Oud 18-12-2019, 00:47
Hallo hallo
Hallo hallo is offline
Hoi allemaal.
Ik heb een vraagje. Ik heb van mijn 6e tot 16e te maken gehad met sexueel misbruik. Ik krijg daar nu een jaar EMDR voor en start binnenkort met Emotie regulatie . Ik ben nu een meid van 17 en heb dus nooit een relatie gehad omdat ik altijd bang was. Nu ben ik uit de situatie woon ik op mezelf en merk ik dat ik toch angst blijf houden bij mannen. Nu heb ik wel goede vriendinnen en denk ik ook dat ik op meiden val. En met vriendinnen netflixen en dan samen tegen elkaar aan liggen gaat prima. Maar zodra we wat meer proberen schiet ik in de angst. Ik geef om ze en voel me fijn bij hun, maar als ze dan over me been wrijven ofso wordt ik al bang. Ik durf ook zelf niks te proberen maar zou het eigenlijk wel willen. Iemand tips ?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2019, 03:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Bespreek dit met je psycholoog. Dat je niet tegen fysiek contact kan, is waarschijnlijk het gevolg van het misbruik. Het geeft een trigger naar het misbruik waardoor een veilige situatie onveilig voor je voelt. Dat los je niet 123 op met internethulp. Het is goed om dit echt bespreekbaar te maken tijdens je therapie zodat ze je ook op dit vlak hulp kan bieden.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2019, 00:42
McCHICKENTENDER
Avatar van McCHICKENTENDER
McCHICKENTENDER is offline
Eigenlijk zoals hierboven al is benoemd moet je dit met iemand bespreken. Dit kan een psycholoog zijn, maar ook een familielid of een persoon die jij vertrouwd. Doe het wel bij een persoon waarbij jij je veilig voelt en waarvan je denkt dat hij of zij raad weet hiermee.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2019, 11:48
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Eigenlijk zoals hierboven al is benoemd moet je dit met iemand bespreken. Dit kan een psycholoog zijn, maar ook een familielid of een persoon die jij vertrouwd. Doe het wel bij een persoon waarbij jij je veilig voelt en waarvan je denkt dat hij of zij raad weet hiermee.
Ik ga hier toch op reageren. Ik weet dat dit een goed bedoeld advies is, maar ze heeft al een psycholoog en ik denk dat het goed is dat ze het daarmee bespreekt. De gevolgen van seksueel misbruik los je niet op met goed bedoeld advies van een lieve vriendin of van je moeder. Het kan zeker fijn zijn als je het ergens kwijt kunt, maar om eroverheen te komen lijkt het me goed als je hier de professionele hulp die je al hebt bij betrekt.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2019, 18:39
Rachelll
Rachelll is offline
Ja bespreek met je psycholoog en gun jezelf alle tijd van de wereld hiermee. Je moet niets doen als je het niet wil en een fijne goede partner (als je die krijgt) zal hier alle respect en begrip voor hebben. Je moet eerst je EMDR doorstaan en je therapie goed afronden. Mocht je écht graag seksueel iets willen doen, begin dan vooral met jezelf stimuleren en je eigen lichaam ontdekken en kijken hoe dát voelt. Wees vooral voorzichtig en geduldig, je hebt alle tijd.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2019, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Ja bespreek met je psycholoog en gun jezelf alle tijd van de wereld hiermee. Je moet niets doen als je het niet wil en een fijne goede partner (als je die krijgt) zal hier alle respect en begrip voor hebben. Je moet eerst je EMDR doorstaan en je therapie goed afronden. Mocht je écht graag seksueel iets willen doen, begin dan vooral met jezelf stimuleren en je eigen lichaam ontdekken en kijken hoe dát voelt. Wees vooral voorzichtig en geduldig, je hebt alle tijd.
Als je geen kennis hebt van de psyche, geef er dan ook GEEN advies in.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2019, 23:39
Hallo hallo
Hallo hallo is offline
Hoi bedankt voor de reacties . Ik zeg al weken elke afspraken met psych af omdat ik de therapieën nu eigenlijk niet aan kan naar mijn gevoel. Zelf bezig gaan gaat hem niet worden denk echt nog wachten. Er over praten vind ik heel moeilijk dus ik schuil altijd weg. Bang voor confrontatie en afweizing
Met citaat reageren
Oud 25-12-2019, 00:53
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Wat heftig! Heb je je psycholoog ook verteld dat je het voor je gevoel op dit moment niet aankan? Misschien kan hij op een andere manier wat voor je betekenen of wat rustiger aan doen
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.