Oud 02-09-2003, 18:59
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Ik zit dit jaar niet in een leuke klas en dan zijn vooral de gymlessen vervelend. Nou had ik het hier met mijn ouders over gehad en zij hadden me een briefje meegegeven dat ik naar de dokter moest. Belde vandaag de schoolleiding dat het ongeoorloofd was en blablabla... Maar goed, als ik mee moet gymmen dan zie ik daar twee dagen al van te voren tegenop, en dat vinden me ouders ook teveel moeite voor gym.. maar goed, van me ouders hoef ik dus niet mee te gymmen, nou gaan we dit nog aan school bekend maken maar nou was ik benieuwd wat jullie ervan vinden.. Als school moeilijk gaat doen dan gaan we wel zeggen dat ik een blessure heb maar goed... Ik vindt het nergens op slaan want voor de rest ben ik er altijd, altijd op tijd, goede cijfers blabla..

Wat zou een school kunnen doen als je echt niet wilt? Wat denken jullie ervan? Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2003, 19:06
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
waarom zie je er zo tegen op dan om niet mee te gymmen? door de leraar ofzo?
je moet jezelf er gewoon overheen zetten.... Al die andere in de klas gymmen toch ook gewoon mee, en inderdaad bij ons op school telde gym gewoon mee voor je examen, je kreeg er voldoende of onvoldoende voor dus als ik jou was zou ik toch maar meedoen.......
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:10
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 02-09-2003 @ 19:06:
waarom zie je er zo tegen op dan om niet mee te gymmen? door de leraar ofzo?
je moet jezelf er gewoon overheen zetten.... Al die andere in de klas gymmen toch ook gewoon mee, en inderdaad bij ons op school telde gym gewoon mee voor je examen, je kreeg er voldoende of onvoldoende voor dus als ik jou was zou ik toch maar meedoen.......
Gewoon dat hele gezeur.. Dingen met z'n 2en doen en dan alleen staan blabla.. Tis gewoon onzin mensen die willen sporten doen dat toch wel waarom dan dwangmatig.. Waarom zie tegen iets op? Tsjah dat werkt onbewust denk ik...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
miss sunshine1986 schreef op 02-09-2003 @ 19:10:
Gewoon dat hele gezeur.. Dingen met z'n 2en doen en dan alleen staan blabla.. Tis gewoon onzin mensen die willen sporten doen dat toch wel waarom dan dwangmatig.. Waarom zie tegen iets op? Tsjah dat werkt onbewust denk ik...
Het gaat niet alleen om willen, het gaat er juist om om mensen die niet sporten wel te laten sporten.

Als je eerst komt met 'ik hoef niet te gymmen' en als ze dan zeggen 'je moet', dan zeggen 'ik heb een blessure', dan valt dat wel heel erg op.

Sorry, dat ik het zeg, maar ik vind het onzin dat kinderen van hun ouders bepaalde dingen 'niet hoeven'. Later zul je ook dingen moeten doen die je minder of niet leuk vind en dan kun je er ook lang niet altijd onder uit.

Ik denk dat een school het je kan verplichten dmv dingen als de uren die je niet komt als spijbelen opgeven of je een 1 te geven (waarop je op de meeste scholen wel kunt blijven zitten). Ik denk dat je nog het meeste op schiet met eerlijk uitleggen waarom je het niet wilt en eventueel goede wil tonen door meteen voor te stellen dat je wel een vervangende opdracht wilt doen (event. als je bv. al sport, daar een opdracht + verslag van maken, helpen bij een sportdag, enz. oid).
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:17
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik snap wel wat je bedoelt Gymmen is zeker nooit me lievelingsvak geweest, maarja heb toch altijd maar meegedaan enzo... Nu heb ik geen gym meer gelukkig
Maarja het is wel zo dat gym ook meetelt voor je examen... dat vind ik dan toch weer lullig geregeld. Er was bij mij ook een meisje met hartklachten die niet meer mee mocht gymmen van de dokter. Die moest later een weet ik wel niet hoelang werkstuk maken over een bepaalde soort sport, als beoordeling voor het examen zeg maar.

later had de school iets georganiseerd meisjes mochten streetdance gaan doen in een gymzaal ergens, en jongens gewoon zaalvoetbal in de zalen bij de school...
ik had ook nie mee gedaan de eerste 2 keer met streetdance omdat ik ziek was, en dush elemaal niet op school. Later stond ik daar ook als een zandzak bij omdat ik niet wist hoe dat dansje ging enzo.. en later ook alleen omdat iedereen al een partner had.. maarja boeiuh wat kan mij het eigelijk ook schelen.....

ik vind het veel erger als je iets moet voordoen ofzo samen met de leraar jakkes......
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:18
mirrie-1986
Avatar van mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
maar hoezo zijnde gymlessen dan vervelend? Ik bedoel je zal heus wel bij een vriendin inzitten. En wat dan nog? Ik bedoel gymmen is gezond, en je leert er toch de klasgenoten er beter door kennen.. Maar sorry ik vind je een beetje slap, dat je alleen daarom niet meewil gymmen.. Voglens mij is er een andere reden dat je niet meewil doen met gym.. Ik nedoel met de andere lessen zit je dan toch ook alleen. Voglensmij denk je gewoon dat je slecht bent in gym. Maar er zijn altijd wel mense die ergens slecht in zijn..
Of schaam je je voor je lichama?
__________________
All you need is love!!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:20
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-09-2003 @ 19:17:


Ik denk dat een school het je kan verplichten dmv dingen als de uren die je niet komt als spijbelen opgeven of je een 1 te geven (waarop je op de meeste scholen wel kunt blijven zitten). Ik denk dat je nog het meeste op schiet met eerlijk uitleggen waarom je het niet wilt en eventueel goede wil tonen door meteen voor te stellen dat je wel een vervangende opdracht wilt doen (event. als je bv. al sport, daar een opdracht + verslag van maken, helpen bij een sportdag, enz. oid).
Ik ben ook best bereid een vervangende opdracht te doen.. En op school hebben ze voor gym een o v g systeem en ik kan het me veroorlofen een o te krijgen voor de lessen aangezien ik voor een toets een g had (dat compenseerd elkaar)...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 02-09-2003 @ 19:17:
Maarja het is wel zo dat gym ook meetelt voor je examen... dat vind ik dan toch weer lullig geregeld.
Waarom is dat lullig? Dat weerhoudt al die meiden er iig nog een beetje weervan om drie keer per maand aan te komen met 'meester, ik kan niet mee gymmen vandaag, want ik ben ongesteld' en meer van dat soort onzin.

Iedereen gymt, iemand die niet mee kan/mag gymmen, die maakt een werkstuk met een werklast gelijk aan het aantal uren dat hij/zij anders had gegymt. Das toch eerlijk?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:22
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-09-2003 @ 19:17:



Later zul je ook dingen moeten doen die je minder of niet leuk vind en dan kun je er ook lang niet altijd onder uit.
hier heb je helemaal gelijk in..... Ik had eerst ook zoiets maar heb me daar toch overheen gezet... zulke dingen komen nou eenmaal voor... ik had ook geen zin om stage te lopen vorig jaar, of examen te doen, of om uberhaupt naar die andere vreemde school te gaan.
Ik heb tot vorige week ook me hele vakantie bij de Edah gewerkt elke week zo rond de 40 uur... en daar zag ik eigelijk toch ook weer tegenop maarja nou is het weer voorbij, en ben ik toch blij dat ik doorgezet heb zeg maar
Nu weer naar school en heb ik een beetje hetzelfde ik doe ict dus zit met alleen maar jongens in de klas. Ik dacht eerst dat het erger zou zijn, maar tot nu toe viel het behoorlijk mee

van dat soort dingen allemaal

naja je moet je er gewoon overheenzetten
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
miss sunshine1986 schreef op 02-09-2003 @ 19:20:
En op school hebben ze voor gym een o v g systeem en ik kan het me veroorlofen een o te krijgen voor de lessen aangezien ik voor een toets een g had (dat compenseerd elkaar)...
Is het fifty-fifty?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 02-09-2003 @ 19:22:
Ik dacht eerst dat het erger zou zijn, maar tot nu toe viel het behoorlijk mee
Liever allemaal jongens, dan allemaal meiden...geloof mij.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:23
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
miss sunshine1986 schreef op 02-09-2003 @ 19:20:
Ik ben ook best bereid een vervangende opdracht te doen.. En op school hebben ze voor gym een o v g systeem en ik kan het me veroorlofen een o te krijgen voor de lessen aangezien ik voor een toets een g had (dat compenseerd elkaar)...
je krijgt alleen een vervangende opdracht, als je ECHT niet kunt deelnemen aan de gymlessen, dus als je daarvoor een bewijs brief hebt meegekregen van de dokter. Gewoon niet willen dat is niet reden genoeg
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:26
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-09-2003 @ 19:23:
Liever allemaal jongens, dan allemaal meiden...geloof mij.
meisjes kunnen verschrikkelijk kattig zijn ja
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:34
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Hey!!
Nou, hier heb je nog zo'n gym-lover (not), bij mij maakt t nie uit wat voor klas ik heb, k krijg altijd wel n x op me kop van leerlingen en das al erg genoeg. Ik haat gym en kvind t ook wel n btje onzin, maar daar heb ik me bijneergelegd. Volgens mij kunnen ze nie veel doen als je niet komt, maar ik geloof dat het wel hetzelfde is als spijbelen met andere vakken. Het beste kun je je gewoon vaak ziekmelden en smoesjes verzinnen enzow, andrs krijg je er gedonder mee en in de 2e fase is het zelfs zo dat als je bep. onderdelen niet afsluit, je niet mee mag doen met examen. Nou is het nat. handy dat je ouders 8tr je staan, maar je hebt ook verplichtingen waar je oudrs nix aan kunnen doen. Je kunt nat. ook overplaatsing vragen, gwoon in n andre klas.

Naja, kzal iig wel ff ovr nadenken of je dr wel heen moet met je ouders, want als het niet kan en mag, dan valt het op als je elke x ziek bent en moet je indd iets bedenken als blessure, maar waarschijnlijk moet je dan wel aanwezig zijn.
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:41
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
je kunt er gewoon niet omheen , je zult idd die verplichtingen moeten nakomen. Dus dan kun je je er het beste bij neerleggen en gewoon meedoen. Je niet zo druk maken om wat andere denken. Als je een paar keer meegedaan hebt kijk je daarna ook minder tegen op
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 20:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons is het zo dat je alleen niet mee hoeft te gymmen als je een doktersverklaring hebt en ik neem aan dat jou huisarts niet zo'n verklaring voor je maakt als je niets mankeert. Met dingen als 'van mijn ouders hoef ik niet mee te doen' kom je bij ons niet zo ver, je moet echt meedoen dan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 20:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-09-2003 @ 20:01:
Bij ons is het zo dat je alleen niet mee hoeft te gymmen als je een doktersverklaring hebt en ik neem aan dat jou huisarts niet zo'n verklaring voor je maakt als je niets mankeert. Met dingen als 'van mijn ouders hoef ik niet mee te doen' kom je bij ons niet zo ver, je moet echt meedoen dan.
same here.
mijn docent gym vertelde me dat hij door moet geven aan een inspecteur waarom mensen niet meegymmen en dat slechts bepaalde mensen een V krijgen wanneer ze niet mee hebben gegymt (bij mij in de klas 2: meisje met een lichamelijke handicap en meisje die heel ziek is geweest (en nog steeds is)).
Daar schijnen ze dus niet zo makkelijk over te doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 20:56
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ze doen der echt moeilijk over omdat het een examenvak is. De inspectie komt er gewoon bij enso. Ze zijn er bj mij ook bijgekomen en kreeg van hun een meidschie kuring (kwam ook uit dat ik niet mee kon doen maar goed)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2003, 21:06
ejfee
Avatar van ejfee
ejfee is offline
Wat een onzin waarom zou je niet meedoen. Zo kan iedereen wel gaan zeggen, dit vind ik geen leuke les, hier zie ik tegen op, ik doe niet me. Zo werkt het natuurlijk niet.

En wat maken die twee uur per week nu uit, ik kan wel ergere lessen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 21:36
lingua
Avatar van lingua
lingua is offline
Citaat:
miss sunshine1986 schreef op 02-09-2003 @ 19:10:
Gewoon dat hele gezeur.. Dingen met z'n 2en doen en dan alleen staan blabla.. Tis gewoon onzin mensen die willen sporten doen dat toch wel waarom dan dwangmatig.. Waarom zie tegen iets op? Tsjah dat werkt onbewust denk ik...
ja dat had ik ook toen ik in een nog in een kut klas zat en nog gym had...
Vaak moesten we wat met zijn 2en doen en dan stond ik daar alleen.
Maar kep nu geen kut klas meer en ook geen gym...
__________________
Ik ben niet klein, ik sta gewoon ver weg!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:11
tacidvs
tacidvs is offline
Waarom is LO zo'n minderwaardig vak? "Ik doe wel een vervangende opdracht " Nee! Ik ga toch ook voor Latijn niet als vervangende opdracht drie keer de Tiger overzwemmen (om dan tot de conclusie te komen dat mijn kleren aan de andere kant liggen ) omdat ik toevallig een hekel aan Latijn heb? Je kiest ervoor (toch?) om een opleiding te doen en als daar LO bij zit heb je dat maar te doen. Jullie meiden moeten eens ophouden ons bij Frans en Duits enzo uit te lachen en dan bij LO lekker niet mee te doen vanwege je zgn. 'regels'. Dat is bijzonder flauw en gelukkig door de tweede fase onreglementair

Citaat:
Leonoor schreef op 02-09-2003 @ 19:23:
Liever allemaal jongens, dan allemaal meiden...geloof mij.
Ik mis hier je punt geloof ik...
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:40
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Die vervangende opdrachten zijn nou ook niet bepaalt leuk hoor. Ik mag zelf niet alles doen, dus soms deed ik wel mee en soms niet. Ik heb wel eens een werkstukje gemaakt, maar mijn lerares vind het niet leuk om die dingen ook nog eens na te kijken en de opdrachten te verzinnen. Ik kon dan gewoon komen naar de les en dan scheidsrechter spelen ofzo. Maar goed, wil je echt van gym af heb je een doktersverklaring nodig en die krijg je echt niet als je niets hebt. Nog even volhouden en je bent ervan af. (Bij ons was het laatste jaar wel leuker omdat we dan bijzondere dingen gingen doen (Schermen, fitnissen, squash ect)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 11:55
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
ejfee schreef op 02-09-2003 @ 21:06:
Wat een onzin waarom zou je niet meedoen. Zo kan iedereen wel gaan zeggen, dit vind ik geen leuke les, hier zie ik tegen op, ik doe niet me. Zo werkt het natuurlijk niet.

En wat maken die twee uur per week nu uit, ik kan wel ergere lessen bedenken.
voor haar duidelijk niet.

Ik vind zelf sporten leuk, maar gymmen niet. Ok de balsporten zijn leuk en buitengymmen ook maar binnengym, wat een verschrikking.
Ik ben erg bang en ik ben niet lenig dus ik kan er helemaal niets van turnen.. met gevolg: oeh laten we Marlies effe met zijn allen gaan uitlachen.. woei!
Dus ik kan best begrijpen dat iemand niet meer naar gym durft.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 14:48
Fuck_0FF
Fuck_0FF is offline
Citaat:
miss sunshine1986 schreef op 02-09-2003 @ 18:10:
Gewoon dat hele gezeur.. Dingen met z'n 2en doen en dan alleen staan blabla.. Tis gewoon onzin mensen die willen sporten doen dat toch wel waarom dan dwangmatig.. Waarom zie tegen iets op? Tsjah dat werkt onbewust denk ik...

Klinkt best wel lomp.
__________________
Een oorlog is nooit zonder doel, doelloos zijn slechts zijn gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:17
Verwijderd
Doe je ook niet mee met wiskunde dan? Of engels? Of geschiedenis?

Oftewel: beetje raar. Gym is net zo goed een vak, en mensen die niet mee KUNNEN doen met gym, dat kan ik dan nog begrijpen, maar niet WILLEN meedoen vind ik dikke onzin.

Ik kan ook geen wiskunde, maar ik zal toch wel moeten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2003, 15:35
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-09-2003 @ 15:17:
Doe je ook niet mee met wiskunde dan? Of engels? Of geschiedenis?

Oftewel: beetje raar. Gym is net zo goed een vak, en mensen die niet mee KUNNEN doen met gym, dat kan ik dan nog begrijpen, maar niet WILLEN meedoen vind ik dikke onzin.

Ik kan ook geen wiskunde, maar ik zal toch wel moeten.
vind ik ook,
ik zie alweer op tegen de volgende gymles als de ander net is afgelopen, maar dat vind ik geen reden om niet mee te doen.
triest, als je daarom van je ouders niet hoeft!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:40
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 02-09-2003 @ 22:11:
Waarom is LO zo'n minderwaardig vak? "Ik doe wel een vervangende opdracht " Nee! Ik ga toch ook voor Latijn niet als vervangende opdracht drie keer de Tiger overzwemmen (om dan tot de conclusie te komen dat mijn kleren aan de andere kant liggen ) omdat ik toevallig een hekel aan Latijn heb? Je kiest ervoor (toch?) om een opleiding te doen en als daar LO bij zit heb je dat maar te doen. Jullie meiden moeten eens ophouden ons bij Frans en Duits enzo uit te lachen en dan bij LO lekker niet mee te doen vanwege je zgn. 'regels'. Dat is bijzonder flauw en gelukkig door de tweede fase onreglementair



Ik mis hier je punt geloof ik...
je KIEST?
volgens mij is school verplicht, de middelbare dan, en of je nou mavo havo of vwo doet, je hebt zowieso gym.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:42
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Had ik ook in de derde/vierde klas, dat het zo erg was iig. Ik vond het echt doodeng, op vrijdag begon ik al met 'ojee ik heb maandag gym' mijn hele weekend leed eronder. Mijn ouders zijn niet zo dat ik dan niet mee hoef te doen. Ik moet dan volledig de verantwoordelijkheid dragen.

Ik ben op een gegeven moment, bij de leraar geroepen (wat trouwens een erg begripvolle maar ook erg actieve leraar is) en heb erover gepraat. Ik heb hem uitgelegd dat ik alles niet goed durfde, dat ik bang was uitgelachen te worden ookal was het niet zo dat ik gepest ofzo werd. Maar ik zat niet meer bij mn vertrouwde vriendinnen in de klas, kon me niet meer verstoppen. Toen ben ik elke les eerder heengegaan en heb samen met de leraar heel rustig zonder andere leerlingen erbij geleerd bok te springen (onderdeel waar we toen mee bezig waren). heel gek, maar ik kreeg steeds meer energie en zelfvertrouwen. Mensen wisten later ook dat ik eerder kwam enzo en gingen ook helpen en meedoen enzo, heel leuk. Dat had ik nooit verwacht, vooral niet van bepaalde jongens.

Ik denk dus dat je eerst moet proberen actie te ondernemen, met je leraar meot gaan praten ed. Want door te zeggen dat je niet mee gaat doen, loop je alleen maar voor je probleem weg. Daarnaast moet je niet verwachten dat het dan maar over zal izjn met je ongemakkelijke gevoel in de groep. Misschien dat ze je dan juist gaan 'pakken' omdat je niet meedoet.
Ik wil je niet bang maken ofzo, het is alleen een mogelijkheid en hoe ik erover denk.

Verder weiger ik wel om te zwemmen in een plas (triatlon, hoe verzinnen ze het) maar ik vind ook niet dat ze je tot zoiets kunnen dwingen. dus bij gekke dingen, zoals verplicht over de hoogste bok ofzo, vind ik het je recht om te weigeren. Dat je het probeert, okay, maar dan met de lage bok. (bij wijze van spreken dan he)
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 16:50
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Het probleeem is al opgelost.. Maar ik bedoel ik ben ook niet dol op al die andere vakken maar goed daar zie ik het nut nog wel van in.. En van gym dus niet... Ik heb geen zin om elke week er zo errug tegenop te zien, vooral omdat ik me dit ook heel erg aantrek.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 17:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
Het probleem is al opgelost?
....ben benieuwd...

verder vind ik jouw gezeur gewoon onzin...
met zo'n instelling zal je het ook nooit leuker gaan vinden

bij de gym zit ik dan ook wel niet in een groep met mijn vrienden
en bij softbal raak ik ook nooit de bal..
maar je moet het toch tenminste blijven proberen

Ik weet ook wel zeker dat je met jouw instelling/ mening/ gedrag niet op veel sympathie van je klasgenoten kunt rekenen

en dat je ouders je dan ook nog groot gelijk geven
maar misschien is er een groter ---> echt probleem
je weet het dan in ieder geval niet zo goed onder woorden te brengen..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 17:15
Verwijderd
Hoe heb je 't opgelost dan, als ik vragen mag?

nog een 'tip' ook al heb je die waarschijnelijk dan niet meer nodig: vraag of je naar een andere klas kan worden overgeplaatst! Want 't lijkt me dat je ook bij andere vakken wel groepsopdrachten zult krijgen en als jij dan elke keer 't gevoel hebt erbuiten te staan, is dat niet fijn. (maar zowiezo zijn lessen over 't algemeen leuker als je in 'n leuke klas zit)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 18:42
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Miss Sunshine1986, ik begrijp je helemaal. Ik heb ook altijd een enorme hekel aan gym gehad, vanwege precies dezelfde redenen als jij: altijd alleen over blijven, als laatste gekozen, niks durven (op toestellen), daarbij was ik ook nog eens verschrikkelijk verlegen, wat ook niet handig is in een groep, helemaal als alles wat je doet niet lukt etc. Mijn ouders wisten wel dat ik gym echt een hel vond en liever 4 uur Latijn zou willen hebben ipv 2 uurtjes gym, maar ze hebben nooit een briefje geschreven of iets anders, dus ik moest er altijd heen. En omdat ik toen nog zo 'braaf' was, heb ik ook nooit gespijbeld (alleen in de 6e, toen had ik het echt helemaal gehad) Ik vond gym altijd een onzin-vak, dat waren m'n ouders wel met me eens, maar 'het moest nou eenmaal'. (sorry voor de mensen die hier ALO doen) En die mensen die hier zeggen dat ze het onzin vinden etc. die zijn zeker nooit buitengesloten geweest en weten niet hoe het is om áltijd alleen over te blijven en dat hoe je je best ook doet, niks lukt etc. 'Gewoon meedoen'. Ja, en dan eeuwig die opmerkingen van klasgenoten te moeten aanhoren hoe fout je het wel niet doet en hoe het wél moet (volgens hen)...

Volgens mij heb ik er echt een trauma aan overgehouden. Ik hoop echt dat je 'oplossing' werkt, want het is op deze manier echt geen pretje, weet ik uit ervaring. Misschien kun je hem hier neerzetten, dan hebben anderen er ook nog iets aan. Voor mij is de hel gelukkig over
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 22:01
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 03-09-2003 @ 18:42:
Misschien kun je hem hier neerzetten, dan hebben anderen er ook nog iets aan. Voor mij is de hel gelukkig over
Mijn ouders hebben het besproken en gezegd dat ze het niet verstandig vonden vanuit de positie als ouder. Tsjah dan kunnen ze dan weinig aan doen en was het opgelost.. Ik denk niet dat dit een oplossing is voor anderen, maar goed.. Zoals ik het heb gespeeld is niet echt slim want ik zou volgende keer gewoon gelijk me ouders een briefje laten schrijven dat ik een blessure hebt...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 23:13
Candystriped
Avatar van Candystriped
Candystriped is offline
Ik haatte gym. Ik heb het altijd onzin gevonden dat het iets is dat je 'moet' doen, gymnastiekles is ten slotte iets lichamelijks en daarom niet te vergelijken met overige lessen. Overigens ben ik van mening dat als iemand een groot persoonlijk probleem heeft met wat voor vak dan ook, dat iemand dan uberhaupt niet gewongen zou moeten worden maar enfin; dat terzijde.

Goed, ik had er dus een enorme pesthekel aan, niet in de minste plaats omdat gymleraren en -leraressen stuk voor stuk griezelig fanatieke misbaksels lijken te zijn die het nogal idiote idee hebben dat hun vak het belangrijkste van allemaal is.
Nu heb ik nogal recalcitrante ouders die het volledig met mij eens waren en de zin van gymles compleet niet inzagen dus heeft mijn vader na wat heen-en-weer-gezeur een pracht van een sarcastische brief geschreven die er kort gezegd op neerkwam dat mijn vader zich niet kon indenken dat iemands levensgeluk afhankelijk was van het al dan niet in staat zijn tot het over een kast springen.
Mijn toenmalige gymlerares werd hier zo uitermate pissig om dat ik nooit meer terug heb hoeven komen

Maar ja, ik stam nog uit een tijd dat gymles amper meetelde voor je uiteindelijke eindresultaat. Fijne tijd was dat.
Want zeg nou zelf, mensen die de pest hebben aan gym hebben écht geen drol aan het vak. Dat soort mensen bevinden zich het grootste gedeelte van de lessen op banken, of onopvallend verscholen in een hoekje staand, of bloempjes plukkend tijdens softbal op het buitenveld.
Gym heeft voor gedemotiveerde mensen beslist geen zin, en hoewel je tot op zeker hoogte mensen best mag dwingen om met betrekking tot algemene ontwikkeling bepaalde kennis tot zich te nemen kun je mensen mijns inziens niet dwingen om in belachelijke posities in de ringen te gaan hangen.
Dus.
__________________
"De rivier was niet van water, maar van sinaasappelsap. En hij zou niet hoeven leren wat hij eigenlijk niet snapt"
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 03-09-2003 @ 18:42:
En die mensen die hier zeggen dat ze het onzin vinden etc. die zijn zeker nooit buitengesloten geweest en weten niet hoe het is om áltijd alleen over te blijven en dat hoe je je best ook doet, niks lukt etc. 'Gewoon meedoen'. Ja, en dan eeuwig die opmerkingen van klasgenoten te moeten aanhoren hoe fout je het wel niet doet en hoe het wél moet (volgens hen)...
Ja hoor eens, ik ben óók vaak gepest en gym is daar een makkelijke les voor. Balspelen gaan bij mij nog wel, maar turnen en atletiek is een ramp, en voetballen durfde ik ook nooit omdat er zulke ruige jongens in mijn klas zitten. Maar ik heb nooit gedacht 'ik doe niet mee' want het is gewoon een vak. Het moet. Ik heb ook wiskunde (stomme tweede fase ) waar ik dus ook ab-so-luut een nul in ben, maar dat doe ik ook. Dat moet ook. Daar kan ik toch ook geen vervangende opdrachten voor maken?

Dus ik vind het een beetje zwak om te zeggen dat niet meegymmen goed is. Het is niet goed.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 11:48
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
miss sunshine1986 schreef op 03-09-2003 @ 16:50:
Het probleeem is al opgelost..
Maar dit zegt niet dat deze discussie meteen over moet zijn, wel dan? Misschien zijn hier wel veel meer mensen met dit probleem!

En zoals marianne22 ookal zei, hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Want er gaan nog zoveel mensen serieus op dit topic in, dat je dit best even kunt vertellen.
Zelf zeg je
Citaat:
Zoals ik het heb gespeeld is niet echt slim
en dan raak ik nog meer geinteresseerd, in de manier hoe je het gespeelt hebt.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-09-2003, 16:11
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Citaat:
alpha schreef op 04-09-2003 @ 11:48:
Maar dit zegt niet dat deze discussie meteen over moet zijn, wel dan? Misschien zijn hier wel veel meer mensen met dit probleem!

En zoals marianne22 ookal zei, hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Want er gaan nog zoveel mensen serieus op dit topic in, dat je dit best even kunt vertellen.
Zelf zeg je en dan raak ik nog meer geinteresseerd, in de manier hoe je het gespeelt hebt.
Neenee dat zeg ik al niet, maar had het gevoel dat ik heel erg werd aangevallen.. Maar goed me ouders hebben gewoon gezegd dat ik van hun niet mocht meegymmen en dat was het.. Daar kan school weinig aan doen, als me ouders zeggen dat het niet verstandig is dat ik meegym dan kunnen ze daar weinig aan doen..

Ik bedoelde met het niet slim spelen dat ik eerst met een smoesje aankwam dat ik naar de tandarts moest en daarna me moeder ging vertellen waarom dat zo was.. Ik zou iedereen aanraden om je ouders een briefje te laten schrijven dat je een blessure hebt en dat je daarom niet mee kan doen.. Kan school ook weinig aan doen, alleen moeten je ouders dan wel achter je staan..

Mijn ouders vonden het belang van een gymles ook niet opwegen tegen hoe druk ik me erom maakte.. Ik vindt ook dat gym een keuzevak zou moeten zijn.. En die vergelijkingen met andere vakken vindt een onjuiste vergelijking.. Ik bedoel ik vindt ook zoveel vakken niet doen mar daar zie ik niet tegenop.. Bij alle andere vakken zit je gewoon in een lokaal en met gym ben je veel vrijer zeg maar.. En ik blijf het nut van een gymles niet inzien...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 17:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 02-09-2003 @ 22:11:
Jullie meiden moeten eens ophouden ons bij Frans en Duits enzo uit te lachen en dan bij LO lekker niet mee te doen vanwege je zgn. 'regels'. Dat is bijzonder flauw en gelukkig door de tweede fase onreglementair
ahum... niet alle meisjes zijn zo hoor
bij ons is de smoes 'ik ben ongesteld' geen reden om niet mee te gymen. Sterker nog: 2 keer een les missen (ook al is het twee keer om die reden) is een vervangende opdracht. Dat gaat dus over het hele jaar en gewoon een les missen omdat je ziek bent valt er dus ook onder .
Bovendien moest ik zelfs meedoen met een rondje school+industrieterrein rennen. Dat is een behoorlijk stuk rennen, wat wij ter vervanging van de shuttleruntest deden. Ik had op dat moment een briefje van de fysio en een briefje van mijn ouders, die allebei zeiden dat ik niet mee mocht doen vanwege een blessure. Maar nee, ik moest toch mee doen
(jaja, ben ik nog steeds kwaad over!)

Dus lang niet alle meiden komen d'r zo makkelijk onderuit!!
(en ik zal niet meer lachen met frans en duits )
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
miss sunshine1986 schreef op 04-09-2003 @ 16:11:
Ik vindt ook dat gym een keuzevak zou moeten zijn..
Dáár ga je toch echt even de fout in naar mijn mening. Gymles is - net als bijvoorbeeld nederlands en engels - een heel belangrijk vak. Nederland wordt steeds dikker en als we zelfs al stoppen met gymles geven op middelbare scholen gaat de gezondheid van de gemiddelde Nederlander helemaal onderuit... er zijn namelijk veel ouders - zoals de jouwe misschien ook wel - die het dan ook niet nuttig vinden om hun kind überhaupt te laten sporten. Dat wordt hiermee een beetje voorkomen.

En als ik het zo lees "ik zie zo op tegen de gymles" "ik word altijd als laatste gekozen" denk ik toch dat dat voor een gedeelte aan jezelf ligt, niet waar? Waarom zie je op tegen de gymles? Omdát je altijd als laatste gekozen wordt? Heb je niet genoeg zelfvertrouwen om dan te denken dat dat niks met jou persoonlijk te maken heeft?

Ik vind het dus erg zwak om maar niet meer mee te doen met gym omdat je het niet leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 04-09-2003 @ 17:57:
ahum... niet alle meisjes zijn zo hoor
Nee, zeker niet. Er zijn bij mij genoeg meiden in de klas die hartstikke fanatiek zijn...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:15
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-09-2003 @ 18:07:
Nee, zeker niet. Er zijn bij mij genoeg meiden in de klas die hartstikke fanatiek zijn...
ja, ik ken het..
maar nu zit ik in een vetleuke klas! zeer gewoon, dus niet volledig niet-actief maar wel met een flinke mening "ik ga echt NIET zwemmen in zo'n vieze gore plas!"

En wat ik nu heb gezien, zijn het allemaal jongens die onder de gymles uit proberen te komen (in mijn klas dus he)
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 04-09-2003 @ 17:57:
Ik had op dat moment een briefje van de fysio en een briefje van mijn ouders, die allebei zeiden dat ik niet mee mocht doen vanwege een blessure. Maar nee, ik moest toch mee doen
Dan zou ik een klacht indienen en/of wandelen ipv rennen en/of gewoon weg gaan. Ik vind zo iets echt onzin nl, even iemand naar de klote helpen alleen voor zo'n stomme gymles. Maar goed, bij mij hebben ze (gelukkig) nooit zo moeilijk gedaan. (Misschien ook omdat ze wisten dat ik het toch niet zou doen oid, weet ik niet.)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:23
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-09-2003 @ 19:19:
Dan zou ik een klacht indienen en/of wandelen ipv rennen en/of gewoon weg gaan. Ik vind zo iets echt onzin nl, even iemand naar de klote helpen alleen voor zo'n stomme gymles. Maar goed, bij mij hebben ze (gelukkig) nooit zo moeilijk gedaan. (Misschien ook omdat ze wisten dat ik het toch niet zou doen oid, weet ik niet.)
ja idd. maar het gebeurt vaker dan je denkt, een vriendin van mij had pfieffer ( hoe schrijf je dat..) en toen het wat minder was geworden en zij dacht "goh, laat ik eens proberen weer mee te gymmen" kwam ze erachter dat ze coopertest gingen doen. De leraar vond dat ze mee moest doen, want ze was dus blijkbaar beter (wat dus niet zo was!) en dan kon ze ook wel de coopertest meedoen. Daarna is ze meteen een week lang niet naar school geweest, zo kapot was ze.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 04-09-2003 @ 19:23:
ja idd. maar het gebeurt vaker dan je denkt, een vriendin van mij had pfieffer ( hoe schrijf je dat..) en toen het wat minder was geworden en zij dacht "goh, laat ik eens proberen weer mee te gymmen" kwam ze erachter dat ze coopertest gingen doen. De leraar vond dat ze mee moest doen, want ze was dus blijkbaar beter (wat dus niet zo was!) en dan kon ze ook wel de coopertest meedoen. Daarna is ze meteen een week lang niet naar school geweest, zo kapot was ze.
't is natuurlijk ook wel een beetje een kwestie van voor jezelf opkomen... Niet tegen die vriendin van jou bedoeld, maar in het algemeen.

('t is Pfeiffer.)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:55
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik bedoelde met het niet slim spelen dat ik eerst met een smoesje aankwam dat ik naar de tandarts moest en daarna me moeder ging vertellen waarom dat zo was.. Ik zou iedereen aanraden om je ouders een briefje te laten schrijven dat je een blessure hebt en dat je daarom niet mee kan doen.. Kan school ook weinig aan doen, alleen moeten je ouders dan wel achter je staan..

Ik ben het hier niet mee eens.. Ik vind dat alleen de echt zieken ontzien moeten worden.> Want kijk, nu heb jij het als enige zo gespeeld, niks aan de hand.> Maar als de halve klas opeens met verklaringen van hun ouders komt dan gaan de gymleraren moeilijk doen en dan moet iedereen wel weer komen opdagen.. En kijk, jij kan je dan opzich nog best aanpassen, maar dan moet iedereen terugkomen.. Ook de mensen die wel een blessure hebben, en die echt niet mee kunnen doen.> Want hoe zien de gymleraren het verschil tussen echt ziek, en nepziek? Nou ik zal het je vertellen, dat zien ze niet, en als ze het wel zien, zien ze het telaat.

Mijn ouders vonden het belang van een gymles ook niet opwegen tegen hoe druk ik me erom maakte.. Ik vindt ook dat gym een keuzevak zou moeten zijn.. En die vergelijkingen met andere vakken vindt een onjuiste vergelijking.. Ik bedoel ik vindt ook zoveel vakken niet doen mar daar zie ik niet tegenop.. Bij alle andere vakken zit je gewoon in een lokaal en met gym ben je veel vrijer zeg maar.. En ik blijf het nut van een gymles niet inzien...

Als gym een keuzevak zou zijn dan zouden alle mensen die er goed in zijn het kiezen om uren op te vullen, en de mensen die er niet goed in zijn zouden iets anders doen.

Nog niet nee, maar wat is je volgende stap.. 'Mama, ik zie heel erg op tegen ckv want dan moet ik zingen voor een hele groep en ik vind zingen eng' 'Ja hoor kindje, blijf jij maar lekker thuis, ik bel de school wel even op en dan kan jij lekker thuisblijven'
En dan gaat dat een tijdje goed en dan komt dit 'Mama, ik zie heel erg op tegen maarschapplijkeer want dan hebben ze het over maatschappelijke problemen en dat is heel confronterend voor mij' "ja hoor kindje, blijf maar lekker thuis, maatschappijleer is toch niet belangrijk'
Probeer dit AUB niet aanvallend op te vatten maar je lost er echt niks mee op.. En van alle onzin vakken is gym nog de meest nuttige vind ik.

Jij zegt dat je bent gestopt met gym omdat je het eng vond om naar gym te moeten.. Ik denk dat je het probleem nu alleen maar uit de weg gaat, het uitstelt.. Want de volgende keer asl er zoiets gebeurd stop je er 2 keer zo snel mee, en zo gaat het maar door.. Ik denk dat je in dit geval beter naar een psycholoog had kunnen gaan om er met haar over te praten en een oplossing voor te vinden.. Ik zeg niet dat je je aanstelt mocht je dat denken, ik zeg alleen dat je er denk ik beter met iemand over kan praten..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:58
Verwijderd
Gym heeft zeker wel nut, wat iemand al zei: Nederland wordt steeds dikker (de mensen die er wonen dan ), zeker de 'jongere generatie'. Kinderen en jongeren sporten en bewegen steeds minder (zeker die jongeren), gymmen zorgt er iig nog een beetje voor dat mensen eens van hun luie kont afkomen. (tja )
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 21:04
Candystriped
Avatar van Candystriped
Candystriped is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-09-2003 @ 18:06:
Nederland wordt steeds dikker en als we zelfs al stoppen met gymles geven op middelbare scholen gaat de gezondheid van de gemiddelde Nederlander helemaal onderuit...
Dat lijkt me sterk overdreven.
Zoals ik al eerder zei; gymles maakt iemand die de pest aan gym heeft geen greintje gezonder. Bij balsporten staan deze mensen doorgaans zo onopvallend mogelijk in een hoekje te lummelen en van die anderhalve verplichte sprong over de bok in de maand wordt je conditie echt geen spat beter.
Sterker nog, omdat gym op bepaalde onzekere mensen zó'n grote negatieve impact heeft ontneem je hen de lust om ooit nog iets aan sport te doen. De serieuze gymhaters demotiveer je dus alleen maar om te gaan sporten.
Maar enfin, ik denk dat die emotionele impact alleen te begrijpen is voor mensen die daar zelf problemen mee hebben ondervonden. De meeste mensen kunnen zich niet indenken hoe rottig gymles voor sommige mensen is maar laat me jullie dit vertellen: het staat echt helemaal niet in verhouding tot - bijvoorbeeld - een hekel hebben aan wiskunde.
__________________
"De rivier was niet van water, maar van sinaasappelsap. En hij zou niet hoeven leren wat hij eigenlijk niet snapt"
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 21:32
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Candystriped schreef op 04-09-2003 @ 21:04:
Dat lijkt me sterk overdreven.
Zoals ik al eerder zei; gymles maakt iemand die de pest aan gym heeft geen greintje gezonder. Bij balsporten staan deze mensen doorgaans zo onopvallend mogelijk in een hoekje te lummelen en van die anderhalve verplichte sprong over de bok in de maand wordt je conditie echt geen spat beter.
Sterker nog, omdat gym op bepaalde onzekere mensen zó'n grote negatieve impact heeft ontneem je hen de lust om ooit nog iets aan sport te doen. De serieuze gymhaters demotiveer je dus alleen maar om te gaan sporten.
Maar enfin, ik denk dat die emotionele impact alleen te begrijpen is voor mensen die daar zelf problemen mee hebben ondervonden. De meeste mensen kunnen zich niet indenken hoe rottig gymles voor sommige mensen is maar laat me jullie dit vertellen: het staat echt helemaal niet in verhouding tot - bijvoorbeeld - een hekel hebben aan wiskunde.
Als je zo onzeker bent dat gym een hel voor je is zal je vast ook last hebben van je onzekerheid op andere punten. En dan kan je lijkt mij beter daar aan werken.

Dat is wel zo, maar ik denk dat er bij veel zogenaamde 'gymhaters' meer speelt dan dat ze gym gewoon niet leuk vinden.

Hoe weet jij dat? Heb jij een hekel aan wiskunde? En dan heb ik het over een echte hekel en niet gewoon geen zin hebben in sommetjes.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 22:11
Verwijderd
Gym is onzin, het voegt niets toe aan je algemene ontwikkeling. Verder is sporten iets voor minder ontwikkelde mensen die graag willen tonen hoe geweldig goed ze wel niet zijn
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 22:38
Debbyyy
Avatar van Debbyyy
Debbyyy is offline
*Ik zal je mijn verhaal vertellen*
Gym heb ik nooit leuk gevonden, bij de kleuters nog wel maar dat was meer spelletjes doen..
Zoals tikkertje en rondjes rennen ofzo.
Toen ik in groep 7 van de basisschool zat begon ik het echt vervelend te vinden, als we een balspel speelden kozen ze mij nooit en kreeg ik nooit de bal..
Ze sloten me echt buiten op gym, omdat ik er gewoon geen held in was..
Ik werd toen ook veel gepest in die klas, en mijn ouders bespraken met de school dat ik niet meer mee hoefde te doen.
Toen ik naar de brugklas ging deed ik weer wel mee, misschien zouden deze kinderen anders tegen me doen.
Ook niet dus, ze zagen dat ik niet gemotiveerd was en sloten me weer buiten tijdens gym.
Ik besloot toen dat ik nooit meer een gymles wilde volgen..
Na dit jaar ging ik naar een andere school.Hier besprak de school het *probleem* weer met mijn ouders, ik hoefde nooit meer mee te doen..
Nu zit ik de 3e klas en moet ik wel bij de les aanwezig zijn, en er een verslag van maken.
Verder hoef ik niet mee te doen.
__________________
Dare to be different :)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het is alsof ik niet leef!
Dreamer1234
21 15-11-2016 09:32
Algemene schoolzaken Gymmen. Schoenen of blote voeten?
annaromijn
67 08-08-2011 18:45
De Kantine Jouw dag #4
TopDrop
500 20-11-2007 18:41
Lichaam & Gezondheid vraag
DeNiSeTjUh
14 09-07-2003 12:39
Lifestyle Gymmen en bewegen op blote voeten
Dreamwave
81 18-05-2003 20:40
Psychologie Hoe gaan jullie met je littekens om???
** Lieve2002 **
118 10-12-2002 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.