Oud 05-01-2012, 12:18
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Wees gegroet allen!

Ik heb de laatste tijd veel tijd over en school gaat makkelijk, dus ik dacht laat ik eens bijles gaan geven!
Maar het probleem: waar moet ik beginnen?
Mag ik überhaupt als scholier andere scholieren bijles geven? Ik dacht aan eersteklassertjes die wiskunde en andere excacte vakken niet snappen (en eventueel Latijn). Help? Waar moet ik beginnen als ik bijles wil geven (tegen betaling)?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2012, 12:23
Verwijderd
Is er op school niets die dat regelt? Hier kun je als bovenbouwer bijles geven voor 4,50 euro per lesuur. Als dat er niet is, zou ik gewoon een briefje maken met informatie en dat ophangen op school, in de supermarkt, bij de sportclub etc.

Ik weet niet precies in welk jaar je zit en of je ervaring hebt met bijles geven, maar ik zou (nog) niet teveel gaan vragen voor bijles. Wanneer je meer ervaring hebt, kun je vanzelf de prijs hoger maken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 14:44
Verwijderd
Het mag altijd, alleen kun je dat nu waarschijnlijk nog niet via een bijlesorganisatie doen. Je zou briefjes kunnen ophangen op school en de mentoren van de brugklassen vragen of ze aan hun mentorklas willen doorgeven dat jij bijles kan geven in exacte vakken.

Ik heb zelf in de 5e en 6e huiswerkbegeleiding gegeven aan 4havo leerlingen, dat is wel anders dan bijles omdat het er vooral om ging dat ze hun huiswerk op tijd af hadden, maar daarbij konden ze ook vragen aan mij stellen. Dat ging prima, als ik iets zelf ook niet wist, dacht ik gewoon met ze mee en dan kwamen we er samen wel uit.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 18:27
Verwijderd
Zou je kunnen proberen, maar persoonlijk ben ik daar niet zo'n fan van. Probeer ook aan zoveel mogelijk mensen te vertellen dat je beschikbaar bent voor bijles. Zo spreekt het zich rond en blijft er nog een persoonlijk 'tintje' aanzitten. Mensen zullen je dan sneller benaderen dan op marktplaats of iets dergelijks. En inderdaad, wat Sarah zegt, mentoren van brugklassen aanspreken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 09:29
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Bij ons is onlangs door een paar leerlingen en een docent een 'bijlesorganisatie' opgericht, waarbij leerlingen uit de 5e klas bijles geven aan leerlingen uit de brugklassen en de 3e klas vwo. Ik heb me daar dus ook voor ingeschreven, maar hier is het wel zonder betaling.

Misschien zou jij dit initiatief ook wel met je mentor en een paar medeleerlingen kunnen bespreken, wie weet wat er allemaal uitkomt.

Laatst gewijzigd op 07-01-2012 om 07:55.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 09:48
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Bij ons is onlangs door een paar leerlingen een een docent een 'bijlesorganisatie' opgericht, waarbij leerlingen uit de 5e klas bijles geven aan leerlingen uit de brugklassen en de 3e klas vwo. Ik heb me daar dus ook voor ingeschreven, maar hier is het wel zonder betaling.

Misschien zou jij dit initiatief ook wel met je mentor en een paar medeleerlingen kunnen bespreken, wie weet wat er allemaal uitkomt.
Goed plan! Dat ga ik doen, niet met mijn mentor weliswaar, want die mag ik niet zo, maar met mijn Latijnleraar
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 07:56
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Goed plan! Dat ga ik doen, niet met mijn mentor weliswaar, want die mag ik niet zo, maar met mijn Latijnleraar
Goed plan .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Het grote bijlestopic
ILUsion
72 27-02-2019 14:58
Algemene schoolzaken Het algemene bijlestopic
Tink*
83 17-06-2017 13:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Bijles OOK klassieke talen
VIP-begeleiding
1 24-01-2017 23:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Bijles in plaats van blijven zitten'
Gatara
60 31-05-2012 23:10
Algemene schoolzaken Enquête Bijles
Petey
9 04-11-2006 16:19
Werk, Geld & Recht Bijles geven of ontvangen!
Ready To School
1 04-10-2006 21:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.