Oud 06-11-2002, 13:02
anarpunk
anarpunk is offline
Ik ben benieuwd wat jullie mening is..

Regelmatig hoor ik over het dbf(dierenbevrijdings front) dat ze niet weten waarover ze praten. Laat ik eerst een wat illusies ontkrachten.

Dat nertsten het niet zouden overleven in de natuur is echt iets dom, in de achterhoek waar de meeste nertsenfokkerije staan, is het natuurlijke habitat. Er zijn verschillende mensen geweest die nertsen hebben losgelaten in een gebied die afgeloten was en de besten overleven het prima. Waarom kijken wij vernederend tegen dieren aan: Omdat de mens zich boven het dier vind staan. Vele mensen vinden bont slecht. Maar als er dan een onderzoek is, wat mensen vinden van nertsenfokkerijen vinden ze het algemeen normaal. Normaal?! nertsen worden puur gefokt door bont, ze worden in kleine kooien gestopt waar ze niet een dingen kunnen doen die ze in de natuurdoen, het zijn waterdieren, ze kunnen en moet ook zwemmen eens in de zoveel tijd..

Om het pelsje (waar het allemaal omdraaid), goed te houde, word er een elektrogeval in de anus gestopt, om het beest zo dood te schokken, soms gaan ze niet in 1 keer dood, zodat ze een gruwelijke dood sterven. Letterlijk zijn ze van binnenverbrand.

Waarom vinden wij het wel normaal dat het bij dieren gebeurt? Laten we het eens om draaien, als het bij de mensen gebeurt, word het bestempeld, als nazi praktijken, omdat de mens natuurlijk gruwlijkleid onder dit soort omstandig heden. De mens met met twee maten 1 voor de mens en 1 voor het dier. Het dier is vogelvrij en heeft geen enkel recht. Ik denk dat we niet moeten kijken naar rechten, maar je meten of het dierlijd of niet. Waarom zouden we geen baby's vet mesten om er mooie lampenkapjes van te maken. Dat dat met joden gebeurde is een feit, dat vinden we bruut, maar waarom dan niet voor nertsen. Als mensen dierenbevrijden doen ze het puur voor deze dieren, zij die die dieren bevrijden winnen hier niets mee, ze kunnen alleen 6 maanden cel oplopen als ze gesnapt worden. Aangezien niks legaals helpt om tegen dierenleed te doen. Gaan ze ondergronds en daar is niks mismee, de enigste schade dat word geleden is de fokker die een stuk geld misloopt. Want daar gaat het alleen maar om om het geld en niet voor de dieren anders was ie allang gestop met fokken.

Er zijn nog vele misverstanden over de levenskwaliteit van nertsen en anderen dieren.. En dit is waarom ik voor het dbf ben. Als men niet wilt luisteren en denkt alleen aan geld, is het beste om deze mensen te raken in hun portemenee, economische chantage noemt men dat.. NO JUCTICE NO PEACE!!

http://www.animalliberation.net/netherlands
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2002, 16:28
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Illegaal noemt men dat ja. No justice, no peace indeed.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:35
skatefamke
skatefamke is offline
in meerdere topics heb ik al duidelijk gemaakt dat ik het ook eens ben met het dbf/alf. ik vind dan ook een goede zaak, anarpunk, dat je probeert mensen hier uit te leggen waarom mensen bv nertsen bevrijden.

acties van het dbf zijn no justice als je kijkt naar de wet. kijk je echter naar je eigen gevoel van rechtvaardigheid, dan kan je volgens mij niet anders dan het eens zijn met het dbf.

echter, veel mensen stellen andere prioriteiten. een moment van een lekker smaakje gaat boven een dierenleven. het genot in de winter van nertsenbont gaat boven nertsenlevens. en ach.... ja men weet het wel diep van binnen, maar men wil het niet weten.

waarop baseren mensen hun mening dat mensen meer rechten hebben dan dieren? zeer benieuwd ben ik.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:41
skatefamke
skatefamke is offline
trouwens, ik twijfel op het punt of legale acties wel of geen invloed hebben op het dierenbeleid in Nederland. maar ongeacht dit vind ik toch dat ook illegale acties (op de manier van het dbf/alf, dus geen geweld tov mensen en dieren) plaats moeten vinden.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 08:23
anarpunk
anarpunk is offline
kijk, de mens voelt zich verheven, omdat zij kunnen communiceren, zich slimmer en belanrijker voelen.. Want echt als je iemand vraag of hij zal kiezen tussen een tijder en een mens b.v zal die altijd de mens kiezen. Het is ook makkelijk afstand te nemen van het dierenleed dat je maakt,

Ik bedoel je koopt het in een winkel en iemand anders knapt het vuile klusje op.. Hoeveel mensen zouden hun eigen dier deze dag nog slachten.. Ik denk geen 1.. Trouwens over de nederlands bevolking is 5% vega... Het worden er steeds meer.. Zie je wel eens die reclame over vlees. Dat komt dat er gelukkig steeds meer mensen zijn die bewust eten..

Leonardo da vinci heeft gezegd. Dat je een maatschappij ken meten hoe het met zijn dieren omgaat...

Waarom heb ik het gevoel als vega dat ik mij moet verantwoorden terwijl het andersom moet zijn.. Zij maken dierenleed ik niet. En elke actie van het dbf is weer een actie tegen dierenleed. Elke actie keer op keer komt op het nieuws. EN het is gebleken dat herhaling bij de mens toch goede effecten heeft. Ik denk dat daar de globale kracht in zit. En het leuke feit voor de bevrijde dieren is..... dat ze weer vrij zijn. En als er toch eentje sterft door verdrinken, is dat erg, maar er staan wel 100 tegenover die vrij zijn. Dat maakt het allemaal wel heel errig waard.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 17:45
skatefamke
skatefamke is offline
ik vind het vreemd dat niemand op deze topic reageert.. terwijl het toch een behoorlijk actueel onderwerp is...

vooral nu er mensen zijn opgepakt die het BPRC in rijswijk zijn binnengedrongen. je hoort regelmatig van dergelijke illegale dierenrechtenacties...

illegaal, maar niet in strijd met mijn geweten....
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 18:05
attrib
Avatar van attrib
attrib is offline
hmz... *zucht* :-/
__________________
Subba Subba!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 22:36
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Effeks schreef:
hmz... *zucht* :-/
hehe, je kan ook niks zeggen he
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 19:28
DarkCat
DarkCat is offline
Ik heb meerdere malen gehoord dat mensen diertjes vrijgelaten hebben die vervolgens een nog gruwelijkere dood stierven omdat ze niet konden overleven. Als je dieren bevrijdt, moet je goed weten waar je mee bezig bent. Maar als je dat weet dan zie ik er het verkeerde niet echt van in (ja, het is tegen de wet gezien die dieren eigendom zijn van die mensen)..
Maar als je echt wat wilt bereiken, schiet je denk ik niks op met het vrijlaten van die dieren.. aan de andere kant is men via legale wegen ook weinig opgeschoten..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 20:47
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
anarpunk schreef:
Ik ben benieuwd wat jullie mening is..

Regelmatig hoor ik over het dbf(dierenbevrijdings front) dat ze niet weten waarover ze praten. Laat ik eerst een wat illusies ontkrachten.

Dat nertsten het niet zouden overleven in de natuur is echt iets dom, in de achterhoek waar de meeste nertsenfokkerije staan, is het natuurlijke habitat. Er zijn verschillende mensen geweest die nertsen hebben losgelaten in een gebied die afgeloten was en de besten overleven het prima.

>Nee het is hartstikke dom, je laat een dier los los in de natuur die er niet hoordt, faunavervalsing noemen we dat. En de meesten sterven toch, omdat ze zich niet kunnen redden. Gelukkig mag je verwilderen nertsen afschieten. Want mischien eet jij wel planten maar die nersten blijven gewoon vlees eten dus dag eenden, konijnen. Deze dieren worden gedood door een dier die hier niet thuis hoordt. De enige marterachtigen die hier thuishoren zijn de bunzing, hermelijn, boommarter en wezel.


Waarom kijken wij vernederend tegen dieren aan: Omdat de mens zich boven het dier vind staan. Vele mensen vinden bont slecht. Maar als er dan een onderzoek is, wat mensen vinden van nertsenfokkerijen vinden ze het algemeen normaal. Normaal?! nertsen worden puur gefokt door bont, ze worden in kleine kooien gestopt waar ze niet een dingen kunnen doen die ze in de natuurdoen, het zijn waterdieren, ze kunnen en moet ook zwemmen eens in de zoveel tijd..

>Ik vind het normaal, en die kooien zijn niet klein, meeste mensen hebben thuis een fred, cavia of konijn in een nog kleinere kooi en nersten hoeven niet te zwemmen. En die nersten in die kooien weten niet van de vrije natuur af, ze weten het niet eens dat het bestaat.

Om het pelsje (waar het allemaal omdraaid), goed te houde, word er een elektrogeval in de anus gestopt, om het beest zo dood te schokken, soms gaan ze niet in 1 keer dood, zodat ze een gruwelijke dood sterven. Letterlijk zijn ze van binnenverbrand.

>ook alweer mis, ze worden vergast met koolstofmonoxide, een pijnloze dood, je wodt er alleen maar een beetje moe van. Want hoe veel mensen gaan er per jaar dood door een lekkende rookafvoer van een gaskachel, omdat dat gas ruikloos is.
Varkens worden wel geelectrocuteert. Mischien, zeker in het geval, spartelen die varkens nog, maar ze zijn allang dood. Dit spartelen komt omdat de spieren zonder zuurstof komen(omdat het hart niet meer klopt). En er worden geen dingen bij de varken in de anus gestopt.


Waarom vinden wij het wel normaal dat het bij dieren gebeurt? Laten we het eens om draaien, als het bij de mensen gebeurt, word het bestempeld, als nazi praktijken, omdat de mens natuurlijk gruwlijkleid onder dit soort omstandig heden. De mens met met twee maten 1 voor de mens en 1 voor het dier. Het dier is vogelvrij en heeft geen enkel recht. Ik denk dat we niet moeten kijken naar rechten, maar je meten of het dierlijd of niet. Waarom zouden we geen baby's vet mesten om er mooie lampenkapjes van te maken. Dat dat met joden gebeurde is een feit, dat vinden we bruut, maar waarom dan niet voor nertsen.

>Zoiets is altijd makkelijk te vergelijken met de tweede wereldoorlog, maar in de oertijd werdt er ook al bond gebruikt.


Als mensen dierenbevrijden doen ze het puur voor deze dieren, zij die die dieren bevrijden winnen hier niets mee, ze kunnen alleen 6 maanden cel oplopen als ze gesnapt worden. Aangezien niks legaals helpt om tegen dierenleed te doen. Gaan ze ondergronds en daar is niks mismee, de enigste schade dat word geleden is de fokker die een stuk geld misloopt. Want daar gaat het alleen maar om om het geld en niet voor de dieren anders was ie allang gestop met fokken.

>Het gaat om geld, De fokker wil geld verdien om zijn gezin en hem zelf te onderhouden(doen veel meer mensen, ze noemen het werk). Wat die dierenactivisten doen is vandalisme en diefstal en dat moet gestraf worden. Als ik zeg maar tegen stroomverbruik ben en ik breek s'nacht bij jou in omdat je allemaal apperatuur hebt die op stroom werken. En ik sla je tv, magnetron, koelkast en pc tot duizent stukken ben jij er toch ook niet blij mee en ga jij naar de politie.


Er zijn nog vele misverstanden over de levenskwaliteit van nertsen en anderen dieren.. En dit is waarom ik voor het dbf ben. Als men niet wilt luisteren en denkt alleen aan geld, is het beste om deze mensen te raken in hun portemenee, economische chantage noemt men dat.. NO JUCTICE NO PEACE!!

>Ik blijf het het vandalisme en diefstal noemen. En de meeste misvertanden worden bedacht door mensen van de dbf,' een schok ding in de anus', komt toch zeg!!

http://www.animalliberation.net/netherlands
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 08:21
anarpunk
anarpunk is offline
tja ..
Ik kan lullen als brugman.. Nerdsen in de natuurvallen bestwel mee. Vernieling/vandalisme of noem het terrorisme.. Ik ben er mee eens.. het is gebleken dan 70% van de nederlandse bevolking tegen bond is. Maar ja dan heb je natuurijk weer die lpf
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 14:15
drama
Avatar van drama
drama is offline
beter een platgereden nerts dan een in een kooi...al worden er relatief weinig nertsen dood gereden.
En, ik heb liever een dode nerts waar niemand geld aan verdient dan een vergaste en gestripte nerts waar geld aan wordt verdient.

Het gaat erom dat nertsenfokkerijen dicht gaan, en dat kan door systematisch te werk te gaan en constant fokkerijen te saboteren waardoor de eigenaar over de kop gaat. Is al meerdere malen gebeurd in Nederland. Zeer goede zaak. Dat fokking bont gaat ook voor het grootste gedeelte rechtstreeks naar het buitenland; in Nederland is niet genoeg vraag. Al is er wel weer een tendens van bont(kraagjes). Tijd voor spuitbussen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 14:17
drama
Avatar van drama
drama is offline
Het gekke is dat als je dezelfde dingen doet, hekken knipt, etc. maar dan voor een mens je plotseling geen vandalist/extremist/dief/terrorist meer bent maar een held.

De wet krijgt de tering als er een leven gespaard kan worden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 18:52
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
drama schreef:
beter een platgereden nerts dan een in een kooi...
Ik geef je bestwel gelijk.. het gaat er inderdaad om dat die fokkerijen dichtgaan.. ik heb er alleen mijn twijfels over of het werkt, maar als het eerder gewerkt heeft..

Platgereden of niet-overlevende nerts word ik ook niet vrolijk van, maar het alternatief is altijd nog erger..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 00:07
skatefamke
skatefamke is offline
wauw, drama, jij kan het gevoel echt goed en helder verwoorden! cool! zo is het echt precies, wat ik hier duidelijk heb proberen te maken...
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 10:44
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
anarpunk schreef:
tja ..
Ik kan lullen als brugman.. Nerdsen in de natuurvallen bestwel mee. Vernieling/vandalisme of noem het terrorisme.. Ik ben er mee eens.. het is gebleken dan 70% van de nederlandse bevolking tegen bond is. Maar ja dan heb je natuurijk weer die lpf
70% procent van de bevolking is niet tegen bond, ik weet niet hoeveel procent, maar het is een stuk lager. Helaas ben jij een van de velen "dierenbeschermers" die geen verstand heeft van de natuur. Nertsen in onze natuur loslaten is een ramp voor de wildstand. Maar het kan jou 'met de hersens van een stedeling' niks schelen dat die nerts allemaal konijnen, eenden of andere vogels opvreet en zegt dan ook nog dom zo is de natuur. Nertsen in de natuur valt niet mee en daar om mag je verwildere nertsen afschieten.



beter een platgereden nerts dan een in een kooi...al worden er relatief weinig nertsen dood gereden.
En, ik heb liever een dode nerts waar niemand geld aan verdient dan een vergaste en gestripte nerts waar geld aan wordt verdient.

>Ik heb het liever anders om. Vlees wordt toch ook geld verdient


Het gaat erom dat nertsenfokkerijen dicht gaan, en dat kan door systematisch te werk te gaan en constant fokkerijen te saboteren waardoor de eigenaar over de kop gaat. Is al meerdere malen gebeurd in Nederland. Zeer goede zaak. Dat fokking bont gaat ook voor het grootste gedeelte rechtstreeks naar het buitenland; in Nederland is niet genoeg vraag. Al is er wel weer een tendens van bont(kraagjes). Tijd voor spuitbussen.

>Dus jij vind het gewoon een goede zaak dat nerstenfokkerijen over de kop gaat door de sabotage van dierenbeschermers?
Die fokker doet teminste nog wat om geld te verdienen. Jullie vinden het mischien maar dierenleed en hebben het altijd maar over die kooien maar ik ken veel meer diersooten die in kooien zitten. Zoals huisdieren maar daar hoor ik jullie nooit over, gewoon omdat de nertsenfokkers een kleinere groep zijn.

Het gekke is dat als je dezelfde dingen doet, hekken knipt, etc. maar dan voor een mens je plotseling geen vandalist/extremist/dief/terrorist meer bent maar een held.

> Moet je maar eens bij een gevangennis proberen!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 16:56
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Helaas ben jij een van de velen "dierenbeschermers" die geen verstand heeft van de natuur. Nertsen in onze natuur loslaten is een ramp voor de wildstand. Maar het kan jou 'met de hersens van een stedeling' niks schelen dat die nerts allemaal konijnen, eenden of andere vogels opvreet en zegt dan ook nog dom zo is de natuur. Nertsen in de natuur valt niet mee en daar om mag je verwildere nertsen afschieten.

>>Mag jij me even uitleggen hoe dat kan, een solidair levend dier wat de wildstand vernietigd, en daarmee dus ook zijn eigen voedsel vernietigd...

Ik heb het liever anders om. Vlees wordt toch ook geld verdient

>>Vlees is ook net zo fout als bont. Een dier is geen product waar je allem mee kunt doen voor de poen.

Dus jij vind het gewoon een goede zaak dat nerstenfokkerijen over de kop gaat door de sabotage van dierenbeschermers?
Die fokker doet teminste nog wat om geld te verdienen. Jullie vinden het mischien maar dierenleed en hebben het altijd maar over die kooien maar ik ken veel meer diersooten die in kooien zitten. Zoals huisdieren maar daar hoor ik jullie nooit over, gewoon omdat de nertsenfokkers een kleinere groep zijn.

>>Ja, dat is een uiterst goede zaak imo. Een huurmoordenaar doet ook het een en ander voor een belegde boterham. Etisch verantwoord? Weet je wat een "verrijkte kooi" is? Weet je wat een nerts, helemaal geen huisdier maar gewoon een wild dier voor omgeving nodig heeft?
Weet je wat ik van bijv. een papagaai in een klein kutkooitje vind? Dat vind ik een papagaai die bevrijd moet worden.

Moet je maar eens bij een gevangennis proberen!

>>Heeft een willekeurige nerts iets fout gedaan, is die nerts vastgezet omdat hij/zij crimineel gedrag vertoonde? Neuh...die nerts heeft simpelweg een mooie huid. En die huid is van de nerts en niet van een fokking consument.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 16:56
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
drama hier dus
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-12-2002, 19:05
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
maantje tuurt/Drama schreef:
verhaal
Weet je wat ik nou zo leuk vind? Dat we stiekem toch gewoon gelijk hebben. Er is nl. geen enkele reden waarom het mishandelen (lees: eten, fokken, slachten, strippen, vol stoppen met maiskorrels dmv een trechter enz.) van dieren, op welke manier dan ook, gerechtvaardigd is.

zo
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:14
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Weet je wat ik nou zo leuk vind? Dat we stiekem toch gewoon gelijk hebben. Er is nl. geen enkele reden waarom het mishandelen (lees: eten, fokken, slachten, strippen, vol stoppen met maiskorrels dmv een trechter enz.) van dieren, op welke manier dan ook, gerechtvaardigd is.

zo
mensen met een andere ethiek hebben weinig problemen om vleesfascisme goed te praten en te rechtvaardigen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 20:21
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
[QUOTE]maantje tuurt schreef:
kees17 schreef:

>>Mag jij me even uitleggen hoe dat kan, een solidair levend dier wat de wildstand vernietigd, en daarmee dus ook zijn eigen voedsel vernietigd..

>Die dieren horen hier gewoon niet in de natuur net zoals de nijlgans, verwildere kat, allemaal dieren die hier gebracht en losgelaten zijn in de natuur. Zoiets noem je faunavervalsing(mensen die in de stad wonen zeggen het vast niets, zij vinden alle dieren die loslopen natuur) Nijlganzen zijn zo aggresief dat er geen andere dieren op een stuk weiland zitten, ze jagen alles weg. Dus heb jeeen stuk weiland met nijlganzen en geen andere vogels die er van nature thuis horen, terwijl nijlganzen in egypte thuis horen. De verwildere kat vreet allemaal dieren op, van vogels tot konijnen en soms zelf een volwassen haas. Alleen een verwildere kat heeft zelf geen vijanden(op jagers na dan) en anders kunnen ze altijd wel in een boom klimmen. En nu de verwildere nerts, net als verwildere katten eten ze ook alles en de nertsen kunnen zich zich ook nog voortplanten dus krijg je een populatie als je er niks aan doet. En een nerts zou nooit de hele wildstand vernietigen maar kan wel veel schade aan richten, maar het kan een dier niks als hij zijn eigenvoedsel vernietigt, ze eten er niet minder op, kijk maar na de vos.

>>Vlees is ook net zo fout als bont. Een dier is geen product waar je allem mee kunt doen voor de poen.

>Van dieren kun je produkten maken en poen mee verdienen. Product zoals bont, vlees, melk, eieren, leer, enz. Jij kan het vlees of bont fout vinden, maar dat vind gewoon ik niet.

>>Ja, dat is een uiterst goede zaak imo. Een huurmoordenaar doet ook het een en ander voor een belegde boterham. Etisch verantwoord? Weet je wat een "verrijkte kooi" is? Weet je wat een nerts, helemaal geen huisdier maar gewoon een wild dier voor omgeving nodig heeft?
Weet je wat ik van bijv. een papagaai in een klein kutkooitje vind? Dat vind ik een papagaai die bevrijd moet worden.

>Het woord nertsenfokkerij zegt al genoeg dat het geen wilde dieren zijn. Zij zijn al generaties lang gefokt en deze dieren hebben dus al tijden in een kooi gezeten en dat is hun wereld geworden, ze weten niet eens meer dat er zoiets bestaat als een natuurgebied. En waar moet de papagaai dan heen? Loslaten in de natuur? dat beest is in een paar dagen dood.


>>Heeft een willekeurige nerts iets fout gedaan, is die nerts vastgezet omdat hij/zij crimineel gedrag vertoonde? Neuh...die nerts heeft simpelweg een mooie huid. En die huid is van de nerts en niet van een fokking consument.

>Katoen is van de katoenplant en niet voor de fokking consument en acryl wordt van olie gemaakt en dat hoort in ergens onder in de bodem.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 21:57
skatefamke
skatefamke is offline
acryl kan je gewoon chemisch synthetiseren uit het monomeer acrilonitril.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:57
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
acryl kan je gewoon chemisch synthetiseren uit het monomeer acrilonitril.
GROOOOT APLAUS!

Bovendien is het de bedoeling van de katoenplant dat het katoen verwijderd wordt, ivm. de voortplanting. Bovendien kunnen planten het niet erg vinden dat men hun katoen jat, aangezien een plant dus geen hersens heeft.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 20:27
Folklore
Avatar van Folklore
Folklore is offline
van mij mogen ze verwilderde katten gewoon neerknallen hoor.

Omdat ze veel schade aan richten en niet in de natuur thuishoren.
In Australie knalt het leger ze ook neer, omdat er veel schade word aangericht en karpers moet je ook dood maken als je die daar vangt.
__________________
Every men dies, but not every men really lives
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 21:05
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Folklore schreef:
van mij mogen ze verwilderde katten gewoon neerknallen hoor.

Omdat ze veel schade aan richten en niet in de natuur thuishoren.
In Australie knalt het leger ze ook neer, omdat er veel schade word aangericht en karpers moet je ook dood maken als je die daar vangt.
dat men dat daar doet is geen reden om het goed te keuren. bovendien gaat de discussie over het DBF.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2002, 23:18
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
kees17 schreef:

>Die dieren horen hier gewoon niet in de natuur net zoals de nijlgans, verwildere kat, allemaal dieren die hier gebracht en losgelaten zijn in de natuur. Zoiets noem je faunavervalsing(mensen die in de stad wonen zeggen het vast niets, zij vinden alle dieren die loslopen natuur) Nijlganzen zijn zo aggresief dat er geen andere dieren op een stuk weiland zitten, ze jagen alles weg. Dus heb jeeen stuk weiland met nijlganzen en geen andere vogels die er van nature thuis horen, terwijl nijlganzen in egypte thuis horen. De verwildere kat vreet allemaal dieren op, van vogels tot konijnen en soms zelf een volwassen haas. Alleen een verwildere kat heeft zelf geen vijanden(op jagers na dan) en anders kunnen ze altijd wel in een boom klimmen. En nu de verwildere nerts, net als verwildere katten eten ze ook alles en de nertsen kunnen zich zich ook nog voortplanten dus krijg je een populatie als je er niks aan doet. En een nerts zou nooit de hele wildstand vernietigen maar kan wel veel schade aan richten, maar het kan een dier niks als hij zijn eigenvoedsel vernietigt, ze eten er niet minder op, kijk maar na de vos.

>>De nerts die ooit voorkwam in Nederland, de Europese nerts is uitgeroeid door mensen. De nertsen die nu rondlopen zijn Amerikaanse nertsen, allemaal afkomstig uit fokkerijen. Danwel zelf ontsnapt, danwel bevrijd. Een nerts kan niet VERWILDERD zijn aangezien je ze niet tam kunt krijgen. Een nerts is geen fret, een nerts is gewoon een wild dier. Net zoals een wolf. En van een wolf maak je ook geen hond.
Verwilderde katten gewoon afschieten...Ja, en jagers houden er ook altijd rekening mee dat een kat ongelovelijk ver van huis kan lopen. En dan knal je 'm af, is de kat van je oma dood. Hulde voor de natuurbehouders
Nijlgansen. Agressieve dieren die tamelijk dominant zijn idd. En hoe komen ze hier? Omdat een stel tyfuslijers zonodig nijlgansen wilden houden, als huisdier. Diertjes ontsnapt, wisten zich te handhaven kortom: dikke poep. Wiens schuld? De mens. Ruim dus ook je eigen stront op en niet de nijlgansen.


Van dieren kun je produkten maken en poen mee verdienen. Product zoals bont, vlees, melk, eieren, leer, enz. Jij kan het vlees of bont fout vinden, maar dat vind gewoon ik niet.

>>Van mensen kun je heel goed producten maken. Jaren geleden waren ze daar achter gekomen. Heel erg lucratief, Nederland is er groot door geworden. Maar waarom is men daar dan mee gestopt? Waarom is dat verboden?

Het woord nertsenfokkerij zegt al genoeg dat het geen wilde dieren zijn. Zij zijn al generaties lang gefokt en deze dieren hebben dus al tijden in een kooi gezeten en dat is hun wereld geworden, ze weten niet eens meer dat er zoiets bestaat als een natuurgebied. En waar moet de papagaai dan heen? Loslaten in de natuur? dat beest is in een paar dagen dood.

>>Dat valt te betwijfelen of een nerts niet wild is. Veel dieren kun je niet tam maken; er zal altijd wild bloed in blijven zitten. Een kraai kun je heel makkelijk laten wennen aan mensen maar tam zul je ze nooit, NOOIT krijgen. Een hond daarentegen is honderden, zoniet duizenden jaren lang gefokt en onder de mensen geweest. Die zijn niet wild meer, die horen bij mensen. Zonder mens was er geen hond zoals wij die kennen geweest.
Een nerts is van nature gewoon een bestaand dier, hoeft niet mee gemanipuleerd te worden om het dier te laten bestaan. Het enige waarmee geneukt wordt is om de vacht nog glimmender, en dus duurder te maken
Ben je wel eens in Amsterdam geweest? Ja, een stad? Ga naar een willekeurig park, een beetje van formaat. Sarphatiepark, Vondelpark, Flevopark...maakt niet uit. Loop een tijdje rond. Wat zie je?
Parkieten. Leven daar al tijden, zonder hulp van mensen, worden niet bijgevoerd, ze doppen hun eigen boontjes. Als parkieten dit kunnen, denk ik dat grote parkieten -> papagaaien dat ook wel kunnen. Maar niet in Nederland: terug naar het land waar ze vandaan zijn geroofd.


Katoen is van de katoenplant en niet voor de fokking consument en acryl wordt van olie gemaakt en dat hoort in ergens onder in de bodem.

>>Als je biologisch gewassen verbouwd denk ik dat dit een stuk etischer is dan het "verbouwen" van dieren. Een dier kiest zijn eigen plek, loopt, heeft een drang en als je het mij vraagt ook een ziel. Een plant daarentegen kan niet lopen, heeft geen centraal zenuwstelsel en heeft als enige drang groeien voortplanten. Je beperkt de vrijheid van een plant niet zo zeer als je dat met een dier in de industrie doet.


Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 20:04
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Folklore schreef:
van mij mogen ze verwilderde katten gewoon neerknallen hoor.

Omdat ze veel schade aan richten en niet in de natuur thuishoren.
In Australie knalt het leger ze ook neer, omdat er veel schade word aangericht en karpers moet je ook dood maken als je die daar vangt.

Citaat:
skatefamke schreef:
dat men dat daar doet is geen reden om het goed te keuren. bovendien gaat de discussie over het DBF.
>Ik keur het goed.


kees17 schreef:


>>De nerts die ooit voorkwam in Nederland, de Europese nerts is uitgeroeid door mensen. De nertsen die nu rondlopen zijn Amerikaanse nertsen, allemaal afkomstig uit fokkerijen. Danwel zelf ontsnapt, danwel bevrijd. Een nerts kan niet VERWILDERD zijn aangezien je ze niet tam kunt krijgen. Een nerts is geen fret, een nerts is gewoon een wild dier. Net zoals een wolf. En van een wolf maak je ook geen hond.
Verwilderde katten gewoon afschieten...Ja, en jagers houden er ook altijd rekening mee dat een kat ongelovelijk ver van huis kan lopen. En dan knal je 'm af, is de kat van je oma dood. Hulde voor de natuurbehouders

>Hou dat beest dan in het huis. En een kat die zoveel meters van de bewoonde wereld af is mag je afschieten en dat is een goed ding. De meeste van die katten zijn verwildert of het is een boederij kat. Maar de boer zou die kat niet missen. En wat versta je onder tam? Als een dier elke generatie in een kooi zitten zijn ze bij mij tam genoeg. En volgens mij heeft de nerst nooit in nederland geleeft.


Nijlgansen. Agressieve dieren die tamelijk dominant zijn idd. En hoe komen ze hier? Omdat een stel tyfuslijers zonodig nijlgansen wilden houden, als huisdier. Diertjes ontsnapt, wisten zich te handhaven kortom: dikke poep. Wiens schuld? De mens. Ruim dus ook je eigen stront op en niet de nijlgansen.

>Ruim dus ook je eigen stront op en niet de nijlganzen? Deze zin snap ik even niet. Er is niks mee met het houden van nijlganzen, maar als je je genoeg er van hebt, net zoals katten, laat ze nooit los in de natuur. Draai dan die nijlganzen de nek om en bak ze maar(want het is lekker vlees). Het is de schulod van de mens dat die dieren hier zijn en mensen(jagers) proberen dit probleem weer op te lossen.


>>Van mensen kun je heel goed producten maken. Jaren geleden waren ze daar achter gekomen. Heel erg lucratief, Nederland is er groot door geworden. Maar waarom is men daar dan mee gestopt? Waarom is dat verboden?

>En waar gaat dit nou weer over?


>>Dat valt te betwijfelen of een nerts niet wild is. Veel dieren kun je niet tam maken; er zal altijd wild bloed in blijven zitten. Een kraai kun je heel makkelijk laten wennen aan mensen maar tam zul je ze nooit, NOOIT krijgen.

>Hoe tam wil jij die kraai dan hebben?, dat jeeen stok weg gooit en de kraai hem op haalt?
Sommige kraaien kunnen zelf al een beetje praten. Dat vind ik al tam.


Ben je wel eens in Amsterdam geweest? Ja,
>nee
een stad? Ga naar een willekeurig park, een beetje van formaat. Sarphatiepark, Vondelpark, Flevopark...maakt niet uit. Loop een tijdje rond. Wat zie je?
Parkieten. Leven daar al tijden, zonder hulp van mensen, worden niet bijgevoerd, ze doppen hun eigen boontjes

>hoe komen die boontjes daar dan?

. Als parkieten dit kunnen, denk ik dat grote parkieten -> papagaaien dat ook wel kunnen. Maar niet in Nederland: terug naar het land waar ze vandaan zijn geroofd.
>een nacht vorst een die parkieten zijn dood


>>Als je biologisch gewassen verbouwd denk ik dat dit een stuk etischer is dan het "verbouwen" van dieren. Een dier kiest zijn eigen plek, loopt, heeft een drang en als je het mij vraagt ook een ziel. Een plant daarentegen kan niet lopen, heeft geen centraal zenuwstelsel en heeft als enige drang groeien voortplanten. Je beperkt de vrijheid van een plant niet zo zeer als je dat met een dier in de industrie doet.

>Bij de teelt van katoen en andere planten komen ook dieren om het leven
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 16:38
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>>Van mensen kun je heel goed producten maken. Jaren geleden waren ze daar achter gekomen. Heel erg lucratief, Nederland is er groot door geworden. Maar waarom is men daar dan mee gestopt? Waarom is dat verboden?

>En waar gaat dit nou weer over?
Het gaat er om dat we geen mensen gebruiken voor productie! We maken vrouwen niet tegen hun zin in kunstmatig zwanger om ze vervolgens uit te melken. Houden geen kinderen in kisten in donkere stallen om vervolgens hun vlees te verorberen. enz.

Citaat:
>Bij de teelt van katoen en andere planten komen ook dieren om het leven
JA DUH! Dat lijkt me logisch. Maar het lijkt me absoluut geen goed argument om dan maar geen planten meer te eten. Of had je werkelijk gedacht dat dit een zinnige inbreng was?
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 19:22
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Het gaat er om dat we geen mensen gebruiken voor productie! We maken vrouwen niet tegen hun zin in kunstmatig zwanger om ze vervolgens uit te melken. Houden geen kinderen in kisten in donkere stallen om vervolgens hun vlees te verorberen. enz.

>Je moet gewoon dieren niet met mensen gaan vergelijken.



JA DUH! Dat lijkt me logisch. Maar het lijkt me absoluut geen goed argument om dan maar geen planten meer te eten. Of had je werkelijk gedacht dat dit een zinnige inbreng was?
>Veganisten zuren alleen maar dat vlees eten moord is, maar hebben niet in de gaten dat door akkerbouw ook dieren dood gaan(bestrijdingmiddellen enz.). Dus als je echt zo begaant bent met dieren moet je ook geen planten eten.


Bovendien is het de bedoeling van de katoenplant dat het katoen verwijderd wordt, ivm. de voortplanting. Bovendien kunnen planten het niet erg vinden dat men hun katoen jat, aangezien een plant dus geen hersens heeft.

>een dode nerts kan ook niet meer denken. Maar een plant kan het wel erg vinden dat je hun bladeren jat, denk maar aan sla de plant gaat dan dood.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:49
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Je moet gewoon dieren niet met mensen gaan vergelijken
Mensen ZIJN dieren.

Citaat:
Veganisten zuren alleen maar dat vlees eten moord is, maar hebben niet in de gaten dat door akkerbouw ook dieren dood gaan(bestrijdingmiddellen enz.). Dus als je echt zo begaant bent met dieren moet je ook geen planten eten.
Ja dat slaat dus nergens op. Overal gaan altijd dieren dood. Daar kun je niks aan doen, dat is grotendeels ook natuurlijk evenwicht. Als je leeft, gaan er altijd andere dingen dood. Dus als je nou echt plant- en diervriendelijk wil zijn, moet je gewoon dood gaan.

Citaat:
Maar een plant kan het wel erg vinden dat je hun bladeren jat, denk maar aan sla de plant gaat dan dood.
Een plant vindt niet, want een plant heeft geen hersens om iets te vinden. Tuurlijk gaat sla dood als je alle bladeren weghaalt. Er blijft dan nl. niks meer van over. De plant kan zich dan nl. niet meer voeden. Als jij niet meer eet, of we rukken je in 20 stukjes, ga je ook dood.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:54
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>Veganisten zuren alleen maar dat vlees eten moord is, maar hebben niet in de gaten dat door akkerbouw ook dieren dood gaan(bestrijdingmiddellen enz.). Dus als je echt zo begaant bent met dieren moet je ook geen planten eten.
*kuch* BIOLOGISCH! *kuch*


Citaat:
kees17 schreef:
>een dode nerts kan ook niet meer denken. Maar een plant kan het wel erg vinden dat je hun bladeren jat, denk maar aan sla de plant gaat dan dood.
Een dode nerts kan niet meer denken, dat heb je helemaal correct Kees. Dat betekend dat hij dat nog wel kon toen hij nog leefde. Punt.
Een plant kan niks erg vinden want een plant heeft geen centraal zenuwstelsel en daarom geen hersenen en daarom geen uit te spuien mening.

Kortom: je lult als een krant, ga je informeren darling.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 16:16
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
*kuch* BIOLOGISCH! *kuch*

>Bij biologische akkerbouw worden ook bestrijdingmiddelen gebruikt, die dodelijk zijn voor insecten. En sommige gewassen kunnen nog niet biologisch verbouwd worden.

Mensen ZIJN dieren.

>Klopt, dieren maken ook andere dieren dood(dus wat is het probleem)

Ja dat slaat dus nergens op. Overal gaan altijd dieren dood. Daar kun je niks aan doen, dat is grotendeels ook natuurlijk evenwicht. Als je leeft, gaan er altijd andere dingen dood. Dus als je nou echt plant- en diervriendelijk wil zijn, moet je gewoon dood gaan.

>Dus vlees eten moord noemen, dat slaat nergens op. Veel veganisten denken dat ze niet aan 'dierenleed' doen, maar ze vergeten dat bij akkerbouw ongeloofelijk veel dieren dood gaan.



Een dode nerts kan niet meer denken, dat heb je helemaal correct Kees. Dat betekend dat hij dat nog wel kon toen hij nog leefde. Punt.
Een plant kan niks erg vinden want een plant heeft geen centraal zenuwstelsel en daarom geen hersenen en daarom geen uit te spuien mening.

Een plant vindt niet, want een plant heeft geen hersens om iets te vinden. Tuurlijk gaat sla dood als je alle bladeren weghaalt. Er blijft dan nl. niks meer van over. De plant kan zich dan nl. niet meer voeden. Als jij niet meer eet, of we rukken je in 20 stukjes, ga je ook dood.

>Omdat dieren hersen hebben mag de mens ze niet doden? (Dan ben ik een seriemoordenaar in jullie ogen).


Kortom: je lult als een krant, ga je informeren darling.
>Bij biologische akker en landbouw worden geen chemische bestrijdingmiddelen en kunstmeststoffen gebruikt. Biologische bestrijdingmiddel zijn even dodelijk als chemische.
Neem nou een boerenkool, zou je ze niet spuiten tegen rupsen(koolwitje), heb je over een paar weken geen boerenkool meer over. Dus voor elke boerenkool die je eet zijn teminste 5(meestal zijn het veel meer) rupsen dood gegaan.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 22:54
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef:
>Veganisten zuren alleen maar dat vlees eten moord is, maar hebben niet in de gaten dat door akkerbouw ook dieren dood gaan(bestrijdingmiddellen enz.). Dus als je echt zo begaant bent met dieren moet je ook geen planten eten.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ken in totaal één bestrijdingsmiddel waarvan dieren (hier bedoel ik zoogdieren mee) dood zouden gaan. Het is een middel wat eigenlijk al bijna niet meer gebruikt wordt en als het gebruikt wordt, is dat altijd als laatste redmiddel. Boeren gebruiken dit middel (het heet Temik en is tegen schadelijke insekten in de grond) ook liever niet, maar moeten het nu soms gebruiken omdat andere, minder schadelijke, middelen niet meer toegelaten zijn. Van dit middel gaan idd bijv. mollen dood, maar het middel wordt zo in de grond gewerkt dat andere zoogdieren er niet bij kunnen en er dus ook niet dood van zullen gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 20:26
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
ABgirl schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ken in totaal één bestrijdingsmiddel waarvan dieren (hier bedoel ik zoogdieren mee) dood zouden gaan. Het is een middel wat eigenlijk al bijna niet meer gebruikt wordt en als het gebruikt wordt, is dat altijd als laatste redmiddel. Boeren gebruiken dit middel (het heet Temik en is tegen schadelijke insekten in de grond) ook liever niet, maar moeten het nu soms gebruiken omdat andere, minder schadelijke, middelen niet meer toegelaten zijn. Van dit middel gaan idd bijv. mollen dood, maar het middel wordt zo in de grond gewerkt dat andere zoogdieren er niet bij kunnen en er dus ook niet dood van zullen gaan.
>Ik had het over insecten, maar er zijn ook wel bestrijdingsmiddelen waar van zoogdieren dood gaan zoals rattengif en in de ergste gevallen blauwzuurgas. Want hun, hukkie, skatefamke en de rest vinden dat we geen dieren meer mogen dood maken, dus ook geen inseckten. En er zijn genoeg middellen die dodelijk zijn voor insecten, bv deltametrin(hoop dat ik het goed schrijf). Ik gebruik dit middel zelfs in de boerenkool, tegen bladluis en rupsen, enz. Maar het kan ook tegen andere insecten gebruiken, helaas gaan de bijen er ook aan dood omdat het niet selectief iets.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 22:36
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
anarpunk schreef:
Ik ben benieuwd wat jullie mening is..

Regelmatig hoor ik over het dbf(dierenbevrijdings front) dat ze niet weten waarover ze praten. Laat ik eerst een wat illusies ontkrachten.

Dat nertsten het niet zouden overleven in de natuur is echt iets dom, in de achterhoek waar de meeste nertsenfokkerije staan, is het natuurlijke habitat. Er zijn verschillende mensen geweest die nertsen hebben losgelaten in een gebied die afgeloten was en de besten overleven het prima. Waarom kijken wij vernederend tegen dieren aan: Omdat de mens zich boven het dier vind staan. Vele mensen vinden bont slecht. Maar als er dan een onderzoek is, wat mensen vinden van nertsenfokkerijen vinden ze het algemeen normaal. Normaal?! nertsen worden puur gefokt door bont, ze worden in kleine kooien gestopt waar ze niet een dingen kunnen doen die ze in de natuurdoen, het zijn waterdieren, ze kunnen en moet ook zwemmen eens in de zoveel tijd..

Om het pelsje (waar het allemaal omdraaid), goed te houde, word er een elektrogeval in de anus gestopt, om het beest zo dood te schokken, soms gaan ze niet in 1 keer dood, zodat ze een gruwelijke dood sterven. Letterlijk zijn ze van binnenverbrand.

Waarom vinden wij het wel normaal dat het bij dieren gebeurt? Laten we het eens om draaien, als het bij de mensen gebeurt, word het bestempeld, als nazi praktijken, omdat de mens natuurlijk gruwlijkleid onder dit soort omstandig heden. De mens met met twee maten 1 voor de mens en 1 voor het dier. Het dier is vogelvrij en heeft geen enkel recht. Ik denk dat we niet moeten kijken naar rechten, maar je meten of het dierlijd of niet. Waarom zouden we geen baby's vet mesten om er mooie lampenkapjes van te maken. Dat dat met joden gebeurde is een feit, dat vinden we bruut, maar waarom dan niet voor nertsen. Als mensen dierenbevrijden doen ze het puur voor deze dieren, zij die die dieren bevrijden winnen hier niets mee, ze kunnen alleen 6 maanden cel oplopen als ze gesnapt worden. Aangezien niks legaals helpt om tegen dierenleed te doen. Gaan ze ondergronds en daar is niks mismee, de enigste schade dat word geleden is de fokker die een stuk geld misloopt. Want daar gaat het alleen maar om om het geld en niet voor de dieren anders was ie allang gestop met fokken.

Er zijn nog vele misverstanden over de levenskwaliteit van nertsen en anderen dieren.. En dit is waarom ik voor het dbf ben. Als men niet wilt luisteren en denkt alleen aan geld, is het beste om deze mensen te raken in hun portemenee, economische chantage noemt men dat.. NO JUCTICE NO PEACE!!

http://www.animalliberation.net/netherlands
Jahaaaaaa!!!!! Eindelijk iemand die snapt dat planeet aarde niet alleen voor de mensen is! Wat geeft ons het gecht om dit soort praktijken uit te oefenen. Waarom zijn wij zogenaamd "beter" dan andere diersoorten. Omdat onze fabrieken de boel vervuilen? omdat wij in staat zijn elkaar af te lachten met kernwapens? of is het omdat wij instaat zijn om milioenen bomen omt te kappen, terwijl het overgrote deel niet eens word gerecykeld (hoe schrijf je dit???). Laat me niet lachen!!! Als wij zo'n superieur ras zijn, moeten we ook onze eigen troep opruimen!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Christelijke homo jongeren
wjfolkers
111 18-05-2015 13:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist?
Verwijderd
217 25-12-2008 03:48
Flora & Fauna Biologisch?
Verwijderd
22 03-06-2005 15:21
Flora & Fauna Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?)
Eend
301 06-01-2005 11:12
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 09:48
Flora & Fauna jacht verbieden?
Kupu
41 28-01-2002 12:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.