Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2010, 12:36
Fija
Avatar van Fija
Fija is offline
Hee

Ik ben Fija en ik doe 5VWO met een economie & maatschappij profiel.
(ze zeggen dat dit het moeilijkste jaar is dus ik hoop dat ik in ieder geval over ga)

Maar ik heb al vaak over opleidingen nagedacht en ik wilde altijd echt naar de universiteit gaan, omdat ik alles eigenlijk zo hoog mogelijk wil proberen.

Later wil ik trouwens een eigen bedrijf, of in ieder geval iets in management.

Dus ik ging zoeken op universitaire opleidingen onder het kopje Economie. Alleen echt bijna geen van die opleidingen spreekt me aan. Ik vind echt dat alleen HBO leuke studies heeft..
Het enige wat me een beetje aansprak bij die universitaire opleidingen was International business. De nadelen ervan waren dat het helemaal in het Engels is en dat het vaak over allemaal maatschappelijke kwesties gaat en waarbij allemaal ingewikkelde vragen worden gesteld enzo en ik weet het niet, volgens mij is dat gewoon niets voor mij. Wanneer die opleiding in het Nederlands was dan had ik er misschien wel voor willen gaan, maar nu twijfel ik heel erg.

Toen ging ik nog een beetje Googlen en toen kwam ik opeens uit bij de HBO-opleiding
International business and management studies. Je leert daar ook allemaal mensen uit andere landen kennen. (hier een link ervan: http://www.carrieretijger.nl/opleidi...gement-studies Op de één of andere manier lijkt mij deze opleiding echt perfect.

Alleen ik vind het nogal een probleem, dat het misschien te makkelijk voor me is.
Ik had wel weer op de site gelezen dat Vwo leerlingen het in een wat sneller tempo kunnen doen onder bepaalde voorwaarden en het dan in 3,5 jaar kunnen afronden in plaats van 4 jaar..

Maar ik voel me echt een beetje nutteloos, omdat ik op Vwo zit en het is gewoon logisch dat ik naar de universiteit ga.. en dan ga ik naar een Hbo-opleiding.

Nou ja dit was een beetje mijn verhaal en ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven of gewoon reacties of wanneer je nog meer informatie over mij wil weten.

------------------
Oh bedrijfskunde zou heel misschien ook nog een optie kunnen zijn en dat is op de universiteit.
"In de opleiding bestudeer je deze sector vanuit vier verschillende disciplines: Technologie en ICT, Sociale wetenschappen, Economie en Algemene bedrijfskunde.
Als student Bedrijfskunde leer je de complexe vragen analyseren die spelen binnen bedrijven en organisaties"
Nadelen:
het klinkt nogal ingewikkeld eigenlijk. er is trouwens ook een numerus fixus, dus dat er maar een beperkt aantal aan mee kunnen doen.. en het is echt heel erg op theorie gericht.
Voordelen: Je kunt er veel kanten mee op, want het is een hele brede opleiding.

Laatst gewijzigd op 12-09-2010 om 14:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2010, 12:46
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
't Is veel belangrijker om 'n studie te doen die je echt aanspreekt dan eentje die past bij je opleidingsniveau. Maar ja, das mijn mening natuurlijk .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 14:12
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
In mijn ogen heb je veel meer aan een HBO studie die je met veel plezier doorloopt, dan een universitaire studie waar je eigenlijk geen zak aan vindt. Als je iets gaat doen wat je eigenlijk niet zo leuk vindt, is de kans op afhaken ook veel groter (lijkt me tenminste?) en dan heb je er helemaal niets aan gehad. En als je níet afhaakt, heb je dus een studie die je niet leuk vindt en dat alleen maar omdat je nu eenmaal een hoog niveau aankon.

Voor mijn part wordt je vuilnisman, als je er maar gelukkig van wordt. 'Zonde' dat je eigenlijk hoger kan? Mwah, het verschil is ook weer niet zó groot. (Niet zo groot als het verschil tussen universiteit en vuilnisman, tenminste. ) Ik zou het pas zonde vinden als je een studie links laat liggen, die veel beter bij je past en die je veel leuker vindt - en dat alleen maar omdat je theoretisch gezien iets aan kan wat moeilijker is.

Dat je een bepaalde intelligentie hebt, is in mijn ogen nog geen plicht om die dan ook volledig te benutten en zo ver mogelijk te benutten, zéker niet als je daardoor minder gelukkig wordt. Als je er nou mensenlevens mee kon redden, oké, dan was het het overwegen waard, maar het enige mensenleven waar het om gaat, is om hoe leuk jouw leven wordt. Opleidingsniveau is ook niet alles. Beter goed en leuk op HBO dan ongemotiveerd op de universiteit.

Maar je hebt nog even (huhu, even lang als ik en ik heb nog helemáál geen idee) dus misschien vind je alsnog iets heel leuks op universitair niveau. Hoewel ik het HBO ook absoluut geen schande vind.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 20:40
Verwijderd
Ten eerste wil ik zeggen dat ik denk dat Engels het probleem niet is. Je raakt er vanzelf in getraind als je op de uni zit. Ik doe een HBO studie maar al mijn boeken zijn in het Engels en ik heb er geen problemen mee. Ik had op de middelbare ook niet echt grote problemen met Engels, maar dat terzijde, er zijn ook een aantal leerlingen met dyslexie op mijn opleiding en die kunnen het Engels ook prima hanteren.

Maar goed, wat Em. zegt is natuurlijk helemaal waar. Liever een studie doen die je bevalt dan kiezen voor je opleidingsniveau. Ik zat op de middelbare eerst op het gymnasium, heb dat om medische redenen niet kunnen afronden en heb uiteindelijk mijn Havo gehaald en ben nu heel gelukkig op het HBO. Ik verveel me niet ofzo, er is genoeg te doen en het geeft ook genoeg uitdaging. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij andere HBO opleidingen is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken HBO -> Universiteit - Informatica
sean_b
1 16-11-2010 08:52
Studeren Hbo of uni?
*flawless*
18 18-06-2010 10:26
Studeren Technische bedrijfskunde - HBO of Universiteit
oliesjeik
3 04-11-2009 13:00
Algemene schoolzaken Hbo & Universiteit combineren
qwertyuiop
10 20-04-2005 20:35
Studeren een studie met/over dieren (hbo of wo)
musicnote
11 09-12-2004 21:13
Algemene schoolzaken HBO of Universiteit?
amz
27 24-05-2003 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.