Oud 15-09-2012, 23:43
Scarlet Spider
Scarlet Spider is offline
Er stond dat dit subforum er was als je het niet meer zag zitten en wel, hier ben ik dan. Ik ben een kerel van 20 uit Vlaanderen trouwens, mocht dat wat uitmaken.

Laat ik even kort de situatie schetsen waarin ik verkeer: ik heb een week geleden mijn vakantie met vrienden afgezegd om een hele week in bed te liggen, amper buiten te komen omdat ik nergens nog zin in heb. Niets interesseert me nog. Ik voel me alsof ik in een put zit en noch de kracht noch de motivatie heb om eruit te kruipen. Ik voel me slecht over mezelf, over mijn leven, alsof ik er niets van gemaakt heb en al twintig jaar weggegooid heb.

Om mijn leven te vertellen: ik ben geboren in een huwelijk dat al van in het begin gedoemd was, ben vanaf mijn geboorte grotendeels door mijn strenge, christelijke en conservatieve grootouders grootgebracht vanwege mijn vader die moest werken om alles te kunnen betalen aangezien mijn moeder niet bepaald een pretje was om mee samen te wonen (ziektes faken om niet te moeten werken, geld uit de kassa stelen, shopverslaafd, mijn vader bedriegen en zwanger worden van een ander, ...). Hierdoor werd ik wat anders opgevoed dan de meesten van mijn leeftijdsgenoten. Zowel mijn grootouders als mijn ouders woonden vlak aan een park en daarmee bedoel ik: je kon door het raam recht in het park kijken en alle spelende kinderen zien. Toch mocht ik amper buiten gaan spelen en al zeker niet alleen met mijn vriendjes. Ik moest altijd alleen in de tuin spelen of in plaats van spelen leren en huiswerk maken, want school was belangrijk.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 16-09-2012 om 20:22. Reden: te lange tekst
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2012, 00:01
Verwijderd
Niemand gaat jou PM'en, want we kennen je niet. Maar als je je verhaal gewoon post zullen best veel mensen 't in z'n geheel lezen en er misschien zelfs iets op zeggen.

Als je je zo geneert voor de lengte kun je het eventueel ook in een spoiler doen.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 09:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat je een rotverleden hebt gehad, wil niet zeggen dat je toekomst ook zo wordt. Wat gisteren was kun je niet meer veranderen, dus je kan er wel heel hard van balen, maar dat heeft zo weinig zin. Dus hoe moeilijk het ook is: probeer wat meer in het hier en nu te leven. Misschien waren de eerste 20 jaar niet wat je ervan gehoopt hebt, maar een goede kindertijd is ook gewoon een kwestie van geluk hebben aangezien kinderen niets te kiezen hebben. Nu ben je zo oud dat je voor jezelf mag gaan zorgen, en je hebt nog 3 keer zo lang de tijd om er wat van te maken!
Dus denk eens na: wat kan je vandaag doen om het leuk of nuttig voor jezelf te maken? En denk dan niet alleen aan lange termijn dingen als weet ik veel, astronaut worden ofzo, maar ook aan de dingen die je vandaag al waar kunt maken, zoals even lekker sporten of een vriend bellen.
Zie je daar allemaal de lol niet meer van in, dan moet je morgen even je huisarts bellen voor een afspraak, want dan kan er psychisch gezien meer aan de hand zijn. Dat is niks om je voor te schamen, maar je moet er wel wat aan doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 15:33
Scarlet Spider
Scarlet Spider is offline
Aangepast
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 17:30
Verwijderd
wat is nu je vraag dan ?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 18:10
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
wat is nu je vraag dan ?
De vraag lijkt me vrij logisch: help, ik zie het niet meer zitten!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 18:22
Scarlet Spider
Scarlet Spider is offline
Citaat:
De vraag lijkt me vrij logisch: help, ik zie het niet meer zitten!
Bedankt Pluis
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 18:31
Verwijderd
Maar wat voor hulp verwacht je dan? Het is geen echte vraag.

Ik heb je hele verhaal gelezen, je beschrijft je leven tot nu toe. Sommige stukken zijn echt rot, sommige stukken gewoon puberaal en daarin verschil je weinig van je leeftijdsgenoten. Hoe dan ook zul jij je verleden moeten verwerken en lukt dat niet door erover te praten met vrienden of het van je af te schrijven (LJH-topic?) dan zul je daar misschien toch wel professionele hulp bij moeten krijgen. Ga naar je huisarts en praat erover, als het nodig is verwijst hij je door.

Iets wat me wel opvalt: Je voelt je alsof je 20 jaar hebt weggegooid, maar je schrijft wel alsof het je allemaal aangedaan is. Wat het ook is, die twee kloppen niet met elkaar. Ben jij het slachtoffer van de mensen in je jeugd, dan kun je het ook niet zien alsof jij het hebt weggegooid. En voel je je echt zo geremd door hen, dan is het een mooie kans om te laten zien dat jij het in je eentje veel beter kunt dan met die rem erop.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 18:39
Scarlet Spider
Scarlet Spider is offline
Citaat:
Maar wat voor hulp verwacht je dan? Het is geen echte vraag.

Ik heb je hele verhaal gelezen, je beschrijft je leven tot nu toe. Sommige stukken zijn echt rot, sommige stukken gewoon puberaal en daarin verschil je weinig van je leeftijdsgenoten. Hoe dan ook zul jij je verleden moeten verwerken en lukt dat niet door erover te praten met vrienden of het van je af te schrijven (LJH-topic?) dan zul je daar misschien toch wel professionele hulp bij moeten krijgen. Ga naar je huisarts en praat erover, als het nodig is verwijst hij je door.

Iets wat me wel opvalt: Je voelt je alsof je 20 jaar hebt weggegooid, maar je schrijft wel alsof het je allemaal aangedaan is. Wat het ook is, die twee kloppen niet met elkaar. Ben jij het slachtoffer van de mensen in je jeugd, dan kun je het ook niet zien alsof jij het hebt weggegooid. En voel je je echt zo geremd door hen, dan is het een mooie kans om te laten zien dat jij het in je eentje veel beter kunt dan met die rem erop.
Gewoon al jullie mening en raad is de hulp die ik zoek denk ik En ik weet het, ik heb altijd de neiging de schuld op mij te nemen voor alles, ook al kan ik aan sommige zaken niet doen. Maar dat zit er nu eenmaal ingedrild denk ik.

En omdat ik nooit echt hulp heb durven/willen zoeken voelt het wel aan alsof ik het zelf ook heb verpest voor een deel.

Ik ben benieuwd, wat zijn de zaken die jij puberaal vind?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 18:49
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Jezus Christus, als je het over een moeilijke jeugd hebt...
In jouw situatie had ik je grootmoeder al geregeld een driedubbele dosis insuline gegeven, maar dat maakt jou tot een beter mens.
Maar je bent nu 20, dat betekent dat je gewoon uit huis moet gaan (als je dat nog niet bent), misschien wel naar je moeder. Als het niet mag vanwege een vrijwaring van moederschap, dan zijn er altijd nog andere opties, zoals 'kamerhuur' of iets soortgelijks.
Als je het echt niet meer ziet zitten; ga dingen doen. Studeer, sport, wat dan ook. Je eerste 20 jaar waren wel klote, maar als het goed is heb je nog zo'n 55 jaar over.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 18:53
Scarlet Spider
Scarlet Spider is offline
Citaat:
Jezus Christus, als je het over een moeilijke jeugd hebt...
In jouw situatie had ik je grootmoeder al geregeld een driedubbele dosis insuline gegeven, maar dat maakt jou tot een beter mens.
Maar je bent nu 20, dat betekent dat je gewoon uit huis moet gaan (als je dat nog niet bent), misschien wel naar je moeder. Als het niet mag vanwege een vrijwaring van moederschap, dan zijn er altijd nog andere opties, zoals 'kamerhuur' of iets soortgelijks.
Als je het echt niet meer ziet zitten; ga dingen doen. Studeer, sport, wat dan ook. Je eerste 20 jaar waren wel klote, maar als het goed is heb je nog zo'n 55 jaar over.
Wat je allemaal zegt doet me eraan denken dat ik mijn verhaal nog moet afmaken want er is een reden waarom ik nu nog thuis ben. Maar zoals ik al zei is moeilijk er over te schrijven dus het kan jammer genoeg nog even duren.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 20:12
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je hoeft hier niet per se je hele levensverhaal te vertellen als je dat te pijnlijk vindt. Ik denk dat iedereen die het eerste deel heeft gelezen al heel goed heeft begrepen dat je het zwaar hebt gehad en nog steeds hebt.
Hoe de situatie nu ook is: je bent nu volwassen en dat betekent dat je zelf hulp kan en mag zoeken voor je slechte stemming. Je hoeft je huisarts er alleen maar om te vragen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 20:23
Scarlet Spider
Scarlet Spider is offline
Citaat:
Je hoeft hier niet per se je hele levensverhaal te vertellen als je dat te pijnlijk vindt. Ik denk dat iedereen die het eerste deel heeft gelezen al heel goed heeft begrepen dat je het zwaar hebt gehad en nog steeds hebt.
Hoe de situatie nu ook is: je bent nu volwassen en dat betekent dat je zelf hulp kan en mag zoeken voor je slechte stemming. Je hoeft je huisarts er alleen maar om te vragen.
Bedankt maar heb het nu toch afgeschreven, alles staat er nu. Ik denk inderdaad dat ik eens hulp moet zoeken maar vraag me af: dat kost toch geld?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 20:33
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Bedankt maar heb het nu toch afgeschreven, alles staat er nu. Ik denk inderdaad dat ik eens hulp moet zoeken maar vraag me af: dat kost toch geld?
Ik weet niet hoe dat zit met de zorgverzekering, maar in Nederland moet je je polis er voor opwaarderen normaal gesproken.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 16:52
Modegirl
Avatar van Modegirl
Modegirl is offline
zo mooi geschreven en toch zo triest
leef met je mee xx
__________________
x Modegirl
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 20:44
Denkerius
Denkerius is offline
het levende bewijs dat mensen met een slechte jeugdervaringen inderdaad (erkend onderzoek psychologie) goed en creatief kunnen schrijven, mijn advies is: ga schrijven
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 21:40
Sebastien
Avatar van Sebastien
Sebastien is offline
verkoop de auto en huur van dat geld dat kot. zoek uit of er een manier is om de toestemming van je vader te vermijden. misschien weet de psychologe daar wel iets op. maak een nieuwe start als student en probeer je verleden achter je te laten.
__________________
always give 100%, unless you are donating blood.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 13:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Bedankt maar heb het nu toch afgeschreven, alles staat er nu. Ik denk inderdaad dat ik eens hulp moet zoeken maar vraag me af: dat kost toch geld?
Op dit moment moet je nog een eigen bijdrage betalen als je naar de GGZ gaat. Dat betekent dat je de eerste 200 euro zelf moet betalen (dit staat los van het eigen risico dat bij je basiszorgverzekering hoort). Afgelopen dinsdag is bekend geworden dat deze regeling volgend jaar gaat veranderen zodat mensen met een laag inkomen gecompenseerd kunnen worden. Ofwel: als je het niet kunt betalen, kun je toch naar de GGZ. Dus als je nu geen 200 euro op kunt brengen, zou je kunnen wachten tot januari (als je dat volhoudt) en je huisarts dan vragen of hij/zij je door wil sturen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-09-2012, 18:57
Verwijderd
Citaat:
De vraag lijkt me vrij logisch: help, ik zie het niet meer zitten!
stond nergens een vraag dus doe niet allsof ik dom ben
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 19:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
stond nergens een vraag dus doe niet allsof ik dom ben
Kalm aan, ik doe niet alsof je dom bent, ik gaf alleen maar antwoord op jouw vraag, meer niet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 22:45
Scarlet Spider
Scarlet Spider is offline
Allereerst bedankt aan de mensen die me steunen, sinds ik mijn verhaal hier heb neergeschreven en jullie reacties heb gezien heeft me dat toch wel iets gedaan. Ik ben sinds vandaag weer beginnen studeren en heb er zin in! Ik voel me ook beter, heb het nog wel moeilijk met hoe ze hier thuis zijn maar heb ze gezegd dat ik boven een studeerplek ga installeren en daarmee uit en jawel, ze aanvaardden het dus hoera!

Maar ik weet dat ik nog wel hulp nodig heb, ik ben beginnen inzien dat ik mijn verleden nooit deftig verwerkt heb en dat moet dringend eens gebeuren.

@Denkerius: ik schrijf heel graag en dankje voor je compliment, wil het ook al heel graag eens neerschrijven in boekvorm maar kom er nooit toe. Maar het zou een perfecte vorm van verwerken zijn.

Over die zorgverzekeringen en dergelijke, ik weet natuurlijk niet hoe dat in België zit, al zal zoiets hier ook wel mogelijk zijn. Maar ben nu van plan het eerst via de unief te proberen via wekelijkse gesprekken met een psycholoog en zien hoe dat uitdraait
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Op dit moment moet je nog een eigen bijdrage betalen als je naar de GGZ gaat. Dat betekent dat je de eerste 200 euro zelf moet betalen (dit staat los van het eigen risico dat bij je basiszorgverzekering hoort). Afgelopen dinsdag is bekend geworden dat deze regeling volgend jaar gaat veranderen zodat mensen met een laag inkomen gecompenseerd kunnen worden. Ofwel: als je het niet kunt betalen, kun je toch naar de GGZ. Dus als je nu geen 200 euro op kunt brengen, zou je kunnen wachten tot januari (als je dat volhoudt) en je huisarts dan vragen of hij/zij je door wil sturen.
Goed verhaal joh! En hoe is dit relevant voor Vlaanderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Poll] Leesclub november
Hawahaai
9 10-11-2012 12:47
Verhalen & Gedichten [Leesclub] Poll september/oktober
Hawahaai
8 23-09-2012 21:35
De Kantine Undercover Weerwolfspel #2
Fawkes
462 16-12-2011 11:27
Verhalen & Gedichten zelfgeschreven gedicht
LauraJansen
9 05-04-2011 11:37
De Kantine Weerwolfspel # 65
Tink*
500 13-01-2010 21:00
Films, TV & Radio Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me.
Dinalfos
500 24-04-2008 18:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.