Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 20:02
rain19
Avatar van rain19
rain19 is offline
Na de havo wil ik iets met ontwerpen gaan doen, maar ik weet nog niet welke opleidingen, misschien industrieel ontwerpen of reclame ontwerpen of zo iets. Doet iemand nu een van de ontwerpende opleiding, kun je daar iets van vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2004, 20:07
Fatality
Fatality is offline
Sorry, het kan aan mij liggen. Maar liggen die bovengenoemde studies niet enorm ver van elkaar?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:16
rain19
Avatar van rain19
rain19 is offline
Citaat:
Fatality schreef op 14-04-2004 @ 21:07 :
Sorry, het kan aan mij liggen. Maar liggen die bovengenoemde studies niet enorm ver van elkaar?
ow, volgens mij behoren die twee studies allemaal tot de faculteit vormgeving, industrieel ontwepen en reclame ontwerpen zijn uiteindelijk dingen ontwerpen, of is het niet zo, het kan ook aan mij liggen hoor
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:26
Verwijderd
Mijn vader heeft design academie gedaan (eindhoven) Hij is industrieel ontwerper. Mijn zusje wil nu toelating doen voor het grafisch lyceum, dat is MBO niveau. Beide zijn best praktijk gericht, MBO natuurlijk nog meer. Industrieel ontwerpen kan ook op een technische universiteit maar dat is echt megatheoretisch.
Verder zijn er nog een heleboel van dat soort opleidingen:
grafimedia, hogeschool voor de kunsten, ...

De mensen die ik ken vinden dit door opleidingen vaak heel erg leuk. Je hoeft hiervoor niet per se goed te kunnen tekenen want dat leer je op de opleiding. Belangrijk is dat je creatief bent ingesteld en gemotiveerd bent. Het toekomstperspectief is heel goed behalve als je van plan bent een beroemde stoelendesigner ofzo te gaan worden want er zijn er echt maar heel erg weinig die dat lukken.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:28
Verwijderd
Reclame is iets heel anders dan industrieel ontwerpen want bij de laatste vervaardig je echt een product dat aan allerlei ergonomische, functionele en technische eisen moet voldoen. Onder reclame denk ik zelf eerder aan tekstschrijven, communicatie enzovoorts.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 23:00
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 14-04-2004 @ 21:26 :
Industrieel ontwerpen kan ook op een technische universiteit maar dat is echt megatheoretisch.
Ik dacht dat het op de TU Eindhoven juist heel praktijkgericht was met allemaal cases enzo
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 02:23
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Design (of industrieel vormgeven) en reclame zijn wel degelijk totaal verschillende begrippen. Zoals **SoMeOne al aangeeft.

Voor Design kun je idd terecht op de Design Academy in Eindhoven. En er zijn nog wel vergelijkbare opleidingen. Ik heb alleen wel begrepen dat de toelating nogal pittig is, en dat je wel een goede instelling moet hebben (je moet dus érg gemotiveerd zijn) wil je 't 'volhouden'.

Voor reclame (Reclame, Presentatie en Communicatie, RPC) kun je bijv. terecht op het Cibap in Zwolle, Nimeto in Utrecht, St Lucas College in Boxtel of ROC Oost-Nederland in Almelo. Alhoewel er vast en zeker nog wel meer scholen zijn.

Ik doe zelf overigens RPC op 't Cibap in Zwolle.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 09:52
morgana le fay
Avatar van morgana le fay
morgana le fay is offline
industrieel produkt ontwerpen
design maar dan meer op het technische vlak (HBO)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:17
rain19
Avatar van rain19
rain19 is offline
Citaat:
p-chez schreef op 15-04-2004 @ 03:23 :
Design (of industrieel vormgeven) en reclame zijn wel degelijk totaal verschillende begrippen. Zoals **SoMeOne al aangeeft.

Voor Design kun je idd terecht op de Design Academy in Eindhoven. En er zijn nog wel vergelijkbare opleidingen. Ik heb alleen wel begrepen dat de toelating nogal pittig is, en dat je wel een goede instelling moet hebben (je moet dus érg gemotiveerd zijn) wil je 't 'volhouden'.

Voor reclame (Reclame, Presentatie en Communicatie, RPC) kun je bijv. terecht op het Cibap in Zwolle, Nimeto in Utrecht, St Lucas College in Boxtel of ROC Oost-Nederland in Almelo. Alhoewel er vast en zeker nog wel meer scholen zijn.

Ik doe zelf overigens RPC op 't Cibap in Zwolle.
ik heb ook wel gehoord dat de toelating van Design Academy beste wel pittig is, maar dat ga ik ook nie doen. het niveau is veel te hoog.
er zijn trouwens ook veel hogescholen die je terecht kunt voor reclame, dat wist ik helemaal niet ,ik wist alleen dat je daarvoor op de hogeshcool van Rotterdam terecht kon, onder de opleiding"advertising", maar het is dus helemaal nie zo
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 00:30
Ignis
Avatar van Ignis
Ignis is offline
ik doe industrieel product ontwerpen in arnhem op de hts.
het is een technisch creatieve opleiding. hoe technisch ligt volgens mij wel aan de locatie. In arnhem is t minder technisch als in enschede bijvoorbeeld.
het gaat om het ontwerpen van gebruiksvoorwerpen. ik heb nu bijna mn eerste jaar achter de rug. hierin hebben we bijvoorbeeld een krukje moeten herontwerpen en een boulderwand moeten ontwerpen.
we hebben vakken als presentatietekenen, cad (3d tekenen op de computer), productietechnieken, ontwerptechnisch rekenen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 23:02
brinta
brinta is offline
Citaat:
hierin hebben we bijvoorbeeld een krukje moeten herontwerpen en een boulderwand moeten ontwerpen


Ignis, wat is een boulderwand?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 10:56
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
rain19 schreef op 16-04-2004 @ 22:17 :
ik heb ook wel gehoord dat de toelating van Design Academy beste wel pittig is, maar dat ga ik ook nie doen. het niveau is veel te hoog.
Die opleiding leek mij ook wel leuk, alleen ik heb die site bekeken en het lijkt me zo op het eerste gezicht vrij pittig, de toelating en opleiding,dr staat dat je vaak tot midden in de bacht bezig bent enzo.. bovendien kunnen ze je er na een jaar afgooien als je het naar hun mening niet goed doet
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:26
Bulley118
Avatar van Bulley118
Bulley118 is offline
Je kunt naar het grafisch lyceum gaan in rotterdam.. Daar kun je de opleiding grafisch vormgever gaan volgen. Met een Havo diploma duurt deze opleiding 3 jaar en met Mavo 4 jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 13:47
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Bulley118 schreef op 18-06-2004 @ 13:26 :
Je kunt naar het grafisch lyceum gaan in rotterdam.. Daar kun je de opleiding grafisch vormgever gaan volgen. Met een Havo diploma duurt deze opleiding 3 jaar en met Mavo 4 jaar.
met een havo-opleiding lijkt HBO mij beter..
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Medewerkers T-shirt design competitie gezocht
boeli
10 15-07-2006 21:44
ARTistiek [oproep] Multimedia, design, technology, art
aquafemme
16 01-10-2003 12:59
Lifestyle Design
Verwijderd
43 23-05-2003 15:06
ARTistiek Wat is prop-design?
Energy!
5 14-01-2003 20:11
Software & Hardware stem op de het mooiste design
webmaster2
3 18-12-2002 06:05
Levensbeschouwing & Filosofie Intelligent Design
legatus
28 08-02-2002 18:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.