Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2011, 23:58
tomharris
tomharris is offline
weet iemand of je HAVO(helemaal) bij de VAVO in amsterdam(de joke smit vestiging) in 1 jaar kan doen??(sprint havo) of een andere vavo instelling rondom?
heeft iemand hier ervaring mee?
zitten hier meer allochtonen of autochtonen??

alvast bedankt!

tom

ps.

k heb een vmbo-tl diploma sector economie/sta een 6 gemiddeld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2011, 18:16
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
ps: Er is ook een VAVO topic!

Misschien is het zinnig om alvast een afspraak te regelen bij die instelling, meestal is het al erg druk nu!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 21:14
ejaa
ejaa is offline
hey tom,

over de VAVO in amsterdam heb ik helaas geen informatie over.
over de allochtonen of autochtonen kan ik je ook niks vertellen, maar ik denk dat er meer autochtonen op zitten, maar dat kan ook een vooroordeel zijn, ik heb namelijk op het Luzac college havo 2 in 1 jaar gedaan. en hier zaten meer autochtonen op, maar dat kan ook aan de prijs van de school liggen misschien.

Over je je 6 gemiddeld heb ik alleen wel mijn twijfels. Heb je voor die 6 hard moeten werken of niet? Want tussen het VMBO-T en de HAVO zit een heel groot verschil. En op de VAVO wordt er in het algemeen meer beroep gedaan op je zelfstandigheid, dus je moet wel de discipline hebben om ook echt aan het werk te gaan. Ook merk je of dat viel bij mij op dat de leraren met een hoger niveau tegen je praten, heerlijk! Het verschil qua stof is dat er op de HAVO veel dieper op de stof wordt ingegaan. Op het VMBO-T kon je bijvoorbeeld als je de begrippen van het desbetreffende vak had geleerd en het bijbehorende verhaaltje vaag in je hoofd had van de leraar wel een S.O. met een voldoende afleggen of een proefwerk. Op de HAVO is die kennis nodig om te snappen wat er van je gevraagd wordt om vervolgens een antwoord te kunnen geven. Ze willen je zien redeneren van twee kanten, dus dingen verklaren of oplossen. Ook krijg je veel meer stof die je jezelf eigen moet maken. Ik heb dan een natuur en gezond profiel wat op de sectoren landbouw en zorg & welzijn lijkt, overigens had ik op het VMBO-T wel alle vier de sectoren gedaan. Ik weet dus niet of er een groot verschil zit tussen jouw nieuwe profiel economie en maatschappij of mijn profiel natuur en gezond behalve de vakken. Maar ik vermoed dat de stap even groot is en dat de bovenstaande informatie ook voor jou belangrijk is.

Maar onthoud: 'waar een wil is is een weg'. en als je vragen hebt stel ze gerust, misschien dat ik ze kan beantwoorden.

Groetjes,

Ejaa
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 12:19
312
Avatar van 312
312 is offline
Hoi,

Aangezien jij een 6 gemiddeld staat voor het vmbo-t, een cijfer waarmee je normaal niet mag doorstromen, moet ik je vragen waarom het in 1 jaar moet. Het verschil is vrij groot en ik denk dat je een hogere kans hebt om te slagen als je het in twee jaar doet. Niettemin is er een weg waar een wil is. By the way, wat zijn je vakken?
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)

Laatst gewijzigd op 01-07-2011 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 14:46
tomharris
tomharris is offline
@ejaa&321

als eerste wil ik jullie bedanken; (k had eigenlijk al de hoop opgegeven dat ik op deze forum ooit wel een reactie zou krijgen; maja mischien ben k zelf iets te ongeduldig....)

wat betreft de 6; haha ik moet eerlijk zeggen ik heb voor bijna alle examens maar max. een uur geleerd; achteraf best dom, maar als ik me vergelijk hoe ik toen was en nu; ben k enorm veranderd als het gaat om motivatie/studie; want die was er destijds niet; nu heb ik er echt alles ervoorover om het te halen+eventueel VWO te doen als het nog te doen als het nog kan....


k heb twee opties om VAVO te doen: nova college haarlem of joke smit amsterdam(kwoon in teylingen-sassenheim)

khad eigenlijk een paar vragen:

-wat voor vragen kan ik verwachten op mijn intake gesprek, en waar moet ik op letten?

-hoe zwaar is HAVO eigenlijk als je het in een jaar doet kan je dat wel combineren met je bijbaan??

-hoeveel kan het kosten als je gemeente NIET meebetaald(voor sprinthavo); kan je uberhaupt wel naar een vavo vestiging buiten je gemeente(kheb namelijk echt geen zin om naar VAVO leiden te gaan)
alvast bedankt!!!

tom

ps dit zijn de vakken welke ik wil volgen:


(sector eco&maatschappij)

-Nederlands
-Engels
-maatschappijleer.

-wiskunde A
- economie
- geschiedenis
-aardrijkskunde
-natuurkunde
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 18:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
De kans dat je daarvoor wordt toegelaten met een 6 lijkt me nihil. Zelfs voor toelating tot de normale havo moet je het VMBO met aardig goede cijfers afsluiten. Een 7,0 of hoger gemiddeld is de laagste eis die ik ooit gehoord heb, en alles boven de 8,0 moeten hebben heb ik ook wel gezien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Het algemene vavo-topic
Tink*
125 14-09-2019 01:49
Studeren MBO is niks voor mij.. toch naar HAVO?
naomidonders
3 06-11-2016 11:02
Algemene schoolzaken Van havo naar vwo
Emmé
2 18-09-2011 11:59
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 19:54
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 12:16
Algemene schoolzaken HBO Recht --> WO
Godfather
98 24-07-2004 13:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.