Oud 01-06-2009, 17:35
amiie
amiie is offline
hoi
ik gaa van de zomer 4 weken oppassen. ik verblijf daar ook 4 weken en krijg dus kost en inwoning. ik zal 4 dagen van kwart over 8 tot half 2 oppassen op 2 kids van 5 en 7. ik krijg 80 euro per week! vinden jullie dit een normaal bedrag en zouden jullie het hiervoor doen? zoniet voor hoeveel dan? ik ben 18 jaar oud!
groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2009, 17:52
PV
PV is offline
tja dat moet je toch zelf weten? 't is niet heel veel, 't is ook niet heel weinig. 20 euro voor een ruime ochtend oppassen, plus onderdak/eten enz. als jij het leuk vindt moet je het vooral doen je kunt natuurlijk proberen om er meer geld uit te slepen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 18:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Is het in het buitenland? Of op een plek waar je wel echt vakantie kunt houden voor jezelf?

Kijk, 80 euro per week is in jouw geval omgerekend € 3,81 per uur. Niet bepaald veel. Het is welliswaar 20 cent boven het minimumloon voor een 18-jarige, maar tegelijkertijd is het een baan met veel verantwoordelijkheid. Heel wat anders dan vakken vullen waar je een steekje mag laten vallen. Kortgezegd zou ik er mijn zomervakantie niet voor opofferen.
Maar als ik ergens zit waar ik zelf het idee heb dat ik op vakantie hou (bijv. in het buitenland of op een fijne plek in Nederland bij het strand bijvoorbeeld) is het een ander verhaal. Dan krijgt het kost en inwoning gedeelte ineens betekenis en zou ik het wel relaxed vinden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 19:21
amiie
amiie is offline
haaayy
ik vind kinderen helemaal geweldig, vooral deze leefdtijden.
verder is het in nederland in de achterhoek, ik woon zelf onderhand aan de andere kant van nederland dus het is waarschijnlijk best wel een vakantie gevoel. hele mooie omgevind. voor de rest hebben ze echt eeen mega mega groot huis krijg eigen zolder verdieping met badkamer en ze hebben een zeilboot ook helemaal super dus!

Maar jullie zouden dus meer vragen? waar denken jullie dan aan? want het is namelijk nog mogelijk om het te veranderen.

groetjes
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 21:46
amiie
amiie is offline
helemaal niemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 20:45
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
3,80 per uur is niet heel veel, maar als je bedenkt dat jij 18 bent en dat je ook kost en inwoning krijgt dan is het een flink bedrag. Bedenk maar dat de gemiddelde huur van een kamer per maand rond de 300 euro ligt en dan moet je daar nog eten bij optellen. Daarnaast als je het leuk vindt en het voor jou ontspanning is zou ik niet te moeilijk doen over het geld. Vragen om meer geld kan net de verkeerde snaar bij de ouders raken...

Maar goed dat denk ik
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 14:27
Ellemieke Zaal
Ellemieke Zaal is offline
Als je kost en inwoning krijgt ligt het loon voor 'au pairs' meestal wat lager heb ik me weten te vertellen. Maargoed, je geeft aan dat ze een geweldig huis, omgeving, boot etc. hebben. Dat je je eigen ruimte krijgt. Dat lijkt me toch meerwaarde hebben, daar kun je voor 'niets' van genieten en dan heb je het nog eens beter voor elkaar dan een 'gemiddelde' au pair ook.
Daar komt ook nog eens je leeftijd en het aantal uren dat je gaat oppassen (20 per week?) bij. Al met al lijkt me 80 euro dan een prima bedrag.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 18:30
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik zou niet werken voor 80 uur per week. Mja t is wat je zelf wil, en zoals al vermeld kost en inwoning is ook nogal wat.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 12:09
Ijstheetje
Ijstheetje is offline
Ik werk nu een tijdje als aupair (zuiden van Ierland) en ken heel veel aupairs. 80 euro per week is zelfs bovengemiddeld als je aupair in Nederland bent. Je moet niet vergeten dat het veel aupairs gaat om de buitenlandervaring (cultuur snuiven, evt taal leren of verbeteren), dat is iets dat je meekrijgt als je in het buitenland in een gezin verblijft en werkt. Het gelddat je krijgt geldt als zakgeld, zodat je iets kunt doen in de uren dat je niet werkt.

Laatst gewijzigd op 17-06-2009 om 14:59.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 12:19
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
ik als 15 jarige krijg nu al evenveel loon per uur en als ik over 2.5 week 16 ben heb ik dus meer en de achterhoek lijkt me niet echt een leuke plek voor vakantie ik zou het niet doen als ik jou was maar als het bijvoorbeeld in zuid frankrijk fzo was had ik het wel gedaan het ligt gewoon aan de locatie.
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 17:22
Babybum
Babybum is offline
Naja ik vind het wel waard: Als je het leukt vind, en ik bedoel, je mag daar wel wonen. Als stagiaire dan krijg je pas weinig (als je al iets krijgt). Have fun!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.