Oud 24-03-2006, 11:48
wubke
wubke is offline
de examens komen er weer aan! de examenstunt 2006 dus ook! Wij hebben op school nog 5 weken om een goede en orginele examenstunt te bedenken! Heeft iemand nog ideeen? of wat was bij jullie de vetste examenstunt ooit? en wat gaan jullie dit jaar op jullie school doen?

K'had al een paar ideeen met wielklemmen, grote stalen kettingen, sloten, en trekkers......haha

Maar iniedergeval alle tips ideeen en etc. zijn allemaal welkom!

Kuss wubke!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2006, 13:48
miss_juventus
Avatar van miss_juventus
miss_juventus is offline
ik zit op zo'n dode school waar er amper iets aan zulk soort activiteiten wordt gedaan. Ole hang de vlag uit..

stuur leraren officiele ontslagbrieven
__________________
De mensheid denkt in een orde die niet werkelijk bestaat en is blind voor de oorspronkelijke chaos
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 13:51
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Zoekfunctie. Dit soort topics zijn er elk jaar wel een paar keer.

Bovendien ben ik van mening dat een examenstunt niet iets is waarmee je medeleerlingen en docenten aan een kutdag helpt. En dan doel ik inderdaad op dingen als wielklemmen, kettingen, gooien met eieren, spuiten met slagroom of wat dan ook. De enigen die daar lol aan beleven is dat kleine groepje examenleerlingen. Verzin iets leuks, iets waar iedereen van geniet, wat wel de hele school op zijn kop zet, maar waar nog jaren over gepraat wordt (in positieve zin).
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 20:09
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Op mijn school doen ze er niet aan, vorige school wel en vorig jaar was het heel gezellig! We hadden van die opblaas dingen, er waren wedstrijdjes, je kon taarten gooien bij een of andere quiz en allerlei spelletjes. En een watergevecht gehouden. Ook gingen ze iedereen bespuiten met van die plakkerige slierten, maar dat was wel leuk, veel beter dan met allerlei ranzige troep wat je nergens vanaf krijgt.

Ik vind ook dat een stunt een leuke afsluiting moet zijn, niet iets alleen om te kloten!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 21:23
Nick-Name
Avatar van Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
wubke schreef op 24-03-2006 @ 12:48 :
K'had al een paar ideeen met wielklemmen, grote stalen kettingen, sloten, en trekkers......haha
Dat is gewoon is toch geen stunt, dat is gewoon lelijk als je 't mij vraagt..

Citaat:
Saycheese schreef op 24-03-2006 @ 14:51 :
Bovendien ben ik van mening dat een examenstunt niet iets is waarmee je medeleerlingen en docenten aan een kutdag helpt. En dan doel ik inderdaad op dingen als wielklemmen, kettingen, gooien met eieren, spuiten met slagroom of wat dan ook. De enigen die daar lol aan beleven is dat kleine groepje examenleerlingen. Verzin iets leuks, iets waar iedereen van geniet, wat wel de hele school op zijn kop zet, maar waar nog jaren over gepraat wordt (in positieve zin).
Het zou natuurlijk gaaf zijn om de hele school bij de examenstunt te betrekken, maar vaak is het moeilijk om 2000+ mensen te betrekken bij iets, of weet jij iets waar het wel bij lukt (zoja, me = interested ).. Bij ons op school wordt er gezegd dat de niet-examenleerlingen de komende jaren hun lolletje hebben en dat wij nu onze lol moeten hebben...

Wij krijgen trouwens €5000 ter beschikking om te besteden om wat mee te doen, ben ik de enige die dat absurd vind of gebeurt dat op meer scholen?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 21:33
Mara
Mara is offline
Wij hadden altijd LSD (Laatste SchoolDag) waarbij in de aula dingen georganiseerd werd. Leraren béétje voor schut zetten, maar niet ernstig. Ze karaoke laten zingen, wedstrijdjes wie de meeste negerzoenen op kan etc. Alles redelijk onschuldig.

Nu mag 't niet meer, 't liep uit de hand ofzo..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 23:07
Leeuwinnetje
Avatar van Leeuwinnetje
Leeuwinnetje is offline
Uhm onze commissie heeft iets bedacht van een karaoke voor de hele school en sumoworstelen voor leraren..

Ook gaan we een paar dagen daarvoor op dropping ofzo =/ om half 5 sochtends.. brr
__________________
Nothing beats a Leeuwinnetje! <3 Obi Wan
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 00:42
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Wij mochten niks doen omdat het jaar boven ons het nogal had verpest. De leraren moesten touwtrekken, terwijl de leerlingen waterballonnen naar ze gooiden. Klinkt onschuldig maar de Engels docente liep een gescheurd trommelvlies op na een voltreffer

Wij hebben alle telefoonbomen gebeld van alle klassen, zodat iedereen het 1e uur vrij had. In dat uur zijn wij met de docenten taart gaan eten op school.

Oh ja en de nacht daarvoor zijn we uitgegaan met zijn allen, enhebben we in tentjes op het schoolplein geslapen.

Een beetje suf, maar de docenten vonden het wel gezellig met die taart
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 01:19
professor2
professor2 is offline
ik zit nu op een kut school waar ze er een dag van maken met een thema enzo ipv een stunt een leraar helpt met de organisatie ffs

een leraar !
dat kan toch niet


nou ja ik had geen zin om er tegen op te boksen dus ik hou me een beetje afzijdig verder
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 10:35
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Wat er bij ons dit jaar komt weet ik nog niet. Vorig jaar was het opzich wel grappig.

Het brandalarm ging (zoals gewoonlijk) dus moest iedereen naar buiten. Op het schoolplein stond een dj muziek te draaien, en even laten kon iedereen genieten van een optreden van een aantal breakdancers.
Vervolgens had je op het grasveld naast de school een soort van springkussen alleen dan zo'n parcour. En de leraren moesten spelletjes doen, sumoworstelen in van die lelijke pakken, en andere grappige spelletjes! Al met al was wel gezellig!

Ik zit altijd meer te denken aan de school besproeien met mest ofzow maar jammer genoeg gaat dat niet gebeuren
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:17
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Citaat:
miss_juventus schreef op 24-03-2006 @ 14:48 :
stuur leraren officiele ontslagbrieven

Hehehe da's een goeie
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 15:17
brands
Avatar van brands
brands is offline
Bij ons op school word niet echt meer gedaan aan een examenstunt. Ik heb in de bijna 4 jaar dat ik er zit maar 1 examenstunt meegemaakt.

Das was deze:
De leraren moest op 1 lat ofzo zitten en elkaar dan proberen vanaf te slaan Heel saai in ieder geval. De leerlingen mochten ook mee doen maar dat deden ze niet echt.

Ik zou eigenlijk niet echt een goede examenstunt weten. Je kan bijv. zeggen dat alle leerlingen vrij zijn en dat de leraren voor niks op school komen Das op zich wel grappig En dat dan de directeur zegt dat de leerlingen vandaag vrij zijn

Zo kun je nog best wel veel van die dingen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 17:10
belli
belli is offline
2 jaar geleden vetste stunt ooit mee gemaakt (k heb er ook wel 2 meegemaakt maar toch )

60s /70s party
iedereen gekleed in 60s/70s stijl
bandjes op een podium
paar stands uitnodigen (snackbar en ijskraam doen het geod)
beetje versiering
groot stuk papier gerold met rook machine op het dank functioneert prima als joint
en je hebt een toffe dag

en idd... een stunt moet een leuke herrinnering zijn voor iedereen. niet een of andere ranzige bende waar je 10 jaar later nog resten van vind.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 17:31
Verwijderd
Bij ons is de stunt meestal dat er wordt omgeroepen dat iedereen naar het grasveld achter de school moet komen. Dat er dan de mededeling is dat alle leerlingen vrij zijn, en dat iedereen naar huis gaat.

Mijn school is best een roddelschool, dus op de dag van de stunt hebben een aantal mensen tegen verschillende personen gezegd dat als je je fiets niet voor het 3e uur uit het fietsenhok had gehaald, ze het fietsenhok dicht maakten en je dus nie tmeer bij je fiets kwam.

We hebben nog nooit met zoveel mensen staan dringen om door de uitgang van het fietsenhok te komen.

In het eindexamenjaar van mijn vriend (2 jaar geleden) was het zo dat ze de hal (2 * 3 * 2,5) hadden volgepropt met stoelen, net als de docenten ingang. Zo kon niemand naar binnen en was iedereen ook vrij.

Dit jaar is het parlement verantwoordelijk voor de stunt, dus ik ben benieuwdt wat het gaat worden
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 18:01
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Zonder t.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 18:06
Verwijderd
@Roos: Ik vergelijking met andere dingen misschien 'suf', maar iig wel beschaafd. En waarschijnlijk ook gezellig, zo vind ik het iig wel klinken en zo iets is idd gewoon een leuke herinnering.

Wij mochten ook niets doen, ook door iets wat er in de voorgaande jaren gebeurd was (ik weet niet wat), we deden dan ook netjes niets...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 18:19
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Wij hebben ook LSD, en dan is er ieder jaar een thema. Vorig jaar was het een beetje vreemd want toen was het holiday on ice, dit jaar is het jungle. Ik weet niet echt wat we dan gaan doen allemaal. We hebben in ieder geval een deel van het sportveld dat naast de school ligt en daar krijgen we een dj (en de rest van de school heeft wel nog les behalve de eindexamenkandidaten die mogen daar lekker feesten en de rest kan toekijken ). Dan versieren we de school nog wat en we lopen er verkleed rond. De vorige jaren mochten waterpistolen maar die mogen nu niet meer (in ieder geval niet in het gebouw). En dan is er 's morgens misschien een ontbijt en vanalles te doen in de aula en tijdens de pauze mogen we de leraren pesten op het sportveld.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 12:08
Bloompje
Avatar van Bloompje
Bloompje is offline
De leraren worden altijd ontvoerd uit de klassen, en dan worden ze vervolgens op een podium in de zeik gezet. Wel grappig

Ben benieuwd wat wij er dit jaar van maken, hadden het idee om koeien in de schooltuin te zetten
__________________
I am..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-03-2006, 12:13
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wij hebben de school bezet en de leraren verkocht op de markt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 15:09
Jenneke.*
Avatar van Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Heerlijk, examenstunt. Nog 9 nachtjes en dan mag ik samen met mijn mede examenleerlingen de school terroriseren. Voor ons geldt dat elk jaar de examenstunt rond een bepaald thema wordt georganiseerd. Dit jaar hebben wij gekozen voor old skool. Heel breed, we pakken dan ook de jaren 60 en 70. Zo maken we van de aula een rolschaatsdisco, hebben we een old skoolquiz met een derriedouche en een datingsshow met personages uit die tijd. Leraren zijn bij ons de klas. Vanwege overlast in de buurt waar onze school staat is vorig jaar besloten de examenstunt alleen voor de examenklassen te doen. Voorheen waren leraren en brugklassers slachtoffer. Smijten met eieren, meel en tomaten behoorden tot de gemene dingen. Iedereen natspuiten met een brandslang wanneer ze het fietsenhok uitkomen was ook leuk. Of van fietsen die niet in fietsenhok staan, de banden leeg laten lopen.

Terrorisme voor het leven.

Oja. We mogen een levensgroot logo op het schoolplein schilderen, die komt ook op de shirts van de examenstunt.
Verder mogen we in de collegezaal ons jaar vereeuwigen met een schildering die 3 van de 4 muren in beslag neemt.

Ik heb er helemaal zin in!
__________________
Zo. En dat is weer een genot voor het oog.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 15:12
Nyawa
Het is bij ons zelfs nog maar de vraag of er wel een stunt komt, omdat de stuntcommissie twee voorzitters heeft die niet met elkaar overweg kunnen *zucht*.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 15:36
Verwijderd
Of omdat rector/afdelingsleiders ongeveer alles wat leuk is verboden hebben. Vorig jaar zijn ze zelfs noodgedwongen verhuist naast een weiland vijf kilometer verderop. Omdat noch in school noch op het plein, noch op het sportveld activiteiten plaats mochten vinden. Bedankt vorige jaren. Bedankt schoolleiding.

Vraag me serieus af wat het dit jaar wordt..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 16:13
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Bij ons hadden ze vorig jaar alle tafels uit een gang in een lokaal gedaan en dan alle stoelen weer in het volgende lokaal en daarna weer alle prullebakken. Het eerste uur zag je dus iedereen met spullen sjouwen, dat was wel grappig.

Bij ons gaat ook ieder jaar weer het gerucht dat ze het hek op slot gooien zodat je niet wegkan met je fiets. De halve school gaat dan heel hypocriet z'n fiets voor school (dus buiten het hek) plaatsen. Afgelopen jaar hadden ze op juist die fietsen stroop gemseerd
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 19:12
jet
Avatar van jet
jet is offline
wij krgen helemaal geen geld ter beschiking?


wij hebben een DJ neergezet met professionele aparatuur en met zn allen buiten staan feesten. (tot de buren gingen klagen en de politie kwam )
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 19:20
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
NickB schreef op 24-03-2006 @ 22:23 :



Het zou natuurlijk gaaf zijn om de hele school bij de examenstunt te betrekken, maar vaak is het moeilijk om 2000+ mensen te betrekken bij iets, of weet jij iets waar het wel bij lukt (zoja, me = interested )
Daar kom ik weer met mijn verhaal over onze examenstunt, maar wij hebben toen het wereldrecord kussenvechten verbroken. We hadden op dat moment ongeveer 1300 leerlingen, als ik mij niet vergis, en we hebben het record gezet op 883 mensen. Dat was inclusief leraren, maar we hadden toch wel ruim de helft van de school te pakken. De hele school meekrijgen zal je nooit lukken, maar als je originele dingen verzint die voor iedereen echt leuk zijn, krijg je een hoop mensen mee, geloof me maar. Natuurlijk mogen de docenten best een beetje de pineut zijn (bij ons kregen ze t-shirts met 'Hit Me!' erop), maar het moet ook voor hen nog steeds leuk zijn.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2006, 20:05
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Dit jaar mogen de eindexamenklassen eigenlijk geen stunt houden bij ons op school. Nadat voorafgaande jaren het verpest hadden door lullige eindexamenstunts te houden moeten wij 'iets anders' bedenken...

Maar stiekem zijn wij ondergronds toch bezig om een grote kinderboerderij van onze school te maken op de laatste schooldag.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 19:35
oOLittle-DreamO
Avatar van oOLittle-DreamO
oOLittle-DreamO is offline
Gromm, zit in eindelijk in de examenklas, mogen we opeens geen stunts doen, omdat het eens is misgegaan. Onze laatste schooldag, is een dag na schoolreis, wat immers wel weer leuk is!
Jammer dan dat we geen stunts mogen.
Misschien valt er toch wat te regelen..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 15:18
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Kweenie zeker of het de schuld was van een examenleerling, maar vorig jaar hadden wij een hele ontruiming gekregen omdat iemand een melding had gemaakt dat de school om een bepaalde tijd gegijzeld zou worden.... We moesten maar even op het schoolplein wachten... met zn 1100-en....
Dat ging natuurlijk niet gebeuren Driekwart was na een kwartier weg

En ongeveer 3 jaar geleden hadden een paar mensen volgens mij stemmetjes in hun hoofd, toen werd minimaal 5x per week het brandalarm ingetikt, waardoor dus 5x per week de school weer voor niks buiten stond....
Toen hebben ze maar, na een paar weken, ingevoerd, wie het ziet mag het melden en krijgt n beloning, de dader wordt geschorst..
Wonderbaarlijk genoeg was t toen ineens over

Ow ja, en nog een mooie actie, achter onze school liggen nu sinds ongeveer anderhalf jaar kunstgrasvelden. Toen het had gesneeuwd hebben een paar leerlingen een enorme lul in de sneeuw getekend en eronder geschreven "Develstein sucks"
Dat was echt mooi! De halve school kon het vanuit het klaslokaal zien!

Heb dit jaar ook wel zin om iets uit te vreten.... Op een of andere manier aan de telefoonbomen komen van de school en de hele school bellen dat ze de eerste 2 uur vrij hebben ofzo... Dat zou wel prachtig zijn, als er niemand op komt dagen
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 21:07
planckton
planckton is offline
Op onze school mag echt niets
Vorig jaar hadden ze bedacht om de hele lerarenkamer vol te proppen met ballonnen, best een onschuldig idee leek me, maar nee hoor, ze hebben ze alle 2000 lek moeten prikken! Lol...
En de 500 bekertjes water die ze op de gang hadden gezet (niemand kon erlangs) moesten ook allemaal opgeruimd worden.
Dit jaar hadden we het wilde idee om te gaan abseilen van de school, maar zal wel niet doorgaan
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 21:12
Verwijderd
Ze hadden bij ons ooit een vragenlijst onder de docenten rond laten gaan met een heleboel vragen, waaronder 'waar mogen we u 's nachts voor wakker maken?'
Nou, dat is dus gebeurd. En gefilmd. Hihi
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 21:27
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 27-03-2006 @ 20:12 :
(tot de buren gingen klagen en de politie kwam )
Wij hebben de politie als buren.

Bij ons is het elk jaar weer afwachten of er iets georganiseerd mag worden......lopen al jaren te zeggen dat het "dit jaar toch echt de laatste keer i".
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 22:36
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2006 @ 19:06 :
@Roos: Ik vergelijking met andere dingen misschien 'suf', maar iig wel beschaafd. En waarschijnlijk ook gezellig, zo vind ik het iig wel klinken en zo iets is idd gewoon een leuke herinnering.
Ja was ook zeker zo. En alle leerlingen waren allang blij dat ze het 1e uur vrij hadden
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 23:00
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Bij ons was het meestal niet zoveel soeps. Zelf hadden we de regionale krant gehaald door de hoofdingang van de school dicht te metselen. Was best grappig, iedereen kon er uiteindelijk wel om lachen.
Tja, verder valt het wel tegen. Een jaar hoger ging ooit met waterpistolen de school rond. Verder heb ik er nooit zoveel van meegekregen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 13:37
Jolyne
Avatar van Jolyne
Jolyne is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-03-2006 @ 22:12 :
Ze hadden bij ons ooit een vragenlijst onder de docenten rond laten gaan met een heleboel vragen, waaronder 'waar mogen we u 's nachts voor wakker maken?'
Nou, dat is dus gebeurd. En gefilmd. Hihi
Dat hebben ze bij mijn school ook gedaan. Een zak friet, moest die leraar ook nog gaan opeten... Grappigg!!
__________________
Why think about tomorrow, while today still ownes you much?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 14:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1387481

Daar gaat dit topic verder.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waar erger jij je op dit moment aan?
Verwijderd
500 24-05-2007 21:57
Eindexamens 2006 Het grote Examenstunt-topic!
Verwijderd
118 20-06-2006 15:20
Algemene schoolzaken examenstunt
moonstar
32 29-05-2006 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.