tweeling

zou zelf enorm graag (lees; over 10 jaar) een tweeling krijgen, 2 jongetjes. lijkt me echt t einde, maar weet zelf ook niet echt waarom. lijkt me gewoon super leuk
Oud 17-07-2008, 12:01
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Valt me op dat er veel mensen zijn die 2 of wie weet zelfs meer kinderen willen! why?? En kom aub niet aanzetten met: anders is het zielig!
__________________
Pardon my French
Oud 17-07-2008, 12:09
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Mijn opa was er één van een tweeling. Verder weet ik niet of er meer tweelingen bij ons in de familie zitten, maar die kans zal verder wel klein zijn. Ik heb er in ieder geval niets van gehoord omdat het contact met de gehele familie juist niet zo erg goed is.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Oud 17-07-2008, 12:30
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Valt me op dat er veel mensen zijn die 2 of wie weet zelfs meer kinderen willen! why?? En kom aub niet aanzetten met: anders is het zielig!

Het is niet zielig. Maar ik vond het altijd leuk om zussen te hebben. Bovendien.. tja 1 is ook maar 1, ik wil er dan wel graag 2.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Ads door Google
Oud 17-07-2008, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Valt me op dat er veel mensen zijn die 2 of wie weet zelfs meer kinderen willen! why?? En kom aub niet aanzetten met: anders is het zielig!
Op zich wel eeen goede vraag, want in theorie moet je alle aspecten van het kinderenwillen ook op één kind kunnen botvieren, en voor je eigen belang is het ook niet nodig, want als je oud en grijs bent hoef je niet in leven te worden gehouden door je kinderen maar word je gewoon in een tehuis gestopt.. Toch denk ik dat de meeste mensen zoiets hebben van; het is voor een kind leuker om een of meerdere broertjes/zusjes te hebben. Of dat ook echt zo is zal per kind verschillen natuurlijk. En ook dat het hele verhaal van zwanger zijn, nieuwe baby produren, blabla zo beviel, dat je het nog een keer wil doorlopen. Enig-kinderen zijn vaak (dus niet altijd, don't shoot me) ook iets meer egocentrisch en/of verwend, is mijn ervaring.

Ik ga ook even in op het tweelingenverhaal (ik verveel me ). Ik ben het met Morgan eens denk ik. Het is natuurlijk wel dubbel zoveel werk, vooral in het begin, en misschien wel duurder dan 2 kinderen met twee jaar ertussen, want je kunt zooi als kinderwagens niet gewoon recyclen, maar moet gelijk van alles twee hebben, dubbele voorraad strontdure luiers enzo, tweelingkinderwagen. Maar voor zover ik weet komen er in mijn familie geen tweelingen voor, en in die van mijn man weet ik er 1, maar als het een generatie overslaat hoeven we daar niet op te rekenen. Een tweeling altijd dezelfde kleertjes aandoen en zo is trouwens echt walgelijk + bij een pasgeboren eeneiige tweeling lijkt me dat je ze amper uit elkaar kan houden als je ze niet anders kleedt ;x
Sowieso lijkt me (vanuit het kind bezien) het raar om deel van een eeneiige tweeling te zijn, omdat de een altijd net iets mooier/slimmer/socialer zal zijn dan de ander, en als 'mindere' helft van de tweeling zou ik me dan echt een mislukte kopie van mezelf voelen
Oud 17-07-2008, 12:54
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Het is niet zielig. Maar ik vond het altijd leuk om zussen te hebben. Bovendien.. tja 1 is ook maar 1, ik wil er dan wel graag 2.
Ik ben enigskind en ik heb zelden gedacht he ik wou dat ik nog een broer(tje)/zus(je) had. Persoonlijk denk ik dat het voor je relatie en voor jezelf als persoon gunstiger is om maar een kind te hebben. Je hebt wat meer de mogelijkheid om je kind materiele en emotionele voldoening te geven en tegelijkertijd ben je niet met je man/vrouw constant gezinnetje aan het spelen. Als je 2, 3 koters achter mekaar krijgt in een periode van laten we zeggen 6 jaar dan ben je zowat alleen maar met die kinderen bezig waardoor je leven voornamelijk om die kids draait, het is niet te vermijden.
__________________
Pardon my French
Oud 17-07-2008, 13:01
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Dat is dus net wat je ervaring is.

Persoonlijk wil ik meer dan 1 kind omdat ik zelf zussen heb gehad, en daar vroeger heel veel plezier en steun van heb gehad, en dan heb ik het nog niet eens over de toekomst. (ouders oud,steun, zorg dragen, neefjes en nichtjes krijgen, tante/oom worden etc.)
Je leven draait hoe dan ook, ook om je kind, of je er nou 1 of 2 hebt, en hoe je verder je leven invult hangt van meer af dan alleen het aantal kinderen dat je hebt lijkt me. Ieder geeft daar zijn eigen invulling aan.
Oud 17-07-2008, 13:02
Verwijderd
Ik heb daar niet echt een reden voor. Mijn reden om kinderen te willen is sowieso gewoon omdat ik het ontzettend leuk vind Zelfde geldt dus voor 2 kinderen; het lijkt me gewoon leuk om twee kinderen te krijgen. Ik vond het altijd leuk om een zus te hebben. Maar drie kinderen vind ik wel weer veel. Ik hou ook wel van een beetje een leeftijdsverschil, jaar of 5.

Tweeling lijkt me erg zwaar Mijn oma is een deel van een tweeling en ze heeft zelf ook een tweeling gekregen. Ik heb verder geen neefjes/nichtjes die een tweeling vormen dus de kinderen van mijn oma hebben allemaal geen tweelingen gekregen. Misschien ben ik wel aan de beurt... Mja, liever niet
Oud 17-07-2008, 13:43
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:

Je leven draait hoe dan ook, ook om je kind, of je er nou 1 of 2 hebt, en hoe je verder je leven invult hangt van meer af dan alleen het aantal kinderen dat je hebt lijkt me. Ieder geeft daar zijn eigen invulling aan.
Ja tuurlijk draait je leven ook om je kind, anders moet je geen kinderen nemen, maarrr er zit weldegelijk merkbaar verschil als het gaat om aantallen en wat voor invloed dat op je leven heeft. Los van overige factoren!
__________________
Pardon my French
Oud 17-07-2008, 13:45
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
hmm, mijn oma's kleinkinderen zijn een tweeling, haar zus d'r kleinkinderen zijn een tweeling en hun broer had een tweeling als kinderen. (rare formulatie ja) dus bij mij zit het wel in de familie, maar als het een generatie overslaat... ik ben zelf ook deel van een tweeling

zou zelf enorm graag (lees; over 10 jaar) een tweeling krijgen, 2 jongetjes. lijkt me echt t einde, maar weet zelf ook niet echt waarom. lijkt me gewoon super leuk
formulering
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 17-07-2008, 13:55
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Valt me op dat er veel mensen zijn die 2 of wie weet zelfs meer kinderen willen! why?? En kom aub niet aanzetten met: anders is het zielig!
Ik wil puur uit eigen belang meerdere kinderen (mocht dat mogelijk zijn) Ik zal het een beetje overdreven formuleren, waardoor ik misschien superlui overkom, maar het is even voor de beeldvorming

Het lijkt me saai om er maar eentje te hebben, met vakantie moet je altijd zorgen dat je je ene kindje vermaakt, terwijl je eigenlijk wel met je partner eventjes gezellig zou willen zitten. Je beseft daarnaast ook constant dat je eigenlijk te oud bent om urenlang te staan badmintonnen oid op de camping, terwijl kinderen onderling dat veel langer volhouden Daarnaast als je bijv. als oudste een zoon hebt is het een handige ophaalservice voor evt. jongere dochters en hoef je zelf niet altijd de deur uit te gaan Als je een keertje ruzie hebt met 1 van je kinderen verveel je je niet direct, want je kan het vervelende kind naar boven sturen en zelf gezellig met de andere kinderen gaan kleuren oid.

Ik vind zelf ook dat enigskinderen vaak langer tijd nodig hebben om te leren delen en te leren dat de hele wereld niet om hen draait. Ik denk daarom dat het kind er ook 'leuker' van wordt als het broertjes of zusjes heeft gehad. (je kunt deze redenering verder doortrekken naar het belang van het kind, bijv. als ze weinig vrienden hebben dat ze thuis in ieder geval wel een warme "groep" hebben van ongeveerleeftijdsgenootjes waar ze op terug kunnen vallen).

Daarnaast kan het natuurlijk gebeuren dat (heel tragisch) je kind overlijdt, door diverse redenen. Het lijkt mij persoonlijk dan wel prettig dat je nog wat kinderen overhoudt, hoewel ik ze zeker niet als vervanging wil zien van dat andere kind, maar toch als je er maar ééntje hebt, lijkt me de klap nog veel harder. Je kinderen kunnen je er dan doorheen slepen, als je er dan geen meer hebt.

Als je meerdere kinderen hebt, heb je waarschijnlijk later als omaatje ook meer visite en dat vind ik ook erg gezellig
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Advertentie
Oud 17-07-2008, 14:08
Verwijderd
Ik weet nog niet of ik per se meer dan één kind wil, maar ik denk het wel. Ik kreeg zelf pas op mijn 9e een broertje, maar dat veranderde wel echt mijn wereld.. zowel positief als negatief. Ik moest ineens de aandacht van mijn ouders delen, maar dat heeft toch wel voorkomen dat ik daarna geen "verwend krengetje" ben geworden en ik vond en vind het verder geweldig om een zoveel jonger broertje te hebben.. maar op basis van mijn eigen ervaring, kan ik niet bepalen hoeveel kinderen ik wel. Ik weet dat pas echt als ik echt weet wat het is om moeder te zijn en of ik dat heel graag nog eens van zwangerschap af aan wil beleven of dat juist niet echt van me hoeft.

Overigens zie ik bij bijna alle enig kinderen om mij heen een bepaalde verwendheid en egocentrisme die me erg tegenstaat, no offence tegen de enig kinderen in dit topic. Zowel bij vriendinnen van me als kleine kinderen die ik ken, bestaat er een minder groot besef van "delen" en "denken om anderen" dan bij de kinderen die broers/zussen hebben. De eigenschap in het centrum van de aandacht te willen staan is op zichzelf geen verkeerde, maar als dat echt ten koste gaat van anderen vind ik dat niks.

Verder kun je niet voorspellen wat voor kind je krijgt natuurlijk. Sommige kinderen vermaken zich uitstekend in hun eentje en maken zo vrienden/vriendinnen, maar als je kinderen krijgt die wat meer aan je hangen, meer vermaakt willen worden en minder snel contact leggen is het fijn als die dingen gewoon kunnen met een broertje/zusje. Ik vind kinderen met broers/zussen vaak een stuk zelfstandiger in ieder geval.. ook op jongere leeftijd al. Maar goed, je kunt niet iedereen over één kam scheren natuurlijk en het hangt ook wat van de opvoeding af.

Maar goed.. ik denk dat de beslissing tot een tweede uiteindelijk hetzelfde gaat als de beslissing tot een eerste. Het kriebelt, kriebelt, kriebelt en uiteindelijk maak je die beslissing.
Oud 17-07-2008, 14:08
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Maargoed, ik denk dat het bij mij nog tientallen jaren gaat duren voordat ik aan kinderen begin, dus dat kan het aantal negatief beinvloeden
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 17-07-2008, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Ik ben enigskind en ik heb zelden gedacht he ik wou dat ik nog een broer(tje)/zus(je) had. Persoonlijk denk ik dat het voor je relatie en voor jezelf als persoon gunstiger is om maar een kind te hebben. Je hebt wat meer de mogelijkheid om je kind materiele en emotionele voldoening te geven en tegelijkertijd ben je niet met je man/vrouw constant gezinnetje aan het spelen. Als je 2, 3 koters achter mekaar krijgt in een periode van laten we zeggen 6 jaar dan ben je zowat alleen maar met die kinderen bezig waardoor je leven voornamelijk om die kids draait, het is niet te vermijden.
Aan de andere kant heb ik als kind heel erg veel met mijn broertje gespeeld, gewoon, omdat die er altijd was. Je hoeft je dus als ouder iets minder bezig te houden met het vermaak van je kind... Maar goed, mijn reden voor twee kinderen willen is domweg dat ik een jongen en een meisje wil

En ik merk bij de kinderen in mijn omgeving dat enigs-kinderen () domweg vaak vervelender zijn verwender, meer gewend hun zin te krijgen, dat de ouders echt veel moeite voor ze doen. Het is natuurlijk geen regel, maar met een of meer broertjes of zusjes word je wel op vroege leeftijd al gedwongen in te zien dat het allemaal niet zo kan gaan als jij wil. En je leert lekker snel van je af bijten

En als laatste moet ik zeggen dat ik het vooral nu ik ouder ben érg leuk vind dat ik een broertje heb, en eigenlijk jammer dat ik niet meer broertjes en zusjes heb. Vooral een zusje van ongeveer dezelfde leeftijd had me leuk geleken - met mijn broertje ga ik toch zelden iets dóen, terwijl vriendinnen veel vaker met hun zussen/zusjes de stad ingaan of sporten ofzo. En als ik mijn moeder zie, die twee zussen en een broer heeft - het is zo veel gezelliger op familiebezoek enzo. Zit ik daar later met mijn broertje, weliswaar allebei vast wel met aanhang, maar dan zijn we nog maar met z'n vieren.

Alleen moet ik er zelf niet aan denken om méér dan twee kinderen te krijgen... maar goed, ik had het wel leuk gevonden als mijn ouders dat deden.

Van mij mag trouwens de kinderbijslag wel afgeschaft worden na het tweede kind. Of helemaal - raar dat de overheid je sponsort om baby's te maken? Als je ze niet kunt onderhouden, moet je er niet aan beginnen, denk ik.

Edit: Maar! Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen gewoon zoiets willen als het gezin waar ze uit komen, dat valt me iig op onder kennissen en vrienden. Heb vriendinnen uit een gezin van vier, die willen er ook graag vier, vriendinnen die enigs kind waren en die hoeven er zelf ook maar een, en veel uit een gezin van twee die twee ook wel leuk lijken
Oud 17-07-2008, 14:39
Verwijderd
Ik heb altijd veel van m'n zus geleerd, we deden veel samen, maakten natuurlijk ook ruzie, maar ook daar leer je van. Ik denk dat het heel belangrijk is om te leren dat je niet altijd je zin kan krijgen en dat je dingen moet delen. Dat kun je op school natuurlijk ook leren, maar dat is toch anders. Ik vind 't nu nog steeds leuk om een zus te hebben; je wordt tante/oom bijvoorbeeld, en 't is gewoon leuk om zo'n persoon in je leven te hebben. Maar de hoofdreden is gewoon dat ik meer dan 1 kind wil, dat vind ik gewoon leuker (En mijn man wil er graag drie, lijkt 'm zo gezellig... Mja, 't lijkt me wel tof om drie dochters te hebben eigenlijk )
Oud 17-07-2008, 15:35
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Als je 2, 3 koters achter mekaar krijgt in een periode van laten we zeggen 6 jaar dan ben je zowat alleen maar met die kinderen bezig waardoor je leven voornamelijk om die kids draait, het is niet te vermijden.

met een tweeling heb je dus maar 1x zo'n periode en toch 2 kiddo's
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 17-07-2008, 15:53
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Edit: Maar! Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen gewoon zoiets willen als het gezin waar ze uit komen, dat valt me iig op onder kennissen en vrienden. Heb vriendinnen uit een gezin van vier, die willen er ook graag vier, vriendinnen die enigs kind waren en die hoeven er zelf ook maar een, en veel uit een gezin van twee die twee ook wel leuk lijken
disagree, ik denk dat ze willen wat het prettigste aanvoelt en dat kan gebaseerd zijn op ervaringen bij andere mensen met grote of kleinere familie (bijv. familie van hun vader of moeder, buurvrouw oid)
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 17-07-2008, 15:54
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
met een tweeling heb je dus maar 1x zo'n periode en toch 2 kiddo's
krijg er beetje zo'n "twee voor de prijs van één"-aanbieding gevoel bij
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 17-07-2008, 16:20
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
HvJ zwanger? Hmm, dat heb ik even gemist... Maar gefeliciteerd
Ja, en al een aardig tijdje ook hoor. Er staat een echo-foto in het vorige deel

Jeetje, zo gaat dit topic wel erg snel ja *Kijkt naar alle reacties van vandaag*
Maar goed, een tweeling.... Kijk, zou ik er tijdens mijn zwangerschap achterkomen dat het er twee (of nog meer ) zouden zijn, dan zou ik daar sowieso wel blij mee zijn. Ik vind het kunnen krijgen van (gezonde) kinderen zo'n bijzonder complex proces (bekeken vanuit genetisch oogpunt) dat ik niet moeilijk ga lopen doen als ik er meer dan één in een keer krijg. Maar goed, dat komt misschien ook wel omdat ik kinderverpleegkundige ben en ik het krijgen van gezonde kinderen daardoor niet zo vanzelfsprekend meer vind.

Maar puur theoretisch gezien (stel dat je er bewust voor zou kunnen kiezen), zou ik het niet doen denk ik. Lichamelijk en sociaal emotioneel lijkt het me best wel zwaar en ik denk dat ik het voor mezelf ook wel jammer zou vinden om zwangerschap en babyperiode maar één keer mee te maken dan. Ook lijkt het mij wel leuk om 2 (of meer) totaal verschillende kinderen te hebben en die kans is met een tweeling toch wat kleiner; wel afhankelijk van hoe je het aanpakt natuurlijk. Overigens denk ik wel dat ik graag meer dan 1 kind wil, omdat ik denk dat een kind mij zoveel positieve dingen kan geven, dat ik dat meer dan 1 keer mee wil maken. En met meerdere kinderen kun je ook ervaren dat alles steeds net wat anders kan zijn dan de ervaringen die je met je eerste en je tweede kind hebt opgedaan. Andere beleving/verloop van zwangerscap; ander kind, dus andere beleving/aanpak van alle fases waar je met je kind doorheen gaat.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 17-07-2008, 17:17
wup
wup is offline
Citaat:
Ja, en al een aardig tijdje ook hoor. Er staat een echo-foto in het vorige deel

.

Had het vorige topic maar half gevolgd, maar heb het net even bekeken. Jeej wat te gek allemaal zeg. Van CailinCoilleach ook trouwens! Misschien moet ik dit topic ook maar niet verder volgen, want nog even en ik wil zelf ook
Oud 17-07-2008, 19:43
Verwijderd
Ik zou trouwens ook heel blij zijn met een tweeling, alleen lijkt 't me een stuk moeilijker en dus liever niet. (Maar als 't zo is, dan dans ik vast rondjes en ga ik als een idioot leuke namen kiezen enzo, maar geen rare combinaties zoals Jip en Janneke )
Oud 17-07-2008, 20:28
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
krijg er beetje zo'n "twee voor de prijs van één"-aanbieding gevoel bij
hihi ja he? Jammer dat je dat niet kunt bestellen _O-
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Ads door Google
Oud 17-07-2008, 20:33
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
hihi ja he? Jammer dat je dat niet kunt bestellen _O-
Ja heerlijk, autoraampje opendraaien en bestellen maar
daar zouden wel heel veel mensen bij gebaat zijn trouwens
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 17-07-2008, 20:47
Verwijderd
Iets wat niet echt met zwanger worden te maken heeft, maar toch ook weer wel.. Buren van me hebben sinds twee of drie maanden een kindje geadopteerd. Ik weet niet precies waar het jongetje vandaan komt, maar in ieder geval uit 't buitenland. Hij is een jaar of vijf. Vandaag zag ik ze buiten lopen; ouders stralen nog steeds van trots (ik vond 't ook leuk dat ze de eerste tijd allemaal slingers rond het huis hadden hangen, net zoals mensen bij een geboorte doen, alleen dan met foto'tjes van het jongetje erbij enzo, heel leuk). Het jongetje rende wat voor z'n ouders uit en riep toen;'Wat is deze bloem, papa?' en ik zag z'n vader echt zooo stralen toen hij dat zei, echt te schattig
Als ik zelf geen kinderen kan krijgen, dan wil ik zeker adopteren. (Hoewel ik ook graag hoe dan ook wil adopteren...)
Oud 17-07-2008, 22:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Een tweeling? Hell no. Bij mij hebben ze het vermoeden een tijdje gehad, omdat mijn buik gigantisch snel begon te groeien. Momenteel is mijn buik in verhouding tot veel andere vrouwen met gelijke zwangerschapsduur behoorlijk flink.


19 weken...

Een tweeling kan best leuk zijn, maar wat denk je van je nachtrust... Voeding geven aan twee kleintjes tegelijk, om de beurt moeten en willen ze iets hebben, de extra ruimte die ze in beslag nemen. Bij een tweeling vermoed ik dat mijn leven helemaal in het teken van ukkies staat... Daarbij zou ik een meerlingzwangerschap + bevalling ook echt niet zien zitten.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 17-07-2008, 23:28
Verwijderd
Nou ja, adoptie is tegenwoordig ook zo makkelijk niet meer. Mensen willen allemaal het liefst een babytje die 100% gezond is en om dat te kunnen realiseren worden er iets teveel kindjes onnodig bij hun ouders "weggehaald" in het buitenland zeg maar. De hele business die adoptie is, staat me een beetje tegen..

Ik zou zelf sneller gaan voor pleegkinderen of vakantiekinderen. Overigens hebben de ouders van mijn vriend dit gedaan. Ze hebben asielzoekers, pleegkinderen en vakantiekinderen in huis gehad. Mijn vriend heeft er als kind alleen niet zo heel goede ervaringen mee gehad, er werd van hem gestolen en dergelijke.. maar echt vervelende herinneringen heeft hij er ook weer niet aan. Hij is niet zo een prater, dus hoe het nu ECHT was is niet zo goed uit hem te krijgen In ieder geval soms super gezellig omdat ze dan met z'n allen konden spelen en soms juist niet leuk omdat het natuurlijk wel vaak heftige probleemkinderen waren.

Mja, lijkt me wel bijzonder.. maar eerst maar eens de eigen kinderen!

Wat betreft een tweeling; als het eenmaal zo blijkt te zijn, nou ja.. dan is het heel erg welkom natuurlijk, maar ik heb er geen voorkeur voor. Het lijkt me heel erg heftig!
Oud 18-07-2008, 01:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zou op dit moment echt niets liever willen dan zwanger zijn. Dat schijnt raar te zijn op mijn leeftijd, je moet willen studeren en party-en enzo. Maar een paar honderd jaar geleden was je op mijn leeftijd al getrouwd en was het heel normaal om kinderen te hebben. Is het daarom nu normaal om op mijn leeftijd al kinderen te willen? Of veranderen die wensen en waarden met de tijd waarin je leeft?
Oud 18-07-2008, 10:59
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
formulering
die suckt he
Oud 18-07-2008, 11:33
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Ik zou op dit moment echt niets liever willen dan zwanger zijn. Dat schijnt raar te zijn op mijn leeftijd, je moet willen studeren en party-en enzo. Maar een paar honderd jaar geleden was je op mijn leeftijd al getrouwd en was het heel normaal om kinderen te hebben. Is het daarom nu normaal om op mijn leeftijd al kinderen te willen? Of veranderen die wensen en waarden met de tijd waarin je leeft?
Oh ik wilde op jouw leeftijd ook al niets liever hoor Gewoon lekker over blijven fantaseren tot de gelegenheid zich echt voordoet voor je!
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 18-07-2008, 12:06
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
hoewel ik eerst graag snel kinderen wilde, heb ik dat gevoel nu minder. Ik vind mijn leventje op dit moemtn veel te leuk. Maar over een paar jaar als ik ben afgestudeerd, en hopelijk samenwoon ga ik er weer denk ik weer zin in krijgen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 18-07-2008, 13:25
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ga wel eerst studeren voor ik aan kinderen begin. Maar weet iemand of zingen (klassieke zang, professioneel enzo) slecht is voor het kind, tijdens de zwangerschap? Omdat je je buikspieren heel erg gebruikt enzo. Ik wil geen miskraam krijgen omdat ik een optreden heb tijdens mijn zwangerschap ofzo straks..
Oud 18-07-2008, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, adoptie is tegenwoordig ook zo makkelijk niet meer. Mensen willen allemaal het liefst een babytje die 100% gezond is en om dat te kunnen realiseren worden er iets teveel kindjes onnodig bij hun ouders "weggehaald" in het buitenland zeg maar. De hele business die adoptie is, staat me een beetje tegen..
[...]
Dat is inderdaad ook waar ik bang voor ben...

Pleegkinderen zou ik niet willen, lijkt me veel te zwaar.
Oud 18-07-2008, 14:59
Verwijderd
Citaat:
disagree, ik denk dat ze willen wat het prettigste aanvoelt en dat kan gebaseerd zijn op ervaringen bij andere mensen met grote of kleinere familie (bijv. familie van hun vader of moeder, buurvrouw oid)
I disagree as well. Ik heb 4 jongere zusjes, we hebben ontzettend veel van elkaar geleerd en ik was al vroeg zelfstandig, heb deels meegeholpen met het opvoeden van de jongste etc.(leeftijdsverchil van 14 jaar) en ik zou absoluut niet 5 kinderen willen, zelfs niet 4. Ik ben het ook niet eens met de opvoeding van mijn ouders, ik wil het zelf anders doen.

Al hou ik van mijn zusjes, ik vind/vond het thuis altijd te druk, er is altijd iets... het is nooit saai maar het is mij gewoon te veel. Mijn vriend is enig kind en ik kan zeker het verschil merken tussen enig kind zijn en kind uit een groot gezin zijn. Beiden heeft zijn voordelen maar zelf wil ik graag iets in het midden.

Het is trouwens wel grappig dat ik heel erg bezitterig ben met mijn spulletjes en ook heel voorzichtig, terwijl mijn vriend heel gul is en wil delen maar wat ruwer is. Komt omdat hij gewend is altijd maar alleen te zijn en ik moest altijd alles delen en mijn zusjes zijn gewoon grof, en maken vaak dingen stuk.

Anyway, een koter of 2 lijkt mij wel ideaal, absoluut geen 5...
Oud 18-07-2008, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Pleegkinderen zou ik niet willen, lijkt me veel te zwaar.
Het is ook erg zwaar, maar je krijgt er wel veel voldoening uit. Mijn ouders hebben jaaaarenlang pleegzorg gedaan en we hebben heel wat leuke kids gehad. (we hebben ook een periode spoedopvang gedaan, best heftig)

Er is ook 1 pleegkindje bij ons geweest wat een beetjeons broertje isgeworden omdat hij 4 jaar bij ons gewoont heeft, dat was echt moeilijk toen wij gingen emigreren en hij niet mee mocht.
Oud 18-07-2008, 15:26
Verwijderd
Daarbij kan adoptie ook heel erg zwaar zijn.. het feit dat je de biologische ouder niet bent, maakt dat het altijd best heftig kan zijn. Ik ken genoeg voorbeelden om mij heen, waarbij er juist met adoptie een bepaalde hechtingsproblematiek is ontstaan en de kinderen hierdoor compleet ontsporen in de pubertijd. Het HOEFT natuurlijk niet.. maar zowel adoptie als pleegkind kan erg zwaar zijn, waarbij een pleegkind echter ook weer vertrekt. (of is dat juist het zware wat jij bedoelt Andijvie?)

Één van de pleegkinderen bij mijn vriend is ook nog steeds echt een broer van hem. Die man noemt mijn vriend ook echt zijn broertje en hij en zijn gezin horen echt bij de familie als het gaat om verjaardagen, uitjes etc. Heel leuk Mijn oma heeft ook een zoon euh.. gepleegd? Gehe. Dat is ook echt mijn oom, echt een familielid en eigenlijk merk je alleen door zijn huidskleur dat hij geen echte broer is. En ik denk dat pleeggezinnen veeel harder nodig zijn dan adoptiegezinnen, al kan ik dat mis hebben hoor. Maar ik heb een tijd als secretaresse bij jeugdzorg gewerkt en damn.. wat hadden veel kinderen een pleeggezin nodig, er was een groot tekort aan. Of verdomme nog eens pleeggezinnen waar het kind bovenop alle drama nog eens misbruikt werd door de "grote broer" en dat soort helse gebeurtenissen.

Nee, denk dat ALS we iets doen (naast de eigen kinderen), het toch echt pleegkinderen worden.. Alleen ziet mijn vriend het veel minder zitten. Wellicht alleen vakantiekinderen
Oud 18-07-2008, 16:50
Verwijderd
Het feit dat het maar tijdelijk is vind ik inderdaad zwaar (en natuurlijk alle omstandigheden; kinderen komen niet zomaar in de pleegzorg terecht...). Spoedopvang lijkt me echt heel moeilijk, dat is vaak ook voor korte tijd en zijn echt heftige gevallen, toch? Mijn moeder heeft een tijdje dit soort opvang gecoordineerd, dus ik hoorde toen wel veel verhalen over waarom kindjes uit huis werden gehaald enzo. Ik zou dat niet aan kunnen
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zwanger worden #5
Verwijderd
498 14-01-2009 10:36
Liefde & Relatie zwanger worden
snoopy
500 10-11-2007 23:26
Lichaam & Gezondheid 8 weken zwanger
Vuur_Sterretje
156 19-09-2007 22:04
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 20:54
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 22:29
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 19:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.