Oud 30-11-2017, 18:54
Mark@2004
Mark@2004 is offline
Ik zit in klas 2 vmbo-t/havo. Ik weet nog niet of ik volgend jaar doorstroom nar klas 3havo of naar 3tl. Als ik TL ga doen moet ik in de tweede al een profiel/vakken kiezen en voor de havo pas in de derde. Daarom moet ik over twee weken een formulier inleveren over de TL profielkeuze zodat als ik TL ga doen de keuze al heb gemaakt. Als het HAVO word (die kans is best wel groot) dan heb ik nog wat langer tijd om te kiezen.

Je kunt op mijn school voor TL kiezen uit vakken namelijk:
Exact: NaSk 1, NaSk 2, Wiskunde en Biologie of
Economie: Economie, Geschiedenis en Duits

Cultuur: Geschiedenis, CKV, Filosofie

Daarnaast mag ik nog 1 keuzevak kiezen uit alle vakken die niet in mijn profiel zitten.

Zelf sta ik voor alle vakken een voldoende. Voor Duits en NaSk 1 haal ik de hoogste cijfers en voor techniek en LO de laagste. Geschiedenis is wel mijn favoriete vak die ik graag nog wil volgen, maar dat heb ik bij NaSk 1 ook. Cultuur valt voor mij al meteen af, want dan kan ik sowieso geen exacte vakken meer volgen. Economie sta ik gewoon een voldoende (7) voor en het is nog best wel interessant. Zelf wil ik graag in een laberaturium, marine of geschiedenis gaan studeren. Mijn vraag is dan: kan ik beter het profiel Economie kiezen met Natuurkunde of Exact met Geschiedenis?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2017, 06:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Exact met geschiedenis maar check de toelatingseisen voor geschiedenis. Voor een laboratorium opleiding zijn je exacte vakken belangrijk, niet alleen natuurkunde.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2017, 16:20
kekekeke
kekekeke is offline
Ik heb zelf die overstap ook gedaan en op mijn school konden we uit ongeveer dezelfde dingen kiezen ik heb toen economie NaSk1 NaSk2 en Wiskunde gekozen.

Dit was omdat je voor een Economie en maatschappij vakkenpakket uit de havo alleen economie en volgens mij wiskunde nodig had uit tl. En voor Natuur en techniek had je NaSk1 NaSk2 en wiskunde nodig maar in dat vakkenpakket kon je geen geschiedenis hebben. Als je uit zoveel mogelijk dingen wilt kiezen zijn NaSk1 NaSk2 wiskunde en economie de besten vakken.

Maar heel vaak is het zo dat als je een vak mist om een bepaald vakkenpakket te doen in de overgang naar havo dat je opdrachten krijgt voor in de vakantie die je moet doen zodat je op hetzelfde niveau zit als de andere in dat vak en kan je gwn dat vak doen ook al heb je het op tl niet gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vakkenpakket
Justin199
5 10-11-2016 21:14
Studeren HELP?! Geen wiskunde in vakkenpakket, maar wel nodig
dgmarjolein58
1 20-01-2013 14:24
Studeren Een dringend vakkenpakket vraagje...
Michelle082
9 30-03-2011 19:44
Studeren Extra vakken.
snap
5 16-06-2010 23:58
Studeren Havo vakkenpakket
Chariot
23 18-05-2009 13:39
Studeren Natuurkunde in het vakkenpakket?
Evil-milkshake
23 22-11-2007 03:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.