Oud 13-06-2002, 19:06
missPunk
missPunk is offline
Rivier kind

Met betraande ogen loop ik naar de Donau, doe mijn schoenen uit en laat mijn voeten in het koude water glijden.
Morgen verlaten we Jugoslavie, het is niet meer veilig hier. Ik begrijp niet waarom dat allemaal zo snel moet gebeuren. Pak je spullen, alleen wat je kan dragen de rest laten we hier bij oma zei mijn moeder vanochtend. Als ik de Donau kon dragen zou ik hem mee nemen zei ik boos terug. Mamma keek mij boos aan, soms denk ik dat je meer van de Donau houdt dan van mij.
In de verte is de lucht heel donker, grijs, bijna zwart alsof de nacht de dag opslokt. De Donau is onrustig en er is storm op komst. Ik moet naar huis voordat mama merkt dat ik weg ben en binnen enkele minuten kan de storm hier zijn, maar ik wil nog niet weg, Oh lieve Donau ik blijf nog heel even. Ik houd van de Donau net zoveel als hij van mij. Ik ben opgegroeid hier, Ik kom elke dag naar de rivier en kijk jaloers hoe andere kinderen zwemmen en spelen, rust uit op het heuveltje onder de schaduw van de grote boom, dobber met mijn voeten in het water en bewonder en vlij de schoonheid van de Donau, zelfs als het vies weer is zit ik hier en kijk naar het water. Niemand is de Donau zo trouw als ik! Ik benijd die kinderen die in de Donau kunnen zwemmen. Ik kan niet zwemmen dat is veel te gevaarlijk met mijn ziekte en het zou zeker niet van mama mogen, die stopt mij het liefst in een glaazen potje waar mij niets kan gebeuren. Het regent, de lucht kijkt drijgent op mij neer. De Donau is onrustig hij weet dat ik afscheid kom nemen. Een sterke windvlaag duwt mij bijna het water in. Ik herinner mij de woorden van mij moeder: Niet in de buurt van de rivier , je weet hoe gevaarlijk de Donau kan zijn! Ik trek mijn schoenen aan en ren snel het heuveltje op naar de bescherming van de grote boom. Het regent en waait steeds harder ik klam me stevig vast aan de boom. Ik wil naar huis rennen waar het veilig is, maar durf de boom niet los te laten. Mijn tranen vermengen zich met de regen. Oh Donau lieve Donau waarom maak je mij zo bang je weet dat ik niets liever wil dan eeuwig hier bij jou zijn. Maar ik moet met mama mee het is bijna oorlog. Wees niet bang ik zal je nooit vergeten. Ik schreeuw om hulp maar niemand kan mij horen. Ik ben nat en uitgeput de wind snijdt in mijn huid, overal vliegen takjes en bladeren , een dikke tak breekt af en raakt mijn hoofd. Ik val in het water maar ik ben niet bang de Donau omarmt mij liefdevol als een moeder haar pasgeboren kind. Het wiegt mij in zijn armen, ik zink naar de bodem en raak bewusteloos.
Als ik wakker wordt schijnt de zon en is de lucht blauw. Ik speel met de andere kinderen in het water en de Donau is rustig en gelukkig, wetend dat ik nu altijd bij hem zal zijn.


Voor Andre







Sorry voor alle spelfouten maar die moeten er nog uitgehaald worden. Ik woon niet zo lang in Nederland ik kom namelijk uit Jugoslavie ik ben echt opgegroeid naast de Donau en ik mis het heel erg vandaar dit verhaal.
__________________
Fuck the system!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2002, 21:02
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
ook deze kun je beter naar literatuur doen
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 18:03
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
coecie schreef:
ook deze kun je beter naar literatuur doen
yup -->
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 14:48
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
mooi verhaal vooral het einde, er staat alleen heel vaak Donau in en dat wordt een beetje eentonig..
leestekens zouden ook handig zijn
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 16:23
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Ik ben het eens met stroopwafel, het woordje Donau komt er zeer vaak in voor, wat niet echt lekker leest. Voor de rest zeer mooi verwoord, zeker als je hier nog maar kort woont. Goed einde.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 12:39
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Supermooi verhaal, alleen qua leestekens is het nogal rommelig en dat is zonde.
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ik Zit Saai Achter De Computer #335
Verwijderd
500 03-09-2008 21:33
Levensbeschouwing & Filosofie Dat zijn een hoop beestjes...
akumabito
498 23-12-2006 23:08
Algemene schoolzaken VWO literatuurlijst
Guimaraes
13 09-01-2005 14:18
Verhalen & Gedichten [verhaal] "Io" commentaar, graag :)
Poziomka
12 16-09-2003 19:42
ARTistiek Jud [verhaal]
punkyfish
6 21-02-2002 14:51
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.