Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 00:16
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
tijdje geen bedrijfseconomie meer gehad, heb het nu weer en ben even een paar dingen vergeten. dus misschien kan iemand me helpen

speculatiewinst ; wanneer krijg je dat? (hoe moet je dat uitrekenen? en wat heeft de normale voorraad hier mee te maken?)
herwaardering (van auto's/inventaris); welke prijs moet je daarbij nemen?
geconsollideerde ballans/jaarrekening ; snap ik totaal niet . stel je hebt 2 ballansen (2 bedrijven die onder 1 moeder vallen). dan maak je van deze 2 ballansen 1 (toch?), maar welke posten mogen dan niet worden meegerekend/zijn overbodig?
individueel lifo; is dat het zelfde als "normaal" lifo?
collectief lifo; wat is dat dan?
stille reserves; hoe kom je hier aan en moeten deze gewoon op de creditkant bij de "normale" reserves verwerkt worden?

dit was het wel voorlopig
__________________
ik schep sambal, schep jij?

Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 09:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2006, 13:54
omoh
Ik heb ook een bedrijfseconomische vraagje:
Wat is het effiency verschil? Als er het effciencyverschil gevraagd word, staat er dan altijd achter waarop ze het verschil willen weten? (Op prijs of grondstoffen o.i.d., of moet ik dat zelf uitvogelen?)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 14:59
Prikkie.net
Prikkie.net is offline
bij geconsollideerde balans worden sommige posten niet meegerekend wat logisch is. stel bedrijf 1 zou 100000 producten verkopen aan bedrijf 2 dan staat er op de geconsolideerde balans de winst en de voorraad... lekker makkelijke rijk worden.

op geconsolideerde balansen laat je transacties tussen de bedrijven weg, en nog een paar dingen maar die weet ik niet meer

efficiency verschil is het verschil tussen de standaard hoeveelheid en de werkelijke hoeveelheid * de standaard prijs. je meet dus de afwijking van de geproduceerde hoeveelheid. het is altijd hoeveelheid dacht ik, anders heet het prijsverschil
__________________
Alle aanbiedingen op een rijtje!

Laatst gewijzigd op 16-04-2006 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:14
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Prikkie.net schreef op 16-04-2006 @ 15:59 :
bij geconsollideerde balans worden sommige posten niet meegerekend wat logisch is. stel bedrijf 1 zou 100000 producten verkopen aan bedrijf 2 dan staat er op de geconsolideerde balans de winst en de voorraad... lekker makkelijke rijk worden.
ok licht dit eens verder toe...
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 01:03
Verwijderd
Hij denkt niet helemaal na. Inderdaad komt de gemaakte winst van bedrijf 1 door middel van de interne verkoop van goederen op de balans te staan, net als de mutatie van de voorraad. Hij vergeet (als ik hem goed begrijp) dat de voorraad van bedrijf 1 wel slinkt door zo'n transactie en dat bedrijf 2 daar toch echt voor moet betalen. Uiteindelijk dus zero sum.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Bedrijfskunde, bedrijfseconomie?
Roosvicee
1 19-03-2013 11:41
Studeren HBO Opleiding Bedrijfseconomie Hogeschool Utrecht
Lumpie
0 02-07-2011 14:02
Studeren HBO --> WO (Bedrijfseconomie)
aggg
0 06-12-2009 19:54
Studeren Vragen over HBO naar WO Bedrijfseconomie
Verwijderd
1 13-02-2009 20:42
Studeren bedrijfseconomie
sk888er
5 01-02-2006 19:11
Algemene schoolzaken Bedrijfseconomie
Bjorn008
2 06-11-2003 14:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.