Oud 07-08-2012, 15:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn eerste drie zonnebloemknoppen zijn in aantocht!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2012, 15:29
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Goedzo . Hier is er al één uit, maar er zitten nog meer knoppen op de stengel. De hele bloem ziet nu zwart met geel van alle bijen .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 10:18
Verwijderd
Ik heb al drie zonnebloemen! Ze zijn wel heel klein (zowel de bloem opzich als de hoogte van de stengel) maar ik denk dat dfat er ook mee te maken heeft dat ze niet in de volle grond staan. Ik kan niet wachten tot we een werkelijke tuin hebben, eindelijk echte bloemen en mijn vingers weer in grond enzo! Al denk ik dat dat nog wel even duurt...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 17:59
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn grootste zonnebloem is hoger dan 2 meter (en daar begin ik gele bloemblaadjes te zien in de knop)! Daar had ik niet op gerekend, op het zakje stond 1 tot 1,5 meter. Ik ben ook heel benieuwd hoe het staat met de zonnebloemen die ik in de schooltuin had geplant.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 21:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Over zonnebloemen gesproken, ik heb zaadjes gekregen van de buurman maar kan ik die nu nog zaaien? Hij heeft er een aantal in de grond gestopt en die zijn nu 10 cm hoog ongeveer maar vind het wel al erg laat om nog te zaaien.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 07:59
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De bloeiperiode is volgens mij al bijna voorbij, dus ik zou ze bewaren tot het voorjaar. Ik heb de mijne in april (binnen) gezaaid en eind mei buiten gezet en heb nu de eerste bloem.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 22:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, dankje Dan kijk ik wat het wordt met de zaadjes die de buurman al gezaaid heeft en bewaar ik de rest idd voor volgend jaar
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 21:17
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Up! Na de trage start heb ik nu nog steeds bloeiende zonnebloemen! Ook heb ik al zonnebloempitten te drogen gelegd, zodat ik volgend jaar dit project (succesvoller) kan herhalen.

Een beetje offtopic: weet iemand of ik de pitten gedroogd ook aan mijn konijnen kan geven, of is dit een ander soort dan normaal in het voer zit?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 21:40
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Een beetje offtopic: weet iemand of ik de pitten gedroogd ook aan mijn konijnen kan geven, of is dit een ander soort dan normaal in het voer zit?
In principe kan dit wel, maar zonnebloempitten zijn wel heul erg vet, dus je kunt ze er beter niet teveel van geven.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 21:12
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Dat snap ik, dankjewel voor je antwoord.

Tussen de buien door heb ik vandaag onze druivenplant gesnoeid en opgebonden. Die is dus alvast klaar voor de winter. De tuin ziet er dan ineens zo kaal uit...

Ik heb ook een basilicumplantje in de tuin staan. Ik begreep dat die eenjarig is, dus dat ik volgend jaar een nieuwe moet zetten. Wat moet ik doen met de oude, er uit trekken en weggooien?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 21:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Basilicum is gewoon een vaste plant, hoor. Hij kan alleen niet tegen vorst. Je zou hem eventueel kunnen uitgraven en in een ruime pot binnen zetten (of bijvoorbeeld in een vorstvrije schuur/garage) totdat hij in het voorjaar weer naar buiten kan. Zorg dan wel dat 'ie een beetje licht heeft, anders redt hij het niet!

Je kunt hem natuurlijk ook lekker laten staan en kijken wat hij doet. Als het hart van de plant niet kapot vriest, gaat hij het in het voorjaar ook wel weer doen. Is wel sneu voor het plantje
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 22:00
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Oh, was dat het... mijn conclusie was: in het voorjaar een nieuwe kopen
Naar binnen halen gaat niet lukken. Ik zal kijken of ik hem kan beschermen tegen bevriezing.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 23:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
M'n zonnebloemen staan toch nog in bloei Ze zijn wel niet zo hoog als anders maar een aantal bloeien toch heel mooi De rest is geknapt met die harde storm van laatst.

Mijn tuin is verder ook kaal. De tuinset moet nog naar binnen en verder heb ik viooltjes geplant en twee bolchrysanten neergezet zodat het er toch nog een beetje gezellig uitziet
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 07:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wij hebben in het voorjaar nieuwe plantjes geplant in onze gemetselde bloembak. De heide die er stond was namelijk doodgevroren. De bodembedekkers die er nu staan, hebben een soort donkergroen/paarse blaadjes, dus dat zorgt al voor wat kleur. En ik heb inderdaad ook een bolchrysant staan. Onze tuinstoelen staan al binnen. Niet handig als het 20 graden wordt
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 09:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Up!

Het wordt weer lekker weer, dus ook weer fijn om in de tuin / op het balkon bezig te zijn!
Ik heb inmiddels geleerd dat je bloeiende tulpen niet kunt verplanten (die zijn nu allemaal dood)... En het lukte om een paar zonnebloemplantjes te laten groeien uit de zonnebloempitten van de bloemen van vorig jaar, dus ik was blij. Helaas heeft mijn konijn ze ook ontdekt en met verschillende gevaarlijke capriolen alle plantjes op kunnen eten (ze stonden op de tuintafel).... Dus ik heb maar weer nieuwe pitjes in de grond gedaan.
En mijn basilicum heeft het inderdaad niet overleefd, dus ik moet een nieuwe kopen (zie paar posts hierboven).
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 13:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn moeder en ik hebben net ook in de tuin gewerkt (nouja, ik vooral, mijn moeder gaf aanwijzingen :'). In het midden van de tuin hadden we een gat in de bestrating waar planten groeiden, maar nu komt daar grind, dus de planten van daar moesten uitgezocht en verpoot. Ook hebben we onkruid gewied en het middenperk glad geharkt. Lekker in het zonnetje!
Het is mooi om te zien dat alles weer gaan groeien en bloeien. In de potten op mijn sidetable/verpottafel heb ik een aantal potten staan met kindjes van oude tuinplanten en twee jonge boompjes die voort zijn gekomen uit vogelpoepjes <3 Leve de lente!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 20:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb na de vreetactie van mijn konijn nog wat zonnebloempitten de grond in geduwd en heb nu toch nog een aantal plantjes. Gelukkig maar, anders waren de kindjes op mijn werk vast teleurgesteld. Ze staan hier nu buiten, anders krijg je van die plantjes met een lange onstabiele stengel. Ik moet alleen nog bekijken hoe ik dat op mijn werk ga doen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 16:06
*DragonBitch*
*DragonBitch* is offline
ik heb (had) aardbei plantje die terug komen elke zomer die gewoon in de tuin groeien
__________________
when the dark has tasted the tasty light it is unstoppable
Met citaat reageren
Oud 07-09-2013, 14:51
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Up: mijn tweede lading zonnebloemen is goed uitgegroeid! Ik heb een hele bos zonnebloemen met stevige stengel staan in de tuin, die ook mooi redelijk om beurten gaan bloeien.

Verder heb ik in juni ook nog pompoenplantjes gezaaid. De planten zijn uitgegroeid tot enorme planten. Ik heb nu 1 pompoentje, die goed groeit. Maar verder heb ik volgens mij alleen mannelijke bloemen en lijken er dus verder geen andere pompoenen aan te komen. Hoe komt dat?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2013, 19:14
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Misschien heb je wel vrouwelijke bloemen, maar zijn er gewoon te weinig bijen langsgeweest Je kunt grote, grove bloemen als die van een pompoenplant gemakkelijk zelf bestuiven. Klik!

//Ik had van alles en nog wat gezaaid, maar alles is opgegeten door slakken Alleen mijn kruidenbak doet het nog. Half. De helft is verdroogd terwijl ik weg was en mijn moeder ze vergat water te geven
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2013, 19:17
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Als ik het me goed herinner komen er eerste mannelijke bloemen die die bijen moeten wijzen waar ze moeten zijn. Daarna komen vrouwelijke bloemen die maar een paar uur tot een dag open zijn. Als de bijen dan niet aanwezig zijn gebeurt er niks. Het kan dus zijn dat je vrouwelijke bloemen nog moeten komen of dat ze al zijn gestorven.

Pin me er niet op vast, het is ongeveer 12 jaar terug dat mijn familie gewassen verbouwde en mijn kennis is dus een beetje weggezakt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2014, 14:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Up! Wie is er ook weer bezig in de tuin, op het balkon of in de vensterbank?

Ik heb gisteren pompoen, tijm, basilicum en zonnebloem (pitten van de bloemen van vorig jaar) gezaaid
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 09:51
Verwijderd
Ik! Ik heb in huis een aantal planten staan die het echt bijzonder goed doen - een graslelie, een kerstcactus die heel erg veel bloemen heeft en nog iets waar ik niet meer van weet wat het is.
Sinds een jaar hebben we een tuin en daar zijn we nu eindelijk aan begonnen. Zaterdag hebben we grasmatten gelegd en nu maar hopen dat die goed pakken! Het kostte veel minder tijd dan we dachten. In een hoek achter in heb ik een frambozenstruik, een walnotenboom, ene klimroos, een sneeuwballenboom en een vlinderstruik geplant. Het zijn allemaal nog miniplantjes, maar ze slaan goed aan. Enige nadeel is dat er luizen zitten in de sneeuwballenboom en ook wat op de notenboom. Ik heb zelf een mengsel gemaakt van knoflook, water en afwasmiddel, dat schijnt te helpen. Nu elke dag even sprayen en hopen dat ze weg gaan. Anders afrikaantjes planten, die schijnen ook luizen tegen te gaan. Van mijn schoonouders kunnen we stekjes kruiden meekrijgen en mijn ouders hebben nog hosta's en varens in overvloed, dus we kunnen nog kiezen wat we voor bodembedekkers willen. Ik word er echt gruwelijk blij van
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 10:03
Verwijderd
Ik heb plantenbakken gekregen en daar mijn kruidentuin naar verplaatst en uitgebreid! Nu staat hij voortaan in de zon.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 22:20
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik heb binnen een aantal potjes staan waarin ik zaadjes heb geplant. De ijsbergsla, komkommer, ui en augurk doen het aardig goed. De rode peper en paprika doen het iets minder snel, maar beginnen nu ook op te komen. Ik ben erg benieuwd of het dit jaar een betere oogst oplevert dan vorig jaar.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2014, 17:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb vandaag de hele dag in de tuin gewerkt! Eerst onkruid getrokken en grond verplaatst, toen moestuingrond ingewerkt en pompoen, radijs, ui, wortel, afrikaantjes, tomaat, maggikruid, rode bieten, komkommer, lage slabonen en courgette ingezaaid. Het ziet er nu heel mooi strak uit, hopelijk blijven de katten een beetje met hun klauwen uit de grond en gaat alles het een beetje doen.

Ik heb ook nog een pluktomaat gepoot en wat bloemplantjes om de boel mee op te vrolijken Zonnebloemen die ik binnen had voorgezaaid, zijn vandaag naar buiten gegaan.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2014, 14:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Tuinupdate!

De voortuin was al anderhalf jaar een beetje links gelaten, dus die heb ik gisteren maar even goed aangepakt. De twee struiken die erin staan goed teruggesnoeid en de buxushaag mooi geknipt. Er liggen grote kiezels in, en die kwamen na het weghalen van allemaal oud herfstblad weer tevoorschijn

De groentetuin is een beetje geflopt, mede door kattenklauwen. Mijn pompoenplanten doen het wel heel goed en de appelbomen hangen ook al vol met jonge appels. Ik heb vanochtend even onkruid gewied; de appelbomen waren helemaal overgroeid met haagwinde. Ook de rest van de tuin stond vol met onkruid. Volgende week is mijn moeder jarig, dus ze wilde het weer even netjes hebben voor als er mensen over de vloer komen.

Even een paar foto's:

De gesnoeide voortuin:


De Clematis heeft ook geen moeite met het zonnige plekje dat we voor haar hadden uitgezocht:


De pompoenplanten groeien helemaal over het pad heen:
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2014, 16:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De enige goede pompoen die aan mijn planten hangt, wordt kaalgevreten door een muisje
Met citaat reageren
Oud 03-07-2015, 14:13
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Citaat:
Tuinupdate!

De voortuin was al anderhalf jaar een beetje links gelaten, dus die heb ik gisteren maar even goed aangepakt. De twee struiken die erin staan goed teruggesnoeid en de buxushaag mooi geknipt. Er liggen grote kiezels in, en die kwamen na het weghalen van allemaal oud herfstblad weer tevoorschijn

De groentetuin is een beetje geflopt, mede door kattenklauwen. Mijn pompoenplanten doen het wel heel goed en de appelbomen hangen ook al vol met jonge appels. Ik heb vanochtend even onkruid gewied; de appelbomen waren helemaal overgroeid met haagwinde. Ook de rest van de tuin stond vol met onkruid. Volgende week is mijn moeder jarig, dus ze wilde het weer even netjes hebben voor als er mensen over de vloer komen.

Even een paar foto's:

De gesnoeide voortuin:
[afbeelding]


De Clematis heeft ook geen moeite met het zonnige plekje dat we voor haar hadden uitgezocht:
[afbeelding]


De pompoenplanten groeien helemaal over het pad heen:
[afbeelding]
Mooi zeg
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2021, 16:01
Hansrensebrink
Hansrensebrink is offline
Ik ga binnenkort denk ik een kunstplant kopen, echte planten zijn leuk, maar ik vergeet ze te vaak water te geven helaas
iemand ervaring hiermee? wat is goede kwaliteit?
ik had zelf een website gevonden voor kunstplanten
is dit wat?
alvast bedankt!

-hans

Laatst gewijzigd op 04-03-2021 om 21:19. Reden: Reclame
Met citaat reageren
Oud 07-03-2021, 22:44
MeneerDeBeer
Avatar van MeneerDeBeer
MeneerDeBeer is offline
Citaat:
Ik ga binnenkort denk ik een kunstplant kopen, echte planten zijn leuk, maar ik vergeet ze te vaak water te geven helaas
iemand ervaring hiermee? wat is goede kwaliteit?
ik had zelf een website gevonden voor kunstplanten
is dit wat?
alvast bedankt!

-hans
Het spijt me Hans, ik ga het toch zeggen.

Gewoon niet vergeten man! (Schrijf het in je agenda!, of een timer op je telefoon!)

Verder zijn kunstplanten gewoon prima en een beetje sneu. Maar het doet wat het moet doen!
__________________
M.B
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.