Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2009, 20:00
Verwijderd
Sins mei 2008 woon ik in een studentenhuis met 4 andere meiden.
Aan het einde van het jaar begon onze huibaas over de energiekosten. Deze waren met 300% gestegen, vergeleken met het voorgaande jaar.
Ze heeft ons begin 2009 al laten weten dat ze 900,- euro van ons wil ontvangen.
We hebben er lang niets over gehoord maar volgende week is het dan eindelijk zover, de huisbaas komt langs en zal wss het geld willen innen.
Omdat in 2008 nogal veel huisgenoten zijn verhuisd/ er bij zijn komen wonen betalen we niet allemaal hetzelfde bedrag.
Het bedrag wordt gedeeld door 5. Daarvan moet je voor iedere maand dat je hier woont 1/12 deel betalen. Voor mij zou dit uitkomen op een bedrag van 120,- euro.

Mijn vraag is: mag onze huisbaas zomaar van ons verwachten dat wij dit betalen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2009, 20:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat zijn servicekosten. Servicekosten daarvan is de verhuurder verplicht een specificatie te leveren. Zonder dat, geen betalen mogelijk. Een stijging van 300% lijkt me ook ronduit absurd. Dat is viermaal zoveel als het voorgaande jaar. Wat is dat? Constant stoken met alle ramen open?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 20:36
Verwijderd
Als hij kan bewijzen dat de energiekosten zoveel zijn gestegen mag dat. Dus hij zal een kopie van de jaarnote moeten overleggen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 14:47
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
300% is echt absurd veel. Betalen jullie volledige huur en regelt de verhuurder alle administratie van het huis? Of heb je zelf gezien dat de kosten ineens wel enorm verhoogd zijn? Daar zou ik eens achteraan gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 19:59
Verwijderd
Idd, altijd specificatie van de kosten vragen, 300% is écht heel veel.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 20:36
Verwijderd
Wij snappen er allemaal ook niets van.. De huisbaas heeft het ook regelmatig over 'misbruik' maar wij zouden niet weten wie daarvoor verantwoordelijk is hier in huis.
We weten ook niet hoe de drie huisgenoten waren die vorig jaar vertrokken zijn. 1 van hen had bijv. een gigantische koelkast boven staan om 3 biertjes te koelen en had haar verwarming altijd heel hoog staan waardoor ze het hele jaar door in een hemdje rondliep.
Maarja.. daarmee zijn de kosten nog steeds niet helemaal te verklaren.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 21:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is natuurlijk ook een hele strenge winter geweest en de energiekosten zijn ook sowieso gestegen dus je bent sowieso al duurder uit dan bij een standaard winter. Zeker vergeleken met het jaar ervoor want toen was er nauwelijks winter. Zijn verder de meterstanden wel goed doorgegeven?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 21:29
Verwijderd
Dat de kosten omhoog zijn gegaan is niet gek met de gestegen energieprijs en de koude winter, maar 300%
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 21:41
Verwijderd
Er moet een specificatie komen voor 1 juli 2009 geloof ik. Hierin is dan opgenomen wat de voorschotten zijn die jij hebt gegeven van de servicekosten en wat de daadwerkelijke kosten zijn.

Hieruit volgt dan voor jou als huurder wat jij moet betalen afhankelijk van het aantal maanden dat je woonachtig bent geweest in je kamer/huis.

Nu is dat natuurlijk zo bij de woningbouwstichting, ik weet niet of dat voor afzonderlijke huurders ook geldt maar volgens mij is het gewoon je recht als huurder.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 22:17
Verwijderd
Hoe kunnen wij erachter komen waardoor de energiekosten zo zijn gestegen? Volgens mij komen we daar echt nooit achter..
Ik zag dat er maandag een spreekuur is van de huurcommissie. Daar ga ik naartoe met mijn contract (en misschien contracten van huisgenoten) en de maten van alle ruimtes in huis.
Volgens mij zijn onze huurprijzen toch al te hoog en is ze ook te laat om nog huurverhoging toe te passen.
Ik denk ook niet dat ze, ook al kan ze bewijzen dat de jaarafrekening 900,- euro was, niet bewijzen dat al het andere geld wat wij aan haar hebben betaald ook daadwerkelijk op is gegaan aan servicekosten.
Het is allemaal hopen maar misschien lukt het toch! Tips/ ervaringen blijven natuurlijk welkom .
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 08:32
Verwijderd
Als het inderdaad zo is dat de energiekosten met 300% zijn toegenomen, zou ik eens kijken of alle meters en zo wel kloppen. Die dingen kúnnen stuk namelijk. En dat is dan helaas voor de eigenaar.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 13:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij had Eneco gewoon niet de goede meterstanden ontvangen waardoor mijn eindafrekening ook niet klopte. Ik zou dus wel eerst nagaan of de standen die je doorgegeven hebt ook de meterstanden zijn die zij gebruikt hebben voor hun eindafrekening. Ik neem aan dat je nog wel ergens voor jezelf opgeschreven hebt hoeveel het toen was.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Bij mij had Eneco gewoon niet de goede meterstanden ontvangen waardoor mijn eindafrekening ook niet klopte. Ik zou dus wel eerst nagaan of de standen die je doorgegeven hebt ook de meterstanden zijn die zij gebruikt hebben voor hun eindafrekening. Ik neem aan dat je nog wel ergens voor jezelf opgeschreven hebt hoeveel het toen was.
Wij hebben zelf nooit een meterstand doorgegeven. Alles gaat via de huisbaas. Ik vraag em echter af of zij dat ooit heeft gedaan..
Ik ga morgen toch wel even bellen welke stand bekend is bij Eneco. Dan zie ik snel genoeg of dat enigsinds mogelijk is met de stand die we nu hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 13:09
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Slim om eens wat meer te gaan uit te zoeken en te vragen bij Eneco. Vraag je huisbaas ook eens hoeveel jullie dan verbruiken volgens hem/haar. Vergelijk het eens met het gemiddelde verbruik aan gas en elektra die horen bij het aantal personen en het type woning waar je woont. Kijk eens op de volgende link: http://www.nibud.nl/uitgaven/wat-kost/energie.html. Je ziet dan hoeveel je gemiddeld kwijt bent per maand aan gas en elektra. Vergelijk dat met wat jullie moeten betalen en je weet of je huisbaas er ver van af zit of niet...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 08:12
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Wij hebben zelf nooit een meterstand doorgegeven. Alles gaat via de huisbaas. Ik vraag em echter af of zij dat ooit heeft gedaan..
Ik ga morgen toch wel even bellen welke stand bekend is bij Eneco. Dan zie ik snel genoeg of dat enigsinds mogelijk is met de stand die we nu hebben.
niet eens aan beginnen, gewoon direct de huisbaas om de rekening vragen. eneco heeft ze net vorige maand verstuurd als ik het goed heb.

5 keer 120 euro is 600 euro per maand aan energiekosten en dat bleek op een jaar nog eens 900 euro te weinig te zijn? (of begrijp ik het nu verkeerd). praktisch onmogelijk en waarschijnlijk niet te verantwoorden.

ter vergelijking:

in mijn oude huis met 4 man, waar we niet specifiek op de energie letten betaalden we in 2007 150 e per maand (totaal!) en dat is in 2008 vanwege de hogere grondstofprijzen verhoogd tot 190 e per maand (verhoging van 25 procent dus). voor 2009 is het maandbedrag weer enigszins verlaagd. we stookten ons kapot in de winter, hadden een wasmachine constant draaien, 2 grote koelkasten en 4 aparte pc's bijna continu aan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 18:54
Verwijderd
Nee het gaat om een extra rekening van 900 euro, dus 15 euro per maand per persoon. Zij heeft er 8 maanden gewoond dus komt ze uit op 120 euro.

Verder is het zo dat ze enorm hoge bedragen voor gas&elektra enzo vraagt.


Ik betaal nu (ofja tot en met vandaag officieel) 380 euro huur, waarvan 100 euro gas, water, elektra. Wanneer ik daarnaar vroeg (mijn bedrag is namelijk hoger dan dat van andere huisgenoten) was het ja ik moet volgens de wet een kwart van je huur aan servicekosten vragen.

Maar opgeteld komen we dus aan ongeveer 440 euro per maand aan servicekosten. Volgens de huisbaas iets wat ze officieel moet doen. Moet ze dit hele bedrag kunnen verantwoorden elke maand? Ze zei dat het maar een formaliteit was..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 20:20
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
In principe zit het zo. De servicekosten die je betaalt (waar je energiekosten dus bij inzitten) zijn eigenlijk voorschotbedragen die aan het eind van het jaar verrekend worden met de daadwerkelijke kosten (dus ik gok vooral de gas/olieprijs.) Dan kun je dus iets terugkrijgen of extra betalen. Dit is normaal volgens mij.

Nu is het wel zo dat je inderdaad altijd om een specificatie van de servicekosten mag vragen (die moeten ze geven), en daar moet dan instaan hoe tot die prijs is gekomen. Mocht dat onredelijk zijn of totaal geen verband met de werkelijkheid hebben dan kun je naar de huurcommissie stappen.

Check ook even deze site:
http://www.huurcommissie.nl/Servicekostencheck Daar kun je alles op vinden wat betreft de servicekosten en kale huurprijs etc.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 23:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
was het ja ik moet volgens de wet een kwart van je huur aan servicekosten vragen
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Bedoelde je wellicht dat je met drie huisgenoten een kwart van de kosten achter de servicekosten (zoals gas water en licht) moet betalen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2009, 17:07
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Maar opgeteld komen we dus aan ongeveer 440 euro per maand aan servicekosten. Volgens de huisbaas iets wat ze officieel moet doen. Moet ze dit hele bedrag kunnen verantwoorden elke maand? Ze zei dat het maar een formaliteit was..
Een verhuurder MOET het hele bedrag aan servicekosten kunnen verantwoorden en is VERPLICHT om de kosten die achteraf niet te verantwoorden zijn of onredelijk zijn terug te betalen aan de huurders.

Laat de verhuurder dus maar met de bewijsstukken komen waar die €440*12=€5280 per jaar aan worden uitgegeven. Met dit bedrag aan servicekosten voor een studentenwoning met 5 bewoners mag ik er van uit gaan dat er naast de energiekosten, tv en internet tevens elke week een schoonmaker langskomt om het hele huis te boenen en er maandelijks een glazenwasser op de stoep staat o.i.d.

Laat de energiekosten echt flink aan de hoge kant zijn, dan nog bedragen die waarschijnlijk niet meer dan 250 euro per maand. Dan zou de huisbaas dus nog bijna 200 euro aan overige servicekosten kwijt zijn, elke maand.... Dat geloof ik niet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Bedoelde je wellicht dat je met drie huisgenoten een kwart van de kosten achter de servicekosten (zoals gas water en licht) moet betalen?
Nee dat bedoel ik niet, we zijn met vijf en ze zei letterlijk dat dat bedrag aan servicekosten (100 van mijn 380) maar een formaliteit was.
Citaat:
Een verhuurder MOET het hele bedrag aan servicekosten kunnen verantwoorden en is VERPLICHT om de kosten die achteraf niet te verantwoorden zijn of onredelijk zijn terug te betalen aan de huurders.

Laat de verhuurder dus maar met de bewijsstukken komen waar die €440*12=€5280 per jaar aan worden uitgegeven. Met dit bedrag aan servicekosten voor een studentenwoning met 5 bewoners mag ik er van uit gaan dat er naast de energiekosten, tv en internet tevens elke week een schoonmaker langskomt om het hele huis te boenen en er maandelijks een glazenwasser op de stoep staat o.i.d.

Laat de energiekosten echt flink aan de hoge kant zijn, dan nog bedragen die waarschijnlijk niet meer dan 250 euro per maand. Dan zou de huisbaas dus nog bijna 200 euro aan overige servicekosten kwijt zijn, elke maand.... Dat geloof ik niet.
Oke dankjewel hiervoor. Ze moet dus ruim 5000 euro verantwoorden voordat ze die extra 900 kan terugvragen. Vanavond is het gesprek, we zullen zien hoe dit loopt. Nogmaals, voor mij is het geld niet terugkrijgen in plaats van geld niet betalen om mijn zin te krijgen.. Maar ik of mijn huisgenootje posten vast hoe het vanavond gaat.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 15:29
Ivo
Ivo is offline
Ten eerste: Het kan niet verplicht zijn dat de servicekosten gebonden zijn aan een minimum bedrag of percentage. Alleen al het feit dat servicekosten berekend moeten worden op basis van werkelijk gemaakte kosten bestrijd dit.
Als maandelijks voorschotbedrag voor de servicekosten wordt normaal gesproken het 1/12 deel van de werkelijk gemaakte servicekosten van het voorgaande jaar genomen, eventueel met een kleine verhoging wegens prijsstijgingen.
Waarschijnlijk bedoelt de verhuurder dat ze graag 380 euro voor je kamer rekent (inclusief servicekosten), maar dat ze er volgens de huurcommissie niet meer dan 280 euro (exclusief servicekosten) voor mag vragen. Die laatste 100 euro die ze graag wil ontvangen worden door haar daarom maar eenvoudig servickosten genoemd, in de hoop dat een onwetende huurder hier zomaar mee instemt.

En hoe ging het woensdagavond?
Kon er inderdaad aangetoond worden waar die €5000+ aan uitgegeven servicekosten verantwoorden?
Let wel op: Zaken als schilderwerk en een nieuwe keuken of nieuwe CV ketel zijn GEEN servicekosten maar onderhoudskosten!!! Ook mogen niet de gemeentelijke belastingen die aan de eigenaar van een pand worden opgelegd niet worden doorberekend aan de huurders als servicekosten!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 21:31
Verwijderd
Oke nou uh

Het komt erop neer dat de extra kosten (ruim 1000 euro) worden betaald door de huurders. Deze waren daadwerkelijk extra gebruikt en hier kan niks mee gedaan worden.

Ikzelf ben een keer of 4 erop teruggekomen dat ik al enorm veel servicekosten betaalde, dus dat ik het absurd vond ook nog extra te betalen. Zij gaf toen aan blabla ik nam het allemaal te letterlijk want volgens de wet mocht je tót een kwart van de huur vragen aan service, maar ik was er volgens haar mee akkoord gegaan dat ik een inclusiefprijs betaalde en niet letterlijk dat ene bedrag aan service en in het contract stond ook dat wanneer de servicekosten met meer dan 10 procent zouden veranderen, deze ook terug te vinden waren in verandering van huur.

Ik en Shining hebben aangedrongen op een overzicht van de servicekosten, ook van afgelopen jaar. Ze deed toen herhaaldelijk of we eigenlijk gek waren, alsof ze nu nog bonnetjes overal van moest gaan regelen. Ze wilde ook de afschrijving van het huis hierbij rekenen, en onderhoud van tuin, repareren van tvkabels die het in eerste instantie gewoon moesten doen want dat zat bij de huur, enzovoorts. Ik heb toen aangegeven dat dit er niet bij hoorde, dat het puur ging om gas water licht en tv abonnement. Dat zij er ook niks aan over mocht houden, dat zit in de normale huur. Ze wilde er ook onderuit komen door er nog wat persoonlijke omstandigheden bij te slepen.

Voor mij kwam het neer op 88 euro, maar omdat ik nog 50 euro van haar kreeg nog 38 euro. Ik vind dat de huisgenoten die het meest de dupe hiervan waren (hele jaar daar gewoond, meer dan 200 euro aan extra kosten) teveel hun mond hebben gehouden.

Het klopte gewoon dat er een extra rekening was en dat die onder huurders verdeeld moet worden, maar alleen als zij kan bewijzen dat wat er tot nu toe aan servicekosten is betaald ook echt daaraan is uitgegeven. En hierover doet zij enorm moeilijk, ze gaat het proberen te regelen, zei dat ze er iemand voor moest inhuren enzovoorts, om er onderuit te komen probeerde ze ons te overtuigen.

Ik heb het opgegeven, eerlijkgezegd. Ik heb de overige huurders aangeraden de huur niet standaard omhoog te laten gaan om dit belachelijke energieverbruik te financieren, want ook al is het absurd hoog, het is te betalen met wat er betaald wordt aan servicekosten en wat je aan haar teveel betaalt, zie je nooit meer terug. Voor mij persoonlijk is het klaar, ik huur al een nieuwe kamer en ben er binnen twee weken definitief weg. Als het voor mij om veel geld ging en ik er bleef wonen, maakte ik er zeker een drama van. Ik weet zeker dat er letterlijke bedragen aan service zijn genoemd in de contracten en het moet niet al te moeilijk zijn haar hieraan te houden. Of in elk geval die extra kosten gewoon niet te betalen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 23:24
Ivo
Ivo is offline
Tuinonderhoud zijn wel servicekosten die de verhuurder in rekening mag brengen, de tv-kabels binnenshuis ook als 'losse' dit kabels zijn die niet in de muur zitten . Kabels in de muur behoren tot de vaste installatie van het huis en het onderhoud daarvan moet bij de huur inbegrepen zijn.

En die bonnetjes, dat is haar eigen probleem. Die moet ze voor haar belasting aangifte namelijk toch eigenlijk al bewaren, want daarmee kan ze bewijzen dat een deel van het geld wat jullie aan haar betalen geen huurinkomsten zijn, maar werkelijk gemaakte servicekosten. De servicekosten hoeft ze namelijk geen belasting over te betalen, de huurinkomsten wel! Dus dat is alleen maar in haar eigen belang (en dat weet ze waarschijnlijk maar al te goed).

Als ze er daadwerkelijk iemand voor moet inhuren om haar wettelijk verplichte administratie op orde te brengen, moet ook hiervan een rekening overlegd kunnen worden en deze rekening mag volgens de huurcommissie niet hoger zijn dan 2% van de gas-kosten + 5% van de overige werkelijk gemaakte servicekosten. De rest van de rekening is voor kosten van de verhuurder.

Gewoon even een aangetekende brief gaan schrijven dus waarin jullie gezanmelijk haar nogmaals verzoeken om met de eindafrekening van 2008 op de proppen te komen binnen 2 weken en dat je verwacht dat elke euro die niet verantwoord kan worden binnen een maand op jullie bankrekeningen staat. Immers is had ze dat overzicht volgens de wet al vóór 1 juli moeten versturen. Zet er ook in dat jullie naar de huurcommissie stappen als er geen eindafrekening komt of als het te veel betaalde bedrag niet wordt teruggestort. Check ook www.huurcommissie.nl. Een procedure laten starten kost jullie maar 11 euro, dus het lijkt me in dit geval zeker de moeite waard.

Persoonlijke omstandigheden ontslaan haar niet van haar verplichtingen. Als het om niet-professionele beheerder van panden gaat kun je er als huurder natuurlijk wel begrip voor opbrengen dat sommige zaken even wat langer duren voordat ze afgehandeld zijn als bijvoorbeeld haar man of kind ernstig ziek is. Maar dat geeft haar nog niet het richt op jouw geld! Een vertraging van enkele maanden is nog wel te accepteren en een paar euro rente-verlies als je geld van haar terug moet krijgen zou ik ook niet te moeilijk over doen in zo'n geval, maar zoals het verhaal hier nu staat wil ze in eerste instantie gewoon niet aan haar verplichtingen voldoen en zijn de eventuele persoonlijke omstandigheden meer een (wellicht verzonnen) bijkomstigheid.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 14:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik en Shining hebben aangedrongen op een overzicht van de servicekosten, ook van afgelopen jaar. Ze deed toen herhaaldelijk of we eigenlijk gek waren, alsof ze nu nog bonnetjes overal van moest gaan regelen.
Dan moet je de Belastingdienst even inseinen daarover. Hun inspectiedienst komt met veel te groot plezier bij je ex-verhuurder demonstreren waarom.
De laatste die ik meemaakte die die administratie niet had kreeg € 550 boete plus een dikke naheffing. Belastinginspecteurs maken zelden een groot probleem, die gebruiken gewoon het maximumtarief en het slechtste scenario over alles dat onverklaarbaar of niet zuiver op de graat is. 0.o

Het is zelfs wettelijk verplicht om dat te bewaren. Vroeger was dat zeven jaar minimaal, en ik geloof tegenwoordig vijf jaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 23:14
Verwijderd
Hoe moeilijk zou het voor mij zijn zoiets echt te melden bij een of andere inspectie? Weet iemand dat? Hoe functioneert dit, komt de betreffende huisbaas het ooit te weten? Ik overweeg het voor de overige huisgenoten enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2009, 06:58
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Citaat:
Ze deed toen herhaaldelijk of we eigenlijk gek waren, alsof ze nu nog bonnetjes overal van moest gaan regelen. Ze wilde ook de afschrijving van het huis hierbij rekenen, en onderhoud van tuin, repareren van tvkabels die het in eerste instantie gewoon moesten doen want dat zat bij de huur, enzovoorts.
De manier waarop zij reageert lijkt er al op dat er iets niet klopt. Dat zij haar zaakjes niet goed op orde heeft, reageert ze op iemand anders (=op jou) af.
De afschrijving van een huis klinkt mooi, maar dat zou betekenen dat een huis steeds minder waard wordt. Terwijl huizen in de loop der tijd alleen maar meer waard worden. Als je een deel van die extra waarde zou mogen hebben... maar ja, dat is natuurlijk niet het geval.

Als ik jou was zou ik echt contact opnemen met www.huurcommissie.nl en de hele situatie voorleggen, net zoals je hier doet. Ze hebben zelfs een inloopspreekuur.
Geef niet zomaar op joh, dan krijgt je huurbaas precies wat ze hebben wil.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 14:03
Ivo
Ivo is offline
Inderdaad als eerste even contact opnemen met de huurcommissie.
Schijnt allemaal niet heel ingewikkeld te zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Hoe moeilijk zou het voor mij zijn zoiets echt te melden bij een of andere inspectie? Weet iemand dat? Hoe functioneert dit, komt de betreffende huisbaas het ooit te weten? Ik overweeg het voor de overige huisgenoten enzo.
Als je het bij de BelastingDienst wilt melden, raad ik je aan even te bellen met de BelastingTelefoon (0800 - 0543 ma-do: 8-20, vrij: 8-17). Toen ik er werkte was het zo dat je dit soort zaken (fraudevermoedens) bij het FIOD/ECD moest melden, maar het hoe en waarom weet ik niet meer en ik kan het ook niet meer opzoeken, dus vraag het gewoon even na bij de mensen die het wel kunnen opzoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.