Oud 07-06-2016, 20:43
NienkeBroeren
NienkeBroeren is offline
hee, ik heb een stelling:
Moet maatschappijleer een verplicht vak blijven op de middelbare school??
Wat vinden jullie daar van Ja of Nee?? graag er bij zetten waarom wel/niet!!

Bedanktt

XNienke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2016, 07:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik vind van wel, ik denk dat het goed is voor je algemene ontwikkeling en betrokkenheid als burger als je daar leert hoe ons politieke systeem werkt en gemotiveerd wordt om een mening te vormen over maatschappelijke kwesties.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-06-2016, 13:02
Decent
Avatar van Decent
Decent is offline
Yup.
Ik vind zelfs dat maatschappijleer een van de belangrijkste vakken op school is, wat het gek voor mij maakt dat het eigenlijk een best overzien schoolvak is.
Maatschappijleer dient in het algemeen als een vak dat zich investeert in het lesgeven van beginnende kennis over het functioneren van mensen en burgers op verschillende gebieden.
Kort bedoeld, we hebben het hier over onszelf en onze omgeving, onze maatschappij. Dit natuurlijk voornamelijk op Nederlandse schaal (zonder hierbij weg te halen dat er weleens gekeken worden naar andere gebieden, culturen en landen).
Als er iets is dat de staat jou verplicht zou moeten leren, is het hoe jij uiteindelijk zal moeten functioneren als een burger en wat dit eigenlijk inhoudt. Best wel saaie shit soms (mij boeit het recht-systeem van de EU echt nul), maar ondanks dat nog steeds handy shit.

Ik vindt niet dat er centrale examens moeten komen voor maatschappijleer. Voornamelijk omdat ik het kut zou vinden nog één extra verplicht centraal examen te moeten doen. Maar het is wel een vak met veel meer algemene (dus niet persoonlijke of individuele) waarde dan bijvoorbeeld een vak zoals scheikunde.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2016, 15:38
Verwijderd
Nope, best raar dat ik dit zeg aangezien ik aankomend jaar politicologie ga studeren. Uit onderzoek van het CBS bleek dat maar 7% van de Nederlands geïnteresseerd is in de politiek. Dit zie je ook terug bij verkiezingen waar gemiddeld gezien maar 60% van de Nederlands gaat stemmen. Als je kiest voor een pakket als E&M of C&M laat je zien dat hier daadwerkelijk je interesses liggen, maar waarom zou je als je voor een bèta pakket gaat 3 of 2 jaar lang verplicht iets moeten volgen waar je uiteindelijk toch niks mee doet. Je kan beter het een jaarlijks project maken of dergelijk voor deze leerlingen. Voor E&M en C&M moet het uiteraard wel verplicht blijven.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2016, 00:07
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik vind het wel een zinnig vak dus van mij mag het zeker blijven, alhoewel er in de havo/vwo variant wat meer uitdaging in had mogen zitten. Ja dus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Stellingen
suzana
2 11-05-2008 16:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen stellingen
gothicje
1 25-06-2007 11:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun
Relief
115 19-02-2007 11:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 01:04
Liefde & Relatie hoe stel je je op
Verwijderd
22 16-08-2002 01:27
Verhalen & Gedichten Stel.. gedichtje ove reen gebeurtenis van laatst.. :(
Joyce-b
7 07-01-2002 22:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.