Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2006, 18:03
Dionysus
Dionysus is offline
Die van mij helemaal nie, nja time management zijn ze erg goed in... als alles goed gaat heb ik een stageplek in Duitsland zonder dat hij er iets voor gedaan heeft... - afgezien van een email controleren - vandaar dat ik er benieuwd naar ben of er meerdere stagementoren aan het lamballen zijn of deze zin veelvuldig gebruiken: "Je moet zelfstandig worden.... kan niet alles voor je doen...


btw:
Vermeld wel je type opleiding, maakt het e.e.a. duidelijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2006, 18:13
Verwijderd
Hmm, ik heb eigenlijk niet zoveel te maken gehad met een stagementor of iets dergelijks. Het eerste contact heb ik gelegd met behulp van het Bureau dat daarvoor dient op de universiteit maar verder nooit meer contact mee gehad, het werkte allemaal min of meer vanzelf, en het was ook een beroepsoriënterende stage, niet eentje die verplicht was voor mijn opleiding (rechten).

Dus ik ben er wel tevreden over, ik vond snel een stageplek, maar verder kan ik er weinig over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 18:47
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Bij ons moest iedereen opgeven of hij/zij daadwerkelijk van plan was komend jaar stage te gaan lopen en bij wat voor instelling je dat het liefst zou doen. Verder werd er gezegd dat je eigenlijk zelf voor je stageplaats moest zorgen, omdat er anders weinig kans was dat je een stageplaats had dit jaar. Ik ken een paar mensen die uiteindelijk toch via de stagecoordinator aan een stageplaats zijn gekomen; de rest heeft zelf een stageplaats geregeld. Ik ook overigens.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 19:36
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Bij ons kennen ze het woord stagementor niet eens. Heb alles zelf moeten doen... van stage zoeken tot weet ik veel wat (alles iig)
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 19:45
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Jouw
Verder heb ik geen stagementor.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 12:53
Verwijderd
Je stagementor hoeft je stageplek toch ook niet te zoeken...?

Ik vind het iig niet meer dan logisch dat dat iets is dat je zelf moet doen...later zal er ook niemand voor jou gaan solliciteren oid. Kun je nu vast oefenen met zoeken, contact leggen, enz.

Bij ons noemen ze het geen stagementor, maar een stagebegeleider. Je krijgt aan het begin van ieder studiejaar een stagebegeleider toegewezen (en dan moet je dus al een stageplaats hebben - en het zoeken daarvan is je eigen verantwoordelijkheid). In de tweede had ik een vierde jaars student, zij was heel aardig en begeleidde op zich goed, maar ja, het was wel maar een student (wat tot gevolg had dat mijn stageinstelling haar wat minder serieus nam ). Vorig jaar had ik iemand waarmee ik zacht gezegd niet zo op kon schieten. Dit jaar heb ik weer een ander, zij is ook wel aardig en ze stelt tenminste eisen (maar dan wel op een normale manier itt die van vorig jaar).
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 14:11
Mori
Avatar van Mori
Mori is offline
Op mijn school werkt het ongeveer hetzelfde als bij Leonoor.
Er is een praktijkbureau op school dat een aantal plekken in het bestand heeft die zij hebben gezocht en die zowieso goedgekeurd zijn of ze kunnen je contactpersonen geven voor andere instellingen als ze die weten, maar het solliciteren daar is jouw verantwoording. En wil je ergens heen waar zij geen contacten mee hebben, dan moet je het helemaal zelf doen. Die zelfgezochte plek moet daarna nog worden goedgekeurd door de praktijkcoordinator.
Naast het praktijkbureau kun je ook naar je tutor of praktijkcoordinator van je jaar/opleiding voor advies, maar bijna alles, zoals contact leggen, moet je zelf doen. Ook wel logisch, want jij moet daar gaan werken, dus een stageplaats moet jou leren kennen en niet je begeleider.
__________________
♪ VNV Nation ♪

Laatst gewijzigd op 29-03-2006 om 14:24.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 21:53
Verwijderd
mijn stagementrix(jaja!) is wel goed...

ze heeft dezelfde opleiding gevolgd als ik nu doe( op dezelfde school) dus kunnen we over veel dingen praten

tijdsplanning is goed, aardig, professioneel, duidelijk, etc, dus kek
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 23:14
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik heb geen stagementor, maar wel twee heren die mijn wetenschappelijk onderzoek begeleiden.

Die zijn gewoon goed en aardig Twee van de meest gerespecteerde artsen in heel het ziekenhuis. Goed betrokken en ze vinden het leuk dat ik mee wil helpen. En ze zadelen me niet met rotklusjes op
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 18:57
Pinkish Dress
Avatar van Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Bij ons heet het ook een stagebegeleider. Bij de opleiding die ik doe (SJD) moeten we één periode van 10 maanden stagelopen. Het hangt een beetje af van wat voor traject je volgt, maar er is al ver van te voren aangegeven wanneer je stage moet lopen. Je moet zelf (tijdig) op zoek gaan en pas als je een stageplek bemachitigt hebt krijg je een stagebegeleider, vaak een docent van het instituut, toegewezen.

Mijn stagebegeleider is wel oké. Ik geloof dat ik in mijn gehele stageperiode 3 keer een verplichte afspraak met hem heb. Het kan natuurlijk vaker, maar dat is dan op eigen verzoek.
__________________
Ik geloof in de zon. Anja is het liefst wat je kan zijn
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 14:57
kenni
Avatar van kenni
kenni is offline
K vind hem maar vervelend.. haha
__________________
... it's driving me crazy...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 09:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
NYnke 2 schreef op 16-04-2006 @ 22:23 :
heey iedereen
ik ben nynke vries en nieuw hier....
man ik heb me toch een groot probleem!
Ik ben zoooo verliefd op mn mentor!
het wordt elke dag erger!
Hij is bezet dus en ik ben zooooooo jaloers op zijn vrindin!
Ik weet ook wel dat het niets kan worden!
Maar toch voel ik me zo.....ja rot verliefd......in zijn les kan ik me helemaal niet goed concentreren enzo.
Men wat moet ik doen iemand tips?
Je kunt in ieder geval beter op het juiste subforum je vraag stellen, niet op S&S in een topic over stagementoren maar beter op L&R.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.