Oud 30-07-2016, 09:44
Eevee 2208
Avatar van Eevee 2208
Eevee 2208 is offline
Ik bijt, zo ver ik me kan herinneren, al heel mijn leven nagels.
Ik ben snel zenuwachtig, kan er niet tegen als er losse velletjes zitten, stukjes nagels los zitten... moet er altijd aanzitten.
Ik heb er al van alles tegen probeert. Zoals bijvoorbeeld, van dat spul wat je dan op je nagels moet smeren, en als je dan probeert te bijten je voor een lange tijd een vieze smaak in je mond hebt. Maar dat hielp toch niet.

Dus mijn vraag was, hebben jullie toevallig tips wat je er tegen kan doen?

Ik speel piano, dus echt lange nagels kan ik sowieso niet hebben... maar langer dan dit kan toch echt wel. Plus vind ik het er gewoon dom uitzien, als ik aan mijn nagels zit te knauwen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 10:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb precies hetzelfde probleem en ik merk dat het steeds erger wordt (en steeds verder bijt en peuter).

De laatste keer dat ik gestopt was, heeft Byte-X me goed geholpen. Dat trekt in je nagel en is dus geen nagellaklaagje dat je eraf kan pulken. Wel merkte ik dat het er na het handen wassen/douchen af was, dus regelmatig bijwerken is een must.

Nu heb je ook Raylex en dat komt met een app. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar die app vertelt je volgens mij wanneer je het weer moet aanbrengen en dat soort dingen. Kun je gewoon gratis downloaden, misschien om eerst even te bekijken.

Wat je ook kan doen is gelnagels laten zetten, zodat je nagels eronder kunnen groeien. Erg knap als je door die nagels heen kan bijten, en dat zou je dan ook niet willen, omdat ze zo mooi zijn. Helpt waarschijnlijk ook als je gelijk een mooi kleurtje neemt. Desnoods doe je op die nagels nog een laagje Byte-X of ander vies spul.
Bij mij is dit niet mogelijk, omdat mijn nagels op sommige vingers te kort zijn en/of te beschadigd en die moeten eerst wat groeien/helen en dat lukt dan weer niet.

En verder is het een kwestie van mind over matter. Ik vond het de vorige keer heel lastig, maar was heel trots en heb mezelf beloond met allerlei kleuren nagellak. Helaas gebeurde er toen iets waardoor ik weer begon. Je moet je moet je namelijk wel sterk en goed voelen, dus zonder stress en andere dingen die je triggeren.

Hoop dat je hier iets aan hebt en dat het je lukt!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 10:50
Eevee 2208
Avatar van Eevee 2208
Eevee 2208 is offline
Citaat:
Ik heb precies hetzelfde probleem en ik merk dat het steeds erger wordt (en steeds verder bijt en peuter).

De laatste keer dat ik gestopt was, heeft Byte-X me goed geholpen. Dat trekt in je nagel en is dus geen nagellaklaagje dat je eraf kan pulken. Wel merkte ik dat het er na het handen wassen/douchen af was, dus regelmatig bijwerken is een must.

Nu heb je ook Raylex en dat komt met een app. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar die app vertelt je volgens mij wanneer je het weer moet aanbrengen en dat soort dingen. Kun je gewoon gratis downloaden, misschien om eerst even te bekijken.

Wat je ook kan doen is gelnagels laten zetten, zodat je nagels eronder kunnen groeien. Erg knap als je door die nagels heen kan bijten, en dat zou je dan ook niet willen, omdat ze zo mooi zijn. Helpt waarschijnlijk ook als je gelijk een mooi kleurtje neemt. Desnoods doe je op die nagels nog een laagje Byte-X of ander vies spul.
Bij mij is dit niet mogelijk, omdat mijn nagels op sommige vingers te kort zijn en/of te beschadigd en die moeten eerst wat groeien/helen en dat lukt dan weer niet.

En verder is het een kwestie van mind over matter. Ik vond het de vorige keer heel lastig, maar was heel trots en heb mezelf beloond met allerlei kleuren nagellak. Helaas gebeurde er toen iets waardoor ik weer begon. Je moet je moet je namelijk wel sterk en goed voelen, dus zonder stress en andere dingen die je triggeren.

Hoop dat je hier iets aan hebt en dat het je lukt!
Dankjewel! Ik denk dat ik hier zeker iets aan heb
En klopt trouwens, ik merk altijd, dat als ik bijv. Iets van een optreden ofzo heb gehad, dat mijn nagels dan opeens korter zijn
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 11:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben gestopt zodra ik een beugel kreeg, omdat het toen praktisch onmogelijk was om nagel te bijten. Daarna ben ik niet meer begonnen omdat ik mijn nagels zo veel mooier vond. Ik heb wel een tijd met nail hardener gewerkt, om mijn nagels sterker te maken.
Bij mij was het puur het afleren van een gewoonte.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 11:46
Eevee 2208
Avatar van Eevee 2208
Eevee 2208 is offline
Citaat:
Ik ben gestopt zodra ik een beugel kreeg, omdat het toen praktisch onmogelijk was om nagel te bijten. Daarna ben ik niet meer begonnen omdat ik mijn nagels zo veel mooier vond. Ik heb wel een tijd met nail hardener gewerkt, om mijn nagels sterker te maken.
Bij mij was het puur het afleren van een gewoonte.
Toen ik een beugel had, had ik toch een manier gevonden om nagel te bijten
Ik hoopte dat het bij mij toen ook onmogelijk was haha
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 12:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Toen ik een beugel had, had ik toch een manier gevonden om nagel te bijten
Ik hoopte dat het bij mij toen ook onmogelijk was haha
Dan ben je wel echt een doorzetter, haha! Jammer dat dat je niet van het bijten afgeholpen heeft.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 15:24
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn beugel zat me inderdaad ook niet in de weg toendertijd.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol tips
little nemo
67 22-02-2005 08:12
Psychologie Meer zelfvertrouwen "kweken"
Apomes
7 31-08-2004 12:07
Lichaam & Gezondheid Nagelbijten
Stefanie
58 21-02-2004 12:02
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #13!!!!
ekki
294 07-07-2003 17:58
De Kantine wat zal ik in de trein gaan doen?
Ilsje
46 02-09-2002 20:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.