Oud 21-04-2008, 11:05
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
september 2007 werd ik lid van een stichting.

Toen heb ik ; 'inschrijfgeld' betaald en de 'jaarlijkse contributie'.

Nu, in april 2008, vragen ze mij 'om de jaarlijkse contributie te betalen.'
Maar die heb ik dus al in september 2007 betaald.

Dat zou toch betekenen dat ik pas in september 2008 weer de jaarlijske contributie moet betalen?
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2008, 11:24
Verwijderd
Als hun boekjaar ofzo vanaf april loopt, dan kan dat wel, dan zal je vorige keer minder betaald hebben, nl van september tot april, en nu dan van april tot april. Is het bedrag niet hoger dan je eerste jaarlijkse contributie?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 12:20
Verwijderd
Je kunt niet lid zijn van een stichting. Stichtingen hebben namelijk een wettelijk ledenverbod.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 18:12
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
mogen ze dan wel contributie vragen?
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 18:47
Verwijderd
Even los van het feit of een stichting dat mag of niet; soms is het zo dat je gewoon een vast bedrag betaalt op een vaste datum, bv. als je lid wordt in januari en de normale datum om opnieuw die jaarlijkse contributie te betalen valt in april, dan betaal je bij inschrijfing die contributie en vervolgens in april ook weer. Dat mag gewoon en vaak wordt dat ook aangegeven; je betaalt gewoon altijd dat bedrag, of je nu twee maanden lid bent of twaalf. (Bij Vereniging Eigen Huis is dat bijvoorbeeld ook zo, die vragen telkens in april contributie aan alle leden ongeacht de lengte van hun lidmaatschap.)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 18:32
Ivo
Ivo is offline
Stichtingen mogen uiteraard een bijdrage vragen als jij van hun diensten gebruik wilt maken.
Zoals al gesteld worden allerlei contributies en abbonnementen per periode aangegaan (meestal een maand, kwartaal of jaar). Het is vrij gebruikelijk dat wanneer je ergens halverwege zo'n betaalperiode instapt, je voor die eerste periode wel het volledige bedrag moet betalen.
Als het per lid bijgehouden moet gaan worden wie wanneer lid is geworden en op welke datum betaald moet worden, geeft dat zo veel administratieve ellende dat je door een enorme stijging van de administratieve last uiteindelijk veel duurder uitbent dan eventjes voor de eerste periode iets meer betalen dan dat je daadwerkelijk lid bent geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Management&organisatie DRINGEND!!!!!!
Nerd2011
1 16-09-2011 13:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Acties tegen het rookverbod ondersteund door tabaksindustrie
Kitten
92 01-07-2009 13:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Samenvatting: Forum, bijna hele boek
numen
1 25-09-2007 14:37
Levensbeschouwing & Filosofie Bericht van Ben Laden, jaa echt
deen
41 08-08-2004 01:56
De Kantine Het boemerangeffect: Waarom Amerika gehaat wordt
niceman1984
67 16-04-2004 21:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stopzetting subsidie bij stichtingen en clubs
Bobbie
12 13-11-2003 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.