Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2006, 19:05
sjan
sjan is offline
Hoi!
Ik zit in 6vwo en ik wil heel graag hierna geneeskunde in Leiden gaan doen. Zijn er hier mensen die dit doen?
Ik vraag me namelijk nog wat dingen af, bijvoorbeeld of je het echt zo druk hebt als je geneeskunde doet als er gezegd wordt, en of je veel mogelijkheden hebt om naar het buitenland te gaan.
Ook vraag ik me af of geneeskunde en een studentenvereniging goed te combineren is? En heb je veel college's of juist meer werkgroepen? Ik zit dus nog met best veel vragen ik hoop dat er iemand is die hierop antwoord wil geven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2006, 23:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik studeer geneeskunde in Rotterdam en heb zat tijd voor een studentenvereniging. (Ik ben lid bij RSG) Als je zin hebt kan je ook nog dingen voor de studievereniging gaan doen, maar ook lid zijn van een studentenvereniging. Imo gaat het prima, maar per plaats maakt het wel uit hoeveel tijd je op de uni zelf zit, dat valt bij ons namelijk wel mee. Je kan er zelf zoveel extra tijd in zetten als je wil. (Qua studietijd, je hoeft niet alle literatuur te lezen als je daar geen zin in hebt etc)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 14:07
pino123
pino123 is offline
wat is het verschil tussen een studie- en een studentenvereniging?
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:49
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
pino123 schreef op 17-04-2006 @ 15:07 :
wat is het verschil tussen een studie- en een studentenvereniging?
Studieverening hoort bij je studie (in rotterdam is er voor geneeskunde de medische faculteitsvereniging oftewel de mfvr). De meesten zijn wel lid bij een studieverening maar wat je ermee doet is aan jezelf. Zelf ben ik vooral lid van de studieverening omdat je korting op je boeken krijgt. Verder wordt er door een studieverening vaak ook wel een aantal feesten in het jaar georganiseerd, en andere activiteiten (alles wat georganiseerd wordt wordt door studenten georganiseerd).
Een studentenvereniging heeft in principe helemaal niets met je studie te maken. Je kiest ervoor om lid te worden en dan krijg je een kennismakingstijd. Vervolgens heb je een plek waar je af en toe gezellig een biertje kan gaan drinken (of zelf dingen organiseren etc.). Een handige manier om snel veel mensen te leren kennen. Een studentenvereniging heeft namelijk gewoon een pand, dat als het ware je tweede thuis kan worden .
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 11:53
Jannekie
Avatar van Jannekie
Jannekie is offline
In Leiden is iedereen automatisch lid van de studievereniging (MFLS) en kan je lid worden van het gezelligheidsdispuut van de studievereniging (Forestus).

Ik heb het zelf niet ontzettend druk. Er moet wel redelijk veel gedaan worden, maar er blijft genoeg tijd over voor andere leuke dingen. Ik ben zelf lid van een studentenroeivereniging, roei daar 5 tot 6 keer in de week en ben er 2 keer in de week op soosavonden. Dit is prima te combineren.

Mogelijkheden om naar het buitenland te gaan zijn er ook. In het begin van het 2e jaar is er een uitwisseling met het Karolinska Institutet in Zweden.

En de verhouding tussen werkgroepen en colleges hangt echt af van het blok. In het ene blok heb je veel colleges en hoef je thuis minder te studeren, in het andere blok moet je juist heel veel zelf doen.
__________________
A woman always has the last word in an argument. Anything the man says after that, is the beginning of a new argument.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geneeskunde
sierrapaniagua
12 03-12-2014 20:33
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren Decentrale selectie geneeskunde 2009/2010
Ghislaine91
26 14-11-2009 14:52
Studeren Geneeskunde combineren met Japans.
Verwijderd
13 09-09-2008 21:50
Studeren Geneeskunde in Leiden?
MW
1 26-01-2008 19:54
Algemene schoolzaken Waar Geneeskunde studeren
lollol
52 22-12-2004 11:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.