Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2003, 16:14
Verwijderd
Ik weet niet of het hier hoort maar het gaat om iemand die ik ken. De buurjongen van me vriend, waarbij me schoonouders gedeeltelijk de zorg van zijn ouders hebben overgenomen. Deze jongen is in het buitenland opgegroeid en al zijn 5 broers en zussen zijn in een ander land geboren, zijn ouders zitten in een secte waadoor ze meer geld en tijd besteden aan de secte dan aan de kinderen zelf. Nu is deze jongen dus van school afgestuurd omdat hij een jongen een kopstoot heeft gegeven, van zijn nieuwe school is hij ook afgestuurd door weer vechten hetzelfde is bij voetbal. Hij is zo snel opgefokt en mensen merken dat dus proberen hem uit of hij lokt het zelf uit door zich vechterig te gedragen, heeft de één 'gewonnen' of is het 'gevecht' afgelopen dan geeft hij altijd nog een naslag, want hij moet en zal winnen terwijl hij al 17 is en zich in zulke situaties in zou kunnen houden. Als iemand hem vertelt dat hij wat fout doet of slecht bezig is lacht hij ze letterlijk uit. Mijn schoonouders zetten zich dus nog heel erg in voor hem en maar volhouden dat het allemaal niet aan hem ligt (wat is dus niet echt snap).
Het probleem is dus hij valt steeds maar in herhaling met zijn agressief gedrag, hij leert er niks van en bied geen excuus aan, helemaal niks. Ik vind dat nogal 'raar' gedrag! Zou hij niet eens aan gedrag therapie moeten denken o.i.d.? Of is er iemand waarbij dit gedragt bekend voorkomt bij hen zelf of bekende en wat doet die persoon eraan om zich te heheersen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2003, 16:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Therapie, een speciale school, een opvoedingsinstelling... Ja, deze jongen heeft echt hulp nodig, dat denk ik wel. Je kunt gewoon niet mensen aan blijven vallen, dat gaat op een zeker moment zo danig fout dat er echt niets meer aan hem te helpen valt en hij bij de politie terecht komt.

Snapt hij zelf dat geweld niet goed is? En heeft hij echt nooit spijt? Valt hij iedereen aan of alleen mensen bij wie hij het kan flikken?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:52
maanmeisje17
Avatar van maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Het zou best kunnen komen door zijn verleden dat hij dit opvliegende, niet acceptabele, karakter vertoond...
Maar hoe dan ook, ik geloof dat deze jongen wel wat profesionele hulp kan gebruiken... Daar kunnen ze hem leren dat geweld niet goed is en zorg voor elkaar, iets wat hij in zijn jeugd dus niet echt gekend heeft. Dat zou ik zeker aanraden...
Ik vind het heel goed wat je schoonouders doen, het voor een deel op zich nemen, maar ik denk niet dat zij deze jongen kunnen helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hebben games een goede of slechte invloed op jongeren?
Mirne
18 12-10-2021 20:08
Werk, Geld & Recht [Vraag] Agressief gedrag hond
Stefanie
7 15-07-2008 19:31
Flora & Fauna De wet over dier doden met tegenaanval
Rerisen Phoenix
68 18-10-2007 09:15
Games Bully
Jasmijn.
32 06-11-2005 11:24
Levensbeschouwing & Filosofie Ziel, geest of...
Copycat
34 03-11-2004 14:21
Psychologie Agressie/geweld: natuur of cultuur?
Daangerous
23 22-05-2003 20:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.