Oud 22-08-2011, 15:13
Verwijderd
Heey allemaal

Effe voorstellen:mijn naam is Annelies,kben 15 jaar en kzit in het 2de jaar secundair.
Ik deed latijn en normaal gezien zou ik volgend schooljaar latijn-talen volgen.
Maar helaas kreeg ik een b-attest omdat ik echt zeer slechte punten had voor wetenschap en wiskunde.Nu heb ik de keuze ofwel jaar opnieuw oftwel naar handel-talen.Latijn volgen was mijn droom en nu heb ik het verpest.Als ik naar handel-talen ga kan ik geen rechten studeren.En jaar opnieuw?? Nee,dat wil ik niet
Wie wel? Ik had nooit gedacht dat ik latijn ging doen zelfs in het lagere lachtte mijn lerares mij uit omdat ik zei dat ik advocaat wouw worden.Ik was toen een stille meisje maar nu ben ik degene die altijd goed mee werkt en de klas op stelten zet. Ik wil weten als ik 1 jaar handel-talen volg kan ik dan trg naar aso.Ik mis mijn klasgenoten nu al terwil het schooljaar nog niet gestart is.Handel-talen vind ik ook een mooie richting.Maar latijn was alles voor mij,ik deed het echt graag.Ik wouw dat dit systeem niet bestond (aso-tso-bso).Als ik nu naar tso ga ben ik ook bang dat mijn vrienden anders zullen reageren.Tso klinkt anders voor mij maar ik weet dat het ook een moeilijke richting is.Mijn hele familie deed aso en nu ik ook de degene die hen teleursteld.Dt was nooit de bedoeling.Mijn vraag is mensen als ik naar handel-talen ga
en 1 jaar volg,kan ik dan trg naar moderne.Latijn zkr niet,jammergenoeg

Ik heb ook op kjt dit gepost en hun antwoord was dit:Hallo Anoniempje,

Het is steeds mogelijk om naar een lagere studierichting te gaan (dus bijvoorbeeld van ASO naar TSO), maar de omgekeerde beweging gaat helaas niet.

Ook al lijkt het CLB jou precies maar niets, zij zouden jou wel bijkomende tips kunnen geven hoor.

groetjes,
het KJT-team

Aan dit heb ik niks aan,ik wil serieuze antwoorden.Want ik weet zkr dat ik niet de enige ben opt aarde met hetzelfde probleem.Please neem dit serieus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2011, 15:48
Verwijderd
Ik heb geen idee hoe het zit met die Belgische richtingen, ik snap er dan ook weinig van. Is tso dan lager dan aso? En dan wil je nu tso gaan doen?

Waarom doe je niet gewoon een jaartje over? Daar is helemaal niks ergs aan. Als je daarmee advocaat wil worden, wat je graag wilt, dan is het helemaal niet erg.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen idee hoe het zit met die Belgische richtingen, ik snap er dan ook weinig van. Is tso dan lager dan aso? En dan wil je nu tso gaan doen?

Waarom doe je niet gewoon een jaartje over? Daar is helemaal niks ergs aan. Als je daarmee advocaat wil worden, wat je graag wilt, dan is het helemaal niet erg.


Ja,tso is lager dan aso en jaar opnieuw doen? Nee,ik wil er zelfs niet aan denken
Maar toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 16:53
-gucci-
Avatar van -gucci-
-gucci- is offline
Heeyy Anoniempje,
je mag in feite mag wel op aso blijven.
Dus wrm ga je dan nie naar economie (wat ik ga studere) of nog beter humane wetenschappen
want by humane heb je een vak (cultuurwetenschappe)
waar je ook rechten krijgt.Je zei dat wiskunde nie goed was wel in 3de en 4de jaar heb je 4 uur wiskunde en in 5de en 6de, heb je 3 uur wiskunde.Maar je talen moet je wel goed kunnen beheren.
Je studiekeuze in het vervolgonderwijs kan dan master en bacheloor zijn.In jou geval is dat op masterniveu want je wou rechten studeren.
Hopelijk heb je
hier iets aan,
groetjess Gucci x
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Heeyy Anoniempje,
je mag in feite mag wel op aso blijven.
Dus wrm ga je dan nie naar economie (wat ik ga studere) of nog beter humane wetenschappen
want by humane heb je een vak (cultuurwetenschappe)
waar je ook rechten krijgt.Je zei dat wiskunde nie goed was wel in 3de en 4de jaar heb je 4 uur wiskunde en in 5de en 6de, heb je 3 uur wiskunde.Maar je talen moet je wel goed kunnen beheren.
Je studiekeuze in het vervolgonderwijs kan dan master en bacheloor zijn.In jou geval is dat op masterniveu want je wou rechten studeren.
Hopelijk heb je
hier iets aan,
groetjess Gucci x


Ja?Echt?
Maar op mijn b-attest staat dat ik niet toegelaten ben voor algemeen secundair onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 17:53
-gucci-
Avatar van -gucci-
-gucci- is offline
Hmm oke,
maar mag ik dan weten hoeveel je had voor je jaartotaal van wiskunde??
Want ik denk dat dat de reden is.
K zou het toch maar es vragen aan de school of ze je dan toch kunnen toelaten.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Hmm oke,
maar mag ik dan weten hoeveel je had voor je jaartotaal van wiskunde??
Want ik denk dat dat de reden is.
K zou het toch maar es vragen aan de school of ze je dan toch kunnen toelaten.

A ok, ik had voor jaartotaal zeer weinig: 41 %. Mijn talen waren wel heel erg goed behalve wetenschap en wiskunde. Kunnen me aannemen als ik economie-talen ga volgen? Of kan dat niet? En merci voor je info
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 18:32
-gucci-
Avatar van -gucci-
-gucci- is offline
Hmm oke
kijk ik had met mijn examen van kerst 54 voor mn wiskunde ,
da was egt slegt .
En de leerkrachten zeiden dat k aso nie meer kon halen.
Daarom had mn klastitularis me ingeschreve voor huiswerkbegeleiding op dinsdag en inhaallessen op donderdag.
(na de schooluren)
Ik heb dat het hele trimester gedaan.
En het heeft geholpen want k had met mn examen van pasen 71. mn wiskunde is nu verbetert en k ben door voor economie.
Ik heb egt moeten afzien,maar met vallen en opstaan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
x Gucci
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 08:14
Verwijderd
Ik zie nu dat je al een topic op Studiekeuze hebt, dus deze gaat dicht.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 11:34
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik vind 'm hier beter passen.

Wat wil je nou precies met dit topic? Je bent gezakt qua niveau en wil nu weer omhoog? Dat is wel moeilijk, want zo werkt het vaak niet. Hier in Nederland zie je dat nooit, de enige manier om er dan weer te komen is na je examen een hoger niveau te gaan doen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 16:17
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Je kunt ook met tso rechten studeren hoor
Het gaat erom dat je een diploma secundair doet.
Als je niet wilt doubleren, kun je idd best naar TSO gaan!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 09:42
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Klinkt wel als een herkenbaar probleem voor mij, alleen heb ik niet in België op school gezeten. Waarschijnlijk zit er een soort faalangst achter. Ik wilde ook nooit blijven zitten en hing qua prestaties eigenlijk een beetje tussen vwo en havo in (hoogste en op 1 na hoogste niveau in NL). Persoonlijk wilde ik niet lager en niet blijven zitten. En dus heb ik met veel moeite de eindstreep van het vwo gehaald zonder te blijven zitten. Maar natuurlijk gaat het niet om wat je niet wil. Het gaat erom wat je wel wil (in jouw geval advocaat worden). Had ik het over mogen doen, had ik waarschijnlijk een niveau lager gaan zitten, zodat ik niet aldoor op mijn hoede hoefde te zijn dat ik onder verwachting zou gaan presteren.

Tevens ken ik mensen die zeiden dat zittenblijven het beste is wat ze is overkomen. Het heeft deuren geopend naar datgene dat ze graag wilden doen. Destijds wilde ik op de snelste manier m'n doel halen, maar nu denk ik wat boeit het als het een jaar langer duurt. Het kan namelijk ook enorm veel rust geven omdat je even niet op je tenen hoeft te lopen. Want je kan niet altijd alles uit de kast blijven halen om advocaat te worden. Als je echt graag advocaat wil worden zoek je gewoon naar een rustigere manier om daar te komen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 25-08-2011 om 09:47.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2017, 20:24
hananeh
hananeh is offline
Citaat:
Heey allemaal

Effe voorstellen:mijn naam is Annelies,kben 15 jaar en kzit in het 2de jaar secundair.
Ik deed latijn en normaal gezien zou ik volgend schooljaar latijn-talen volgen.
Maar helaas kreeg ik een b-attest omdat ik echt zeer slechte punten had voor wetenschap en wiskunde.Nu heb ik de keuze ofwel jaar opnieuw oftwel naar handel-talen.Latijn volgen was mijn droom en nu heb ik het verpest.Als ik naar handel-talen ga kan ik geen rechten studeren.En jaar opnieuw?? Nee,dat wil ik niet
Wie wel? Ik had nooit gedacht dat ik latijn ging doen zelfs in het lagere lachtte mijn lerares mij uit omdat ik zei dat ik advocaat wouw worden.Ik was toen een stille meisje maar nu ben ik degene die altijd goed mee werkt en de klas op stelten zet. Ik wil weten als ik 1 jaar handel-talen volg kan ik dan trg naar aso.Ik mis mijn klasgenoten nu al terwil het schooljaar nog niet gestart is.Handel-talen vind ik ook een mooie richting.Maar latijn was alles voor mij,ik deed het echt graag.Ik wouw dat dit systeem niet bestond (aso-tso-bso).Als ik nu naar tso ga ben ik ook bang dat mijn vrienden anders zullen reageren.Tso klinkt anders voor mij maar ik weet dat het ook een moeilijke richting is.Mijn hele familie deed aso en nu ik ook de degene die hen teleursteld.Dt was nooit de bedoeling.Mijn vraag is mensen als ik naar handel-talen ga
en 1 jaar volg,kan ik dan trg naar moderne.Latijn zkr niet,jammergenoeg

Ik heb ook op kjt dit gepost en hun antwoord was dit:Hallo Anoniempje,

Het is steeds mogelijk om naar een lagere studierichting te gaan (dus bijvoorbeeld van ASO naar TSO), maar de omgekeerde beweging gaat helaas niet.

Ook al lijkt het CLB jou precies maar niets, zij zouden jou wel bijkomende tips kunnen geven hoor.

groetjes,
het KJT-team

Aan dit heb ik niks aan,ik wil serieuze antwoorden.Want ik weet zkr dat ik niet de enige ben opt aarde met hetzelfde probleem.Please neem dit serieus.





hallo
het is miss beetje laat ma een jaartje over doen is heus niet erg het lijkt wel zo ma dat is het niet ik ben, 15 en ik doe mn 2de jaar over omdat ik ook een B-attest had gekregen en ik zat op 2mw na mn b attest dacht ik ik ga t jaar over doen ik ga mn droom niet weg gooien omdat mn punten slecht zijn he dus ik deed mn jaar over tis miss beetje saai maar ik heb er zeker geen spijt van hoor
xx hananeh
Met citaat reageren
Oud 22-11-2017, 21:02
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
WTF is deze. De ts is waarschijnlijk allang klaar met school.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2017, 11:29
Darrell
Darrell is offline
Dat hopen we maar lol
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.