Oud 03-01-2004, 11:39
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik studeer (officieel) rechten, en heb een kamer voor 255 per maand. Ik slaap daar echter nooit wegens allerlei verschillende problemen.
Verder heb ik een bijbaantje dat maar 200 euro per maand opbrengt. Mijn moeder wil nu dat ik haar een bepaald bedrag per maand geef. Hoeveel is redelijk? Ik ben geen gigantische eter oid.

En hoeveel betalen jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 12:11
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Ik denk dat je ns moet gaan kijken naar wat je allemaal gebruikt...enerzijds eten en drinken natuurlijk, dat is redelijk eenvoudig tot n bedrag te herleiden....maar ook dingen als bijvoorbeeld stroomverbruik (pc, radio) en water (douchen)....
Ga ns kijken wat dat ongeveer voor bedrag geeft...probeer het er samen ns over te hebben om te kijken wat reeel is...

Ik weet ook niet of je in de huishouding helpt ofzow, maar misschien kun je daar afspraken over maken, om bijvoorbeeld te helpen en dan minder te betalen ofzow...

Zomaar n paar suggesties, heb er zelf geen ervaring mee...wel woon k nu alleen, maar als je alleen bent zijn je kosten relatief ook hoger.....
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:36
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Ik zou of weer bij mijn moeder gaan wonen en haar kostgeld (150 ) betalen. Of ik zou op mijn kamer gaan wonen. Of ik zou een andere kamer zoeken, als dat het probleem is. Als je beide wilt, hou je geen geld over.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:47
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik snap niet zo goed waarom je die kamer nog hebt als je er toch niet slaapt. Kun je dat niet opzeggen dan of heeft dat te maken met dat je wel een woonadres elders moet hebben dan bij je ouders anders krijg je geen regeling of beurs of zo?
Verder zou je kunnen bekijken hoeveel je maandelijkse inkomsten en (hoognodige) uitgaven zijn en wat je daarvan overhoudt. Misschien kun je aan de hand daarvan met je moeder iets afspreken.

En wat zou dan redelijk zijn? Tsja, qua eten zou je dat misschien kunnen uitproberen door een weekje of maandje zelf boodschappen te doen. Dan blijft over gas water en licht, dat is wat moeilijker in te schatten maar ik zou daar als moeder zijnde niet moeilijk over doen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:54
)Vampje(
)Vampje( is offline
Nee, kamer kan niet worden opgezegd -ik woon in Belgie- , dat heb ik al nagevraagd. Heb een contract tot september 2004.
Ik sta bovendien diep in het rood, dus borg voor een nieuwe kamer kan ik sowieso niet betalen. Ik blijf dus aan die 255 per maand vastzitten.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 13:05
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Maar als je al in het rood staat, waar wil je dan het geld vandaan halen voor kostgeld aan je moeder?

Kun je d'r niet heel lief aankijken en zeggen 'mam ik ben je kind, ik zorg dat ik niet meer in het rood sta en als ik dat op orde heb ga ik je kostgeld betalen'?

Vwb die kamer, je hebt een contract tot sept. 2004 das dan 255x8 maanden= 2040 euro. Je gaat me niet wijs maken dat je dat contract niet kunt opzeggen voor minder dan dat, ik kan mijn huurovereenkomst ook opzeggen en dat hoeft dan maar een maand van tevoren.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 15:09
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
vraag het idd ff goed na wie weet kan het wel en hebbe ze begrip voor de situatie (je zegt dat je allerlei problemen hebt) en leg uit dat je in t rood staat en dat de schulden alleen maar groter worden... vraag of je huisbaast niet op zoek kan gaan naar iemand die geinteresseerd is.. wie weet mag je het opzeggen zodra hij een nieuwe bewoner heeft... moet voor hem/haar toch niet zoveel uitmaken wie hem dat geld geeft lijkt mij??? probeer t eens zou ik zeggen! succes!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 22:35
Yolcu
Yolcu is offline
Hmm ik weet natuurlijk niets van jouw problemen af en misschien benader ik de situatie wel te simplistisch, maar als ik het goed begrijp, heb je dus een kamer, waar je nooit bent. Je slaapt vaak thuis en om dat te compenseren wil je moeder dat je kostgeld gaat betalen. Dat is op zich redelijk, ware het niet dat je dat geld gewoon niet hebt.

Is het dan niet de gemakkelijkste oplossing om wat vaker op je kamer te zijn en bv alleen in de weekeinden thuis te komen? Zodat je misschien geen kostgeld hoeft te betalen?
Of de kamer onderverhuren? Geld lenen?

Maar goed, je vroeg niet om iemand die je problemen oplost, je vraagt wat een redelijk bedrag is. Ik denk dat alles tussen de 100 en de 250 redelijk is, naar gelang je verdient en verbruikt. Als je rekent op 5 euro per dag, dan kom je uit op zo'n 150 euro per maand, en 5 euro per dag is best veel!
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:13
Verwijderd
mn vriendin betaald dr ouders 150 per maand alles inclusief
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 10:54
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 03-01-2004 @ 12:54:
Nee, kamer kan niet worden opgezegd -ik woon in Belgie- , dat heb ik al nagevraagd. Heb een contract tot september 2004.
Ik sta bovendien diep in het rood, dus borg voor een nieuwe kamer kan ik sowieso niet betalen. Ik blijf dus aan die 255 per maand vastzitten.
Normaal gezien mag jij je kamer onderverhuren, maar om dat allemaal zeker te weten moet ik eens in m'n wetboek kijken (je bedoelt toch dat je kamer in België is, niet? Anders kan ik niets doen voor je) maar omdat je gezegd had dat je niet meer ging komen op 't forum, ga ik dat nu niet doen. Als je wilt dat ik eens wat nakijk, pm je me maar ofzo... Of laat hier iets weten.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Hoe voed jij je koters op?
Nona
77 04-06-2009 20:59
Werk, Geld & Recht De Nieuwe zorgverzekering.
Hydrogen
60 12-11-2005 01:28
Werk, Geld & Recht Hoeveel kost en inwoon?
willow1
28 03-07-2005 15:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoger straffen werkt wel.
Verwijderd
81 27-06-2004 21:12
Werk, Geld & Recht Werken én studeren
Pinnemuts
37 15-02-2003 15:01
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kroongetuige
SuSaNnE
4 12-02-2002 15:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.