Oud 07-11-2003, 13:47
Marjoha
Marjoha is offline
Hoi,

Wordt jij wel eens gepest op je werk? Moet je altijd de rottigste klusjes opknappen of negeren al je collega's jou?
Ik zoek mensen die op hun werk gepest worden en daar iets over willen vertellen voor een artikel over bijbaantjes in het tijdschrift Pauze. Dat kan uiteraard volledig anoniem!
Wil jij andere jongeren vertellen hoe het is om op je werk gepest te worden (zodat zij weten waar ze op moeten letten en hen niet hetzelfde als jou kan overkomen), stuur mij dan alsjeblieft zo snel mogelijk een mailtje (marjolein@kindamuzik.net). Dankjewel!

Marjolein
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2003, 17:38
Verwijderd
ik word niet gepest ofzo. maar ik weet mensen zo aan te spreken op dingen (niet aggresief) dat zoiets ook niet gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 20:28
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Tsja... gepest... nouja, zo kun je het wel een beetje noemen.

Ik werkte in een supermarkt, al een paar maanden. Op een gegeven moment begonnen 2 (of eigenlijk misschien maar eentje, maar de ander keek toen en lachte, deed niets) collega's heel vervelend te doen. Elke keer als ik langs liep, zei ze: 'oh, ik krijg het helemaal warm' (ik ben een vrouw, zij was vrouw, zij was islam, ik christen, om het allemaal maar even heel kort door de bocht te zeggen. Ik kan me in dit opzicht ook absoluut niet voorstellen dat ze verliefd op me was, het was echt om te pesten, dat weet ik helemaal zeker, anders deed ze niet zo). Ze maakte ook allerlei hijggeluidjes en dergelijke als zij achter de kassa zat en ik tegenover haar en de klanten waren even weg. Ook als ze langs me liep, probeerde ze me net een klein beetje aan te raken ofzo (niet op rare plakken, gewoon dat ik voelde dat ze langs me heen liep). Dit begon eigenlijk ineens en ik heb geen idee naar aanleiding waarvan dat was.

Meer weet ik er eigenlijk niet echt meer van. Ik had geloof ik toen al ontslag genomen, of ik heb toen vlak daarna ontslag genomen. De sfeer was al helemaal niet leuk en ik had een nieuwe baan.
Ik heb dit overigens volgens mij direct of anders een paar weken later aan mijn ouders verteld. Ik voelde wel dat ik erboven stond, maar ik vond het wel ontzettend vervelend. Ik begreep ook niet wat er mis was met mij.

Ohja, nog even het einde van het verhaaltje vertellen: op een gegeven moment gebeurde er weer zoiets (alle klanten waren de winkel uit, we waren de lopende banden aan het schoonmaken) en toen ben ik ontzettend boos geworden. Ik heb heel hard geschreeuwd tegen haar (geen scheldwoorden, meer gewoon van: 'hou nou 'ns op met dat belachelijke gedoe van je'). Bijna al het winkelpersoneel kwam kijken. Vanaf toen was het afgelopen. Ik denk dat het een paar weken heeft geduurd (ik werkte geloof ik twee avonden per week, één avond samen met haar, dus misschien is het drie keer of vier keer voorgekomen).

Ik heb er eigenlijk geen trauma's aan overgehouden. Ik ben een vrij nuchter persoon heb ik weer gemerkt. Hoewel ik eigenlijk toendertijd heel slecht tegen dit soort dingen kon. Ik denk er nu eigenlijk ook nooit meer aan (in eerste instantie zelfs niet toen ik dit topic opende, maar pas een paar topics later).

Ik zou overigens graag het artikel dat je gaat schrijven willen lezen. Als het af is (of gepubliceerd), zou je het me dan willen mailen? ekki@scholieren.com is mijn emailadres. Zou ik tof vinden. En als je er nog vragen over hebt, mag je me ook latijd mailen. Trouwens, hier in dit topic vragen stellen mag ook natuurlijk.

Succes met het maken van het artikel!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:22
Verwijderd
Niet meer. Maar ooit heb ik bij een bakkerij gewerkt (in de winkel) en daar moest ik idd altijd de rottigste klusjes opknappen. Ook roosterden ze me voor meer dan 40 uur per week in (ik was toen 16 en dat mocht dus eigenlijk helemaal niet). Verder deden ze ook enorm kinderachtig tegen me, enz. In lange verhalen schrijven ben ik geen held, maar als je meer wilt weten moet je me maar ff mailen.


Ik denk alleen niet dat er iets standaards is wat helpt om niet gepest te worden. Bij de één helpt dit, bij de ander dat, maar goed...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 08:40
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Erg leuk dat er wat geschreven word, ik hoor graag er watvan als het af is ben altijd erg geintresseerd.
Ik kan je alleen helaas niet helpen omdat ik geen nare dingen mee maak op me werk.
Als je wil kanje het me mailen ivo_schipper@hotmail.com ?

grtz
ivo
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 10:06
Saiorse.TK
Avatar van Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Whahaha, standaard pakket.... ga niet staan zoenen met de verekeerde mensen op een personeelsfeest.... dat moet je nog laaaaaang horen
Soms is het wel vervelend, maarja, ik kan er wel om lacheh (ik was toen té zat ) Dus of het pesten is... meer me eigen schuld :$ nouja, ik hoor ut wel
__________________
Leven Is Een Meervoud Van Lef...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 10:18
Sinasappeltje
Avatar van Sinasappeltje
Sinasappeltje is offline
Als het gepubliceerd is, zou je het dan kunnen mailen? debby_diamond@hotmail.com
__________________
I'm serious
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 11:31
Thomas
Thomas is offline
Rottige klusjes moet je gewoon verdelen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 10:11
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Nee, ik ben niet echt iemand die zoiets aantrekt ofzo
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 12:43
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 09-11-2003 @ 11:11:
Nee, ik ben niet echt iemand die zoiets aantrekt ofzo
Ik ook helemaal niet heb ik het idee. Is later ook nooit meer gebeurd, ben echt gewaardeerd op m'n werk. Nouja, ik zal wel iets aparts hebben uitgestraald ofzo, maar ik denk niet dat het kwam omdat ik dat aantrek.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Wawl schreef op 08-11-2003 @ 12:31:
Rottige klusjes moet je gewoon verdelen.
Iedereen krijgt bij ons ooit wel eens zo'n rottig klusje.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 08:45
Marjoha
Marjoha is offline
Dankjewel voor jullie reacties. Sommigen zal ik nog wel even mailen voor wat meer info. Klinkt soms niet lekker hoor, wat je op je werk allemaal voor je kiezen kunt krijgen!
En natuurlijk zal ik diegenen die erom vroegen even laten weten als het artikel gepubliceerd is.
Groetjes,
Marjolein
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 10:30
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Bij ons is dat HEEEL goed geregeld. Er wordt niet gepest, getreiterd en geroddeld en zo wel: dan heb je waarschuwing 1 aan je broek... Zo simpel is dat...

Dit werd al tegen me gezegd voordat ik werd aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 11:44
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 26-11-2003 @ 11:30:
Bij ons is dat HEEEL goed geregeld. Er wordt niet gepest, getreiterd en geroddeld en zo wel: dan heb je waarschuwing 1 aan je broek... Zo simpel is dat...

Dit werd al tegen me gezegd voordat ik werd aangenomen.
Meestal pesten mensen anderen zonder dat de omgeving dat door heeft (op het werk dan). Dat gebeurt vaak heel erg sneaky, dus zal je werkgever dat niet zomaar door hebben.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 12:04
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ekki schreef op 26-11-2003 @ 12:44:
Meestal pesten mensen anderen zonder dat de omgeving dat door heeft (op het werk dan). Dat gebeurt vaak heel erg sneaky, dus zal je werkgever dat niet zomaar door hebben.
Dan kun je toch een klacht indienen? Wordt bij ons vaak genoeg gedaan en als je je er niet aan houdt, dan vlieg je eruit...

Ze gaan heus wel op je letten dan hoor!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 12:44
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 26-11-2003 @ 13:04:
Dan kun je toch een klacht indienen? Wordt bij ons vaak genoeg gedaan en als je je er niet aan houdt, dan vlieg je eruit...

Ze gaan heus wel op je letten dan hoor!
Als je dat durft, dan wel. Maar dat is het probleem. Je toont dan wel je eigen zwakheid ofzo.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 14:27
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ekki schreef op 26-11-2003 @ 13:44:
Als je dat durft, dan wel. Maar dat is het probleem. Je toont dan wel je eigen zwakheid ofzo.
Dat zal wel meevallen hoor. Je laat eerder de zwakheid van die pestende collega's zien tegenover de rest van je collega's. Tiz toch triest als je op die leeftijd nog iemand gaat sarren?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:28
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Pesten zeker niet, zeker omdat ik bijna nooit met dezelfde mensen werk...wel ergernissen: dat ik als eerste kom (en dus eigenlijk ook als eerste pauze hoor te krijgen) en dat een ander meisje dan als eerste pauze krijgt...(en op het moment dat ik pauze krijg valt er niks meer te beleven want dan is er net pauze in het concert)....dat ik helemaal opgefokt ben door stress omdat een apparaat kapot is en dus als alle heisa voorbij is ff rustig aan de kassa wil staan en dat dan iemand vraagt (iemand die er pas 20 minuten staat terwijl ik er al 1,5 uur sta) of ik de dingen klaar wil maken terwijl ik DAT juist niet wou....dat een meisje continu ff kort weg mag en ik niet......nouja dat soort dingen.....vooral op momenten dat ik al onder de stress sta kan ik daar van binnen nog opgefokter van worden en gaan koken....maar ik zeg natuurlijk niks en doe gewoon wat me gevraagd wordt....ben niet assertief genoeg .

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 20:30.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-12-2003, 17:47
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Op mijn werk hangt een goede sfeer op onze afdeling. Soms word je wel uitgescholden, maar dat is niet zozeer omdat je elkaar niet mag!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:46
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 04-12-2003 @ 18:47:
Op mijn werk hangt een goede sfeer op onze afdeling. Soms word je wel uitgescholden, maar dat is niet zozeer omdat je elkaar niet mag!
Dat is omdat we elkaar goed kennen Martijn dat weet jij ook wel Wij dollen gewoon heel veel met elkaar Beste afdeling van de winkel he
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld?
JustTalk
324 24-05-2014 14:55
Algemene schoolzaken Voorlichting pesten op school risicovol
Poliziek.info
4 06-03-2013 13:00
Liefde & Relatie Meisje op het werk
Berrum
15 22-10-2009 12:07
Werk, Geld & Recht pesten op het werk
Systematica
16 20-11-2004 22:17
Algemene schoolzaken school uniform invoeren???
seann
60 27-01-2004 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.