Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Klimaatverandering?
Ik geloof er geen zak van 10 21.28%
Ow fuck!! 20 42.55%
Zal toch wel meevallen? 17 36.17%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2004, 17:26
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
Artikel, lees dit eerst

Mijn reactie: ow fuck

Wat denken jullie?

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 17:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2004, 17:59
Daevrem
Daevrem is offline
Klimaat verandert en dat wordt kut.

Of het nu door de mens komt of niet.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:26
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Het klimaat veranderd sowieso al, maar de vraga is natuurlijk of de mens, en daarbij de extra CO2, zorgt voor een hogere temperatuur. En waarschijnlijk zal dat wel zo zijn. Immers, in het verleden is er al een duidelijk verband tussen CO2 en de temperatuur te zien. Maar de vraag alleen is hoe erg zullen die klimaat veranderingen zijn, en in hoeverre spelen natuurlijke elementen mee, en in hoeverre de mensheid. Oh ja, elk voordeel heeft een nadeel zeker voor mensen die de kou haten, we voorkomen op deze manier een nieuwe ijstijd En verder ligt ik er niet wakker van.
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 21:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik heb gehoord dat het juist allemaal wel meevalt.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 21:42
ShineOfTears
Avatar van ShineOfTears
ShineOfTears is offline
Je kunt er zoveel over zeggen, eigenlijk geloof ik er niet zoveel van aangezien de laatste eeuwen er wel meerder klimaatwisselingen zijn geweest. Misschien zal de mens wel wat invloed hebben, maar de afgelopen tien jaar schreeuwen ze erover en nu nog steeds hebben ze geen antwoord.

De statistische kans op een zeer strenge winter wordt nu in principe wel erg groot omdat ze zo ongeveer om de 50 jaar voorkomen, laatste was in 1944.

't Is op zich al grappig om te weten dat als de gemiddelde wereldtemperatuur met 1 of 2 graden stijgt de zuidpool waarschijnlijk groter wordt (omdat het dan harder gaat sneeuwen dan dat het smelt).
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 23:51
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Oh boy. Wat een discussie.

Citaat:
Mijn reactie: ow fuck
Dit speelt al een tijdje hoor. 2 jaar lang een verschil van 2ppm is volslagen arbitrair. Net zoiets als zeggen dat het nu echt niet goed gaat met de wereldeconomie, WANT de Dow Jones is beneden de 8339 punten.

Citaat:
Het klimaat veranderd sowieso al, maar de vraga is natuurlijk of de mens... Immers, in het verleden is er al een duidelijk verband tussen CO2 en de temperatuur te zien
En we weten ook dat de mens een boel CO2 laat vrijkomen. Dus fijn dat je je eigen vraag meteen beantwoord.

Citaat:
Oh ja, elk voordeel heeft een nadeel zeker voor mensen die de kou haten
De gemiddelde temperatuur zal stijgen door het broeikaseffect. In de regios met een gematigd klimaat zal dit als gevolg hebben dat vooral de zomers droger en heter worden, en de rest van het jaar herfstig. Dus temperaturen van 15 graden always, regen en storm. Het weer wordt er echt niet fijner op.

Citaat:
eigenlijk geloof ik er niet zoveel van aangezien de laatste eeuwen er wel meerdere klimaatwisselingen zijn geweest.
Laatste eeuwen? Njet.
Je hebt hooguit de Kleine IJstijd, en die was qua magnitude absoluut onvergelijkbaar met wat ons de komende eeuw te wachten staat. Andere klimaatsveranderingen van die grootte deden millenia in plaats van decennia over zulke veranderingen, en zijn de laatste 10000 jaar niet voorgekomen.

Citaat:
De statistische kans op een zeer strenge winter wordt nu in principe wel erg groot omdat ze zo ongeveer om de 50 jaar voorkomen, laatste was in 1944
Je wiskundeleraar zal zich helemaal doodschamen voor jou!
Basiskansrekening!
Als je met een normale dobbelsteen 20 keer achter elkaar 6 hebt gegooid, hoe groot is dan de kans dat je weer zes gooit?
EEN ZESDE! Niet minder. Een kans verandert niet simpelweg door het niet-optreden van een bepaalde uitslag! De fout die elke gokker maakt.

Citaat:
't Is op zich al grappig om te weten dat als de gemiddelde wereldtemperatuur met 1 of 2 graden stijgt de zuidpool waarschijnlijk groter wordt
Daar zou ik heel graag een bron van willen zien.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 23:52
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Verder moet de topicstarter het verschil tussen

"zal toch wel meevallen"

en

" ik geloof er geen zak van"

maar eens uitleggen.
Ik heb niet gestemd want ik vond het een beetje loze opties.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 11-10-2004 @ 23:51 :
Laatste eeuwen? Njet.
Je hebt hooguit de Kleine IJstijd, en die was qua magnitude absoluut onvergelijkbaar met wat ons de komende eeuw te wachten staat. Andere klimaatsveranderingen van die grootte deden millenia in plaats van decennia over zulke veranderingen, en zijn de laatste 10000 jaar niet voorgekomen.
Dit is niet juist. Recent onderzoek heeft aangetoond dat klimaatveranderingen plots en op ieder moment kunnen gebeuren. Dat is de laatste 10000 jaar dan ook regelmatig gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 00:45
Daevrem
Daevrem is offline
Een klimaatsverandering kan binnen 10 jaar onze beschaving vernielen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 01:23
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-10-2004 @ 23:57 :
Dit is niet juist. Recent onderzoek heeft aangetoond dat klimaatveranderingen plots en op ieder moment kunnen gebeuren. Dat is de laatste 10000 jaar dan ook regelmatig gebeurd.
Maar hebben we het dan niet over major disasters zoals vulkaanuitbarstingen, meteorietinslagen, nabije supernovae etc?

Of bedoel je het Day-after-tomorrow-onderzoek van de Universiteit van Hollywood?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 12-10-2004 @ 01:23 :
Maar hebben we het dan niet over major disasters zoals vulkaanuitbarstingen, meteorietinslagen, nabije supernovae etc?

Of bedoel je het Day-after-tomorrow-onderzoek van de Universiteit van Hollywood?
Nee, gewoon drastische temperatuur- en neerslagschommelingen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 11-10-2004 @ 23:52 :
Verder moet de topicstarter het verschil tussen

"zal toch wel meevallen"

en

" ik geloof er geen zak van"

maar eens uitleggen.
Ik heb niet gestemd want ik vond het een beetje loze opties.
"zal toch wel meevallen" lijkt mij toch zoiets als "er zit een kern van waarheid in, maar dat het zulke drastische gevolgen heeft.. nee." "ik geloof er geen zak van" lijkt me zoiets als "nee, niets van waar."

Maarjah.. als jullie willen dat ik de poll ff aanpas naar andere opties, zeg het maar.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:10
Daevrem
Daevrem is offline
Onderzoek van ijs op Antartica heeft inderdaad aangetoont dat extreme temperatuursveranderingen in korte tijd mogelijk zijn.

En dan hebben we het niet over DAT-effecten.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 17:52
ShineOfTears
Avatar van ShineOfTears
ShineOfTears is offline
Citaat:
En we weten ook dat de mens een boel CO2 laat vrijkomen. Dus fijn dat je je eigen vraag meteen beantwoord.
Sommige vulkanen spugen in een dag uit wat de hele mensenwereld in een jaar produceert.

Citaat:
De gemiddelde temperatuur zal stijgen door het broeikaseffect. In de regios met een gematigd klimaat zal dit als gevolg hebben dat vooral de zomers droger en heter worden, en de rest van het jaar herfstig. Dus temperaturen van 15 graden always, regen en storm. Het weer wordt er echt niet fijner op.
De media is nogal happig op zulke verhalen, als we deze winter een strenge winter krijgen en iemand beweert dat er een ijstijd aankomt staan de kranten er bol van...

Citaat:
Laatste eeuwen? Njet.
Je hebt hooguit de Kleine IJstijd, en die was qua magnitude absoluut onvergelijkbaar met wat ons de komende eeuw te wachten staat. Andere klimaatsveranderingen van die grootte deden millenia in plaats van decennia over zulke veranderingen, en zijn de laatste 10000 jaar niet voorgekomen.
Over welke grote aankomende klimaatverandering zit jij te lullen dan?,

Citaat:
Je wiskundeleraar zal zich helemaal doodschamen voor jou!
Basiskansrekening!
Als je met een normale dobbelsteen 20 keer achter elkaar 6 hebt gegooid, hoe groot is dan de kans dat je weer zes gooit?
EEN ZESDE! Niet minder. Een kans verandert niet simpelweg door het niet-optreden van een bepaalde uitslag! De fout die elke gokker maakt.
Daar zou ik heel graag een bron van willen zien. [/B]
Het weer werkt niet op de manier zoals wiskunde. In het weer zitten wel bepaalde steeds terugkerende verschijnselen zoals bijvoorbeeld reeksen van warme en reeksen van koude zomers.

Zomers
Winters
bron: www.weerstationlosser.nl
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:35
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ShineOfTears schreef op 12-10-2004 @ 17:52 :
De media is
Offtopic: Media is het meervoud van het enkelvoud medium, dus het moet "De media zijn" zijn.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 23:01
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 12-10-2004 @ 18:35 :
Offtopic: Media is het meervoud van het enkelvoud medium, dus het moet "De media zijn" zijn.
de?
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 00:22
Daevrem
Daevrem is offline
*Ahum*
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-10-2004, 16:51
Slobber
Slobber is offline
Green Peace? Dat waren toch die klojo's die 20/30 jaar geleden zich met man en macht tegen de gasboringen in de Waddenzee verzetten? Dit jaar is er onderzoek naar gepleegd en het bleek helemaal niet zo schadelijk voor de biodiversieteit. Die hufters hebben ons mooi in de depressie van de jaren 80 gejast!
__________________
Shit happens = Poep gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 04:19
Daevrem
Daevrem is offline
Vrijdag is er weer een actie tegen gasboringen in de Waddenzee.

Waarschijnlijk fiets ik daar ook even heen, ookal woon ik in het andere kant van het land.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:49
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
vast wel slobber
en daar zal de oliecrisis en gekut met israel vast niets mee te maken gehad hebben...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 12-10-2004 @ 00:45 :
Een klimaatsverandering kan binnen 10 jaar onze beschaving vernielen.
een paar weken, als we "the day after tomorrow" mogen geloven.

voor wat ik gehoord heb, is een ijstijd/klimaatverandering een vrij regelmatig terugkerend verschijnsel.
en eentje die al een beetje over tijd is
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:52
Daevrem
Daevrem is offline
Dat is nog niet eens het belangrijkste. Het belangrijkste is de belachelijke zwakte van ons economische systeem. Een roddel of gerucht en de aandelen zakken zo erg dat het schadelijk is voor de economie.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 17-10-2004 @ 20:52 :
Dat is nog niet eens het belangrijkste. Het belangrijkste is de belachelijke zwakte van ons economische systeem. Een roddel of gerucht en de aandelen zakken zo erg dat het schadelijk is voor de economie.
true, onze economie wordt grotendeels beheerd door mensen met een gebrek aan ruggengraat.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 15:24
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 17-10-2004 @ 13:49 :
vast wel slobber
en daar zal de oliecrisis en gekut met israel vast niets mee te maken gehad hebben...
Het was een hyperbool.
__________________
Shit happens = Poep gebeurt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2004, 16:03
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Havock schreef op 18-10-2004 @ 12:54 :
true, onze economie wordt grotendeels beheerd door mensen met een gebrek aan ruggengraat.
Nee, het tegenovergestelde. Ze hebben wel ruggengraat. Het probleem is dat men tijdelijke rijkdom verkiest boven een durabel systeem. Een consumptiemaatschappij is vreselijk ineffectief.

Als het systeem niet van bovenaf opgelegt zou worden zouden we een veel flexibeler systeem hebben.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:14
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik ben van mening dat het allemaal wel meevalt.

natuurlijk is het wel waar, maar het lijkt mij zo geleidelijk dat dat in mijn leventje wel niet meer grote drastische gevolgen zal hebben. daar ben ik eigenlijk wel vast van overtuigd.

en ja, wat er aan te doen? ik ben er iig niet voor om de economie weer eens ten koste te laten gaan aan het milieu, de wereld rot toch wel een keer weg .
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 18-10-2004 @ 16:03 :
Nee, het tegenovergestelde. Ze hebben wel ruggengraat. Het probleem is dat men tijdelijke rijkdom verkiest boven een durabel systeem. Een consumptiemaatschappij is vreselijk ineffectief.

Als het systeem niet van bovenaf opgelegt zou worden zouden we een veel flexibeler systeem hebben.
Dus hebben ze de ruggengraat niet om lange termijn > korte termijn in te zien
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:48
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 19-10-2004 @ 10:14 :
ik ben van mening dat het allemaal wel meevalt.

natuurlijk is het wel waar, maar het lijkt mij zo geleidelijk dat dat in mijn leventje wel niet meer grote drastische gevolgen zal hebben. daar ben ik eigenlijk wel vast van overtuigd.

en ja, wat er aan te doen? ik ben er iig niet voor om de economie weer eens ten koste te laten gaan aan het milieu, de wereld rot toch wel een keer weg .
Ik heb me altijd afgevraagd of zulke mensen echt bestonden of waren verzonnen door het WNF.
__________________
Shit happens = Poep gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 17-10-2004 @ 20:08 :
een paar weken, als we "the day after tomorrow" mogen geloven.

voor wat ik gehoord heb, is een ijstijd/klimaatverandering een vrij regelmatig terugkerend verschijnsel.
en eentje die al een beetje over tijd is
Ja klopt,
Ik heb zojuist bij 2 vandaag een programma gezien over de ijstijd. En er is in West-europa geen sprake van opwarming, maar juist van verkoeling. Dit heeft alles te maken met de golfstroom die via de Golf van Mexico langs NW Engeland gaat en ten hoogte bij Ijsland weer terug gaat. Echter door de huidige opwarming smelten de ijskappen. Hierdoor komt er te veel zoetwater bij en zakt de zoutconcentratie. Hierdoor zakt het golfstroomwater niet meer en wordt het transport onderbroken. Dit heeft als gevolg dat het klimaat in Europa ernorm daalt en zal worden zoals in Canada.
De verwachting wanneer de golfstroom stopt ligt tussen de 20 en 50 jaar.
Best schokkend
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-10-2004 @ 19:06 :
Best schokkend
Gaan we toch naar Canada? Is het daar warmer. Ruimte zat bovendien.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 22:44
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
We gaan stilletjes aan terug naar een ijstijd. Maar dat wilt niet zeggen dat die verhalen van een opwarming niet kloppen! Want een ijstijd wilt niet zeggen dat het altijd kouder is dan 0° hoor, een ijstijd kent ook zijn warmere periodes.
Trouwens de laatste ijstijd dateert van 800-1000 n.Chr.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 00:03
Verwijderd
Citaat:
dragonstorm schreef op 11-10-2004 @ 17:26 :
Artikel, lees dit eerst

Mijn reactie: ow fuck

Wat denken jullie?
klimaat opwarming? onderzoekers zijn er over eens dat er altijd al een broeikaseffect is geweest, zonder zou het hier ook veel te koud zijn bijvoorbeeld... maar door menselijke activiteiten wordt het broeikaseffect versterkt en spreekt men ook wel eens over het versterkte broeikaseffect... dit effect heeft inderdaad invloedt op het klimaat
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 21:31
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
bertbart schreef op 24-10-2004 @ 00:03 :
klimaat opwarming? onderzoekers zijn er over eens dat er altijd al een broeikaseffect is geweest, zonder zou het hier ook veel te koud zijn bijvoorbeeld... maar door menselijke activiteiten wordt het broeikaseffect versterkt en spreekt men ook wel eens over het versterkte broeikaseffect... dit effect heeft inderdaad invloedt op het klimaat
Daar hadden we het de afgelopen tijd ook over dacht ik zo...
__________________
Shit happens = Poep gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 18:57
ShineOfTears
Avatar van ShineOfTears
ShineOfTears is offline
Citaat:
Apomes schreef op 23-10-2004 @ 22:44 :
We gaan stilletjes aan terug naar een ijstijd. Maar dat wilt niet zeggen dat die verhalen van een opwarming niet kloppen! Want een ijstijd wilt niet zeggen dat het altijd kouder is dan 0° hoor, een ijstijd kent ook zijn warmere periodes.
Trouwens de laatste ijstijd dateert van 800-1000 n.Chr.
Ik wacht met smart op een fatsoenlijke winter
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:31
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
heb nog niet gestemd, ik heb ook geen idee waar ik op moet stemmen.
enerzijds vind ik de klimaatverandering een logisch gevolg op wat de mensheid de afgelopen eeuwen heeft uitgespookt(uitgevreten) wat dat betreft zou ik kunnen schrikken 'ow fuck' waar zijn we mee bezig ( doe ik af en toe ook wel)

anderzijds is het ook de natuur die nu terugslaat, de populatie is erg groot en de gevolgen zijn vrij duidelijk, de energievoorraden kennen grenzen, en ook de aarde zelf pikt t blijkbaar niet meer

ik denk wel dat als het zo door gaat de mensheid binnen niet al te lange tijd uitgeroeid is.

mijn dilemma bij dit topic is nu, is dit wel zo erg, is het niet eigelijk goed, als dat het geval is schrik ik duz niet, maar dan vind ik het dus ook niet meevallen wat er aan het gebeuren is.



als iemand een stemadvies kwijt wil aan mij, gaarne...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2004, 18:04
professor2
professor2 is offline
wat een kut poll
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:07
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-10-2004 @ 23:57 :
Dit is niet juist. Recent onderzoek heeft aangetoond dat klimaatveranderingen plots en op ieder moment kunnen gebeuren. Dat is de laatste 10000 jaar dan ook regelmatig gebeurd.
een klimaat omslag kan al binnen 10 jaar maar dit is de afgelopen 10000 jaar niet regelmatig gebeurt
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:08
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Slobber schreef op 21-10-2004 @ 16:48 :
Ik heb me altijd afgevraagd of zulke mensen echt bestonden of waren verzonnen door het WNF.
second that
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 11-10-2004 @ 17:59 :
Klimaat verandert en dat wordt kut.

Of het nu door de mens komt of niet.
De mens heeft er anders wel de hand in dat dit nu in een snel tempo gebeurd
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:50
Daevrem
Daevrem is offline
Ja, maar dat is irrelevant. De mens is er niet bij gebaat dat het klimaat veranderd. Dus de vraag of de mens het veroorzaakt of niet is van tweede belang. Van eerste belang is dat we er alles aan doen om klimaatveranderingen zo veel mogelijk te voorkomen.

Toch blijven er mensen die beweren dat we niets hoeven te veranderen omdat de mens niet aangetoont de veroozaker van de klimaatveranderingen is. Wel is aangetoond dat CO2 uitstoot de situatie erger maakt.

Dus dit argument is onjuist. Er is geen goed argument tegen het niet hervormen van de energievoorziening, wat trouwens ten koste gaat van de economie op korte termijn. Het enige argument dat niet incorrect is is zelfzuchtigheid.

Triouwens is de olie als brandstof over 10 jaar toch al te duur dus eigenlijjk 'op'. Dus als we nu niet heel snel zorgen voor een alternatief en langzaam de economie hervormen stort het op een gegeven moment ineen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 20:38
Verwijderd
Als iedereen wat hout kapt hebben we genoeg hout voor een jaar.

Ik ben alleen bang dat een ijstijd langer duurt dan een jaar.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 11-11-2004 @ 17:50 :
Triouwens is de olie als brandstof over 10 jaar toch al te duur dus eigenlijjk 'op'. Dus als we nu niet heel snel zorgen voor een alternatief en langzaam de economie hervormen stort het op een gegeven moment ineen.
Het alternatief is er al - biomassa. De stijging van de prijs van olie zal geleidelijk verlopen, waardoor de productie van de biomassa ook geleidelijk zal stijgen. Dat levert weliswaar economische schade op (biomassa is nu eenmaal duurder), maar geen onoverkombare problemen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 00:21
Daevrem
Daevrem is offline
Je bedoelt bio-olie?

Ze noemen het organische materiaal dat ze door het afval in de afvalverbranding gooien namelijk ook al biomassa.

En als het alternatief er al is, waar kan ik bio-olie tanken? (oke ik heb eigenlijk geen auto maar toch)

Dat kan niet, inderdaad. Dus het is nog geen alternatief.

Het probleem is dus dat er geen practish alternatief is. Zelfs ik heb geen idee of we nu verder moeten met windenergie, elke technologisch al aan de huidige top lijkt te zitten en niet erg efficient is voor het electriciteitsnet omdat het een heel variabele output geeft. Verder lijkt het in noorwegen nogal veel practische problemen op te leveren. En zonnenenergie, zoveel zon in nederland hebben we niet. En what about waterstof tegen bio-olie als autobrandstof?

Ik vraag me af of we het niet veel gedecentraliseerder kunnen maken. Gewoon elk huis zonnencellen en/of miniwindmolen geven, die energie opslaan in een waterstofcel. Dan kun je ook nog zelf verkopen aan je buren, of bijkopen bij derder/energieleveraar/supermarkt.

En we kunnen zowiezo veel zuiniger zijn. Ik heb bijv hier de verwarming nog niet aan gehad. Oke, het is hier goed geisoleerd met dubbel glas maar veel huizen hebben dat.

Ik ben een soort pseudo-greenpeace aanhanger. Maar ik zie met m'n wat wetenschappelijke instelling wel dat er veel problemen zijn. Ik zet grote vraagtekens bij windmolenparken in zee. Maar het feit dat 'positieve energie' lastig is betekent niet dat we gewoon zo door kunnen gaan. Het betekent wel dat we gewoon meer economische ontwikkelingen in zullen moeten leveren.

Op TV hoor ik elke dag dat het weer zo slecht gaat op de beurs door de hoge olieprijs. Waarom slaan bedrijven, NGO's en overheden niet gewoon de handen in een om een echte oplossing te realiseren.

*Ziet een groene planeet met enkele mobiele high tech zelfvoorzienende hutjes. Zware industrie buiten de atmosfeer.*
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 17:05
Verwijderd
Windenergie werkt niet, dat heeft de situatie in Denemarken wel bewezen. Zonne-energie is simpelweg te duur (in aanschaf).

Bio-olie kun je wel al tanken - namelijk in Duitsland. Met een vrij eenvoudige aanpassing aan de motor kun je vrachtwagens en auto's laten rijden op biodiesel.

De toekomst voor biodiesel ziet er erg zonnig uit (ironie ). Het is namelijk zo dat de biodiesel door de landbouw geproduceerd moet worden. Dit geeft regeringen een goed excuus om de subsidies voort te zetten, wat electoraal goed valt.

Een prima alternatief voor dit moment is kernenergie (als het aan mij ligt worden er direct 10 neergepleurd in Nederland). Echter, door een te hoog gehalte aan boomknuffelaars in Nederland ziet het er voor kernenergie - helaas - niet zo goed uit.

Kernfusie dan. Een werkende kernfusie-reactor is al geproduceerd, maar er is te weinig wil bij de politiek om haast te maken met het project (olie-belangen), dus kan het nog wel enkele decennia op zich laten wachten voor we massaal er gebruik van kunnen maken. Op dit moment is er, geloof ik, discussie over waar de experimentele kernfusiereactor geplaatst moet worden. (de energiebalans is bij de huidige reactor nog niet positief)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 21:40
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
er staat geen het boeit me eigelijk niet zo bij, toch maar op zal wel meevallen gedaan omdat geloof als mens zich er weet in te werken zullen ook wel iets vinden om er uit te werken (Deze rotzooi)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 21:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-11-2004 @ 17:05 :
Windenergie werkt niet, dat heeft de situatie in Denemarken wel bewezen. Zonne-energie is simpelweg te duur (in aanschaf).

Bio-olie kun je wel al tanken - namelijk in Duitsland. Met een vrij eenvoudige aanpassing aan de motor kun je vrachtwagens en auto's laten rijden op biodiesel.

De toekomst voor biodiesel ziet er erg zonnig uit (ironie ). Het is namelijk zo dat de biodiesel door de landbouw geproduceerd moet worden. Dit geeft regeringen een goed excuus om de subsidies voort te zetten, wat electoraal goed valt.

Een prima alternatief voor dit moment is kernenergie (als het aan mij ligt worden er direct 10 neergepleurd in Nederland). Echter, door een te hoog gehalte aan boomknuffelaars in Nederland ziet het er voor kernenergie - helaas - niet zo goed uit.

Kernfusie dan. Een werkende kernfusie-reactor is al geproduceerd, maar er is te weinig wil bij de politiek om haast te maken met het project (olie-belangen), dus kan het nog wel enkele decennia op zich laten wachten voor we massaal er gebruik van kunnen maken. Op dit moment is er, geloof ik, discussie over waar de experimentele kernfusiereactor geplaatst moet worden. (de energiebalans is bij de huidige reactor nog niet positief)
de negrie balans is al positief en er is al beslist dat de eerste grote test reactor in frnakrijk komt (of spanje in iedergeval europees) er was een twist over of ie daar kwam of in japan nu komt in japan eht onderzoeks centrum
lekker handig maar goed ik ben ook voor dat men alle idiote subsidies en investeringen op duurzame energie afschaft en al dat geld besteden aan kernfusie dan kan er binnen enekele jaren al worden toegepast
de huidige schatting is 2050 maar dat kan zeker omlaag

em over je bio diesel dat klopt niet
biodiesel is gewoon onmogelijk het kan wel uit en de proeven zijn goed

echter om het op groteschaaal toe te passen is er simpel we niet genoeg land om enige serieze dingen te doen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 12-11-2004 @ 21:47 :
em over je bio diesel dat klopt niet
biodiesel is gewoon onmogelijk het kan wel uit en de proeven zijn goed

echter om het op groteschaaal toe te passen is er simpel we niet genoeg land om enige serieze dingen te doen
Wat klopt er niet? Ondersteun dat eens met bronnen en/of feiten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 22:07
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-11-2004 @ 21:56 :
Wat klopt er niet? Ondersteun dat eens met bronnen en/of feiten.
het klopt niet dat bio diesel een zonnige toekomst heeft

er is namelijk niet genoeg land om genoeg diesel te produceren

het is een tijd geleden dat ik het gelezen heb ik zal even voor je opzoeken
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 23:09
Daevrem
Daevrem is offline
Maar misschien is dat juist goed, want dan is het veel geld waard.

Kernenergie is geen alternatief. We hebben geen oplossing voor het kernafvalprobleem. Ik vind het nogal dom om nu enorm veel radioactief afval te produceren terwijl we weten dat we het nu niet veilig kunnen opslaan. En opwerken zorgt voor veel vervuiling omdat het te duur is om veilig en discreet om te gaan met het afval.

Dus geen kernenergie totdat het kernafvalprobleem opgelost is. Het is belachelijk te stellen dat we dat afval 20,000 jaar veilig kunnen opbergen als onze hele beschaving over 100 jaar weg kan zijn.

Kernfusie is waarschijnlijk te duur. Zelfs materie-antimaterie zal het waarschijnlijk inhalen.

En je moet kernfusie niet vergelijken met olie, maar met andere alternatieven voor olie. Dan is er enorm veel meer in kernenergie en kernfusie geinversteerd en zonder resultaat trouwens.

En landbouw in nederland ligt me zowiezo niet lekker. Trouwens zal deze vorm van landbouw nog steeds te duur zijn voor Nederland.

Te weinig politieke wil bij de regeringen om een alternatief voor olie the creeeren, ja dat is er. Maar je zegt dat zonnenenergie zowiezo te duur is en kernfusie niet? Ik heb nu geen zin om getallen te zoeken maar ik vraag me af hoeveel meer geld er in kernenergie is geinversteerd tov zonnenenergie. Ik vraag me ook af of zonnenenergie een goed alternatief geweest zou zijn als al het kernenergieonderzoeksgeld voor zonnenenergie gebruikt zou zijn.

Dat zonnenenergie en kernfusie te duur zijn betekent nog niet dat we het straks niet hoeven te betalen. Als je eten nodig hebt en het is 'te duur' dan zul je het als nog moeten kopen. Hetzelfde geld voor energie. Ach, het zal wel ten koste van het milieu moeten gaan. Kernsplijting en als onze beschaving over is ligt er gewoon ergens nog 15,000 jaar lang zwaar radioactief afval opgeslagen. Wie zorgt ervoor dat die opslapplaats heel blijft terwijl niemand meer weet wat een atoomkern is? Misschien kan iemand even berekenen hoeveel radioactief afval de mens de komende 100 jaar zal produceren als kernenergie het enige alternatief voor olie is. Vraag me af hoeveel ecologieen daar mee vergiftigd kunnene worden.

Zware radioactieve straling is vreselijk verwoestend.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland, het veranderende (toch?) klimaat en het probleem met water
Gatara
479 26-09-2007 19:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ook vegetariers vernietigen regenwoud.
Gatara
95 02-06-2005 09:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.