Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2009, 23:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben net afgestudeerd en woon nu nog op kamers. Ik ben echter op zoek naar een eigen huisje/appartementje in de omgeving Rotterdam/Delft/Den Haag. Het liefst wil ik iets huren maar dat valt niet mee. Ik sta in Rotterdam nu ruim 2 jaar ingeschreven bij de woningbouw en in Den Haag ruim een half jaar. Alleen lukt het bijna niet om dan iets te vinden. Particuliere verhuurders zijn al gauw schreeuwend duur en omdat ik nog niet weet waar ik wil gaan wonen wil ik liever niet nu al iets kopen. Ik ben op zoek naar een huurhuis met 2 of 3 kamers voor ongeveer maximaal 400 euro kale huur.

Hoe zijn jullie aan je huis gekomen? Heb je nog tips voor me, alles is welkom
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2009, 23:34
Verwijderd
Cliché cliché: via via. Nou ja gewoon via eigenlijk, via mijn ene beste vriendinnetje die er al woonde. Er kwam een kamer vrij, zij schoof door, ik ging naar een kijkavond voor haar kamer... was tweede geworden, maar de eerste keus hoefde hem niet dus toen had ik 'm alsnog

Tips: Briefjes ophangen! Overal. Dat gebeurt iig bij ons in de wijk heel veel (ook voor huizen ja).
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 00:32
Verwijderd
via een vriendin van een vriendin, die ging weg en mocht iemand voordragen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 10:48
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Via een vriendin (van m'n studie), haar ouders kochten een huis in Utrecht en ze vroeg of ik bij haar in huis wilde wonen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 11:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wel handig voor reacties om te zeggen of het nou over een kamer of een appartement/huisje gaat.
Want voor een kamer werkt het doorgaans toch heel anders..


@TS: ik sta ook al een hele tijd ingeschreven bij de woningbouwvereniging.
Maar hier gaat het op leeftijd en er is natuurlijk altijd wel iemand ouder dan ik ben..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 11:27
Verwijderd
Door een advertentie op marktplaats te zetten. Ik woon samen met mijn vriend in een drie-kamer-appartement (flat).
We kregen nog aardig wat reacties, niet allemaal even goed natuurlijk, maar toch. Als zo'n advertentie een verhuurder aanspreekt ben je vaak ook de enige/ een van de weinigen die het huis komt bekijken. Verder hebben we zo de kosten van een makelaar omzeild, die meestal wel een maand huur zijn. Kun je je meteen ook een iets duurdere woning veroorloven. Als je er tenminste niet al te lang wilt wonen, anders maakt dat minder uit.
We hadden helemaal geen inschrijftijd, dus woningstichtingen zouden niet zoveel opschieten.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 12:28
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Eenmaal heb ik gereageerd op een advertentie in een plaatselijke krant. De advertentie bestond uit drie regels, maar uiteindelijk bleek het een fantastische benedenverdieping te zijn, met tuin, twee schuren, nabij centrum enz.

Doordat de huisbaas in kwestie vreselijk bleek te zijn, ben ik na twee jaar met pijn in mijn hart iets via de woningstischting gaan huren (flat). (Waar ik drie of vier jaar heb ingeschreven gestaan).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 15:07
Verwijderd
Ik heb in twee appartmenten gewoond, allebei particulier en allebei per toeval aan gekomen; appartement één kwam vrij want meisje ging verhuizen, haar moeder was eigenaar en wilde 't appartement niet verkopen, zij wilde dus dolgraag zo snel mogelijk nieuwe huurders en zodoende werden wij dat Appartement twee ging heel snel; we wilden groter gaan wonen, we zagen een advertentie (op internet) voor twee appartementen, de eerste was niets, de tweede bleek fantástisch te zijn; een heel gebouw dat helemaal gerenoveerd was, vol met studio's en twee appartementen; wij waren de eersten die 't appartement kwamen bekijken en meteen aangegeven dat wij 'm wilde huren.
Huur viel bij allebei trouwens heel erg mee, vooral dat laatste appartement; 't was gewoon allemaal nieuwe toen wij er kwamen wonen en werd goed onderhouden. Het eerste appartementje was klein en vrij oud, maar ook helemaal niet duur.

Nu wonen we in een koopwoning; ook super makkelijk aan gekomen, eigenlijk. Eerst bij een paar huizen gaan kijken, toen ontdekten we dit nieuwbouwproject en toen bleek er toevallig net één woning weer vrij te zijn gekomen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 15:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mag ik heel brutaal zijn om te vragen wat iedereen bedoelt met 'duur' of juist met 'niet duur'?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 16:43
Mara
Mara is offline
Via de sociale woningbouwvereniging. Ik heb me daar ingeschreven toen ik 18 werd, en nu, 3 jaar later, heb ik een woning toegewezen gekregen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 18:19
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Deze studio gevonden via 'n meisje dat de studio onder deze vorige jaren huurde. Toen ik op zoek was naar iets nieuws, ging zij mee met de rondleiding die ik kreeg van 'n aantal studio's en zij vertelde me dat haar studio en die hierboven vrijkwamen...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 22:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mag ik heel brutaal zijn om te vragen wat iedereen bedoelt met 'duur' of juist met 'niet duur'?
Ik ben ook wel benieuwd naar de prijzen van Andijvie en ook die van Coopergirl.
En zaten er ook eisen aan vast, zoals 'je moet minstens een x bedrag aan salaris hebben'?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook wel benieuwd naar de prijzen van Andijvie en ook die van Coopergirl.
En zaten er ook eisen aan vast, zoals 'je moet minstens een x bedrag aan salaris hebben'?
Pfoe, ik weet 't niet heel precies meer allemaal; 't eerste appartement is nu ook alweer 6 jaar geleden. Volgens mij was dat rond de €500,- inclusief gas/water/licht. Het tweede appartement was in het begin iets onder de €700,- inclusief vanalles (gas, water, licht, schoonmaakster gemeenschappelijke ruimtes (= hal/trappenhuis), kabel, internet, gebruik gemeenschappelijke wasmachine en droger). Allebei overigens vlakbij/in het centrum (Maastricht), daar betaal je natuurlijk ook voor. De eerste was klein; één kamer (woon/slaap/keuken), halletje en badkamer, oppervlakte weet ik echt niet meer.. 30m2 ongeveer, schat ik.. Tweede was richting de 60m2 (maar met schuine wanden op de slaapkamer), en een echt mooi appartment (heel goed gerenoveerd en gewoon goed over nagedacht; ruimte was optimaal benut).

Geen eisen, bij geen van beiden trouwens. De tweede verhuurder wilde het liefst mensen hebben die minimaal een jaar zouden blijven, maar dat was geen echte eis.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 18:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik ben ook wel benieuwd naar de prijzen van Andijvie en ook die van Coopergirl.
En zaten er ook eisen aan vast, zoals 'je moet minstens een x bedrag aan salaris hebben'?
De particulier gehuurde benedenverdieping (30m2?) met royale tuin, twee schuurtjes, keuken in apart vertrek, serre e.d. was 400 euro inclusief per maand. Het huis was aan de buitenkant zwaar vervallen. De douche deelde ik op de bovenverdieping met twee huisgenoten. Gevestigd op een A-locatie! Ik weet dat het meisje wat het nu huurt, 550 euro inclusief betaald

De flat die ik nu via de woningstichting huur, is ongeveer 35m2 (of iets groter). Huur + servicekosten zijn 257 euro, GWE 130 euro per maand. Dat maakt dus ook zo'n 400 euro (komt internet, tv abonnement, telefoon, gemeenteheffingen, riooolheffingen enz nog bovenop). Deze flat is erg goedkoop omdat er alleen 1 gashaard in zit. Tegen meerprijs van 50 euro extra huur per maand en een hogere energierekening kan er CV ingebouwd worden. Daarnaast is-ie zo goedkoop omdat de flat niet in het centrum is gelegen (1,5 km vanaf het centrum). Niemand gelooft dat ik er zo weinig voor betaal, omdat het er echt leuk uitziet!


Oh, de eisen! Via de woningstichting kon ik sowieso alleen reageren op huurhuizen die passend zijn bij mijn inkomen. Bij de inschrijving diende ik mijn maandinkomen op te geven. Op dure huizen/ appartementen kon ik überhaupt niet reageren. Op de site stonden destijds tabellen waar je kon aflezen tot welk bedrag je mocht huren. Als je teveel verdient, kwam je overigens niet in aanmerking voor sociale woningbouw. Bij de woningstichting hoef je geen extra maand huur voor borg o.i.d. te betalen. Bij het object wat ik particulier huurde, moest ik wel sleutelgeld/ borg betalen. Ze moesten wel kopies van loonstrookjes voor bewijs e.d.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 26-01-2009 om 19:00.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Ik ben net afgestudeerd en woon nu nog op kamers. Ik ben echter op zoek naar een eigen huisje/appartementje in de omgeving Rotterdam/Delft/Den Haag. Het liefst wil ik iets huren maar dat valt niet mee. Ik sta in Rotterdam nu ruim 2 jaar ingeschreven bij de woningbouw en in Den Haag ruim een half jaar. Alleen lukt het bijna niet om dan iets te vinden. Particuliere verhuurders zijn al gauw schreeuwend duur en omdat ik nog niet weet waar ik wil gaan wonen wil ik liever niet nu al iets kopen. Ik ben op zoek naar een huurhuis met 2 of 3 kamers voor ongeveer maximaal 400 euro kale huur.

Hoe zijn jullie aan je huis gekomen? Heb je nog tips voor me, alles is welkom
hoi, bij mij in de straat in schiedam komt over 2 maanden een lekker pauper pandje vrij voor 375 excl. 2 kamers en een tuin.

hoeveel je betaalt ligt er inderdaad heel erg aan waar je wilt wonen en via wat je huurt. ik huur via een particulier. hij mag mij graag, dus voor mij fixt ie altijd van alles gratis, terwijl voor andere mensen hij niet echt graag moeite doet.

en het ligt er dus erg aan wáár je woont. schiedam klinkt misschien niet als veel (en dat is het ook niet), maar je woont wel centraal voor weinig geld en er zijn hele leuke buurten. ik ben met de metro in 5 minuten in centrum rotterdam en daarvoor moet ik slechts 10 minuten lopen, dan ben ik bij het station.

jeetje, wat een onoverzichtelijke post is dit geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 17:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hmm bij mij in de buurt wordt aan alle particuliere huurwoningen een inkomensgrens van minimaal 4x de huur gevraagd. Als ik jullie posts zo lees word ik wel jaloers
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 23:52
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Via de woningbouw, 2,5 jaar ingeschreven gestaan.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Hmm bij mij in de buurt wordt aan alle particuliere huurwoningen een inkomensgrens van minimaal 4x de huur gevraagd. Als ik jullie posts zo lees word ik wel jaloers
Wat raar
Mja, onze huisbazen wilden natuurlijk gewoon die huur iedere maand op tijd ontvangen, maar of je nu 2x de huur aan inkomen kreeg of 8x, dat maakte ze echt niets uit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-01-2009, 19:10
Verwijderd
ja bij mij zat er ook n inkomensgrens op maar aangezien ik hier eerst woonde met een vriendin en we allebei naar school gingen en stufi kregen en onze ouders garant wilden staan was t niet zo erg...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 07:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hier kun je via de studentenwoningbouw ook aan kleine apartementjes komen. Daarvoor is de wachttijd veel korter dan voor grotere/duurdere appartementen van de woningbouw.
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 11:03
CoolJessy
CoolJessy is offline
Ik heb al 2x een appartement via marktplaats gevonden. Je moet wel blijven kijken en snel reageren want er staat ook veel prut tussen (lees: advertenties van makelaars die ook nog eens een maand huur als bemiddelingskosten vragen). Het is vrij duur, want ja via de woningbouw vereniging is nou eenmaal goedkoper, maar dat is helaas nog geen optie omdat we nog niet bovenaan de wachtlijst stonden. Maar als je goed blijft kijken staan er af en toe wel "aanbiedingen" tussen.

Zo was ons eerste appartement 45m2 (wel op zolder/schuine muren) en betaalden we inclusief 675 euro. Dat lijkt erg veel, maar als je bedenkt dat soms op marktplaats of kamernet ook appartementen van 40m2 voor meer dan 1000 per maand staan (centrum Leiden) valt het erg mee. Nu hebben we sinds eind december een appartement van zo'n 70m2 voor 725 per maand (200 euro daarvan is de bijdrage voor de vereniging van eigenaren, we moeten wel nog gas en elektra, internet en tv erbij betalen). Zo "goedkoop" heb ik zulke grote en goed onderhouden appartementen hier nog niet eerder gevonden, en we hadden geluk dat we de eersten waren die hadden gereageerd.

Maar als je dit te veel vind, zou je het toch misschien via een makelaar kunnen proberen, dan moet je wel een huur maand extra betalen, maar misschien ben je op den duur wel goedkoper uit omdat ze daar wel goed kijken naar wat het appartement eigenlijk waard is, en dus geen appartementen van 40m2 voor meer dan 1000 per maand zullen verhuren.
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 15:11
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Ik heb een driekamerappartement van de woningbouw net buiten het centrum van Groningen. Totaal 41 m2, de huur is 350; gas/water/licht zit op zo'n 80 euro per maand. Ik had daarvoor een goeie drie jaar ingeschreven gestaan.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 19:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hier kun je via de studentenwoningbouw ook aan kleine apartementjes komen. Daarvoor is de wachttijd veel korter dan voor grotere/duurdere appartementen van de woningbouw.
Hier in Rotterdam krijg je via de studentenhuisvesting (stadswonen) alleen een zelfstandige woning als je eerst in een onzelfstandige woning (studentenkamer) van ze hebt gewoond en dat is bij mij niet het geval.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 01:36
Verwijderd
Ik kende de huisbaas van het huis waar ik nu woon (het is vorig jaar verkocht).
Hij had dit appartement vrij, 5 jaar geleden ongeveer. Mijn zus wilde toen samen met twee vriendinnen wonen, dus wilde dit huis niet. Ik wilde het wel

Het is 55m2 en kale huur is 435 euro per maand. Dit is goedkoop voor de locatie, Amsterdam in de pijp. Dat is ongeveer 10 minuten van het centrum. En op een leuke plek. Ik woon er wel samen met een huisgenootje, dus huur en de andere lasten worden gedeeld

Ik heb mazzel gehad. Mijn eerste huis
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 20:43
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
2k benedenwoning (woonkamer 15 m2 en slaapkamer 7 m2) met tuin in Groningen. 300 euro kale huur per maand en stond 2,5 jaar ingeschreven bij de woningbouw voor ik de woning kreeg.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2009, 13:07
Verwijderd
Ik heb een huurhuis (éénkamerappartement) in een nieuwbouwcomplex in Utrecht. Ik heb daarvoor drie (!) maanden ingeschreven gestaan bij de woningbouwstichting maar omdat ze in één keer heel veel huizen gingen opleveren, ben ik toch op één of andere manier er tussendoor geglipt. Ik ben er echt supergelukkig mee maar ik heb echt zoooo veel geluk gehad...
Oh, en mijn 47m2 kost me bijna 500 euro excl in de maand (dat is dan wel weer een (groot) nadeel, maar dat interesseert me niet zoveel, als ik zie hoe gelukkig ik er van word.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 14:27
Verwijderd
Dat je met 3 jaar ingeschreven staan ergens een kamer kan krijgen In Nijmegen kun je makkelijk 7 jaar wachten voor er iets vrijkomt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 14:30
fractuur
fractuur is offline
Dan zit je echt zo ontzettend in de periferie. In Utrecht (hoewel ze daar enorm aan het bouwen zijn) en zeker in Amsterdam hoef je niet met korter dan 8 jaar aan te komen. Zo erg dat ik me liever niet inschrijf en dan wel direct koop of duur huur als ik ga werken..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 17:05
Verwijderd
De vorige twee appartementen via een particuliere verhuurder (gehuurd dus), het appartement waar we nu wonen via een makelaar (gekocht). Mijn ervaring is dat je bij een particuliere verhuurder een beetje mazzel moet hebben, maar dat het zeker mogelijk is om iets te vinden wat goed betaalbaar is (in ons geval onder en rond de 300 euro voor een 2-kamerappartement (beide voormalig 3-kamer) met flinke zolder).
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 18:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
@TS: ik sta ook al een hele tijd ingeschreven bij de woningbouwvereniging.
Maar hier gaat het op leeftijd en er is natuurlijk altijd wel iemand ouder dan ik ben..
Hmm, vandaag zie ik ineens dat ik 4e (van de 99) en 10e (van de 129) ben geworden. Voor 3-kamer appartementen. Wat gaat dat nu ineens snel!

Alleen moet ik nou wel op gaan passen dan met waar ik op reageer, want tot nu toe reageerde ik gewoon zomaar om te kijken hoe hoog ik ongeveer stond
Ben benieuwd of ik binnenkort voor die nr.4 ook uitgenodigd wordt voor bezichtiging; meestal mogen nr. 1 t/m 5 komen namelijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 22:13
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Hmm, vandaag zie ik ineens dat ik 4e (van de 99) en 10e (van de 129) ben geworden. Voor 3-kamer appartementen. Wat gaat dat nu ineens snel!

Alleen moet ik nou wel op gaan passen dan met waar ik op reageer, want tot nu toe reageerde ik gewoon zomaar om te kijken hoe hoog ik ongeveer stond
Ben benieuwd of ik binnenkort voor die nr.4 ook uitgenodigd wordt voor bezichtiging; meestal mogen nr. 1 t/m 5 komen namelijk.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 16:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Vorige huis via Direct Wonen, huidige woning via woningbouwvereniging.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 19:47
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Wij hebben ons ingeschreven voor een nieuwbouwhuis, wij dachten dat het nooit zou lukken. Er werden maar 2 hoekhuizen gebouwd, en er schreven zich heel veel mensen in. Maar mijn vriend had het geluk om als eerste geloot te worden, dus wij mochten zelf nog kiezen uit de twee huizen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 21:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb een huurhuis (éénkamerappartement) in een nieuwbouwcomplex in Utrecht. Ik heb daarvoor drie (!) maanden ingeschreven gestaan bij de woningbouwstichting maar omdat ze in één keer heel veel huizen gingen opleveren, ben ik toch op één of andere manier er tussendoor geglipt.
Serieus, dat moet haast wel een administratieve fout zijn geweest.

Utrecht moet je minimaal vijf jaar ingeschreven staan, en reken op acht als je niet een of ander verhaal waarom je zielig zou zijn klaar hebt liggen.


Ik heb me daarom niet eens ingeschreven. Zelfs als ik letterlijk elk tweede vak zou zakken en tweemaal zo lang over mijn studie zou doen, zou de studieduur korter zijn dan de tijd die je ingeschreven moet staan om een kans te maken.

Ze moeten gewoon al die Tokkies ergens in een polder ver weg dumpen en alleen hoger opgeleiden huisvesten in Utrecht zelf.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 12:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Even een hele leuke update: Ik heb inmiddels een huisje Via de woningbouwvereniging in Rotterdam. Heb 2,5 jaar ingeschreven gestaan en was 18e geworden. Het was een lokaal maatwerk woning waar dus meestal aanvullende eisen voor gelden en minder mensen op reageren. De eerste tien mensen zijn blijkbaar allemaal afgevallen waardoor ik heel onverwacht ineens een brief in de bus kreeg dat ik uitgenodigd was voor een bezichtiging. Ben toen wezen kijken en wilde het graag hebben alleen waren er twee mensen voor me die het ook wilde en langer ingeschreven stonden. Moest dus afwachten en maakte volgens die vrouw niet veel kans. Ik heb alleen het geluk gehad dat er een inkomenseis was van minimaal 25.000 euro bruto per jaar en die andere twee mensen waren studenten dus dat ging het niet worden. Werd dus woensdag ineens gebeld of ik nog steeds geinteresseerd was en dat was ik. Gisteren op het werk alle papieren geregeld en vanmorgen heb ik het huurcontract getekend en heb ik de sleutel gekregen van een twee kamer benedenwoning met tuintje, berging en centrale verwarming in Rotterdam noord, vlakbij het centrum voor 320 euro kale huur. Ik heb 2,5 jaar ingeschreven gestaan en vooral heeeeeeeeel veel geluk gehad.

Mijn tip: schrijf je in en blijf reageren, ook als je 20e oid wordt maak je dus alsnog kans. Volgens m'n vriend krijgt gemiddeld nummer 8 de woning dus je hoeft echt niet als eerste te eindigen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 13:28
fractuur
fractuur is offline
Gefeliciteerd!!
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2009, 11:16
Verwijderd
Mijn woning nu kreeg ik via een studiegenote, toen zij en een huisgenote beiden uit hun kamer gingen. Toen heb ik in die kamer kunnen trekken. Momenteel ben ik bezig met het regelen van een Urgentie verklaring en hoop ik daarmee een nieuwe woning te kunnen vinden
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 08:36
Verwijderd
Appartement via een grote particuliere verhuurder, ik geloof de grootste van Nederland maar daar ben ik niet zeker van. Gewoon ingeschreven bij hen en een maand later had ik een appartement. In vergelijking met woningbouwverenigingen ben ik veel geld kwijt (725 euro per maand inclusief servicekosten exclusief g/w/l) maar ik had wel bijna meteen iets, en het is een luxe prima appartement.

Ze hanteren wel inkomenseisen, ze wekten op mij de indruk dat ze daar streng in zijn, maar ik voldeed er sowieso aan dus ik kan dat verder niet met zekerheid zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 17:24
Ivo
Ivo is offline
Ik huur mijn eerste appartementje via de woningbouw. Ik stond wel al 5 jaar ingeschreven. Totaal heb ik 42 m2, Woonkamer van 22 m2 en slaapkamertje van 7,5 m2. Dubbel glas, hele rustige buurt (villawijk) op 5 minuten fietsen van het centrum! De boel is goed onderhouden en ik heb gelukkig dubbel glas want bijna m'n hele achtergevel is van glas. De badkamer en keuken zijn basic, maar m'n aanrechtje is wel nieuw!

De kale huur is 350 euro. Met alle servicekosten erbij (stookkosten, water, electra voor gemeenschappelijke ruimtes, tuinonderhoud, schoonmaak trappenhuis en huur van m'n boiler) zit ik op 450 euro. Electra en tv/internet betaal ik dan nog apart.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 18:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoeveel vierkante meters is dat dan Colonel Sanders?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 18:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Even een hele leuke update: Ik heb inmiddels een huisje Via de woningbouwvereniging in Rotterdam. Heb 2,5 jaar ingeschreven gestaan en was 18e geworden. Het was een lokaal maatwerk woning waar dus meestal aanvullende eisen voor gelden en minder mensen op reageren. De eerste tien mensen zijn blijkbaar allemaal afgevallen waardoor ik heel onverwacht ineens een brief in de bus kreeg dat ik uitgenodigd was voor een bezichtiging. Ben toen wezen kijken en wilde het graag hebben alleen waren er twee mensen voor me die het ook wilde en langer ingeschreven stonden. Moest dus afwachten en maakte volgens die vrouw niet veel kans. Ik heb alleen het geluk gehad dat er een inkomenseis was van minimaal 25.000 euro bruto per jaar en die andere twee mensen waren studenten dus dat ging het niet worden. Werd dus woensdag ineens gebeld of ik nog steeds geinteresseerd was en dat was ik. Gisteren op het werk alle papieren geregeld en vanmorgen heb ik het huurcontract getekend en heb ik de sleutel gekregen van een twee kamer benedenwoning met tuintje, berging en centrale verwarming in Rotterdam noord, vlakbij het centrum voor 320 euro kale huur. Ik heb 2,5 jaar ingeschreven gestaan en vooral heeeeeeeeel veel geluk gehad.

Mijn tip: schrijf je in en blijf reageren, ook als je 20e oid wordt maak je dus alsnog kans. Volgens m'n vriend krijgt gemiddeld nummer 8 de woning dus je hoeft echt niet als eerste te eindigen.

Hé gefeliciteerd!
Maar ehh mag je bij jullie dus reageren op woningen waar je niet voor in aanmerking komt? Hier is de controle namelijk vooraf, dus iedereen die reageert voldoet al aan de voorwaardes die gelden voor de woning.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 18:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hé gefeliciteerd!
Maar ehh mag je bij jullie dus reageren op woningen waar je niet voor in aanmerking komt? Hier is de controle namelijk vooraf, dus iedereen die reageert voldoet al aan de voorwaardes die gelden voor de woning.
Je kan invullen wat je wil bij je persoonlijke gegevens en dus reageren op wat je wil. Je schiet er alleen niets mee op want uiteindelijk krijg je het huis toch niet als tijdens het intakegesprek blijkt dat je gegevens niet kloppen. Vooraf controleren kan toch niet? Of moet je bij jou bij inschrijving al een werkgeversverklaring enzo opsturen waaruit blijkt dat je x euro per jaar verdient?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel vierkante meters is dat dan Colonel Sanders?
Ongeveer 70 vierkante meter
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 12:18
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
1e huisje; was in een oud herenhuis, onderste verdieping met eigen ingang, etc. Het scheen 45m3 te zijn, maar het was echt behoorlijk klein. 1 kamer met keuken, gangetje met badkamer en dat was het. Wel groot stuk grond.
Via een collega van de vader van mijn vriend, die ging daar weg.
Betaalde daar 325 incl. Huurbaas was een eikel though, want toen er een grotere kamer op de bovenverdieping vrij kwam, mocht ik die niet, omdat ik 2 katten had. Hij was bang dat ik vlooien zou meenemen.
Ik onderhoud mijn diertjes zeer goed

Na een jaar ben ik gaan samenwonen met mijn vriend in een huisje was hij had via de woningbouwvereniging: 65m3, 2 verdiepingen appartement met balkon. Was op zich prima huisje, 3 jaar ofzo gewoond, maar toen wilden we weer in het centrum wonen en een eigen huis hebben,

dus 3e huis is een koophuis in centrum. Het is een poortwoning, wat zoveel inhoudt als dat door ons huid een poort loopt wat heel leuk is.
Het is dus een huis met 3 verdiepingen, maar heel smal , met boven de poort een hele grote woonkamer en trappetjes enzo.
Is 90m3. We betalen rond de 800 euro hypotheek, maar ja dat krijg je met binnenstad.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 10:25
Verwijderd
Via m'n vader. Ik zei: Pa ik ga in Delft studeren, toen zei hij: ok, dan kopen we daar even iets.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 19:16
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Aangezien we binnen één maand het tijdelijke huurhuis uitmoesten hebben we een mail naar alle particuliere verhuurders in Amsterdam gestuurd. Veel standaardreacties terug ("op onze site staan alle woningen") en vervolgens een persoon die de mail had ondertekend persoonlijk aangeschreven (ipv info@ikwileenhuis.nl). Toen kregen we een lijst met 7 woningen in Amsterdam Zuidoost die per direct beschikbaar waren. Tussen de 6 bijlmerflats zat een eengezinswoning (3 slaapkamers, tuin en schuur) voor nagenoeg dezelfde prijs als de flats (en een eenkamerwoning in het centrum).
Aangezien we echt een huis nodig hadden hebben we de Bijlmer als buurt er maar bijgenomen en vooralsnog bevalt dat eigenlijk erg goed (je moet wel tegen afrikanen kunnen, maar wij vinden het wel leuk en ik doe nu zelfs mijn afstudeeronderzoek in een migrantenkerk in de buurt).
De inkomenseis was 3x de huur geloof ik, maar met het inkomen van mijn vriend en mijn stufi was dat geen probleem. Ik denk dat we wel geluk hebben gehad, zeker aangezien we alleen in Amsterdam wilden wonen, waarschijnlijk komt het ook omdat er vooralsnog niet veel mensen in de Bijlmer willen wonen en er een behoorlijke stadsvernieuwing aan de gang is (waardoor mensen met een redelijk inkomen in hun voordeel zijn).
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Enquete voor Communicatie Project
Aliss
1 12-09-2009 11:27
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten [verhaal] Strijd van binnen (deel 1)
Man of Chrome
23 26-12-2004 14:12
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Liefde & Relatie Hoe lang verliefd?
Verwijderd
12 23-03-2003 13:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.