Oud 10-03-2007, 14:03
brands
Avatar van brands
brands is offline
Hallo iedereen,

Ik ben bezig om een stageverslag te maken van mijn stage. Maar ik zit alleen nog met een probleempje.

Wat moet er in een voorwoord. De rest weet ik een beetje maar heb geen idee wat er in het voorwoord moet .

Als je het weet zou je het mij kunnen vertellen. Heb het nodig binnen 4 weken. Dan is mijn stageperiode afgelopen en kort daarna ga ik mijn stageverslag afmaken en inleveren.

Alvast bedankt voor de moeite voor het lezen.

Groetjes,

Jannie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2007, 14:09
Verwijderd
Volgens mij celibus wetenschappelijk schrijven:
Een voorwoord kan maar hoeft niet. In een voorwoord staan zaken die met de totstandkoming van het werktstuk te maken hebben, bijvoorbeeld het bedanken van personen die geholpen hebben of aangegeven in welk kader het gemaakt is of omstandigheden die op het samenstellen ervan van invloed zijn gweest. Er staat niets in over de inhoud.

Zou ongeveer deze opbouw aanhouden:
Alinea 1: voor welke opleiding het geschreven is, van welke opleiding de stage dus een onderdeel is.
2: wat het doel van de stage is. Algemene doel dus 'kennis in de praktijk ontwikkelen blablabla'
3: door wie je begeleid bent. Die bedanken, en eventuele andere mensen nog bedanken.

Al laatste je naam/namen of alfabetische volgorde.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 14:09
Verwijderd
In een voorwoord kun je van alles zetten, ik zou me daar geen zorgen om maken. Je zelf kort schrijven hoe je het schrijven van dit verslag ervaarde. Wie je wilt bedanken eventueel. Je kunt ook kort schrijven waar je het over gaat hebben. Let er wel op dat een voorwoord en inleiding anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 14:24
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-03-2007 @ 14:09 :
In een voorwoord kun je van alles zetten, ik zou me daar geen zorgen om maken. Je zelf kort schrijven hoe je het schrijven van dit verslag ervaarde. Wie je wilt bedanken eventueel. Je kunt ook kort schrijven waar je het over gaat hebben. Let er wel op dat een voorwoord en inleiding anders zijn.
Wat is het verschil tussen een voorwoord en een inleiding?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 14:53
Verwijderd
een inleiding heeft te maken met de inhoud van het verslag, een voorwoord met de totstandkoming van het verslag
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 15:07
Verwijderd
Citaat:
brands schreef op 10-03-2007 @ 14:24 :
Wat is het verschil tussen een voorwoord en een inleiding?
Een inleiding geeft mensen een eerste kijk op het onderwerp. Je vertelt dus een beetje waar je verslag over zal gaan. En hoe je werkstuk is opgebouwd. Je vertelt ook in je inleiding, wat nou precies je hoofdvraag/doel is van je verslag. Inleiding is erg belangrijk. Je moet en begin-info geven en je moet het op zon manier schrijven dat mensen ook echt zin hebben je verslag door te lezen.

Voorwoord is niet zo belangrijk als inleiding. Het voorwoord is meer iets persoonlijks voor jezelf. Althans zo zie ik het, kweet niet of andere het ook zo zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Inleiding/Voorwoord
GamingPython
3 13-01-2005 19:39
Algemene schoolzaken voorwoord Werkstuk
load_harmony
5 05-03-2004 17:04
Algemene schoolzaken voorwoord en inleiding wat moet waar?
miss x
4 13-01-2004 14:21
Algemene schoolzaken Voorwoord?
Verwijderd
8 21-12-2003 16:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wat is het voorwoord?
*~NothingInside~*
3 03-03-2002 16:49
Algemene schoolzaken Wat is het voorwoord?
*~NothingInside~*
2 02-03-2002 16:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.