Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2016, 23:56
Onbekend735
Onbekend735 is offline
Hey ik ben 13 jaar en sinds afgelopen week heb ik al een stijve nek. Ik kan me kin wel tegen mijn borst aan doen maar dan voel ik het in me nek/rug. Ik slaap met een sjaal en een warme gel op me nek. De klachte worden niet echt minder en als ik mijn nek bijvoorbeeld rond draai kraakt het. Ik heb ook nog wat andere bijwerkingen zoals weinig slaap want ik ben super bang dat ik kanker heb of iets anders ergs, ik ben daarom ook heel moe overdags, en als ik moe ben krijg ik wel een een tinteling in me benen en weet ik even niet waar ik ben voor een aantal secondes. Ik heb ook wel een droge mond en pijn bij me ribbenkast ik heb sowieso veel spierpijn op veel plekken in me lichaam. Het trekt wel een heel klein beetje weg in me nek, maar ben nogsteeds ontzettend bang, vooral omdat op intenet staat dat het bijvoorbeeld een tumor kan zijn en het is uitgezaaid in de nek. Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen. Ik wet namelijk niet zeker of de tintelenden benen enzo wel komen van het slaap te kort. Ik moet erbij vermelden dat ik vaak achet mijn bureau aan mijn computer zit.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2016, 01:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oke, ten eerste: nooit opzoeken op internet wat je kan hebben, want het internet is een grote hypochonder. Je hebt altijd een tumor of een andere enge ziekte.

Ten tweede: het klinkt als een slechte houding en/of beknelde spiertjes/zenuwen. Mijn nek kraakt ook elke keer als ik mijn hoofd draai, mijn schouders als ik mijn bladen naar achter duw en mijn rug als ik ga liggen. Dat gebeurt en is niet erg. Ik weet van mezelf dat ik een slechte houding heb en te weinig beweeg en dan gaan er wel eens dingen in de knoop en/of vastzitten.

Als je je écht zorgen maakt, ga dan naar je huisarts. Die weet precies hoe en wat en kan je eventueel doorverwijzen (naar een fysio bijvoorbeeld).
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2016, 01:17
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had trouwens een tijd geleden ook een soort vibratie in mijn benen, dat was heel raar. Maar toen ben ik naar de fysio geweest en was er niks meer aan de hand, dus het was vast een beknelde zenuw ofzo.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2016, 13:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
En stijve nek klinkt niet als kanker. Ben je verder ook ziekjes of zijn het alleen je spieren waar je last van hebt? Van stijve spieren kun je behoorlijk lang last hebben zonder dat je dan gelijk een ziekte hebt. Je kunt wel iemand vragen om je te masseren. En als je je zorgen maakt kun je ook naar de dokter of de fysiotherapeut
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 06:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Doe je een sport ofzo? Beweging helpt tegen stijfheid en spierpijn!
Ik krijg trouwens ook altijd last van mijn nek als ik lang achter de pc zit of een boek lees. speel wat vaker buiten.

Die spierpijn kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je groeit, ik kreeg daar altijd moeilijk veel last van. Veel eten, veel slapen, over zes jaar is het over!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 06:24
Simmim
Avatar van Simmim
Simmim is offline
Dit klinkt zeker niet als kanker hoor! Ik raad je wel aan om even naar de huisarts te gaan, zodat je beetje gerustgesteld wordt. Ik verwacht echt dat het met een paar dagen weer over is
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 09:57
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Wat zei de dokter?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2016, 01:36
Onbekend735
Onbekend735 is offline
De doktor zei dat ik me niet moest druk maken en dat het vanzelf over zal gaan, inmiddles trek de spierpijn door mijn rug en de tintelingen in mijn benen worden erger. Ook heb ik soms steken aan een kant van mijn gezicht.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 21:15
Verwijderd
Ik denk dat jij last hebt van ischias

De aandoening is vernoemd naar de grote beenzenuw: de nervus ischiadicus. Deze zenuw loopt vanaf de lage rug, via de heup door tot in het been. Over de gehele lengte van de zenuw kan iemand die lijdt aan ischias een plotseling heftig stekende of snijdende pijn ervaren.

Dit zijn de symptonen:

Pijn in de onderrug, die wordt versterkt door hoesten, niezen en persen.

Een branderig of verdoofd gevoel.

Spierzwakte en krachtverlies.
Tragere reflexen in benen en voeten.

Tintelingen en/of pijn in benen, voeten en tenen.

Spierkramp en pijn bij druk op bepaalde plaatsen van de zenuw.

En dit kan helpen:

Pijnstilling is een voor de hand liggende oplossing tegen ischias. Medicatie pakt echter niet de oorzaak aan. Naast medicijnen is het belangrijk rust te nemen en vroeg te beginnen met therapie. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van bedrust, gecombineerd met bedoefeningen.

Deze oefeningen houden de bloedsomloop op gang, waarmee atrofie (achteruitgang van de functie van spieren en zenuwen) wordt voorkomen. Mensen met ischias kunnen bij verschillende professionals terecht: huisartsen, bedrijfsartsen, fysio- en oefentherapeuten en chiropractors.

Maar ook neurologen en neurochirurgen. Een klein percentage van de patiënten heeft namelijk een operatie nodig. Meestal zijn dit mensen met ernstige klachten (zenuwuitval, spierspasmen, blijvende pijn).

Hopelijk stelt did je gerust
Met citaat reageren
Oud 14-08-2016, 08:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik denk dat jij last hebt van ischias

De aandoening is vernoemd naar de grote beenzenuw: de nervus ischiadicus. Deze zenuw loopt vanaf de lage rug, via de heup door tot in het been. Over de gehele lengte van de zenuw kan iemand die lijdt aan ischias een plotseling heftig stekende of snijdende pijn ervaren.

Dit zijn de symptonen:

Pijn in de onderrug, die wordt versterkt door hoesten, niezen en persen.

Een branderig of verdoofd gevoel.

Spierzwakte en krachtverlies.
Tragere reflexen in benen en voeten.

Tintelingen en/of pijn in benen, voeten en tenen.

Spierkramp en pijn bij druk op bepaalde plaatsen van de zenuw.

En dit kan helpen:

Pijnstilling is een voor de hand liggende oplossing tegen ischias. Medicatie pakt echter niet de oorzaak aan. Naast medicijnen is het belangrijk rust te nemen en vroeg te beginnen met therapie. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van bedrust, gecombineerd met bedoefeningen.

Deze oefeningen houden de bloedsomloop op gang, waarmee atrofie (achteruitgang van de functie van spieren en zenuwen) wordt voorkomen. Mensen met ischias kunnen bij verschillende professionals terecht: huisartsen, bedrijfsartsen, fysio- en oefentherapeuten en chiropractors.

Maar ook neurologen en neurochirurgen. Een klein percentage van de patiënten heeft namelijk een operatie nodig. Meestal zijn dit mensen met ernstige klachten (zenuwuitval, spierspasmen, blijvende pijn).

Hopelijk stelt did je gerust
Dit is helemaal geen ischias. Zijn klachten begonnen in zijn nek, niet in zijn been. En zijn huisarts had ischias echt wel herkend.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-08-2016, 17:19
Medisch advies
Medisch advies is offline
als de dokter zegt dat het niks is moet je dat vertrouwen . Maak je geen zorgen gaat vanzelf over maar niet de heledag aanzitten of aan denken dan blijft het als je een grote zwelling in je nek krijgt DIE GROEIT zou ik even terug gaan maar dit klinkt zeker niet als kanker
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Lichaam & Gezondheid Alcohol en je lever
Co
15 28-07-2005 14:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37
Huiswerkvragen: Exacte vakken Kanker
6 07-03-2001 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.