Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2004, 20:05
SeniSeviyorum
Avatar van SeniSeviyorum
SeniSeviyorum is offline
Column: ***** ******

Vrijheid van meningsuiting, wat is dat? Mag je alles zeggen wat je wilt, of zijn er ook nog grenzen? Ik ga voor dat laatste. Als je dan hoort wat Theo van Gogh heeft gedaan (namelijk het keihard beledigen van de Islam), gaat dat volgens mij toch echt over de grens. Maar goed, dat vonden mensen nog vrijheid van meningsuiting. Waar ligt dan de grens?! Is de grens pas totdat we elkaar gaan doodwensen? Is de grens pas totdat we elkaars geloof gaan beledigen?

Ik vind het allebei de grens over gaan. Theo had niet zo ver moeten gaan in het beledigen van de Islam, en de imam had Geert Wilders niet dood mogen wensen.

Aan de andere kant vind ik dat áls dat van Theo bij de vrijheid van meningsuiting hoort, dat van de imam daar ook bij moet horen. Maar als er in dat laatste geval opeens wordt onderzocht of het strafbaar is wanneer je iemand dood wenst, zie je dat er duidelijk geen grens is. Ik vind dat die grens er zeker moet komen, omdat er anders (onterecht) onderscheid gemaakt wordt tussen mensen wanneer het om vrijheid van meningsuiting gaat.

Dit alles kan ook leiden tot de gedachte bij verschillende bevolkingsgroepen dat er oneerlijk wordt gehandeld wanneer het over dit onderwerp gaat. Daardoor kan er een groter gevoel van onderscheid ontstaan tussen allochtonen en autochtonen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2004, 20:19
Verwijderd
ik vind het niet echt op een column lijken, meer op een essay, je zou meer 'grappige' dingen erin moeten verwerken ipv politiek verantwoorde gedachtes
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 22:23
Verwijderd
Het schort nogal aan je opbouw. Werk dingen meer uit. Wees spitsvondiger. En heb je feiten netjes op een rij: Van der Ven is geen imam, maar een student islamologie. Tot slot is het een beetje simpel wat betreft je opmerkingen over de vrije meningsuiting - dat vraagstuk is gecompliceerder.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 23:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Niet bepaald sterk verwoord, let tevens op verwijswoorden, enkelvoud/meervoud, etc. alineavolgorde is trouwens belangrijk, zet de argumenten altijd in een logische volgorder; trek geen conclusie om vervolgens een nieuw blik argumenten open te trekken. (ow, en "dat als dat" kan je altijd beter vervangen door 'wanneer')

probeer het zo:


Column: ***** ****** vormgeving door T_ID ()

Vrijheid van meningsuiting... wat is dat?

Mag je alles zeggen wat je wilt, of zijn er ook nog grenzen?

Ik ga voor dat laatste. Als ik zie wat Theo van Gogh schreef gaat dat volgens mij over de grens, zonder daarvoor vervolgt te worden.

Aan de andere kant is er behoorlijke ophef over de opvattingen van de 'internet-imam' Van der Ven.

Ik vind dat beiden de grens over gaan. Theo had niet zo ver moeten gaan in zijn provocaties, en de 'internet-imam' had Geert Wilders niet dood mogen wensen.

Ik vind dat wanneer de provocaties van Theo bij de vrijheid van meningsuiting horen, dat de uitspraken van deze 'imam' daar ook onder moeten vallen. Maar wanneer er in dat laatste geval opeens wordt onderzocht of het strafbaar is of je iemand dood wenst, zie je dat er duidelijk geen eenduidige grens is.

Ik vind dat die grens er wel zou moeten komen, omdat er anders onterecht onderscheid gemaakt wordt tussen mensen wanneer het om het uiten van hun mening gaat.

Deze dubbele meetlat alles kan ook leiden tot de gedachte bij verschillende bevolkingsgroepen dat er oneerlijk wordt gehandeld wanneer het over dit onderwerp gaat. Daardoor kan er een kloof ontstaan tussen allochtonen en autochtonen.


Daarom zouden in de toekomst beledigende uitspraken, los van etniciteit, religie of motivatie vervolgd moeten worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Arrestatie na bedreigen Wilders
T_ID
46 20-04-2009 17:45
Verhalen & Gedichten column
Verwijderd
11 25-02-2008 18:00
Verhalen & Gedichten Column over Vrouwen
Shitonya
10 26-03-2004 20:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Volkert van der G.
TAFKAB
233 13-08-2002 14:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.