Oud 25-03-2006, 13:14
Poesket
Poesket is offline
Je hoort het steeds vaker, mensen gaan na de middelbare school een jaartje reizen en/of werken.
Zelf ben ik er ook over na aan het denken. Een jaartje te gaan werken als stewardess en dan in 2007 gaan beginnen aan een hbo.

Ik wil dit niet na mijn hbo doen omdat ik het dan zonde zou vinden van mijn diploma.
Hebben jullie ervaring met een tussen jaar? En hoe is dat bevallen? Wat heb je toen gedaan?
__________________
einde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2006, 13:22
Verwijderd
Ik ben na de middelbare school een jaar gaan werken, omdat ik geen idee had wat ik wilde gaan doen. Reizen was niet echt financieel haalbaar. Ik heb gewoon een kantoorbaantje gehad, en dat als bijbaan gehouden toen ik ging studeren. Achteraf wel fijn om een jaar geen school te hebben, maar ongeschoold werk is ook niet echt spannend aan de andere kant. Veel mensen raken door zo'n tussenjaar gewend aan het nietmeernaarschoolgaan, en kunnen het daarna echt niet meer opbrengen om aan een studie te beginnen, maar als je niet de rest van je leven vakken wil vullen, is de keuze snel gemaakt.
Eigenlijk heb ik er niks zinnigs over te melden
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 14:56
5803
5803 is offline
Je kunt toch niet zomaar stewardess worden? Daar moet je sowieso best een tijd voor stage lopen, zowel als grondstewardess als in de lucht.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 15:12
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
5803 schreef op 25-03-2006 @ 14:56 :
Je kunt toch niet zomaar stewardess worden? Daar moet je sowieso best een tijd voor stage lopen, zowel als grondstewardess als in de lucht.
Een vriendin van mij heeft net een opleiding intern gedaan van 6 weken en gaat nu al de lucht in. Dat is dus het enige wat ik door zou moeten. Bij die zelfde organisatie hebben ze voorlopig nog meer mensen nodig en via haar lukt dat nog makkelijker (werd tijdens die zelfde opleiding verteld). Dus misschien dat bij KLM wel een langere opleiding gedaan moet worden maar voor zo ver ik weet kan dan, indien je aan de eisen voldoet, vrijwel altijd via een interne opleiding. Zeker als ik kijk naar de openstaande vacatures op schiphol.nl
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 18:04
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
Neem vooral een jaar vrij!!!! Ik heb het ook gedaan na mijn vwo en het is me meer dan uitstekend bevallen. Echt toppie gewoon .

Ik wilde eigenlijk al me hele leven geneeskunde gaan doen en ook helemaal me profiel erop aangepast. En tjah, dan begin je opeens te twijfelen, maar omdat ik me nog nooit echt in andere studies had verdiept (ik ging immers toch geneeskunde doen), had ik werkelijk GEEN IDEE welke studie ik dan wel zou moeten doen. Ik ben toen naar me huidige baas (Albert Heijn) toegegaan en de situatie uitgelegd. Het was voor mij mogelijk om een jaar te gaan werken bij de appie. Dat is wat ik nu doe. Ik heb heel veel tijd gehad om na te denken wat ik nu eigenlijk precies wilde doen. Bovendien ben ik enorm 'gegroeid'. Je leert vooral jezelf erg goed kennen in zo'n jaar. En de centjes zijn ook erg lekker. Ik heb ervan me rijbewijs betaald en ben nu ook tegelijkertijd bezig om voor me studie te sparen.

Ik ben echt blij dat ik de stap heb genomen om een jaar vrij te nemen. Ik ben erachter gekomen dat geneeskunde toch niet echt iets voor mij is. Ik zie mezelf gewoon niet nog eens 10 jaar in de collegezalen zitten . Ik ga nu hbo hoger hotelmanagement doen aan Business School Notenboom in Hilversum. Ik verheug me er echt op!! . Ben echt blij dat ik niet meer 4 dagen in de week naar me werk hoef haha
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 04:48
Kathleen
Kathleen is offline
Ik heb een jaar op de Vrije Hogeschool gezeten en dat is erg goed bevallen Voor mij was het op momenten een klein stukje hemel op aarde en ik zou iedereen dan ook een tussenjaar aanraden .
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 11:47
Verwijderd
Ik zit nu in m'n tussenjaar, en het is geweldig!
Ben er tussenuit gegaan en zit momenteel in Japan en ben ook naar Tanzania geweest.
Ik zeg, ga reizen. Je ziet eens wat van de wereld, je doet een hoop ervaringen op, ontmoet veel mensen en wordt er een stuk zelfstandiger en zelfverzekerder van.
Ga heen naar waar het je leuk lijkt en waar je al jaren naar toe wilt, of verzin een gekke plek en doe iets wat je het liefste doet.
Het is waanzinnig!

Twee nadelen:
- reizen is over het algemeen niet goedkoop. Ik heb 3 jaren gewerkt buiten schooltijd om centen te verdienen.
- reizen werkt verslavend. Begin je eenmaal, dan wil je steeds meer.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:09
Verwijderd
ik zit er ook aan te denken om een tijdje iets anders te gaan doen aangezien ik achter geen enkele studie echt sta. De enige studie die ik misschien wil doen is communicatie en informatiewetenschappen in groningen maar aangezien ik dan op kamers moet vind ik dat ik er echt achter moet staan.

ik wil eigenlijk een half jaar of een jaar gaan werken en het liefst in het buiteland. ik heb gekeken op de site www.travelactive.nl maar ik vroeg me af of er nog meer aanbod was van reizen naar het buitenland in combinatie met werken? heeft iemand een tip of een goede site waarop ik me een beetje kan gaan oriënteren op werken in het buitenland?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 22:51
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Ik had me al opgegeven voor een studie aan de UvA, toen ik besloot met een vriendin mee te gaan naar Zuid-Amerika. Ik had gelukkig nog een behoorlijk bedrag op m'n spaarrekening staan en de rest heb ik bij elkaar gekregen door eerst bij de Appie te werken. Half januari ben ik naar Zuid-Amerika vertrokken voor 2,5 maand en het was geweldig! Helaas had ik geen geld om langer te blijven. Ik heb nu juist wel zin om te studeren, misschien ook omdat ik nu geen werk heb (kan pas eind mei weer beginnen, ben een beetje te lui om ander werk te zoeken).
Maar ik kan het iedereen aanraden om op reis te gaan, het is echt een ervaring die je nooit zult vergeten.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren tussenjaar aangeven?
nr1
4 11-06-2016 22:02
Studeren tussenjaar.
Bobby1994
6 13-09-2015 22:15
Studeren Tussenjaar nemen ruzie met ouders
Realised
13 20-04-2015 10:46
Studeren tussenjaar in China
Molenmer
4 13-04-2015 10:13
Algemene schoolzaken TUSSENJAAR: hoe en wat?
annaesther
1 27-05-2014 19:07
Studeren Tussenjaar
odinhelmud
0 01-12-2009 22:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.