Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 14:55
Ninnoc
Ninnoc is offline
zag gister bij rondom 10 een discussie over dierenactivisme.
Er zaten een woordvoerder van het dierenbevrijdingfront en een van animal defense league. Verder zaten daartegenover meneer van der Brink die een varkensfokkerij heeft en op op lijst fortuyn staat. dbf voert acties op een wat radicalere manier, animal defense league voert legale acties.

Vind jij breandstichting, inbraak ed een gelegitimeerd middel in de strijd tegen bio- en bontindustrie ??


(dit gaat dus niet om moord pim, beide organisaties hebben afstand genomen van deze moord)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground

Laatst gewijzigd op 24-05-2002 om 20:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2002, 16:39
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik sta niet positief tegenover geweld, maar het recht van ieder levend wezen op een waardig bestaan gaat voor mij vóór de nieuwe BMW van de fokker.

Wél sta ik positief tegenover acties waarbij geen onnodig geweld word gebruikt, en waarbij zich geen persoonlijke verwondingen voordoen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 17:00
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Dat soort lui zijn terroristen en dienen danook als zodanig behandeld te worden.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 17:00
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
. Verder zaten daartegenover meneer ... (ben ff zijn naam kwijt), hij staat op de lpf-lijst en heeft dacht ik een nertsenfokkerij.
Bedoel je de varkensboer Wien van den Brink?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 17:39
respecTina
Avatar van respecTina
respecTina is offline
mensen die tegen nertsenfokkerij zijn, zijn aanstellers.

er zijn maar 2 of 3 nertsfokkerijen in nederland. dat zijn een stuk of duizend nertsen. weet je hoeveel varkens er in nederland zijn? dat zijn er meer, dan dat er mensen zijn, en die varkens wordden ook gefokt. ga dan niet zo mierenneuken

vorig jaar had een of andere actiegroep in een nertsen fokkerij de nertsen uit hun kooi gehaald. wat ze niet wisten was dat de nertsen enorm stressgevoelige dieren zijn. en nadat ze weer gevangen waren met totaal vreemde nertsen in een kooi moestenen dat er daardoor heel veel nertsen zijn overleden door gevechten in de kooien. hun actie had een veel gruwelijkere dood voor de nertsen tot gevolg dan de normale pijnloze manier.
__________________
oderint dum metuerant
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 18:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
het is niet legitiem (gerechtigd). maar ik vnd nou ook niet echt dat het houden van nertsen enz legitiem zou moeten zijn. maar ik geloof in het democratisch systeem en dat betekent tot nu toe gewoon dat brandstichting niet mag en dierenmishandeling wel.
en legale actie mag ook wel dus.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:12
mitsj
mitsj is offline
kvind het geesteszieke mensen en dit moet zwaar worden bestraft.

Het moet onderdeel worden van de internationale strijd tegen terrorisme .
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:18
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Joostje schreef:
het is niet legitiem (gerechtigd). maar ik vnd nou ook niet echt dat het houden van nertsen enz legitiem zou moeten zijn. maar ik geloof in het democratisch systeem en dat betekent tot nu toe gewoon dat brandstichting niet mag en dierenmishandeling wel.
en legale actie mag ook wel dus.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 22:58
danieldk
danieldk is offline
Voor meer dierenrechten is er een omslag in de opinie nodig. Zo'n omslag bereik je niet met geweldadige akties (volgens mij werkt het alleen maar contra-productief), maar door mensen bewust van de bizarre omstandigheden te maken.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 13:18
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
danieldk schreef:
Voor meer dierenrechten is er een omslag in de opinie nodig. Zo'n omslag bereik je niet met geweldadige akties (volgens mij werkt het alleen maar contra-productief), maar door mensen bewust van de bizarre omstandigheden te maken.
mee eens, daarom vind ik animal defense league ook een geweldige organisatie, ze gaan rechtszaken aan en gaan bijv. bij winkels waar ze bont verkopen folders uitdelen enzo
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 13:21
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
respecTina schreef:
mensen die tegen nertsenfokkerij zijn, zijn aanstellers.

er zijn maar 2 of 3 nertsfokkerijen in nederland. dat zijn een stuk of duizend nertsen. weet je hoeveel varkens er in nederland zijn? dat zijn er meer, dan dat er mensen zijn, en die varkens wordden ook gefokt. ga dan niet zo mierenneuken

Er gaan per dag duizende mensen dood aan aids in afrika, maakt dat het minder erg dat je opa sterft aan kanker?? Sorry maar ik vind dit dus echt het meest onnozelle argument wat ik ooit gehoord heb. Bovendien strijden de meeste mensen die tegen bont zijn ook tegen bioindustrie en zijn ze veelal vegetarisch/veganist. Het is niet een kwestie van of of maar van en.

Ik zie respect in je naam --> what about respect voor al wat leeft
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 18:29
drama
Avatar van drama
drama is offline
Ik ben een aanhanger van ALF/DBF. De manier om ranzige vleesindustrieen aan te pakken is ze in de fik te steken. Sabotage vind ik zwaar ok.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 18:31
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
tegenover acties waarbij geen onnodig geweld word gebruikt, en waarbij zich geen persoonlijke verwondingen voordoen.
ALF probeert altijd niemand te verwonden; maar alleen zoveel mogelijk materiele schade aan te richten
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 18:32
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Dat soort lui zijn terroristen en dienen danook als zodanig behandeld te worden.

-Desecrator
Vleesboeren, bontfokkers, slagers zijn fascistische klootzakken en dienen ook zo behandeld te worden.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 18:37
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
respecTina schreef:
mensen die tegen nertsenfokkerij zijn, zijn aanstellers.

er zijn maar 2 of 3 nertsfokkerijen in nederland. dat zijn een stuk of duizend nertsen. weet je hoeveel varkens er in nederland zijn? dat zijn er meer, dan dat er mensen zijn, en die varkens wordden ook gefokt. ga dan niet zo mierenneuken

>>Grote bullshit, er zijn 200 pelsfokkerijen in nederland...2,8 miljoen nertsen en duizenden andere dieren.

vorig jaar had een of andere actiegroep in een nertsen fokkerij de nertsen uit hun kooi gehaald. wat ze niet wisten was dat de nertsen enorm stressgevoelige dieren zijn.

>>Het verblijf van nertsen in een fokkerij is al dermate stresserig dat het geen ene zak uitmaakt. Een nerts is een roofdier, die veel ruimte nodig heeft om eten te zoeken. Die kun je niet in kooien houden.

hun actie had een veel gruwelijkere dood voor de nertsen tot gevolg dan de normale pijnloze manier.

>>Vergassen is ook geen pretje, en dood gaan ze toch; heel goed dus dat de vacht beschadigd is want dan kan de fokking eigenaar ze tenminste niet meer verkopen.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 18:38
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
mitsj schreef:
kvind het geesteszieke mensen en dit moet zwaar worden bestraft.

|En als je mensen bevrijd, die onschuldig vast zitten ben je een held?



pleur op met je speciesime
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 18:44
twiety
twiety is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Dat soort lui zijn terroristen en dienen danook als zodanig behandeld te worden.

-Desecrator
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:33
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Wat hebben we weer een intelligente discussie. Allereerst Desecrator: heb je nu nog niet door dat er niet zoiets bestaat als 'terrorisme'? De enige mensen op deze planeet die dingen zonder reden doen, zijn babies (of kinderen tot 3) en dementen.
Alle, maar dan ook alle anderen doen dingen met reden. Dus in de plaats van een actie van iemand waar je het niet mee eens bent te bestempelen als 'terrorisme' of een vergelijkbare loze kreet, is het zinvoller en op lange termijn ook veel effectiever om te kijken wáárom ze hun actie doen. Niet alleen leidt dat tot meer wederzijds begrip, wat altijd goed is voor de wereld, maar ook zijn ze dan veel makkelijker te bestrijden als je dat zou willen. Dus zowel voor agressieve als voor vredige doeleinden is het onzin om acties met reden af te doen met een nutteloos en inhoudsloos label.

Ten tweede, Drama: waarom roep jij opzettelijk zulke onzin over 'fascisten' en dergelijke? Je kunt heel goed tegen vleesproducenten zijn, akkoord. Je kunt ook denken "hee, ik heb helemaal geen zin om grijstinten te zien, ik ga de zaak lekker zwart-wit bekijken en roepen dat je schade tegen groep X moet doen". Niet akkoord, maar soms wel begrijpelijk. Maar waarom probeer je mensen moreel te chanteren, en dan ook nog met een term waarvan je zelf best weet dat die nergens op slaat in dit verband? Toon jij maar es aan wat de link is tussen fascisme en slagerijen. Als je dat niet kan, ben je bezig met propaganda en laster; en dat leidt per definitie alleen maar tot ellende.

Dan vraag ik me ook nog af wat het woord 'speciesime' betekent...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-05-2002, 21:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Dan vraag ik me ook nog af wat het woord 'speciesime' betekent...
speciesisme is het onderscheid maken op grond van soort. zoals verschil maken tussen mensen en apen, leguanen, kippen, konijnen, sla, komkommers, champignons enzo
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 21:17
respecTina
Avatar van respecTina
respecTina is offline
Citaat:
drama schreef:


Vleesboeren, bontfokkers, slagers zijn fascistische klootzakken en dienen ook zo behandeld te worden.
he volkert, doe niet zo eng.
__________________
oderint dum metuerant
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:00
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Wat hebben we weer een intelligente discussie. Allereerst Desecrator: heb je nu nog niet door dat er niet zoiets bestaat als 'terrorisme'? De enige mensen op deze planeet die dingen zonder reden doen, zijn babies (of kinderen tot 3) en dementen.
Alle, maar dan ook alle anderen doen dingen met reden.

Dus in de plaats van een actie van iemand waar je het niet mee eens bent te bestempelen als 'terrorisme' of een vergelijkbare loze kreet, is het zinvoller en op lange termijn ook veel effectiever om te kijken wáárom ze hun actie doen. Niet alleen leidt dat tot meer wederzijds begrip, wat altijd goed is voor de wereld, maar ook zijn ze dan veel makkelijker te bestrijden als je dat zou willen. Dus zowel voor agressieve als voor vredige doeleinden is het onzin om acties met reden af te doen met een nutteloos en inhoudsloos label.

Terrorisme is niet iets zonder reden doen. Terrorisme is het proberen te verwezelijken van je ideeen door middel van geweld. Volstrekt duidelijk dus dat de milieu radicalen hier onder vallen.


Tuurlijk is het interresant om te analyseren hoe deze mensen tot hun daden komen. Maar dit dan alleen om het recherche werk makkelijker te maken. Maar om begrip op brengen in de zin van sympathie hebben is dus echt te zot voor woorden. Mensen die andersmans eigendommen menen te mogen vernielen, omdat de eigenaar een andere mening heeft, verdienen geen sympathie maar dienen keihard aangepakt te worden.

Terrorisme is alles behalve een nutteloos label. Het geeft precies wat deze mensen zijn, en de strafmaat die eruit moet volgen.


-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:00
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
respecTina schreef:


he volkert, doe niet zo eng.
wil je drama niet vergelijken met die man, dank je
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:05
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
drama schreef:

Vleesboeren, bontfokkers, slagers zijn fascistische klootzakken en dienen ook zo behandeld te worden.
Man, laat je hersen even nakijken.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:19
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Dat soort lui zijn terroristen en dienen danook als zodanig behandeld te worden.

-Desecrator
Citaat:
drama schreef:

Vleesboeren, bontfokkers, slagers zijn fascistische klootzakken en dienen ook zo behandeld te worden.
jullie hebben meer gemeen dan jullie denken
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:30
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
drama schreef:

pleur op met je speciesime
Dan zou ik ook maar geen planten meer eten, want dat is net zo goed speciesime.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2002, 23:37
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Desecrator schreef:



Terrorisme is niet iets zonder reden doen. Terrorisme is het proberen te verwezelijken van je ideeen door middel van geweld. Volstrekt duidelijk dus dat de milieu radicalen hier onder vallen.


Tuurlijk is het interresant om te analyseren hoe deze mensen tot hun daden komen. Maar dit dan alleen om het recherche werk makkelijker te maken. Maar om begrip op brengen in de zin van sympathie hebben is dus echt te zot voor woorden. Mensen die andersmans eigendommen menen te mogen vernielen, omdat de eigenaar een andere mening heeft, verdienen geen sympathie maar dienen keihard aangepakt te worden.

Terrorisme is alles behalve een nutteloos label. Het geeft precies wat deze mensen zijn, en de strafmaat die eruit moet volgen.


-Desecrator
het gaat er niet om wat die mensen denken, maar wat ze doen, nl dieren vermoorden en mishandelen enz.
daarnaast is het een verschil of je het milieu op een legale of een illegale manier verdedigt.

terrorisme: het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk.

milieuterreur zoals jij het noemt probeert niet de samenleving te ontwrichten
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 10:47
Miss USA
Miss USA is offline
Ik ben voor acties, desnoods illegaal. Wel heb ik mijn bedenkingen bij het loslaten van nertsen. Als ze gevangen worden worden ze alleen maar stresseriger, en er wordt natuurlijk ook een deel niet gevangen: dat richt volgens mij een enorme slachting in de natuur aan, want die beestjes moeten ook eten en het zijn roofdieren.
Ik hoop dat dieren net als in Duitsland opgenomen worden in de grondwet. Dan kun je ze makkelijker beschermen tegen dit soort dingen.
__________________
Wij zijn twee bejaarde politieagenten op Schiermonnikoog, het is nu 11.34 am, en geen misdaden plegen hâ!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 10:59
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Joostje schreef:

terrorisme: het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk.

milieuterreur zoals jij het noemt probeert niet de samenleving te ontwrichten
Tuurlijk, mensen bedreigen en bedrijven vernielen is niet de samenleving ontwrichten, maar is democratie door middel van knuffelen

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 11:06
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
drama schreef:


Vleesboeren, bontfokkers, slagers zijn fascistische klootzakken en dienen ook zo behandeld te worden.
Nee dat zijn gewoon mensen die hun werk doen. Ik ga er zowat vanuit dat jij vegetarier bent als je dat al erg vind.En damm jou beredenering is wel van een heel laag niveau!
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 11:25
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Tox schreef:

Nee dat zijn gewoon mensen die hun werk doen. Ik ga er zowat vanuit dat jij vegetarier bent als je dat al erg vind.
gewoon hun werk doen dat klopt, maar wat voor werk?
Zou dat werk niet verboden moeten zijn, zou je niet morele bezwaren tegen zulk soort werk moeten hebben?? Bijna alle mensen tegenwoordig kiezen om een bepaald soort werk te doen, het is dus niet hun verplichting ofzo.

En bij mijn weten is drama veganist (correct me when I'm wrong hylk)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 11:26
tacidvs
tacidvs is offline
Misschien is het grappig om dit vanuit het standpunt van de nerts te bekijken. Die kan door dat fokken wel in Nederland overleven.

Ik vind het jammer dat dit topic nu alleen maar over nertsen gaat, de titel luidt: (zie titel). Waarom laten die activisten eigenlijk alleen nertsen e.d vrij? Wat zou er gebeuren als je een scharrelkippenschuur open zou zetten, of een 1000 koeien uit de stal zou laten?

Ook vind ik dat vegatariër zijn en het veganisme een beetje hypocriet. Planten hebben toch ook gevoel? Ze hebben dan wel niet zo'n wel ontwikkeld zenuwstelsel als mensen en dieren, maar eigenlijk is het precies het zelfde: 'Een ander doden om zelf te leven'
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 16:47
Miss USA
Miss USA is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Misschien is het grappig om dit vanuit het standpunt van de nerts te bekijken. Die kan door dat fokken wel in Nederland overleven.
Hoe bedoel je dat? Nertsen die voor de bontindustrie gefokt worden worden heus niet gefokt om te overleven, maar om een bontjas te worden! En er zijn niet te weinig nertsen. Het lijkt me volkomen onnodig om nertsen voor de bontindustrie te fokken zodat ze kunnen overleven.

Citaat:
tacidvs schreef:
Ik vind het jammer dat dit topic nu alleen maar over nertsen gaat, de titel luidt: (zie titel). Waarom laten die activisten eigenlijk alleen nertsen e.d vrij? Wat zou er gebeuren als je een scharrelkippenschuur open zou zetten, of een 1000 koeien uit de stal zou laten?
Ja, lijkt me ook wel wat om een scharrelkipenschuur open te zetten, of koeien te bevrijden, maar koeien worden alleen beter behandeld dan nertsen, dus die hoeven niet zonodig vrijgelaten te worden (natuurlijk met uitzondering van kistkalveren en koeien die het hele jaar op stal gehouden worden!). Het kan altijd beter, maar je moet bij het ergste beginnen. Ook leveren koeien een gevaar bijv. op de weg op als je ze loslaat en bij kippen is het niet zeker of ze wel blijven leven, of zichzelf verwonden. Nertsen redden zich wel, en gaan wel ergens in een bos zitten; hun instinct is nog zo sterk. Bij kippen en koeien is dat door al dat fokken minder geworden...

Citaat:
tacidvs schreef:
Ook vind ik dat vegatariër zijn en het veganisme een beetje hypocriet. Planten hebben toch ook gevoel? Ze hebben dan wel niet zo'n wel ontwikkeld zenuwstelsel als mensen en dieren, maar eigenlijk is het precies het zelfde: 'Een ander doden om zelf te leven'
Hoe kun je bewijzen dat planten ook gevoel hebben? Als je een plant pijn doet (uit de grond trekken, doormidden knippen bijv.) dan schreeuwt die niet van de pijn, hij reageert niet. Een dier reageert wel. Dit is voor mij de grens.
Ik vind het niet hypocriet om vegetarier te zijn. Ik ben vegetarisch en probeer milieubewust te eten. Ik ben niet heilig, maar probeer wel te doen wat ik kan voor het milieu, zonder dat ik m'n hele leefwijze om moet gooien. Ik krijg soms opmerkingen van: 'je draagt wel leren schoenen', of 'je eet wel ei', het zijn altijd dezelfde mensen die zeuren, maar dit zijn vaak mensen die eigenlijk ook wel vegetarier willen zijn, maar het lukt ze niet. Daarom zeggen ze 'het heeft toch geen zin' of 'het is hypocriet om vegetarisch te zijn'. Dat is pas hypocriet.
Ik doe tenminste iets voor de dieren door geen vlees te eten. Ik zou ook biologisch vlees kunnen eten, of een paar dagen per week zonder vlees. Niet dat ik dit doe, maar als ik echt niet zonder vlees had gekund had ik dat misschien wel gedaan. Het hoeft niet altijd zo zwart wit!
__________________
Wij zijn twee bejaarde politieagenten op Schiermonnikoog, het is nu 11.34 am, en geen misdaden plegen hâ!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 19:55
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Desecrator schreef:


Tuurlijk, mensen bedreigen en bedrijven vernielen is niet de samenleving ontwrichten, maar is democratie door middel van knuffelen

-Desecrator
dat laatste heb ik niet gezegd. ik zei alleen dat het geen terrorisme is.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:04
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:


dat laatste heb ik niet gezegd. ik zei alleen dat het geen terrorisme is.
Jij zegt:
"terrorisme: het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk.

milieuterreur zoals jij het noemt probeert niet de samenleving te ontwrichten"

Houden we het even alleen bij Desecrator's reactie "Tuurlijk, mensen bedreigen en bedrijven vernielen is niet de samenleving ontwrichten ".

Ik ben 't met 'm eens dat dit wel terrorisme is. En als ik jouw standpunten bekijk, jij eigenlijk ook, of je moet vinden dat bedreigingen en vernielingen de samenleving niet ontwrichten.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:


Jij zegt:
"terrorisme: het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk.

milieuterreur zoals jij het noemt probeert niet de samenleving te ontwrichten"

Houden we het even alleen bij Desecrator's reactie "Tuurlijk, mensen bedreigen en bedrijven vernielen is niet de samenleving ontwrichten ".

Ik ben 't met 'm eens dat dit wel terrorisme is. En als ik jouw standpunten bekijk, jij eigenlijk ook, of je moet vinden dat bedreigingen en vernielingen de samenleving niet ontwrichten.
deze bedreigingen en vernielingen zijn niet willekeurig en goedgericht. en niet op de maatschappij maar op bedrijven. het woor dterrorisme word hier dus foutief gebruikt.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:13
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Joostje schreef:


deze bedreigingen en vernielingen zijn niet willekeurig en goedgericht. en niet op de maatschappij maar op bedrijven. het woor dterrorisme word hier dus foutief gebruikt.
Bedrijven zijn gewoon een onderdeel van de maatschappij hoor.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2002, 20:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

onderdeel van
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:27
twiety
twiety is offline
In 't WTC zaten ook bedrijven. Dit is dus geen terroristische aanslag volgens jou, Joostje?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:
In 't WTC zaten ook bedrijven. Dit is dus geen terroristische aanslag volgens jou, Joostje?
nee. volgens mij was die aanslag niet gericht tegen bedrijven, maar tegen de bevolking vd verenigde staten.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 10:39
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
McCaine schreef:

Ten tweede, Drama: waarom roep jij opzettelijk zulke onzin over 'fascisten' en dergelijke? Je kunt heel goed tegen vleesproducenten zijn, akkoord. Je kunt ook denken "hee, ik heb helemaal geen zin om grijstinten te zien, ik ga de zaak lekker zwart-wit bekijken en roepen dat je schade tegen groep X moet doen". Niet akkoord, maar soms wel begrijpelijk.

>>Ik zie geen grijstinten omdat ik geen enkel respect, geen enkel begrip heb voor de vleesindustrie. De manier om NU, op dit moment dieren te redden is het saboteren van de directe uitvoerders van massale moord op dieren. Als je nertsen loslaat bijv, ligt de hele administratie van de fokker op z'n bek, geen dier is meer te herkennen en dat is kut voor de fokker, heel erg kut. De fokker gaat er op achteruit, en zorgt ervoor dat er door hem minder nertsen vergast kunnen worden, of nog beter, z'n fokkerij gaat failliet.

Maar waarom probeer je mensen moreel te chanteren, en dan ook nog met een term waarvan je zelf best weet dat die nergens op slaat in dit verband? Toon jij maar es aan wat de link is tussen fascisme en slagerijen. Als je dat niet kan, ben je bezig met propaganda en laster; en dat leidt per definitie alleen maar tot ellende.

>>Zoals practisch heel Nederland, heel europa, heel de wereld stellen wij dieren ver onder ons. Wij zijn het belangrijkste, dieren zijn er voor ons. Althans, zo redeneren veel mensen.Het ondergeschikt achten van een individu vind ik fascistisch. En of dat indivu nu mens of dier is maakt voor mij geen reet aan.

Dan vraag ik me ook nog af wat het woord 'speciesime' betekent...

>>Precies hetzelfde als racisme alleen dan een soort ondergeschikt achten, ipv een ras.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 10:41
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Tox schreef:

Nee dat zijn gewoon mensen die hun werk doen.

>>Gestapo deed ook gewoon z'n werk

En damm jou beredenering is wel van een heel laag niveau!

>>U ziet het, je beredenering is ook niet totaal correct.

oh, ik ben vegetarier ja.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 10:48
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Desecrator schreef:


Dan zou ik ook maar geen planten meer eten, want dat is net zo goed speciesime.

-Desecrator
Biologisch gezien hebben planten een totaal andere bouw, en kun je de vergelijking tussen plant en dier niet echt maken. Wat wel vaststaat is dat dieren kunnen lijden en bij planten is dat de vraag. Ik sluit het niet uit, maar ik vind het niet aannemelijk.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 10:52
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
respecTina schreef:


he volkert, doe niet zo eng.
Oh, dus nu ben ik plotseling de moordenaar.

Heel koel, maar rot even lekker op, ik keur het werk wat Volkert deed goed, alleen de moordaanslag is niet goed te praten.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 10:55
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Misschien is het grappig om dit vanuit het standpunt van de nerts te bekijken. Die kan door dat fokken wel in Nederland overleven.

>>er leefden oorspronkelijk nertsen in Nederland alleen die heeft de mens eigenhandig uitgeroeit - juist, om het bont.

Ik vind het jammer dat dit topic nu alleen maar over nertsen gaat, de titel luidt: (zie titel). Waarom laten die activisten eigenlijk alleen nertsen e.d vrij? Wat zou er gebeuren als je een scharrelkippenschuur open zou zetten, of een 1000 koeien uit de stal zou laten?

>>Als je kippen wilt bevrijden moet je voor onderdak zorgen. Kippen kun je namelijk niet vrijlaten. Voor koeien geldt hetzelfde, en hoe kom je in godsnaam aan veewagens. Nou ja, eraan komen is niet het grootste probleem, het wegkomen wel.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:38
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Miss USA schreef:


Hoe bedoel je dat? Nertsen die voor de bontindustrie gefokt worden worden heus niet gefokt om te overleven, maar om een bontjas te worden! En er zijn niet te weinig nertsen. Het lijkt me volkomen onnodig om nertsen voor de bontindustrie te fokken zodat ze kunnen overleven.

de sóórt



Ja, lijkt me ook wel wat om een scharrelkipenschuur open te zetten, of koeien te bevrijden, maar koeien worden alleen beter behandeld dan nertsen, dus die hoeven niet zonodig vrijgelaten te worden (natuurlijk met uitzondering van kistkalveren en koeien die het hele jaar op stal gehouden worden!). Het kan altijd beter, maar je moet bij het ergste beginnen. Ook leveren koeien een gevaar bijv. op de weg op als je ze loslaat en bij kippen is het niet zeker of ze wel blijven leven, of zichzelf verwonden. Nertsen redden zich wel, en gaan wel ergens in een bos zitten; hun instinct is nog zo sterk. Bij kippen en koeien is dat door al dat fokken minder geworden...

Heeft u weleens beelden gezien van een snelweg naast een nertsenfokkerij? Ze kunnen trouwens ook niet voor zichzelf zorgen, die nertsen. Dat hebben ze nooit geleerd

Hoe kun je bewijzen dat planten ook gevoel hebben? Als je een plant pijn doet (uit de grond trekken, doormidden knippen bijv.) dan schreeuwt die niet van de pijn, hij reageert niet. Een dier reageert wel. Dit is voor mij de grens.
Ik vind het niet hypocriet om vegetarier te zijn. Ik ben vegetarisch en probeer milieubewust te eten. Ik ben niet heilig, maar probeer wel te doen wat ik kan voor het milieu, zonder dat ik m'n hele leefwijze om moet gooien. Ik krijg soms opmerkingen van: 'je draagt wel leren schoenen', of 'je eet wel ei', het zijn altijd dezelfde mensen die zeuren, maar dit zijn vaak mensen die eigenlijk ook wel vegetarier willen zijn, maar het lukt ze niet. Daarom zeggen ze 'het heeft toch geen zin' of 'het is hypocriet om vegetarisch te zijn'. Dat is pas hypocriet.
Ik doe tenminste iets voor de dieren door geen vlees te eten. Ik zou ook biologisch vlees kunnen eten, of een paar dagen per week zonder vlees. Niet dat ik dit doe, maar als ik echt niet zonder vlees had gekund had ik dat misschien wel gedaan. Het hoeft niet altijd zo zwart wit!
Ach, planten hebben geen stembanden ofzo, maar ze reageren duidelijk wel bij beschadiging, niet enkel door te repareren, maar ook door 'traumagedrag' in andere delen te vertonen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:41
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
drama schreef:

>>Als je kippen wilt bevrijden moet je voor onderdak zorgen. Kippen kun je namelijk niet vrijlaten. Voor koeien geldt hetzelfde, en hoe kom je in godsnaam aan veewagens. Nou ja, eraan komen is niet het grootste probleem, het wegkomen wel.
Waarom zou je voor onderdak moeten zorgen? Dat gebeurt bij de nertsjes ook niet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:54
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
drama schreef:
>>Gestapo deed ook gewoon z'n werk
gestapo vergelijken met een boer??
ow dus zijn de terroristen van 11 sept ook te vergelijken met de milieu activisten die brandstichten (of pim fortuyn dood schieten)
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:57
Verwijderd
Ik zweer je, ál die kutorganisaties zijn gewoon raszuivere MBD-schreeuwkindjes.

Motivatie? Allereerst die acties van hun. Een nertsenfokkerij insluipen, en 10.000 nertsen loslaten in of bij een nabijgelegen bos. Hebben die braindead fucks énig idee wat een paar duizend nertsen vreten uit dat bos? Oh, wat zijn we toch goed bezig dan!

Dan nog het anti-jacht gezeur, wat velen ook op hun programma hebben staan. Hun motivatie is 'dan verstoor je de natuur'. Het wil maar NIET doordringen tot hun dat de natuur al ernstig verstoord ís, en het derhalve onderhouden moet worden om zo een acceptabele balans na te streven in een bos. Wat denken jullie wat er gebeurt wanneer het aantal vossen in een bos explosief stijgt? Of het aantal kraaien? Dan is het bos binnen de kortste keren einde verhaal.

Nee, ik wálg van die lui, die claimen pro-natuur te zijn, maar louter clueless uitspraken/acties gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:01
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik zweer je, ál die kutorganisaties zijn gewoon raszuivere MBD-schreeuwkindjes.

Motivatie? Allereerst die acties van hun. Een nertsenfokkerij insluipen, en 10.000 nertsen loslaten in of bij een nabijgelegen bos. Hebben die braindead fucks énig idee wat een paar duizend nertsen vreten uit dat bos? Oh, wat zijn we toch goed bezig dan!

Dan nog het anti-jacht gezeur, wat velen ook op hun programma hebben staan. Hun motivatie is 'dan verstoor je de natuur'. Het wil maar NIET doordringen tot hun dat de natuur al ernstig verstoord ís, en het derhalve onderhouden moet worden om zo een acceptabele balans na te streven in een bos. Wat denken jullie wat er gebeurt wanneer het aantal vossen in een bos explosief stijgt? Of het aantal kraaien? Dan is het bos binnen de kortste keren einde verhaal.

Nee, ik wálg van die lui, die claimen pro-natuur te zijn, maar louter clueless uitspraken/acties gaan doen.
wow kon het gewoon niet beter zeggen
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 17:07
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
drama schreef:

Biologisch gezien hebben planten een totaal andere bouw, en kun je de vergelijking tussen plant en dier niet echt maken.

Vuile facist ! Een beetje onderscheid maken in hoe een organisme gebouwd is. Planten minder vinden en die dan een
beetje vermoorden.


Citaat:

Wat wel vaststaat is dat dieren kunnen lijden en bij planten is dat de vraag. Ik sluit het niet uit, maar ik vind het niet aannemelijk.
Het is wel duidelijk dat dieren een pijn prikkel kunnen ervaren. Ook is wel duidelijk dat ze van een pijn prikkel kunnen leren, omdat ze later zullen proberen de pijnprikkel te vermijden. Maar aangezien dieren op chimps na geen zelfbewustzijn hebben, is het nog maar de vraag of ze lijden, of dat ze gewoon als een computer alleen maar op de prikkel reageren.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.