Oud 01-11-2005, 13:13
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
hey

ok situatie schets:

dit jaar begonnen aan de hku, al snel gezien dat t toch niets was voor mij en daarom me daar uitschreven en toen naar t saxion gegegaan en ik had me daar ingeschreven..


Na 2 weken niets gehoord, en toen begon ik dus met bellen ( 3 x in de week ) om te vragen wanneer ik nu nog kon beginnen ( instromen )

5 weken later...
belde saxion opeens:

oh sorry, we zijn helemaal vergeten te vertellen dat je al kon beginnen, de dag nadat je je had ingeschreven


Nou , mooi was dat... ik dus direct naar saxion ( deventer ) heen. kijken hoever ik achter liep..
maar omdat t 1e blok bijna was afgelopen, hebben we ( ik en de studieadvieseur) besloten om dan in feb in te stromen.

Saxion had in deze tijd al 1e termijn college geld afgeschreven ( ookal had ik er nooit les gevolgt kon ik er toch mee leven dat ik 300 kwijt was )

nadat gesprek direct naar de onderwijsbalie gegaan en hem me daar laten uitschrijven bij saxion.

vandaag:

Ik wil geld pinnen:
Heeft saxion opeens 2e termijn college geld afgeschreven...
dus weer 300 euro weg

Ik als een gek aan de telefoon:
ja euh, je uitschrijving was nog niet verwerkt.. we kunnen de afgelopendagen geen wijzigingen aanbrengen in t systeem ( ookal had in me 3/4 weken terug al laten uitschrijven )

*** lang verhaal maar t punt is:

Kan saxion eigenlijk zomaar in totaal 600 euro van mijn rekening afschrijven terwijl ik er nooit heb les gevolgt?
Want saxion heeft mij bijna 5 weken thuis laten zitten, want ze waren ''vergeten'' te vermelden dat ik al kon beginnen de dag nadat ik me had aangemeld !

Ik voel me echt ongelofelijk genaaid, en al helemaal omdat ik morgen een vlucht naar canada zou boeken
en nu dus geld te kort kom

Heb ik in deze situatie rechten.. om bv dat laatste termijn terug te krijgen?
Want als ik had geweten dat ik tochal de helft van t college geld kwijt zou zijn, was ik waarschijlijk ( ookal met een grote achterstand ) gewoon ingestroomd.
En saxion heeft mij dus 5 weken thuis gehouden, vergeten te vermelden dat ik kon beginnen, en daardoor kon ik me ook pas weer later uitschrijven


nou,?
( tis een lang verhaal maar hoop dat iemand t begrijpt )
__________________
Steady as the goes.....

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 13:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2005, 14:30
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
collegeld wordt afgeschreven door de IB-groep...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 14:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
strawberryangel schreef op 01-11-2005 @ 14:30 :
collegeld wordt afgeschreven door de IB-groep...
Bij mij niet hoor. Bij mij staat er echt 'Hogeschool Rotterdam' op het afschrift. Je geeft dat machtingingsding toch ook af bij de Hogeschool/uni en niet bij de IB-Groep. Bovendien kunnen de termijnen verschillen per Hogeschool/uni dus volgens mij gaat dit niet van de IB-Groep uit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:32
Verwijderd
Het is heel simpel: jij hebt twee keer ten onrechte collegegeld betaald terwijl je geen college's hebt gevolgd bij Saxion. Het geld is dus onverschuldigd betaald (er stond in dit geval door hun fout geen tegenprestatie tegenover) en kun je dus terugvragen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:57
ganralph
ganralph is offline
je hebt je school gemachtigd om geld af te schrijven en dus mogen ze dat. in dit geval is het volgens mij "pech gehad" dat jij geen les hebt gevolgd.
als iemand aan een balie iets verkeerd doorgeeft, is dat geen reden van je school om zo maar geld terug te storten.
Citaat:
(er stond in dit geval door hun fout geen tegenprestatie tegenover)
gaat dus niet helemaal op, want TS mocht wel degelijk colleges volgen. (hij betaalt voor dat recht en dat recht had ie, ook al wist hij het niet)

maar: volgens mij heb je bij een machtiging altijd 30 dagen het recht om je geld terug te vorderen (ff contact opnemen met de banK)
ik denk alleen dat dit niet binnen een dag geregeld is. (ivm je vakantie)

is Saxion wel bereid je terug te betalen? (ervanuit gaande dat dat wel even duurt)

lijkt me sterk dat je je geld kwijt bent. alleen de vlucht naar Canada zul je er deze week niet mee kunnen boeken...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:07
Verwijderd
Hij had dat recht inderdaad, maar door een fout van Saxion was hij hier niet over ingelicht. Het lijkt me toch sterk dat hij dan moet gaan betalen, terwijl het zijn fout helemaal niet is. Natuurlijk had hij zelf ook kunnen navragen wanneer de lessen begonnen, maar het lijkt me in dit geval op z'n minst redelijk als Saxion het geld terugstort.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 17:21
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Miracle schreef op 01-11-2005 @ 17:14 :
Door de weeks eerder gaan slapen.
Er van uitgaande dat dit een reply is op een ander topic: dan mag jij dat ook wel eens gaan doen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:04
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 01-11-2005 @ 17:21 :
Er van uitgaande dat dit een reply is op een ander topic: dan mag jij dat ook wel eens gaan doen
Nou wat raar, ik was mijn reactie ook al kwijt enzo.
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:11
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-11-2005 @ 14:55 :
Bij mij niet hoor. Bij mij staat er echt 'Hogeschool Rotterdam' op het afschrift. Je geeft dat machtingingsding toch ook af bij de Hogeschool/uni en niet bij de IB-Groep. Bovendien kunnen de termijnen verschillen per Hogeschool/uni dus volgens mij gaat dit niet van de IB-Groep uit.
owja oeps ik was even ind ewar met de stufi enzo haha hoe blond

maar dat geld zou je denk ik wel terug moeten krijgen, maar dat zal wel in overleg moeten gaan met saxion, maar het is balen dat je daar nu niks aan hebt met die vakantie...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Het is nu geen vakantie meer?
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:15
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 01-11-2005 @ 18:13 :
Het is nu geen vakantie meer?
Nee maar hij wilde een vlucht naar canada boeken maar toen stond er ineens geen geld meer op de rekening
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:18
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
bij de bank geweest, maar de konden t niet terug boeken

__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:21
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 01-11-2005 @ 18:18 :
bij de bank geweest, maar de konden t niet terug boeken

dan moet je gaan praten met de saxion... helaas kan het dan wel lang duren voordat je het geld terug hebt, maar ik denk weld at je er recht op hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:30
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja dat ik 1 termijn college geld kwijt was.. kan ik wel mee leven

Maar dan nu 2
dat is me echt te veel

( ivm de reis ) en gewoon t feit dat ik er NOOIT les heb gehad, omdat hun ''vergeten'' waren te zeggen dat ik kon beginnen ( en dus toen ondertussen maar besloten helemaal niet in te stromen )
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 21:58
Verwijderd
Dien een klacht in. Misschien geen lekkere start voor februari maar het zal niet zoveel uitmaken. Ik denk dat je alles wel kan terug krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:52
Verwijderd
Ik zou het gewoon via Saxion zelf regelen, zoals hierboven gezegd bij voorkeur met een officiële klacht bij de financiële administratie of iets in die geest. Daar is vast wel een orgaan binnen die HBO voor te vinden.

Dat je er geen colleges hebt gevolgd is niet relevant. Je betaalt aan een instelling voor hoger onderwijs altijd collegegeld, ook al kom je nooit opdagen (iets wat soms inderdaad onredelijk is, ik moet ook betalen terwijl ik alleen nog maar sta ingeschreven om te wachten tot mijn scriptie is nagekeken).
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 23:29
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2005 @ 22:52 :
(iets wat soms inderdaad onredelijk is, ik moet ook betalen terwijl ik alleen nog maar sta ingeschreven om te wachten tot mijn scriptie is nagekeken).
daar staat dan wel tegenover, dat jij wel op de hoogte bent gebracht van de situatie. De TS is nooit op de hoogte gebracht van het feit dat hij recht had de college's te volgen; Het lijkt mij toch nogal onredelijk als het zomaar toelaatbaar zou zijn iemand voor iets te laten betalen zonder hem ervan op de hoogte te stellen waar er dan uberhaupt voor betaald is.

Nou ben ik geen rechtenstudent, maar volgens mij heb je gewoon recht op een terugbetaling.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 00:34
Rodion
Rodion is offline
Is het misschien belangrijk om te weten of TS al dingen als een rooster had ontvangen?

Want als dit wel het geval is, had TS er redelijkerwijs wel van uit mogen gaan dat ze gelijk kon instromen.

Als niet, dan niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-11-2005, 12:29
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Nee, ik heb nooit een rooster of iets dergelijks ontvangen,

toen ik me had aangemeld bij de onderwijsbalie vroeg ik wat ik kon doen om zo snel mogelijk te kunnen instromen.

Toen hebben ze mij t mail adres gegevens van de studieadvieuse..

die heb ik diezelfde dag nog gemailt

....

Ik kreeg pas 4 weken later antwoord en ze antwoorde van..
sorry voor de late reactie: waarschijnlijk ben je inmiddels toch al ingestroomd via andere wegen: ( nou niet dus )

direct terug gemailt van dat ik nog niet was ingestroomd..

weer een week geen reactie en toen werd er opeens gebeld: dat ik al lang kon beginnen.
Maar t eerste blok was al ten einde.. en omdat ze ook een feb instroom hadden, was t gewoon beter voor mezelf dat ik dat ging doen.. want anders zou ik dus al met een blok achterstand instromen
maar ik mag nu opeens wel college geld betalen.. en dan in feb weer ( want dan loopt t schooljaar van feb-tot feb )
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:36
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-11-2005 @ 23:29 :
daar staat dan wel tegenover, dat jij wel op de hoogte bent gebracht van de situatie. De TS is nooit op de hoogte gebracht van het feit dat hij recht had de college's te volgen; Het lijkt mij toch nogal onredelijk als het zomaar toelaatbaar zou zijn iemand voor iets te laten betalen zonder hem ervan op de hoogte te stellen waar er dan uberhaupt voor betaald is.

Nou ben ik geen rechtenstudent, maar volgens mij heb je gewoon recht op een terugbetaling.
Ja, natuurlijk. Iedereen met een beetje gevoel voor zakelijke verhoudingen in zijn donder begrijpt wel dat hier door een (nota bene toegegeven!) fout van de ander iemand schade heeft geleden. Hij is niet ingelicht dat hij al colleges kon volgen en daardoor heeft hij in feite 'voor niets' collegegeld betaald.

Maar aangezien je voor driehonderd eu niet zomaar 'naar de rechter stapt' zei ik, probeer het nou eerst op te lossen via interne procedures van die HBO-instelling. Je hebt niet zoveel aan 'recht hebben', het gaat om het geldend maken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:47
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
( tis 600 euro maar toch )

ja straks eerst nog eens een aangetekende brief naar t saxion versturen waarin de hele situatie nog eens uitleg
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:58
Verwijderd
Zeshonderd, da's om het even. Voor zo'n bedrag sta je niet meteen op je achterste juridische benen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:59
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
trouwens ook nooit iets van een boekenlijst gehad of zo
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:03
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik post straks wel even mijn brief

daar staat het hele verhaal precies in
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:22
Verwijderd
Citaat:
*** Sido *** schreef op 02-11-2005 @ 12:59 :
trouwens ook nooit iets van een boekenlijst gehad of zo
Nou moet ik wel zeggen dat je zelf ook wel een beetje initiatief had kunnen tonen door te vragen wanneer de lessen zouden beginnen en waar je boekenlijst bleef.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 13:33
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja wat denk je wat ik al die tijd heb gedaan dan...

heb 3 x in de week met die lui aan de telefoon gehangen
maar ze konden alleen in de pc kijken en zeggen van:

ja euh, je gegevens zijn verwerkt, maar we kunnen je niet zeggen wanneer je nu mag instromen..
en na 6 weken ( school jaar al 9 weken bezig ) van: oh ja sorry

je kon 6 weken geleden al beginnen
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:54
ganralph
ganralph is offline
toch denk ik dat als het alleen een domme fout was van een administratiepersoon, de hogeschool daar niet zomaar 600 euro voor terug zal boeken.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 14:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Lijkt mij dat als je eens goed gaat praten met een persoon daar op die school, dat je je geld echt wel terug krijgt. Of dat je straks als je in februari begint, je de eerste 2 termijnen niet hoeft te betalen. Je hebt tenslotte geen les gehad door een fout van hun.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.