Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 08:25
Verwijderd
wat vind je belangrijk?
respect?
salaris?


zulk soort dingen bedoel ik, ik moet een PO maken voor school dus jullie zouden me er enorm mee helpen als je er iets over wilt vertellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 08:38
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Geld is altijd een belangrijke reden, natuurlijk; zonder geld word je leven behoorlijk moeilijk.

Maar daarnaast moet ik 't naar mijn zin hebben. Ik wil niet ergens werken waar ik elke dag tegenop zie. (Doe ik af en toe wel, maar dat is gezond denk ik; mijn moeder heeft 't bv. elke dag).

De collega's waarmee ik werk moet ik goed mee kunnen opschieten; dat vind ik nog belangrijker dan het loon. Je ziet ze elke dag, 8 uur lang. (vaker dan dat ik Jen zie). En hoe je 't wend of keert; je zal ook altijd een persoonlijke band me ze krijgen.

Daarnaast moet het werk zelf wel iets zijn waar ik wat mee kan; ik moet het ook interessant vinden en het moet in mijn straatje passen. En ik vind het ook belangrijk dat ik door kan groeien; dat ik cursussen krijg. Niet dat ik stil blijf staan.

Ik heb, door te gaan werken, heel wat zelfvertrouwen gekregen, ook, omdat ik daadwerkelijk iets deed wat nodig was in de wereld. Ik deed het niet meer voor stomme cijfers (school) maar voor andere mensen in de wereld die er gebruik van maken.

Collega's zijn ook anders dan leraren; ze zien je als een gelijke en luisteren daadwerkelijk naar je; denken over je ideeen na. Bij leraren had ik toch altijd 't gevoel dat ze een "ik weet alles, jij bent de leerling, jij weet niets" over zich heen hadden. Er was maar 1 goede manier om het te doen; volgens het boekje.

Is dit een beetje wat je wil/bedoelde, zus?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 08:42
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Op dit moment gewoon geld verdienen en leuke collega's hebben. Het werk vind ik momenteel niet super.

Later verwacht ik iets te kunnen doen met mijn eigen creativiteit, mensen iets bij brengen en vooral een leuke sfeer.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 09:35
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Bij mij staat het soort werk op nummer 1, ik moet me er in thuis voelen en ik moet het leuk vinden.
Dan komt de sfeer en de mensen met wie ik werk want die heb je heel de dag om je heen. Ik heb vaak genoeg een klotesfeer meegemaakt en dat werkt echt niet motiverend.
Op de derde plaats: geld, een goed betaalde baan is altijd leuk.
Dan als laatste: zekerheid. Jammer genoeg is dat de laatste tijd ver te zoeken, beetje jammer voor iemand die geen jobhopper is.

Maar goed, over het algemeen heb ik niets te klagen en is het zoals het hierboven staat redelijk uitgekomen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 10:19
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Niet onredelijk betaald worden en goede collega's. Beide heb ik gevonden op dit moment.

Later zoek ik een baan met doorgroeimogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 10:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Tot nu toe heb ik alleen bijbaantjes en vakantiebaantje gehad, ik heb nog nooit fulltime gewerkt.

Ik vind het belangrijk dat het leuk werk is, afwisselend en er moet ook wel een kleine uitdaging in zitten (Bijv. steeds meer willen weten, het hele assortiment uit je kop kennen. )

Collega's zijn ook wel belangrijk, alhoewel ik gemerkt heb dat ik het ook best kan uithouden met mensen die voor mijn gevoel gewoon raar zijn. Alleen ze moeten me wel respecteren en niet behandelen als een klein opdondertje terwijl ze zelf niet meer weten dan ik.

Het geld maakt me eigenlijk niet zo uit. Ik pas op voor een heel laag tarief en dat vind ik prima. Het gaat me niet om het geld maar dat ik anderen ermee kan helpen. Als ik het werk niet leuk vind dan moet het wel goed verdienen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:49
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik hoop in mijn (latere) werk veel over mensen en de wereld te leren, het liefst wil ik ook reizen voor mn werk. Ik vind het boeiend om te zien hoe verschillend andere culturen zijn en hoe zij tegen bepaalde dingen aankijken, ik wil graag mensen vanuit een ander perspectief leren begrijpen.
Verder hoop ik wat te kunnen betekenen voor mensen in de 3e wereld. Afwisseling en leuke collega's zijn ook wel belangrijk, als de mensen niet prettig zijn om mee samen te werken hou je het niet lang vol, denk ik.
Hoeveel ik ermee verdien maakt me niet zoveel uit, als ik er maar van kan leven.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:57
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Sorbet schreef op 22-06-2004 @ 09:25 :
wat vind je belangrijk?
respect?
salaris?


zulk soort dingen bedoel ik, ik moet een PO maken voor school dus jullie zouden me er enorm mee helpen als je er iets over wilt vertellen
nah, k wil vooral iets doen waarvan ik t idee heb dat 't me uitdaagt...ennum, salaris is ook wel belangrijk, respect (stom woord btw) boeit me niet zoveel...verder veel afwisseling en blabla wat hierboven ook al gezegd is...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 12:18
meisje
meisje is offline
Citaat:
dreen schreef op 22-06-2004 @ 11:51 :
Tot nu toe heb ik alleen bijbaantjes en vakantiebaantje gehad, ik heb nog nooit fulltime gewerkt.

Ik vind het belangrijk dat het leuk werk is, afwisselend en er moet ook wel een kleine uitdaging in zitten (Bijv. steeds meer willen weten, het hele assortiment uit je kop kennen. )

Collega's zijn ook wel belangrijk, alhoewel ik gemerkt heb dat ik het ook best kan uithouden met mensen die voor mijn gevoel gewoon raar zijn. Alleen ze moeten me wel respecteren en niet behandelen als een klein opdondertje terwijl ze zelf niet meer weten dan ik.

Het geld maakt me eigenlijk niet zo uit. Ik pas op voor een heel laag tarief en dat vind ik prima. Het gaat me niet om het geld maar dat ik anderen ermee kan helpen. Als ik het werk niet leuk vind dan moet het wel goed verdienen.
Eens
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 12:56
Nuck
Nuck is offline
Geld natuurlijk en plezier. Ik werk in een restaurant en heb momenteel echt superleuke collega's, na het werk gaan we vaak nog even met z'n allen de stad in . Daardoor is de sfeer op het werk ook echt goed.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:25
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Geld en het moet ook een beetje leuk zijn. Dus geen verschrikkelijke collega's, vies, doodsaai of erg zwaar werk.
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:37
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
voor nu als bijbaantje vooral:
-redelijk salaris
-fijne werktijden
-leuke collegae
-geen vervelend werk (geen vies/heel zwaar werk ed.)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:49
Verwijderd
Datgene doen waar ik heel graag mee bezig ben. Geld maakt me niet zoveel uit, een lekkere werksfeer wel, vooral met veel verschillende mensen omgaan die éen gemeenschappelijk doen hebben, namelijk de wetenschap bedrijven.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:18
elledc
elledc is offline
Binnenkort afgestudeerd als grafische vormgever hoop ik een job te vinden in die richting uiteraard
Belangrijkste is dat ik creatief bezig kan zijn, mijn interesse is zeer groot en die richting is louter en alleen creativiteit dus dat moet best meevallen.
Belangrijk is ook goed kunnen functioneren met collega's maar dat is volgens mij geen probleem.
Geld is zeer belangrijk maar ik zou nooit aan een job beginnen die me niet interesseert enkel voor het geld. Maar als ik iets doe, wil ik er geld voor in de plaats. Time is money
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:26
Verwijderd
opzich is salaris natuurlijk leuk, maar als ik daarom een stomme baan moet hebben vind ik een iets lager salaris voor een leukere baan belangrijker.
leuke/goede collega's is ook een must. hoe kan je het anders uithouden op je werk? er moet dan natuurlijk ook respect voor elkaar zijn.
verder moet het aansluiten op mijn opleiding en moet er toch ook nog uitdaging inzitten.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:16
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
- Vakmanschap; ik wil mijn vak kunnen uitoefenen op een zodanige manier dat ik er trots op kan zijn
- Leiderschap; ik wil graag zaken op een zodanige manier regelen dat ze succesvol zijn
- Geld; er moet een redelijke vergoeding tegenover mijn werkzaamheden staan
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:40
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Geld en collega's
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:52
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Leuke collega's, gezelligheid en normale werktijden. Later zoek ik wel een baan met betere doorgroeimogelijkheden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2004, 18:13
Verwijderd
nu: zoveel mogelijk geld in zo weinig mogelijk tijd, daar wil ik zelfs tele2 voor promoten

later, in orde van belangrijkheid: voldoening, werkplezier(waaronder goede collega's), voldoende salaris voor de geinvesteerde tijd en kennis, respect
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 08:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
In belangrijkheisvolgorde

Gezelligheid (collega's)
Lol in het werk
Geld
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Psychologie ASS en normaal willen zijn
Spectraal
15 13-11-2007 07:47
De Kantine Wat zou jij graag willen veranderen?
TopDrop
149 29-05-2007 16:13
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17
Dinalfos
500 09-11-2005 11:53
Verhalen & Gedichten story: geef je mening...
Ronella
5 14-05-2004 16:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.