Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2006, 13:53
joeyv2
joeyv2 is offline
hallo allemaal,

ben begin dit jaar naar engeland geweest om Engels te leren en heb wel gemerkt dat dit echt de snelste manier is om een taal te leren..

Wil nu een tweede vreemde taal goed leren, namelijk Spaans en wil dit ook in Spanje gaan doen. Daarna wil ik ook in Spanje blijven om te werken..

Weet iemand leuke/goede/betaalbare organisaties om een taalcursus Spaans in Spanje te gaan doen?

ben zelf http://www.tricolore.nl , Donquijot en www.linguaschools.nl tegengekomen..

Iemand die deze organisaties kent of misschien een andere ?
Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 04-09-2006, 15:06
Nyawa
Ik ben zelf via Tricolore naar het Malaca Instituto in Malaga geweest, die organisatie is me erg goed bevallen. Andere organisaties zijn bijvoorbeeld www.travelactive.nl en www.activityinternational.nl. Ik weet niet wat voor werk je wilt doen, maar via de laatste organisatie kun je na de taalcursus in de horeca gaan werken.
Oud 04-09-2006, 15:14
Verwijderd
www.ef.nl en misschien ook wel www.yfu.nl .
Oud 05-09-2006, 08:09
Emilia
Emilia is offline
Dag joeyv2,

Ik ben vorig jaar met International House naar Duitsland geweest. Dat is een internationale organisatie die vestigingen heeft in zowat de hele wereld. In Spanje zijn er scholen in Barcelona, Mallorca en Tarragona. Je kunt met IH ook naar Mexico en Cuba gaan.
Per dag krijg je 5 uren les, ofwel in de voormiddag ofwel in de namiddag. Op de vrije momenten kan je doen wat je wilt. Er staan ook enkele uitstapjes op het programma. Je kunt je cursus op eigen initiatief intensiever maken door je op te geven voor privélessen. Het grote voordeel van deze organisatie is dat er doorgaans niet veel Nederlandstaligen meegaan, waardoor je wel Spaans moet spreken. Om je een idee te geven van de prijs: in Barcelona kost een taalstage van drie weken € 555. Je verblijf in een gastfamilie/studentenresidentie komt daar nog bovenop. Je kiest zelf hoe lang je je taalstage maakt (min. 2 weken).
Ik vond mijn taalstage in Duitsland een prachtige ervaring. Drie weken in een heel internationale omgeving (in mijn klas zaten 2 Italianen, een Spaanse, een Russische, een Chinese, een jongen uit Thailand, een Portugese en een Fin), veel leuke mensen leren kennen, met wie ik ondertussen nog eens afgesproken heb.
Het niveau lag voor mij wat te laag, omdat ik al twee jaren Duits op het hoogste niveau (universiteit) had gestudeerd. Maar als je een stevige basis hebt, kan je op die drie weken heel goeie vorderingen maken! Dat is het zo'n beetje, denk ik. Dit is de site: http://www.viva-group.info/. Je kunt er ook een niveautest afleggen. Als je nog vragen hebt over de algemene werking van zo'n taalstage, dan pm je me maar.
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Oud 05-09-2006, 10:36
Joyceb
Joyceb is offline
Ik ben zelf 2 jaar geleden naar Barcelona gegaan met Travel Active.
Wat ik je wil aanraden is om te proberen bij een school zelf het te regelen (bijv. Enforex in Barcelona, waar Travel Active zit). Dat scheelt je namelijk behoorlijk wat geld (voor 2 weken zo'n 200 euro!) omdat je de hele tussenorganisatie-overhead niet hebt.
Oud 05-09-2006, 10:50
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 05-09-2006 @ 11:36 :
Ik ben zelf 2 jaar geleden naar Barcelona gegaan met Travel Active.
Wat ik je wil aanraden is om te proberen bij een school zelf het te regelen (bijv. Enforex in Barcelona, waar Travel Active zit). Dat scheelt je namelijk behoorlijk wat geld (voor 2 weken zo'n 200 euro!) omdat je de hele tussenorganisatie-overhead niet hebt.
Bij International House betaal je ook rechtstreeks aan de organisatie en gebeurt je inschrijving niet via een of ander reisbureau.
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Oud 05-09-2006, 12:03
joeyv2
joeyv2 is offline
Bedankt voor de uitgebreide info Emilia. Klinkt erg positief alleen het nadeel vind ik wel de prijs.

Als ik bijvoorbeeld bij www.linguaschools.com kijk voor 3 weken dan ben ik 360,- Euro kwijt voor 3 weken en dit is toch een verschil van 195,- Euro! Lingua claimt dat ze dezelfde prijs rekenen als de taalschool zelf en dit kan ook haast niet anders denk ik..

Zelf vind ik het wel prettig om toch contact in het Nederlands te kunnen hebben.

Ik vraag me dan toch af waar het prijsverschil in zit met bijvoorbeeld International House..
Oud 05-09-2006, 17:52
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
joeyv2 schreef op 05-09-2006 @ 13:03 :
Bedankt voor de uitgebreide info Emilia. Klinkt erg positief alleen het nadeel vind ik wel de prijs.

Als ik bijvoorbeeld bij www.linguaschools.com kijk voor 3 weken dan ben ik 360,- Euro kwijt voor 3 weken en dit is toch een verschil van 195,- Euro! Lingua claimt dat ze dezelfde prijs rekenen als de taalschool zelf en dit kan ook haast niet anders denk ik..

Zelf vind ik het wel prettig om toch contact in het Nederlands te kunnen hebben.

Ik vraag me dan toch af waar het prijsverschil in zit met bijvoorbeeld International House..
Daarin heb je natuurlijk gelijk. Als het goedkoper kan...
Waarin het verschil zit, weet ik niet, want ik ken Lingua niet. Ik zie nu wel op hun site dat ze 20 lesuren per week bieden, hetgeen bij International House 25 lesuren is. Dat is wel een groot verschil als je het op drie weken bekijkt. Nu ja, je moet natuurlijk de formule kiezen waar je je het beste bij voelt en de prijs draagt daar uiteraard toe bij.
Ik zie trouwens net dat een intensieve cursus op basis van 20 lesuren per week € 450 kost. Maar misschien had jij het op een andere formule?
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Oud 06-09-2006, 13:31
joeyv2
joeyv2 is offline
hey emilia..ik had inderdaad gekeken bij 20 uur. Dat verklaart het verschil wel een beetje maar is toch nog steeds zo een 100 Euro.

Ik vind het wel heel tof dat je zo uitgebreid informatie geeft. Hier heb ik echt wat aan..bedankt!

ik ga me in ieder geval nog wat verder oriënteren..
Oud 07-09-2006, 18:15
Verwijderd
Ga er gewoon studeren ipv een taalcursus te doen. Heb je veel meer aan. Ik zit nu in Barcelona en doordat ik hier echt 'leef' merk ik dat m'n spaans erg vooruit gaat.
Oud 11-09-2006, 09:52
joeyv2
joeyv2 is offline
hey lisanne..

studeren is helemaal goed om Spaans te leren natuurlijk alleen heb ik niet echt zin om een nieuwe studie te gaan doen, wil gewoon een maand of 2/3 de taal leren en dan gaan werken..

hoe lang woon je al in Barcelona ?
Oud 11-09-2006, 14:49
Kayleigh
Kayleigh is offline
ik heb een cursus Spaans gedaan via Mester.. was in Salamanca.. ben maar 17dagen geweest maar aan het eind kon ik al een aardig woordje Spaans (ik begon bij het laagste niveau, dus das op zich nog best ok) en Salamanca is echt een onwijs leuke stad! Echt een studentenstad met leuk uitgaansleven!
Oud 11-09-2006, 14:51
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 11-09-2006 @ 15:49 :
Salamanca is echt een onwijs leuke stad! Echt een studentenstad met leuk uitgaansleven!
Hier sluit ik me bij aan . Ik heb er een paar dagen lessen gevolgd (ging via mn middelbare school) en het was echt super daar.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 11-09-2006, 19:48
Verwijderd
Citaat:
joeyv2 schreef op 11-09-2006 @ 10:52 :
hey lisanne..

studeren is helemaal goed om Spaans te leren natuurlijk alleen heb ik niet echt zin om een nieuwe studie te gaan doen, wil gewoon een maand of 2/3 de taal leren en dan gaan werken..

hoe lang woon je al in Barcelona ?
Anderhalve week En ik blijf hier tot kerst.
Oud 13-09-2006, 13:47
joeyv2
joeyv2 is offline
relaxt zeg! Barcelona trekt mij ook heel erg moet ik zeggen..
Oud 15-09-2006, 23:21
Verwijderd
Ja, het is een geweldige stad om in te wonen!
Oud 16-09-2006, 08:35
Verwijderd
Ik heb alleen wel eens van iemand gehoord dat het een hele dure stad is. Klopt dat Lisanne?
Oud 16-09-2006, 14:59
Kryptonite
Avatar van Kryptonite
Kryptonite is offline
Ik heb 3x in de zomervakantie een talencursus Frans gedaan via Tricolore. Wat op zich al bewijst dat ik erg enthousiast ben over de organisatie. Tricolore regelt de dingen prima en de scholen waar je terecht komt zijn heel leuk.
En qua aantallen Nederlandstaligen: dat hangt af van het seizoen en de plaats waar je naartoe gaat. In de zomervakantie maak je natuurlijk meer kans op NLs in een kustgebied dan in de winter, terwijl dat in een ski-gebied weer omgekeerd zal zijn. En in oorden die erg populair zijn bij Nederlandse toeristen zullen er ook meer Nederlandse cursisten op de school zitten. Mocht je nieuwsgierig zijn naar mijn bevindingen: de eerste keer zat ik in het uiterste noorden van Frankrijk (Boulogne-sur-mer) en daar waren wel veel Nederlanders/Vlamingen, omdat het gewoon heel dichtbij was. De andere 2 jaren (Chambéry, Montpellier) waren er aldoor wel een stuk of 5 Nederlandstaligen (eventuele Surinamers en Zuid-Afrikanen meegerekend), maar dat was verspreid over de hele school, dus dat vond ik wel prima.
Maak anders een lijstje van de dingen die jij belangrijk vindt, vraag wat folders aan van verschillende organisaties en sla aan het vergelijken!
__________________
Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor? - Tutto il meglio è già qui, sotto le stelle del jazz
Ads door Google
Oud 16-09-2006, 17:51
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
joeyv2 schreef op 04-09-2006 @ 14:53 :
hallo allemaal,

ben begin dit jaar naar engeland geweest om Engels te leren en heb wel gemerkt dat dit echt de snelste manier is om een taal te leren..

Wil nu een tweede vreemde taal goed leren, namelijk Spaans en wil dit ook in Spanje gaan doen. Daarna wil ik ook in Spanje blijven om te werken..

Weet iemand leuke/goede/betaalbare organisaties om een taalcursus Spaans in Spanje te gaan doen?

ben zelf http://www.tricolore.nl , Donquijot en www.linguaschools.nl tegengekomen..

Iemand die deze organisaties kent of misschien een andere ?
Alvast bedankt!
Hey Joeyv2,

Wie welke organisatie heb jij een taalcursus in Engeland gevolgd en voor hoelang?
Oud 18-09-2006, 10:30
joeyv2
joeyv2 is offline
ik ben via EF naar Engeland geweest, maar vind deze organisatie toch wat te duur in vergelijking met andere organisaties. Vandaar dat ik niet met EF naar Spanje wil..
Oud 18-09-2006, 12:08
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 16-09-2006 @ 09:35 :
Ik heb alleen wel eens van iemand gehoord dat het een hele dure stad is. Klopt dat Lisanne?
Haha, ja dat klopt, wat heb jij toch een goeie bron .
Oud 18-09-2006, 13:17
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
joeyv2 schreef op 18-09-2006 @ 11:30 :
ik ben via EF naar Engeland geweest, maar vind deze organisatie toch wat te duur in vergelijking met andere organisaties. Vandaar dat ik niet met EF naar Spanje wil..
Kreeg jij bij EF waar voor je geld. Waren de Engelse lessen, begeleiding, accomodatie en andere organisatorische dingen goed geregeld?
Oud 18-09-2006, 15:42
spookaapje
spookaapje is offline
Ik ben afgelopen zomer met EF drie weken naar Cambridge geweest en heb daar een super tijd gehad. Ik kan het je echter afraden om in de zomer te gaan want dan is het een grote bende, buiten het hoogseizoen kiezen ze alleen de beste gastgezinnen maar in de zomer wordt je maar ergens geplaatst. Ik zat met 12 studenten in een huis en we hadden maar een badkamer bijvoorbeeld, meerdere mensen in mijn groep zaten bij alcoholverslaafden en eentje heeft ivm met een echtelijke ruzie zelfs een keer de politie over de vloer gehad. Zelf kreeg ik bijna dagelijks eten uit blik maar daarmee moet je geluk mee hebben ik kende iemand die bij een chef-kok logeerde. De activiteiten waren ontzettend leuk en er werd heel veel georganiseerd. De lessen vielen alleen een beetje tegen, ik heb niet echt het idee dat ik veel geleerd heb maar waarschijnlijk is het niveau buiten de zomer hoger omdat de meeste studenten dan serieuzer zijn. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Mijn lesgroep was op zich ontzettend leuk en ik heb daar ontzettend veel vrienden gemaakt maar als je je engels echt wilt verbeteren kun je denk ik het best een andere school kiezen of in ieder geval niet in het hoogseizoen gaan.
Oud 19-09-2006, 08:25
joeyv2
joeyv2 is offline
de lessen waren goed, enthousiaste docenten en goede lesinhoud. De accommodatie vond ik wat minder, terwijl ik niet in het hoogseizoen ben gegaan. Toen ik aankwam was het appartement niet gereinigt en de keuken en badkamer waren gewoon smerig.

Al met al heb ik wel een hele leuke tijd gehad, maar als je ziet wat je betaald bij EF vind ik dat je daar ook meer voor mag verwachten.

Daarom kies ik nu ook voor een andere organisatie voor mijn Spaanse taalcursus.
Oud 19-09-2006, 18:06
Verwijderd
Je kunt je hier ook gewoon inschrijven bij de universiteit en daar een taalcursus doen. Dit is ongeveer 9 uur per week. Als je daarnaast gewoon een baantje zoekt, dan kun je je verblijf nog enigzins zelf bekostigen .
Advertentie
Oud 20-09-2006, 08:37
joeyv2
joeyv2 is offline
hey lisanne, heb je misschien enig idee wat dat kost ?
En heb jij toevallig nog een kamertje te huur??

Als ik me inschrijf via www.linguaschools.com betaal ik voor 3 weken 360,- Euro en heb ik 20 uur les per week. Dit vind ik niet duur en het ziet er allemaal goed uit.
Oud 20-09-2006, 17:29
Verwijderd
Ligt eraan hoe lang je wilt gaan... kijk eens bij Universidad de Barcelona. En ehh, nee geen kamer te huur, tenzij je vanaf december hier bent .
Oud 22-09-2006, 11:23
joeyv2
joeyv2 is offline
hmm das jammer..

ik denk dat ik eerst voor een week of 3/4 wil gaan en als het me bevalt wil ik 2 maanden blijven..
Oud 25-09-2006, 11:07
bart de geus
bart de geus is offline
hey joey,

ik ben vorig jaar bij AIL Madrid geweest in Madrid en dat is echt een aanrader. Het is een kleine school waardoor je veel persoonlijke aandacht krijgt. Ik heb ongelooflijk veel geleerd, niet alleen qua taal, maar ook over alle feestdagen, culturele dingen, sport etc..Het is niet echt zo'n commerciele instelling als don quijote, en dat komt de sfeer ten goede. Madrid is ook echt een aanrader, er is altijd wat te doen en het leven leeft 24 uur per dag. In ieder geval veel plezier, ik hoop ook weer naar Madrid te kunnen

Bart
Oud 27-09-2006, 10:51
joeyv2
joeyv2 is offline
thanks bart!

heb ff gekeken en de taalschool ziet er goed uit. leuk ook om jou ervaring te horen.

alleen jammer dat ze inschrijfgeld rekenen en hierdoor niet zo goedkoop zijn...maar Madrid op zich lijkt me ook wel heel gaaf.

dus ik hou het nog ff open..

Joey
Oud 04-10-2006, 14:54
Linda_x2
Linda_x2 is offline
Hey,

Ik ben ook met www.linguaschools.com op taalcursus geweest en dit is me erg goed bevallen..

alle informatie vooraf was erg duidelijk en terwijl ik in Spanje was kon ik ook nog vragen stellen..
daarnaast zijn ze goedkoper dan de rest..

groetjes Linda
Oud 04-10-2006, 17:26
Verwijderd
Ik hoor veel positieve verhalen over Don Quijote maar ik spreek niet uit eigen ervaring. Ik volg een internationale opleiding (makkelijkste uitleg) en daar is een uitwisseling in het buitenland verplicht en volgens mij werken de meeste hogescholen/universiteiten ook samen met Don Quijote. Of dat helemaal waar is en hoeveel het allemaal gaat kosten, ik heb geen idee.
Oud 06-10-2006, 00:13
Solid
Avatar van Solid
Solid is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 05-09-2006 @ 11:36 :
Ik ben zelf 2 jaar geleden naar Barcelona gegaan met Travel Active.
Wat ik je wil aanraden is om te proberen bij een school zelf het te regelen (bijv. Enforex in Barcelona, waar Travel Active zit). Dat scheelt je namelijk behoorlijk wat geld (voor 2 weken zo'n 200 euro!) omdat je de hele tussenorganisatie-overhead niet hebt.
Ja inderdaad. Ik ben vorige zomer 2 weken met Travel Active naar Barcelona geweest. Het was super, geweldige vakantie gehad en veel geleerd. Maar Travel Active is best duur. Je kan het beter via Enforex zelf regelen denk ik. Kan gewoon op de website!

Het is iig een goede school; aardige docenten, nieuw gebouw met airco en veel verschillende nationaliteiten. In mijn groep zaten o.a. mensen uit Engeland, Duitsland, Taiwan, Rusland, Italie en Japan. Echt leuk! Ik was blij dat ik geen Nederlanders in de groep had, daardoor praat je enkel Engels en Spaans en leer je meer

De appartementen via Enforex verschillen. Soms zit je met veel mensen, maar ik zat met 3 a 4 mensen, wat erg gezellig was! Wel een vieze keuken en btje versleten badkamer maar je moet natuurlijk geen luxe dingen gaan verwachten. Als 't goed is ben je toch weinig thuis

Let trouwens goed op wat je via een organisatie regelt. Ik had bv een airport transfer geregeld via Travel Active. Dat was iets van 60 euro, terwijl als je de bus neemt vanaf 't centrum je maar iets van 2 euro kwijt bent! dus daar was ik achteraf wel pissig om..

Overigens ben ik zelf ook benieuwd naar Lingua. Ik zou een volgende cursus in Madrid of Salamanca willen volgen en anders ga ik interrailen in Spanje!
__________________
Drop it!

Laatst gewijzigd op 06-10-2006 om 00:28.
Oud 10-10-2006, 14:50
Linda_x2
Linda_x2 is offline
interrailen lijkt me ook wel heel erg leuk om te doen. Ben zelf ook van plan om nog een keertje naar Salamanca te gaan..

misschien ga ik het wel combineren met nog een taalcursus..
Oud 22-10-2006, 13:48
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
hey weet iemand misschien of de prijzen bij EF inclusief de vlucht zijn? want dat staat volgens mij nergens Want als dit niet het geval is vind ik het wel superduur ja!
Oud 22-10-2006, 15:17
spookaapje
spookaapje is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 22-10-2006 @ 14:48 :
hey weet iemand misschien of de prijzen bij EF inclusief de vlucht zijn? want dat staat volgens mij nergens Want als dit niet het geval is vind ik het wel superduur ja!
Bij een highschoolyear is het volgens mij wel inclusief maar bij de rest moet je de vlucht zelf regelen of EF er apart voor betalen. Het lijkt mij dat dit wel op internet in de folder staat.
Ads door Google
Oud 01-11-2006, 11:20
joeyvdbroeke
joeyvdbroeke is offline
de prijzen bij EF zijn exclusief ticket, dus erg duur.

Als je naar Spanje wilt zou ik zeker kijken bij www.linguaschools.com
Oud 01-12-2006, 10:22
Linda_x2
Linda_x2 is offline
Tijd om dit topic weer eens nieuw leven in te blazen!!

zijn jullie ookal weer steden aan het uitzoeken voor komend jaar ? Zelf denk ik erover om naar Salamanca te gaan..

Wat zou de best periode zijn om daar naartoe te gaan ?

x Linda
Oud 09-12-2006, 12:34
Dr Phil
Dr Phil is offline
Ik denk in de zomer. Het schijnt er heel gezellig te zijn tegen die tijd. Ik zit er zelf ook aan te denken om naar Salamanca of misschien Malaga te gaan.
Oud 09-12-2006, 15:13
marrrkje
marrrkje is offline
Ik wil volgend jaar 4maand naar Italië, iemand daar nog informatie over? Lijkt me er leuk om wat te horen!
Oud 09-12-2006, 19:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wil je in Italië een cursus spaans volgen?
__________________
Oud 10-12-2006, 13:08
marrrkje
marrrkje is offline
Haha Cursus italiaans dan hè,
Oud 12-12-2006, 12:05
Linda_x2
Linda_x2 is offline
Hey DR Phil, ja volgens mij is dat wel zo inderdaad. En in het voorjaar schijnt het ookal erg druk te zijn..Moet ff kijken met werk enzo.

Weet jij al met welke organisatie je wilt gaan ?
Oud 16-12-2006, 17:08
Dr Phil
Dr Phil is offline
als ik met ef ga, hoef ik geen inschrijfgeld te betalen om dat ik al eerder met EF ben geweest. Aan de andere kant kunnen de accomodaties bij andere organisaties weer beter zijn..

Oftewel: ik ben er nog niet uit
Oud 19-12-2006, 15:39
marrrkje
marrrkje is offline
Wat betaal je als inschrijfgeld dan?
Oud 19-12-2006, 17:43
Linda_x2
Linda_x2 is offline
Verschilt per organisatie,

bij tricolore betaal je bijvoorbeeld 33,- Euro.
bij Donquijot betaal je 65,- Euro en bij
EF betaal je zelfs 95.- Euro !!!!

bij Lingua betaal je helemaal geen inschrijfkosten
Oud 19-12-2006, 17:54
Verwijderd
ik ga voor 2200 euro inclusief ticket, gastgezin, talencursus en activiteiten 2 maanden naar Peru 18 januari. eerst een maand spaanse les, 4 uur per dag, dan een maand dat spaans in praktijk brengen in een (zelf uitgekozen) project (straatkinderen). ook een optie, misschien?
Oud 28-12-2006, 15:19
Dr Phil
Dr Phil is offline
Citaat:
Linda_x2 schreef op 19-12-2006 @ 18:43 :
Verschilt per organisatie,

bij tricolore betaal je bijvoorbeeld 33,- Euro.
bij Donquijot betaal je 65,- Euro en bij
EF betaal je zelfs 95.- Euro !!!!

bij Lingua betaal je helemaal geen inschrijfkosten
Betaal je bij die andere organisaties ook eenmalig inschrijfkosten? Bij Ef is dat wel...vandaar dat ik ook volgende zomer weer met Ef ga.
Oud 31-12-2006, 11:31
Linda_x2
Linda_x2 is offline
fuck, waarom wist ik hier niets vanaf: http://www.linguaschools.com/nl/wedstrijd.php

haha, niet dat ik nog middelbare scholier ben trouwens..
Oud 31-12-2006, 15:02
Dr Phil
Dr Phil is offline
lol
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren vanaf januari
annoniempje
11 29-04-2009 00:39
Algemene schoolzaken Taal leren in Nederland of buitenland
Linda_x2
40 25-08-2006 14:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.