Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2010, 18:22
gamesgamen
gamesgamen is offline
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum.

Ik wil graag afvallen en wil wat tips. Ik ben een jongen van 16, 1.70m en ik weeg 79 kilo.
Ik wil in 7 maanden tijd 9 a 11 kilo afvallen, dan klopt mijn gewicht tenminste met mijn leeftijd/lengte enz.

Is het mogelijk om 9 a 11 kilo af te vallen in 7 maanden tijd? Zo ja, hebben jullie tips en wat zijn evt jullie ervaringen?

Alvast bedankt!
Oud 29-10-2010, 18:33
Verwijderd
Dat is een realistisch streven, tips: ga vooral niet te weinig eten, want je bent nog in de groei! maar wel minder snoepen en minder fris/alcohol drinken en ga er vooral wél bij sporten, en plaats dit soort vragen voortaan in het 'voeding en gezondheid-topic' bovenaan de pagina
Oud 29-10-2010, 18:50
Verwijderd
Het is mogelijk. Probeer wel alle voedingsstoffen binnen te krijgen en veel te drinken. Juist als je veel drinkt val je sneller af. Drink dan geen frisdranken maar vooral water.
Oud 29-10-2010, 19:09
gamesgamen
gamesgamen is offline
Ik doe 1x per week aan sporten. Dan ga ik gewoon met vrienden of neven enz. zwemmen. Ik trek altijd rond de 50 baantjes en daarnaast ook nog 2x in de sauna. Eerst dronk ik 5 liter water per dag maar toen zij iemand dat dat slecht voor je is en dat je aankomt omdat 5 liter ook 5 kilo is enzo. Dus nu drink ik 2 liter water per dag.

Zelf heb ik echt geen idee wat ik allemaal moet eten. Op school eet ik tussen de middag ook (bijna) niets, omdat ik dat zo gewend ben. Ik heb altijd nooit ontbeten en van 's ochtends vroeg tot 's middags rond 2-3 uur geleefd op drinken (frisdrank enz.). Soms een mars of zo. Maar ja het is ook niet dat ik dan honger heb of zo, omdat ik dat gewend ben. Wat kan ik het beste doen? Wel gewoon ontbijten en tussen middag normaal eten?

Ik heb mijzelf voorgehouden om vanaf nu t/m kerstvakantie geen frisdrank/snoep/chips meer te eten om te kijken wat het resultaat dan is. En is een keer sporten (zwemmen+sauna) per week genoeg?
Oud 29-10-2010, 19:17
kadir_107
kadir_107 is offline
Citaat:
Ik doe 1x per week aan sporten. Dan ga ik gewoon met vrienden of neven enz. zwemmen. Ik trek altijd rond de 50 baantjes en daarnaast ook nog 2x in de sauna. Eerst dronk ik 5 liter water per dag maar toen zij iemand dat dat slecht voor je is en dat je aankomt omdat 5 liter ook 5 kilo is enzo. Dus nu drink ik 2 liter water per dag.
Hoe kan je nou aankomen van water? Water bevat geen suikers, geen vetten en geen eiwitten.
Je drinkt 2 glazen, later op de dag plas je iets minder dan 2 glazen uit. De rest van het water hebben de cellen in je lichaam opgenomen. Maar dat verlies je weer door te zweten enzo. Je komt dus niet aan van water drinken .
Ik sport trouwens 4x in de week en val geen kilo af
Oud 29-10-2010, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Ik doe 1x per week aan sporten. Dan ga ik gewoon met vrienden of neven enz. zwemmen. Ik trek altijd rond de 50 baantjes en daarnaast ook nog 2x in de sauna. Eerst dronk ik 5 liter water per dag maar toen zij iemand dat dat slecht voor je is en dat je aankomt omdat 5 liter ook 5 kilo is enzo. Dus nu drink ik 2 liter water per dag.

Zelf heb ik echt geen idee wat ik allemaal moet eten. Op school eet ik tussen de middag ook (bijna) niets, omdat ik dat zo gewend ben. Ik heb altijd nooit ontbeten en van 's ochtends vroeg tot 's middags rond 2-3 uur geleefd op drinken (frisdrank enz.). Soms een mars of zo. Maar ja het is ook niet dat ik dan honger heb of zo, omdat ik dat gewend ben. Wat kan ik het beste doen? Wel gewoon ontbijten en tussen middag normaal eten?

Ik heb mijzelf voorgehouden om vanaf nu t/m kerstvakantie geen frisdrank/snoep/chips meer te eten om te kijken wat het resultaat dan is. En is een keer sporten (zwemmen+sauna) per week genoeg?
Eet ten eerste gevarrieerd. Misschien is het een idee om naar een diëtiste te gaan? Die kan zeggen wat slim is om wel of niet te eten.
Oud 29-10-2010, 20:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
wat sarah zegt, vragen over voeding horen in het grote voedings en gezondheidstopic, bovenaan de topiclijst van dit subforum. Daarom gaat deze dicht!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Gewoon met gewicht bezig of verdacht dicht bij een eetstoornis?
AnneDM
25 11-06-2014 16:22
Lichaam & Gezondheid +-10 eieren per dag?
Verwijderd
2 08-05-2012 07:34
Lichaam & Gezondheid Voeding & gezondheid topic #17
=zwart wit=
500 10-04-2007 13:44
Psychologie 10 kilo aangekomen....
Tinkerbellina
64 20-10-2006 11:25
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 31!
Miracle
502 31-01-2005 15:14
Lichaam & Gezondheid Ik heb een vriendin die wil afvallen!
Jessica K.
7 09-06-2002 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.