Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2008, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Wie heeft er allemaal zijn blindedarm nog?

Ik niet!
Waarschijnlijk wel, heur. Blindedarm =/= wormvormig aanhangsel.
Advertentie
Oud 10-06-2008, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Maar als het nu geen pijn meer doet, dan lijkt het me geen appendicitis.
het kan dus wel. vaak is appendicitis niet acuut, met andere woorden: je hebt er al eerder even last van gehad en later komen pas echt alle symptomen, als de ontsteking écht erg/schadelijk wordt. de eerdere klachten zijn dan vaak al vergeten.
Oud 10-06-2008, 23:36
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Jaja, al dat gedoe. Maar goed. Ik ga naar bed, ik ga naar bed. Het moet.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-06-2008, 23:37
Verwijderd
Citaat:
als het echt appendicitis is, dan doet het meestal meer pijn als je de plek indrukt en weer loslaat (dus pijn bij het loslaten), dan alleen het indrukken. ik lag met buikpijn thuis, mijn papa checkte dat en toen kon ik meteen de auto in.
Het deed veel minder pijn als ik het indrukte, na het loslaten idd meer pijn. maar nu voel ik er niks meer van, alleen rommelt m'n buik een beetje. Het heeft ongeveer anderhalf uur geduurd.
Oud 10-06-2008, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Het deed veel minder pijn als ik het indrukte, na het loslaten idd meer pijn. maar nu voel ik er niks meer van, alleen rommelt m'n buik een beetje. Het heeft ongeveer anderhalf uur geduurd.
als je het niet vertrouwt, gewoon even je dokter bellen. die weet het beter dan wij waarschijnlijk.
Oud 10-06-2008, 23:38
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
het kan dus wel. vaak is appendicitis niet acuut, met andere woorden: je hebt er al eerder even last van gehad en later komen pas echt alle symptomen, als de ontsteking écht erg/schadelijk wordt. de eerdere klachten zijn dan vaak al vergeten.
Ik bedoelde ook acute appendicitis, excuses.

En leukocytose is een verhoging van het aantal witte bloedlichaampjes. Dat is sowieso altijd een goede indicator of er ergens in je lichaam een ontsteking zit.
__________________
you're not my demographic
Oud 10-06-2008, 23:38
Verwijderd
Citaat:
wat is leukocytose?
Ocytose, maar dan leuk.

*kletst dijen*
Oud 10-06-2008, 23:39
Verwijderd
.
Oud 10-06-2008, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde ook acute appendicitis, excuses.

En leukocytose is een verhoging van het aantal witte bloedlichaampjes. Dat is sowieso altijd een goede indicator of er ergens in je lichaam een ontsteking zit.
ow ok, we praatten langs elkaar heen

en aha, ik dacht dat dat gewoon een ontstekingsreactie was. of ontstekingsindicator idd, dus ik snapte niet dat het apart werd genoemd.

Citaat:
Ocytose, maar dan leuk.

*kletst dijen*
hi-la-risch *gniffel*
Oud 10-06-2008, 23:42
Verwijderd
Leukocytose
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Leukocytose betekent dat het aantal witte bloedcellen (leukocyten) in het bloed groter is dan normaal. Het normale aantal leukocyten ligt tussen de ca. 4 en 11 x109/l. Leukocyten worden net als de andere bloedcellen bij volwassenen vooral in het beenmerg geproduceerd. Er kan verder worden gedifferentieerd naar een stijging van de verschillende typen leukocyten:


Granulocytose (meer dan 7,5x109/l granulocyten ofwel neutrofielen) wijst richting (bacteriële) infectie of naar andere oorzaken voor ontstekingen. Bij een acute infectie wordt nogal eens linksverschuiving gezien. Dit betekent dat er relatief veel jonge, onrijpe granulocyten in het bloed aanwezig zijn. Soms zelfs met toxische korreling. Net als bij alle andere bloedcellijnen in het beenmerg is ook hier leukemie een mogelijkheid.

Lymfocytose (meer dan 4x109/l lymfocyten) wijst in de praktijk meestal naar een virusinfectie al zijn de bacteriële ziekten kinkhoest en tuberculose ook mogelijke oorzaken voor de stijging.

Monocytose (meer dan 0,8x109/l monocyten) wordt gevonden bij bijvoorbeeld bacteriële infecties en tumoren of leukemie.

Eosinofilie (meer dan 0,5x109/l eosinofielen) komt voor bij allergieën en parasitaire infecties.

Basofilie komt weinig voor, eigenlijk alleen bij leukemie.


Ook kan een aantal giftige stoffen een leukocytose veroorzaken. Een te laag aantal leukocyten heet leukopenie.
Oud 10-06-2008, 23:42
Verwijderd
ik vond martin zn uitleg duidelijker
Oud 10-06-2008, 23:44
Verwijderd
ik ook, hoor.

ik moet eigenlijk slapen maar ik heb geen zin.
Oud 10-06-2008, 23:45
jongen1986
Avatar van jongen1986
jongen1986 is offline
Citaat:
ik moet eigenlijk slapen maar ik heb geen zin.
^^
idem
Oud 10-06-2008, 23:46
Verwijderd
ik ook. ik wilde tegelijk met ben gaan slapen, maar die zit nog te zappen, dus blijf ik ook maar zitten en zo wordt het later en later. maar ik heb nog steeds ook niet die laatste peuk gerookt, dus daar kan het ook aan liggen. vandaag heb ik sowieso bizar weinig gerookt. ik pakte dus mijn pakje en mijn aansteker voor 'de laatste peuk van de avond' en die zaten nog in mijn tas, waar ik ze op mijn werk in heb gestopt en ik was om 2u klaar met werken. jeetje.
Oud 10-06-2008, 23:46
Verwijderd
Lol, de enige keren dat mijn naam in het forumerassociatietopic terecht komt is als het vorige woord iets met drinken of drank te maken heeft.
Oud 10-06-2008, 23:46
Verwijderd
Goddetering, zoek ik een kwartier naar de kaartjeslezer, kan de computer dat ding niet hebben.
Oud 10-06-2008, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Lol, de enige keren dat mijn naam in het forumerassociatietopic terecht komt is als het vorige woord iets met drinken of drank te maken heeft.
ach, mijn naam verschijnt spontaan als mensen iets over hun anus posten/
Oud 10-06-2008, 23:49
Verwijderd
en stroopwafels
Oud 10-06-2008, 23:49
jongen1986
Avatar van jongen1986
jongen1986 is offline
Op mijn afstudeerstage rookte ze, dat was echt smerig. Elke dag kwam ik stinkend thuis.
Ja, raam open zetten als je rookt heeft echt veel zin om mij te ontzien..
Oud 10-06-2008, 23:49
Verwijderd
Ik heb gisterenavond een scooterbestuurder trouwens een dubbele salto zien maken, nadat hij met z'n scooter in een kuil in de weg was gereden, .
Oud 10-06-2008, 23:49
Verwijderd
ik zie mijn eigen aders in mijn rechterarm echt véél te goed en ze doen ook pijn, huh?
Oud 10-06-2008, 23:49
jongen1986
Avatar van jongen1986
jongen1986 is offline
volgens mij is mijn naam daar nooit gekomen? even kijken ;p
Oud 10-06-2008, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gisterenavond een scooterbestuurder trouwens een dubbele salto zien maken, nadat hij met z'n scooter in een kuil in de weg was gereden, .
Oud 10-06-2008, 23:50
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ik kan ook waanzinnig vervelend zijn hoor
topdrop cherry springs tink dolores iedereen-die-ik-gemeet-heb-naamzoek
ik vond je niet vervelend hoor
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 10-06-2008, 23:51
Verwijderd
ik word wel altijd onrealistisch hyper op meets, voor mijn doen.
Oud 10-06-2008, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Op mijn afstudeerstage rookte ze, dat was echt smerig. Elke dag kwam ik stinkend thuis.
Ja, raam open zetten als je rookt heeft echt veel zin om mij te ontzien..
rookten

zo irritant inderdaad als mensen geen rekening houden op werkplekken enzo. behalve dan in de horeca, die mensen zeuren gewoon. klanten die buiten flink hebben staan paffen vind ik al goor stinken.
Oud 10-06-2008, 23:52
Verwijderd
Citaat:
ik zie mijn eigen aders in mijn rechterarm echt véél te goed en ze doen ook pijn, huh?
haal die spuit er dan uit
Oud 10-06-2008, 23:52
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ik word wel altijd onrealistisch hyper op meets, voor mijn doen.
Maar we waren maar met zn 3en, dus dat viel wel mee
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 10-06-2008, 23:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik vond martin zn uitleg duidelijker
Haha, met dank aan mijn Radiologisch Pathologieboek!
__________________
you're not my demographic
Oud 10-06-2008, 23:53
Verwijderd
Ach, de schade aan die jongen viel wel mee. Ik ging er samen met een vriend meteen op af (het was namelijk vier uur 's nachts en er was niemand op de weg) en die jongen stond direct weer op. Daarna klapte ie wel tegen de vlakte, dus toch maar even een ziekenauto laten komen.

Hij was wel dom bezig, aangezien hij aan mij toegaf dat hij gedronken had. Daarbij was de weg afgezet, maar reed ie gewoon door.
Oud 10-06-2008, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Haha, met dank aan mijn Radiologisch Pathologieboek!
ik wil mijn papa's medische encyclopedie hebben
Oud 10-06-2008, 23:53
Verwijderd
Citaat:
haal die spuit er dan uit
ik keek nog naar mijn arm ook XD
en toen dacht ik 'oh nee wacht, wtf'
Oud 10-06-2008, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Ach, de schade aan die jongen viel wel mee. Ik ging er samen met een vriend meteen op af (het was namelijk vier uur 's nachts en er was niemand op de weg) en die jongen stond direct weer op. Daarna klapte ie wel tegen de vlakte, dus toch maar even een ziekenauto laten komen.

Hij was wel dom bezig, aangezien hij aan mij toegaf dat hij gedronken had. Daarbij was de weg afgezet, maar reed ie gewoon door.
ach zo!
Oud 10-06-2008, 23:54
Verwijderd
damn manon, nu spuugde ik bijna mijn thee uit.
Oud 10-06-2008, 23:54
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik zie mijn eigen aders in mijn rechterarm echt véél te goed en ze doen ook pijn, huh?
Meer eten, Manon!

Een meisje bij mij in de groep heeft zulke dunne armpjes, dat ze iedere keer bij haar hepatitisvaccinatie op haar bot werd geprikt. En die naaldjes die ze bij de GGD gebruiken zijn hartstikke kort.
__________________
you're not my demographic
Oud 10-06-2008, 23:54
Verwijderd
Ik ga toch maar slapen, ik moet weer om 7.20 de deur uit ;x

prettige nacht nog allen!
Oud 10-06-2008, 23:55
jongen1986
Avatar van jongen1986
jongen1986 is offline
Citaat:
rookten
same difference
Citaat:
zo irritant inderdaad als mensen geen rekening houden op werkplekken enzo. behalve dan in de horeca, die mensen zeuren gewoon. klanten die buiten flink hebben staan paffen vind ik al goor stinken.
Alleen mijn baas rookte daar en het was ook nog eens zijn woonhuis. Vette pech voor mij dus. Mja, vanaf de eerste week hadden we toch al nonstop ruzie, dus ik heb het maar uitgezeten.
Oud 10-06-2008, 23:55
Verwijderd
Zo, en nu ga ik echt proberen te slapen. Ik zet gewoon ER aan. Niet dat ik daarbij in slaap val omdat het saai is, maar omdat ik dan zoveel moeite moet doen om het te volgen enzo.
Oud 10-06-2008, 23:55
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik wil mijn papa's medische encyclopedie hebben
Je hebt ook het Zakwoordenboek der Geneeskunde, staat ook een hoop in.
__________________
you're not my demographic
Oud 10-06-2008, 23:55
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ik keek nog naar mijn arm ook XD
en toen dacht ik 'oh nee wacht, wtf'
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 10-06-2008, 23:56
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zo, en nu ga ik echt proberen te slapen. Ik zet gewoon ER aan. Niet dat ik daarbij in slaap val omdat het saai is, maar omdat ik dan zoveel moeite moet doen om het te volgen enzo.
*knuf*

Slaap lekker!
__________________
you're not my demographic
Oud 10-06-2008, 23:56
jongen1986
Avatar van jongen1986
jongen1986 is offline
Citaat:
Ik ga toch maar slapen, ik moet weer om 7.20 de deur uit ;x

prettige nacht nog allen!
Trusten
Oud 10-06-2008, 23:56
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik ga toch maar slapen, ik moet weer om 7.20 de deur uit ;x

prettige nacht nog allen!
slaap lekker pip!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 10-06-2008, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Je hebt ook het Zakwoordenboek der Geneeskunde, staat ook een hoop in.
oew daar ga ik naar op zoek!!
Oud 10-06-2008, 23:56
jongen1986
Avatar van jongen1986
jongen1986 is offline
Citaat:
Zo, en nu ga ik echt proberen te slapen. Ik zet gewoon ER aan. Niet dat ik daarbij in slaap val omdat het saai is, maar omdat ik dan zoveel moeite moet doen om het te volgen enzo.
En jij ook weltrusten
Oud 10-06-2008, 23:57
Verwijderd
Citaat:
same difference

Alleen mijn baas rookte daar en het was ook nog eens zijn woonhuis. Vette pech voor mij dus. Mja, vanaf de eerste week hadden we toch al nonstop ruzie, dus ik heb het maar uitgezeten.
piemelhoofd

truste pip truste minke
Oud 10-06-2008, 23:58
Verwijderd
Citaat:
oew daar ga ik naar op zoek!!
wow, versies uit 1946!!
Oud 10-06-2008, 23:58
jongen1986
Avatar van jongen1986
jongen1986 is offline
Citaat:
piemelhoofd

truste pip truste minke
Hm. Elke keer als ik het ergens niet mee eens was, was ik dom / loser / whatever, terwijl hij niks anders doet de hele dag dan Nu.nl volgen. Te triest voor woorden.

Uiteindelijk had ik gelijk op nagenoeg alle punten . Mja, staat weer mooi in mijn scriptie.
Oud 10-06-2008, 23:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
oew daar ga ik naar op zoek!!
ISBN-10: 90-6228-637-2
ISBN-13: 978-90-6228-637-9

__________________
you're not my demographic
Oud 10-06-2008, 23:59
Verwijderd
En van hetzelfde voor iedereen die gaat slapen of dat nog gaat doen!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 20:24
De Kantine I thought everyone heard that the saai is the word! #373
TopDrop
500 11-10-2008 23:04
De Kantine Wat saai zeg #243
Verwijderd
500 17-06-2008 01:20
De Kantine De pot verwijt de ketel dat hij saai is #242
Verwijderd
500 16-06-2008 16:39
De Kantine Zoals de wind saait, saait m'n rokje #241
Verwijderd
501 15-06-2008 18:46
De Kantine De saaiheid heeft een lange neus. #239
Neko*
500 12-06-2008 23:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.