Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2006, 19:30
Hydrogen
Hydrogen is offline
Rel over Mohammed-cartoons escaleert

Uitgegeven: 30 januari 2006 15:24
Laatst gewijzigd: 30 januari 2006 17:06
KOPENHAGEN - De rel over Deense spotprenten van de stichter van de islam, Mohammed, is geëscaleerd. Denemarken gaf maandag een negatief reisadvies voor Saudi-Arabië. Kopenhagen waarschuwde Deense toeristen voorzichtig te zijn in het Midden-Oosten.

Woedende Palestijnen bestormden een kantoor van de Europese Unie in de Gazastrook en waarschuwden Denen en Noren niet naar de Palestijnse gebieden te komen. Bij het Zweeds consulaat in Jeruzalem kwam een fax binnen met een oproep van de extremistisch-islamitische organisatie Al Aqsa Martelaren Brigades aan alle Denen en Zweden om binnen 48 uur de Palestijnse gebieden te verlaten. Ook zouden Europese burgers niet naar de regio moeten komen zolang het conflict niet is opgelost.

Persvrijheid

De Europese ministers van Buitenlandse Zaken veroordeelden tijdens overleg in Brussel deze "ernstige" bedreigingen. Europees gezant voor het buitenland Solana stelde dat de EU op geen enkele wijze religies wil demoniseren, maar verdedigde wel de persvrijheid in Europa.

Spotprenten

Aanleiding voor alle commotie is de publicatie van een aantal spotprenten van de profeet Mohammed in september in de Deense krant Jyllands-Posten en later in Noorse en andere media. De tekeningen leidden pas de laatste weken tot hevige protesten in het Midden-Oosten. De Deense regering verdedigde het recht van de krant om de cartoons te plaatsen.

Godslastering

Afbeeldingen van de profeet Mohammed zijn volgens het mohammedaanse geloof godslasterlijk. Dat sommige cartoons Mohammed bovendien toonden als terrorist, is vooral in islamitische landen volkomen verkeerd gevallen.

Ambassades

Saudi-Arabië riep vorige week zijn ambassadeur uit Kopenhagen terug. Libië sloot de ambassade helemaal en ook Egypte overweegt dergelijke diplomatieke stappen. Het Deense Rode Kruis haalde al enkele werknemers uit het Midden-Oosten.

Boycot

Veel Saudi's zijn spontaan met een boycotactie van Deense producten begonnen. In de hele Golfregio namen supermarkten Scandinavische producten uit de schappen. De boycot zou vooral de Deens-Zweedse zuivelcombinatie Arla treffen, die op grote schaal fetakaas afzet in het Midden-Oosten en de Arabische wereld.

Europees Commissaris Mandelson (Buitenlandse Handel) stelde afgelopen weekeinde op een top van de Wereldhandelsorganisatie (WTO) in het Zwitserse Davos tegenover de Saudische autoriteiten dat een boycot van Arla wordt gezien als een boycot van de hele Europese Unie.

Bron: nu.nl
-------------------------------------------------------------------
Wat gaat voor, persvrijheid of godslastering/provocatie?

Barst maar los.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Advertentie
Oud 30-01-2006, 19:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nou wil ik die cartoons ook zien natuurlijk....
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 30-01-2006, 19:34
Prof
Prof is offline
ronduit belachelijk natuurlijk
de ambassades sluiten ne scandinavische producten boycotten
ik hoop dat de eu daar wat dingen tegen over zet
Oud 30-01-2006, 19:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dit was maanden terug ook al in het nieuws, werd tot nu toe dit nieuws gecensureerd in de Arabische wereld ofzo?

Het is natuurlijk duidelijk dat de EU niet meer in de Palestijnse gebieden komt als ze weg moeten blijven, maar dan gaat er uiteraard geen halve eurocent meer die kant op ook.

En ontopic: persvrijheid gaat uiteraard voor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-01-2006, 19:40
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
De (betrokken) moslims moeten er maar mee leren leven hoor. Kan mij het wat schelen dat een of andere zesde-eeuwse Arabier bespot wordt in een matig Deens dagblad.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 30-01-2006, 19:42
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
De koranjugend moet maar een keer tegen een grap kunnen. Worden ze hard van.
Oud 30-01-2006, 19:45
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline


Deze kon ik vinden via google. Zijn er nog anderen?
Oud 30-01-2006, 19:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Persvrijheid, duh. Waarom gaan die arabieren geen spotprent van denen maken?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 30-01-2006, 20:14
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Wel grappig om te zien dat het Deense bedrijfsleven, na de economische sancties, zijn excuses wil aanbieden voor de spotprenten. Geld is het enige waar ze om geven.

Dat op zich zou niet erg zijn, ware het dat ze anderen die andere waarden delen met rust zouden laten. Maar nee, zulk een beleefdheid is te veel gevraagd.
Oud 30-01-2006, 20:15
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-01-2006 @ 20:45 :
Persvrijheid, duh. Waarom gaan die arabieren geen spotprent van denen maken?
Waarom wel?
Oud 30-01-2006, 20:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Odin schreef op 30-01-2006 @ 20:45 :
[afbeelding]

Deze kon ik vinden via google. Zijn er nog anderen?

http://www.newspaperindex.com/blog/2...posten-racism/



(niet kijken als je mohammed niet afgebeeld wilt zien )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-01-2006, 20:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-01-2006 @ 21:14 :
Wel grappig om te zien dat het Deense bedrijfsleven, na de economische sancties, zijn excuses wil aanbieden voor de spotprenten. Geld is het enige waar ze om geven.
Waar heb je die info vandaan?

Als het waar is, is het achterlijk dat een bedrijf dat zuivelprodukten produceert zich excuseert voor wat een tekenaar heeft getekend in een nieuwsblad.

Even zo zeer de boycot zelf.

Ach,... ik heb op weblogs al geluiden gehoord om vóóral Deens produkten te kopen, dus dat zal wel los lopen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-01-2006, 20:46
Verwijderd
Wat een gezeik. Als islamitische lezers van dag blad zich er nu over hadden opgewonden had ik er misschien nog enig begrip voor kunnen opbrengen. Die betalen voor een blad van een bepaalde signatuur en kunnen misschien nog iets betogen over strips waar ze niet voor betaald hebben. Maar een volledig land dat zich ermee bemoeit, grow the fuck up. Heb er geen andere woorden voor.
Oud 30-01-2006, 20:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-01-2006 @ 21:46 :
Wat een gezeik. Als islamitische lezers van dag blad zich er nu over hadden opgewonden had ik er misschien nog enig begrip voor kunnen opbrengen. Die betalen voor een blad van een bepaalde signatuur en kunnen misschien nog iets betogen over strips waar ze niet voor betaald hebben. Maar een volledig land dat zich ermee bemoeit, grow the fuck up. Heb er geen andere woorden voor.
Eén land? Wel meer!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-01-2006, 20:49
Verwijderd
Nog erger.

Op zich is het trouwens niet eens zo verwonderlijk. In het westen staat men ook meteen op zijn achterste benen zodra Ahmadinejad weer eens een antisemitische scheet laat.
Oud 30-01-2006, 20:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
lol
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-01-2006, 20:56
Verwijderd
Het hele gedoe is eigenlijk te gek voor woorden. Moeten alle kranten, tijdschriften, websites, blogs, noem maar op, dan hun taal of tekeningen kuisen omdat er in het midden-oosten een stelletje achterlijken rondloopt dat niet begrijpt wat 'vrijheid van meningsuiting' betekent en bij elke tekening die hen niet aanstaat meteen de halve wereld gaan boycotten? Kom op zeg.
Oud 30-01-2006, 20:59
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Bovendien durf ik te wedden dat Deense export naar islamitische landen nog geen vijf procent is van de totale export, dus die boycot is veel geschreeuw en weinig wol.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Ads door Google
Oud 30-01-2006, 21:00
Verwijderd
Dat krijg je al snel als mensen naast geloof verder niet zoveel om handen hebben.
Oud 30-01-2006, 21:10
Verwijderd
Heel erg sneu dat SA zijn ambassadeur terugtrekt, daarbij denk ik meer aan oorlogsverklaring of militaire provocatie. Als ze geen olie hadden moesten we dat land maar eens onder de voet lopen.
Oud 30-01-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 30-01-2006 @ 20:30 :
Persvrijheid
Oud 30-01-2006, 21:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Snees schreef op 30-01-2006 @ 22:10 :
Heel erg sneu dat SA zijn ambassadeur terugtrekt, daarbij denk ik meer aan oorlogsverklaring of militaire provocatie. Als ze geen olie hadden moesten we dat land maar eens onder de voet lopen.
Zolang ze de olieprijzen niet omhoog gooien mogen ze met die ambasadeur doen wat ze willen.

Stoof hem met een uitje ofzo, zolang de persvrijheid maar gehandhaafd blijft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-01-2006, 21:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Iemand express kwetsen is nooit goed (ik weet niet of dat hier het geval is trouwens).

Maar een Deense minister kan al niks (of vrijwel niks doen aan wat een tijdschrift doet. Dus wat heeft een Saudische bewindspersoon daar mee te maken? En trouwens, laat die thuis aan de slag gaan. Vorm Saudi-Arabie maar om tot een symbolische monarchie, waar democratie en pluriformiteit heert. Het hele Westen moet keihard achter Denemarken gaan staan!
Oud 30-01-2006, 21:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-01-2006 @ 22:53 :
Iemand express kwetsen is nooit goed (ik weet niet of dat hier het geval is trouwens).
Hoe kan je iemand beledigen die al langer dood is dan heel s.com bij elkaar geleefd heeft?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-01-2006, 21:57
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
hahaha

Ze zijn niet allemaal grappig maar die tekening met de twee burka's en het balkje vind ik wel cool.
Advertentie
Oud 30-01-2006, 22:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Even een religieus vraagje:

mohammed afbeelden wordt toch als afgoderij gezien? Waarom eigenlijk?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-01-2006, 22:24
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Van de Islam mag geen levend beeld getekend worden ofzo, omdat alleen Allah leven kan scheppen ofzoiets.correct me if I'm wrong.


Ook las ik trouwens dat die Deense zuivelproducten in 300 Winkels in S.A. lagen.

Erg overdreven allemaal trouwens,waar bemoeien ze zich mee.Moet je voorstellen dat bij alles dat zij doen wat wij negatief op zouden kunnen vatten. Bij elke ontvoering/gijzeling zou heel Europa alle ambassadeurs uit het Midden-Oosten weg moeten halen.

Naja, to go short; wat een gekke wereld weer eens.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 30-01-2006, 22:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Prof schreef op 30-01-2006 @ 20:34 :
ronduit belachelijk natuurlijk
de ambassades sluiten ne scandinavische producten boycotten
ik hoop dat de eu daar wat dingen tegen over zet
Doet me denken aan Amerikanen die Franse producten boycotten en hun french fries 'freedom fries' noemden.

Ah wacht, ik moest de Amerikanen er een keer buitenlaten...

Belachelijk natuurlijk. Iedereen die zich opwindt over zo'n cartoon moet een leven downlaoden (is Rick al in dit topic geweest?).
Oud 30-01-2006, 22:33
Rodion
Rodion is offline
Het is natuurlijk niet aardig. Maar de reactie is, tja...
Oud 30-01-2006, 23:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Je kunt in het vervolg ook duf doen zoals deze pagina dat doet:
http://www.reportret.info/nl/galerij/mohammed1.html

Waarop staat:

Citaat:
Belangrijk: Moslims die zich wellicht beledigd voelen door het idee van het afbeelden van Mohammed worden vriendelijk verzocht de afbeelding te negeren en de verklaring verderop te lezen.
en verderop:

Citaat:
Verklaring: Het portret van Mohammed werd niet gemaakt om iemand te beledigen of te beschadigen. Het doel is noch aanbidding, noch belediging. Zij die vinden dat het verboden of ongepast is Mohammed af te beelden kunnen trouw blijven aan hun geloof door zich niets van de afbeelding aan te trekken. Anderen hoeven deze overtuiging echter niet te delen. De afbeelding wordt niemand opgedrongen en er is geen verplichting het als een echt portret te zien. Evenzo zou iemand die daar voor kiest de mogelijkheid niet ontzegd mogen worden de afbeelding te onderzoeken en te waarderen. Ten slotte moet benadrukt worden dat de afbeelding, hoewel gebaseerd op historisch bronmateriaal, uit menselijke verbeelding is voortgekomen.
Persoonlijk vind ik het nogal geforceerd overkomen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-01-2006, 23:46
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vraag me werkelijk af of de mensen daar niets beters te doen hebben dan zich druk maken over een of andere grap die for fuck sake in september in een Deense krant stond?

Verder is dit natuurlijk te belachelijk voor woorden. Zal eens even lekker worden. We mogen geen grappen meer maken of Mohamed de profeet omdat een stel geflipte oliesheiken daar een probleem mee heeft? Ga je toch druk maken over iets nuttigs.

Persvrijheid. Uiteraard.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 30-01-2006, 23:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zag die Plaestijnen een paar vlaggen verbranden en het EU-hoofdkwartier bezetten en dacht: "jongens, als jullie die tijd nou eens constructief gebruikten, hadden jullie misschien al een eigen staat".
Oud 30-01-2006, 23:54
Verwijderd
Kennelijk moet er een aparte moslim-spoilertag komen.
Oud 30-01-2006, 23:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2006 @ 00:54 :
Kennelijk moet er een aparte moslim-spoilertag komen.
beetje lastig in een papieren krant.

Alhoewel.. een soort van "krascartoon" die je alleen open mag krassen als het je geen aanstoot zal geven
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-01-2006, 23:59
Verwijderd
Of 'krant X kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor kwetsing van religieuze gevoelens. Gelovigen worden afgeraden deze krant te lezen.'

Dat was dus wat ik bedoelde met mijn stelling dat ik het me nog wel kan voorstellen als een moslim geabonneerd is op die krant en ineens geconfronteerd wordt met zo'n cartoon. Daar zit hij natuurlijk niet op te wachten. Maar dit is een cartoon voor ongelovigen, door ongelovigen - daar hebben moslims helemaal niets mee te maken. Tenzij ze écht serieus menen dat hun verbod Mohammed af te beelden voor íedereen geldt, ook voor niet-moslims. Maar in dat geval moeten ze gewoon opdonderen.
Oud 31-01-2006, 00:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2006 @ 00:59 :
Dat was dus wat ik bedoelde met mijn stelling dat ik het me nog wel kan voorstellen als een moslim geabonneerd is op die krant en ineens geconfronteerd wordt met zo'n cartoon.
Dan nog vind ik niet dat die moslim daar ophef over mag maken. Hoevaak wordt niet met het Christendom de draak gestoken in cartoons en zie je daar hele volksstammen over protesteren?
Ads door Google
Oud 31-01-2006, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-01-2006 @ 01:02 :
Dan nog vind ik niet dat die moslim daar ophef over mag maken. Hoevaak wordt niet met het Christendom de draak gestoken in cartoons en zie je daar hele volksstammen over protesteren?
Hier niet, maar er zijn genoeg reli-nuts die overal ter wereld bereid zijn het christendom met geweld af te dwingen, maar daar gaat het nu even niet om. Je ziet dat soort fanatisme overal, zelfs als het gaat om 'belediging van atheïsten'. Zie de hele rel toen Balkenende c.s. het in hun hoofd haalden om te praten over beperking van de artistieke vrijheid, toen het Koningshuis iets te vaak op de hak werd genomen in Kopspijkers. Net zo achterlijk.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat in het huidige tijdsgewricht het wel voornamelijk moslims zijn die lopen te emmeren over belediging van dit of dat, maar dat komt omdat ze hun eigen geloof niet zo goed kunnen relativeren.
Oud 31-01-2006, 00:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2006 @ 01:06 :
Wat natuurlijk niet wegneemt dat in het huidige tijdsgewricht het wel voornamelijk moslims zijn die lopen te emmeren over belediging van dit of dat, maar dat komt omdat ze hun eigen geloof niet zo goed kunnen relativeren.
Dat ben ik ook helemaal met je eens, maar juist daarom vind ik niet dat de moslim die geërgerd is over een cartoon in een krant waarop hij geabonneerd is, recht van protesteren heeft.

(Oké, hij *mag* dat natuurlijk wel, maar dat moet dus geen vrijbrief zijn voor dit soort excessen).
Oud 31-01-2006, 00:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-01-2006 @ 01:02 :
Dan nog vind ik niet dat die moslim daar ophef over mag maken. Hoevaak wordt niet met het Christendom de draak gestoken in cartoons en zie je daar hele volksstammen over protesteren?
ik moet nu aan die mariaachtige afbeelding van een vrouw die de borst gaf aan een kind (KRO spotje) denken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 31-01-2006, 00:13
Verwijderd
Het was ook niet zo'n goed voorbeeld. Iemand die zich op HP/de Tijd abonneert moet ook niet klagen als er populistisch geklets instaat. Maar ik ben dan altijd nog geneigd om iemand die in een bijzondere verhouding tot die krant staat (abonnee) eerder recht van spreken te geven dan iemand die er volledig buiten staat, laat staan iemand die in een ander land zit.
Oud 31-01-2006, 00:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik vraag me trouwens af of men de betreffende cartoonist heeft aangeschreven en uitgelegd waarom het beledigend werkt. Weet iemand dit?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 31-01-2006, 00:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2006 @ 01:13 :
Het was ook niet zo'n goed voorbeeld. Iemand die zich op HP/de Tijd abonneert moet ook niet klagen als er populistisch geklets instaat. Maar ik ben dan altijd nog geneigd om iemand die in een bijzondere verhouding tot die krant staat (abonnee) eerder recht van spreken te geven dan iemand die er volledig buiten staat, laat staan iemand die in een ander land zit.
HP/De Tijd geeft niet echt mijn mening weer, maar ik vind het wel een goed blad. Elsevier; dát is populistisch gezwets.

Maar dan heeft diegene zich blijkbaar geabonneerd op de verkeerde krant. Dan moet die persoon zich aanpassen, niet het blad, vind ik.
Oud 31-01-2006, 00:19
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-01-2006 @ 01:11 :
ik moet nu aan die mariaachtige afbeelding van een vrouw die de borst gaf aan een kind (KRO spotje) denken.
Was daar veel ophef over? Ik ben 'van huis uit' katholiek en vond het gewoon een heel normale afbeelding. Mensen moeten gewoon wat meer relaxen.
Oud 31-01-2006, 00:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-01-2006 @ 01:19 :
Was daar veel ophef over? Ik ben 'van huis uit' katholiek en vond het gewoon een heel normale afbeelding. Mensen moeten gewoon wat meer relaxen.
Niet echt:

"Volgens de KRO hebben zestig mensen hun lidmaatschap opgezegd als reactie op de lopende imagocampagne, tegenover zeshonderd nieuwe leden."
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel/kn1807a.htm



Verder:
"Het reclameoffensief van de omroep die weer duidelijker katholiek wil zijn, is vorige week niet onopgemerkt gebleven. In enkele grote steden weigerde het buitenreclamebedrijf Publex de madonnafoto op te hangen, waarop de KRO een nieuw affiche liet maken met de tekst: "De foto die we hier wilden hangen is geweigerd." Publex verwees naar zijn leveringsvoorwaarden; men wil geen gedoe met de gemeenten die plakplaatsen ter beschikking stellen, en neemt daarom het zekere voor het onzekere. Reclame met een religieuze strekking wordt geweigerd." Bron: NRC

Achja,..

"Ik heb in de kerk nog nooit madonna's gezien met bustehouders," zegt Varossieau ter verdediging van de blote borst. "Maar het komt ons natuurlijk wel goed uit dat er ophef over is gemaakt. Je krijgt nu een hele hoop extra aandacht.""



Die Deense krant ook!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 31-01-2006, 01:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik zou bijna die Deense krant mailen om te zeggen dat ze zich niks moeten aantrekken van die dreigementen. Of die cartoon stijlvol was, dat is een andere vraag...
Oud 31-01-2006, 04:55
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
kwibus schreef op 30-01-2006 @ 23:33 :
Het is natuurlijk niet aardig. Maar de reactie is, tja...
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 31-01-2006, 08:01
Auryn
Auryn is offline
Ik geloofde het bijna niet, toen ik dit artikel vanmorgen in de krant las. Een hele zooi landen die zo heftig reageert op een stom cartoontje (of ze grappig zijn doet er niet toe). Elke bekendheid heeft spotprenten. Het zou toch wat zijn als iedereen daar zo bovenop zou springen.

Kom op zeg, Deense vlaggen verbranden en producten boycotten om een SPOTPRENT. Waar gaat het nou eigenlijk om.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Oud 31-01-2006, 08:14
Verwijderd
Deense producten en exporteurs






Boycotze. Ik doe mee.
Oud 31-01-2006, 08:47
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
(Streng) Gelovigen hebben nou eenmaal geen gevoel voor humor, ik dacht dat dit toch al geruime tijd bekend was.

Ik denk dat die Deense krant verder alleen maar blij zal zijn met de ophef, grote kans dat er nu veel meer exemplaren verkocht zullen worden.

Als we nu de moslims ook wijzen op de nozzman strips, kunnen ze nog meer vlaggen verbranden.
__________________
Nothing is just satire

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 08:50.
Oud 31-01-2006, 08:55
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Aangezien "internet" hier net van toepassing is zullen we eventjes een ander woord moeten vinden. Ik stem voor "relativeringsvermogen"
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.