Oud 30-03-2002, 15:27
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Waarom wij het niet verdienen? Nou dat zal ik es uitleggen. Depressief zijn is natuurlijk echt iets ergs. Maar kijk nou eens naar de 3e wereldlanden. Die gaan gewoon dood van de honger! En het land is er kurkdroog. Ze kunnen daar bijna niks verbouwen, en een echt (kort) leven hebben de mensen niet. Die leven daar in pijn, door de oorlog getroffen. Heel veel van hun zijn hun familieleden en vrienden verloren... En dan gaan wij hier in het Weste liggen zeiken van: Ik ben depressief, ik voel me zielig, mijn leven is niks meer, ik heb geen vrienden, laat ik maar zelfmoord plegen. Kijk eens eerst naar de mensen die het slechter hebben dan jou. Je bent mischien dan wel depressief, maar je hebt tenminste nog eten! En een dak boven je hoofd. En dat hebben die arme mensen in de 3e wereldlanden niet. Dus om zelfmoord te plegen omdat je depressief bent is eigelijk onzin. Je hebt tenminste nog een leven waar je oud kunt worden. En die in de 3e wereldlanden hebben geen normaal leven meer. Maar hun houden tenminste nog vol. Zij hebben hoop. En wij zouden gelijk gaan snijden? Wij zouden gelijk een strop om onze nek doen? Kijk eerst naar mensen die het nog slechter hebben dan jou voordat je zelfmoord gaat plegen. Ik hoop dat hier veel mensen die depressief zijn nu is helder gaan denken en niet gelijk dood willen. Je kunt het met me eens zijn, of niet. Maar ik vind dat ik gelijk heb.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2002, 15:36
dystopia
dystopia is offline
Er zijn altijd mensen die het erger hebben dan jou. Daarmee kun je idd jouw eigen ongeluk bagetaliseren
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:37
PV
PV is offline
Ik denk niet dat je betoog veel helpt, maargoed.. tuurlijk kan het altijd erger, maar dat zie je zelf op zo'n moment niet in. Ik denk ook niet dat je zulke problemen met elkaar kunt vergelijken. Doodgaan van de honger is iets totaal anders dan zelf dood willen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:44
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Predjuh schreef:
mischien moet je je maar eens wat gaan verdiepen waarom mensen zelfmoord plegen voordat je onzin uitkraamt ?
Jaah dit is echt geen onzin hoor.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:47
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Jaah dit is echt geen onzin hoor.
nee je hebt groot gelijk iedere keer dattuk lekkel een stukje kaas ofzo eet en b.v. net niet happy ben dan denkik aan de zwarte karkasjes die daar rondhuppelen en word ik spontaan blij dattuk lekkel kan eten en dat er fijn een dakje boven mijn depressieve hoofdje zit...
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:50
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
AtHell schreef:
nee je hebt groot gelijk iedere keer dattuk lekkel een stukje kaas ofzo eet en b.v. net niet happy ben dan denkik aan de zwarte karkasjes die daar rondhuppelen en word ik spontaan blij dattuk lekkel kan eten en dat er fijn een dakje boven mijn depressieve hoofdje zit...

Zo denk ik er ook over.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 16:00
miep
Avatar van miep
miep is offline
hoi,
je hebt wel een point,
ik vind zelf ook dat ik me aanstel enzo, maar het is ook zo dat je jezelf nooit moet vergelijken met anderen.
dan ben je nooit gelukkig, of in jouw geval, wél, maar dat is niet erg reel.
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 16:14
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Zo denk ik er ook over.
jup maar bij mij is het sarcasme (was d8 ik toch wel overduidelijk).

__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 19:03
Verwijderd
je hebt op zich wel gelijk! want er zijn inderdaad mensen die het veeeel erger hebben!
maar dat wil niet zeggen dat er hier mensen zijn die het niet slecht hebben!
en ook als je depri bent, dan kijk je gewoon met andere ogen naar de wereld! en dan zie je ook meestal alles heel negatief, net als ik! en dan krijg je die gedachten : zal ik zelfmoord plegen enz!
daar kan je dan nix aan doen!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 19:58
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
best wel onzin eigenlijk. waarom zou een aan honger stervend kind uit de 3de wereld erger zijn dan een kind uit het westen dat zich dood probeert te maken met een mes?? Rijkdom is echt niet alles, het betekend veel, voor sommige mensen erg veel, maar het hebben van vrienden, familieleden en dergelijken die om je geven is op zijn minst even belangrijk.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 21:08
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
De mensen in de 3e wereldlanden hebben het moeilijk, oke. Maar veel daarvan hebben wel een goede band met vrienden en familie. En ik ben er niet zeker van (erg onzeker) of ik rijkdom boven familie en mensen die om je geven vekies.
__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 22:21
WinterQueen
WinterQueen is offline
zou je nie eerst ff kijke wat de reden is dat je dood wil ?
heeft er wel erg veel mee te maken
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 22:31
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Ik geef Predjuh groot gelijk.
Het is natuurlijk onzin om mensen in de 3e wereld te vergelijken met jezelf om te beseffen dat je het niet zo erg hebt. Die mensen zijn uiteindelijk 5000km ver weg, en heb je niet dagelijks mee te maken. Wat ik maar bedoel is dat als iedereen om je heen het slecht heeft, dan vind je het zelf ook normaal. Maar als alles om je heen koek en ei is, dan verergert dat je eigen ellende alleen maar.
Bovendien is het een heel ander soort ellende waar die mensen mee te maken hebben. Zij worden belemmert in hun overleven, maar dat is iets heel anders dan verdriet. Daar kan geen geld of eten wat aan veranderen.
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 09:42
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
hehe
elke keer dat ik bij een topic als deze kom moet ik wel eens lachen
aan je reactie en je standpunt weet ik direct dat je nog nooit serieus hebt overwogen om zelfmoord te plegen
en je zogezecht openstaat voor de honger die je op tv ziet
maar je ogen gesloten zijn voor de pijn die in mensen in je naaste omgeving ronddwaalt
pak 1 leerling per klas snijd zich wel
dus 1 iemand in jou klas doet het ook
ondertussen kan ik ze er al uit halen diegeen die het doen en diegene die het nog nooit gedaan hebben
kan jij dat?
mensen daar mogen het wel slecht hebbe
maar ze zijn er met opgegroeid
ze kennen niet anders
de keizer van weet ik veel waar zou ook zot worden om in een huis als dat van mij te wonen
betekend dat ik eerder zelfmoord mag plegen dan hem?
of omdat ik minder zakgeld krijg als iemand anders
zou zeggen
leef een jaartje met vriendinnen die probs thuis enzo hebben of in instelling of aan de drugs zitten
en stel dan je stelling nog eens opnieuw
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 10:30
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik heb een vriendin die ook zelfmoord wil plegen, je hoeft me echt niet uit te leggen wat er nou allemaal aan de hand is met depressieve mensen.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 11:20
laydee
laydee is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik heb een vriendin die ook zelfmoord wil plegen, je hoeft me echt niet uit te leggen wat er nou allemaal aan de hand is met depressieve mensen.
Maar jij ontzegt mensen dus het recht op bepaalde gevoelens??
Mag ik dan even heel nuchter zijn:

Dat kan toch niet?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 12:30
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
L Boksha schreef:
Ik geef Predjuh groot gelijk.
Het is natuurlijk onzin om mensen in de 3e wereld te vergelijken met jezelf om te beseffen dat je het niet zo erg hebt. Die mensen zijn uiteindelijk 5000km ver weg, en heb je niet dagelijks mee te maken. Wat ik maar bedoel is dat als iedereen om je heen het slecht heeft, dan vind je het zelf ook normaal. Maar als alles om je heen koek en ei is, dan verergert dat je eigen ellende alleen maar.
Bovendien is het een heel ander soort ellende waar die mensen mee te maken hebben. Zij worden belemmert in hun overleven, maar dat is iets heel anders dan verdriet. Daar kan geen geld of eten wat aan veranderen.
Ben 'k helemaal mee eens.

__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 12:35
Verwijderd
In zekere zin heb je gelijk. Natuurlijk, er zijn mensen die een tien keer erger leven hebben dan jij. Maar maakt dat jouw leven beter? Maakt dat dat je het niet meer erg vindt om bijvoorbeeld te worden gepest? Natuurlijk niet. Het is niet verkeerd om stil te staan bij mensen die het slechter hebben, maar je moet jezelf niet gaan vergelijken. En wat jij daar zegt, is wel heel erg simpel. Ik weet niet of je zelf depressief bent/geweest, maar dan zou je toch moeten weten dat het zo niet werkt..

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-03-2002, 12:36
Verwijderd
Citaat:
L Boksha schreef:
Ik geef Predjuh groot gelijk.
Het is natuurlijk onzin om mensen in de 3e wereld te vergelijken met jezelf om te beseffen dat je het niet zo erg hebt. Die mensen zijn uiteindelijk 5000km ver weg, en heb je niet dagelijks mee te maken. Wat ik maar bedoel is dat als iedereen om je heen het slecht heeft, dan vind je het zelf ook normaal. Maar als alles om je heen koek en ei is, dan verergert dat je eigen ellende alleen maar.
Bovendien is het een heel ander soort ellende waar die mensen mee te maken hebben. Zij worden belemmert in hun overleven, maar dat is iets heel anders dan verdriet. Daar kan geen geld of eten wat aan veranderen.
Yah hier ben ik het ook mee eens.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 20:04
tozz
tozz is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Depressief zijn is natuurlijk echt iets ergs. Maar kijk nou eens naar de 3e wereldlanden. Die gaan gewoon dood van de honger! En het land is er kurkdroog. Ze kunnen daar bijna niks verbouwen, en een echt (kort) leven hebben de mensen niet. Die leven daar in pijn, door de oorlog getroffen. Heel veel van hun zijn hun familieleden en vrienden verloren... En dan gaan wij hier in het Weste liggen zeiken van: Ik ben depressief, ik voel me zielig, mijn leven is niks meer, ik heb geen vrienden, laat ik maar zelfmoord plegen.
Tsjah, je hebt aan de ene kant gelijk en aan de andere kant niet. Zowieso is zelfmoord geen oplossing.. maar een uitweg.

Dit klinkt misschien heel krom... maar misschien ook niet:

Tuurlijk hebben wij het beter dan mensen in de 3e wereld. Wij hebben iedere dag eten op ons bordje, wij hebben een warm huis, al onze primaire levensbehoeften en een shitload aan secondary behoeften zijn verwilligt..

Maar.. maakt dat de mens gelukkig? Zullen mensen in de 3e wereld echt minder gelukkig zijn dan mensen die hier depressief zijn? Denk het niet.

Wat voor ons hier normaal is is voor hun een paradijs.. Wat voor hun normaal is is voor ons een hell. Maar er is ook nog wel weer een groep boven ons die ons leventje een hell vind.

Tuurlijk wil ik niet met ze ruilen, maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat er altijd nog wel erger bestaat.. En voor de mensen daar is het gweoon hun leven, hun hebben ook hun psychische problemen.. net als wij.. Waar je ook woont... we zijn allemaal mensen.

Ik denk daarom niet dat onze problemen die ons drijven tot zelfmoord zoveel minder erg zijn dan als iemand daar zelfmoord pleegt (volgens mij gebeurt dat trouwens ook veel minder).

Zowieso verdient niemand het om zelfmoord te plegen... where-ever you live.

Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 20:26
Verwijderd
Voor een van de weinige keren ben ik het met Ki Fighter eens. Je gooit iets weg waar anderen zo hard voor vechten. Ik persoonlijk vind dat je daar het recht niet toe hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 09:38
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Voor een van de weinige keren ben ik het met Ki Fighter eens. Je gooit iets weg waar anderen zo hard voor vechten. Ik persoonlijk vind dat je daar het recht niet toe hebt.

Jaah zo kijk ik er ook tegen aan.

__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:16
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Waarom wij het niet verdienen? Nou dat zal ik es uitleggen. Depressief zijn is natuurlijk echt iets ergs. Maar kijk nou eens naar de 3e wereldlanden. Die gaan gewoon dood van de honger!

echt niet allemaal. en er is meer in het leven dan eten.

En het land is er kurkdroog. Ze kunnen daar bijna niks verbouwen, en een echt (kort) leven hebben de mensen niet.

tuurlijk jongen, geld ook echt voor de hele derde wereld.
de (on)vruchtbaarheid van grond is daar net zo gevarieerd als hier bij ons.

Die leven daar in pijn, door de oorlog getroffen.

1.niet ieder 3de wereld land leeft in oorlog of heeft pas nog een oorlog meegemaakt.
2.oorlog schept een enorme saamhorigheid tussen de mensen. dit is wetenschappelijk bewezen, juist omdat die mensen elkaar hebben
zijn ze gezonder dan de gemiddelde nederlander.
er is geen stress te zien in hun bloed.
ook repressieve samenlevingen hebben dat. communisme in sovjetstijl schiep ook een dergelijke gezonde, gelukkig makende saamhorigheid.
Zij hebben geen eenzaamheid. en ik wel hier in dit landje waar al mijn primaire en wat secundaire behoeften bevredigd worden!!
dat is het grootste probleem met de samenleving, er is teveel eenzaamheid en te weinig saamhorigheid.

Heel veel van hun zijn hun familieleden en vrienden verloren...

dat gebeurt hier ook echt nooit want wij kunnen echt alle ziektes oplossen en als iemand onder een auto komt dan kunnen wij diegene wel ff opnieuw tot leven brengen.

En dan gaan wij hier in het Weste liggen zeiken van: Ik ben depressief, ik voel me zielig, mijn leven is niks meer, ik heb geen vrienden, laat ik maar zelfmoord plegen.

Ja precies! ik haat dit soort berichtjes. alsof voedsel en een dak boven je hoofd het enige is wat je nodig hebt.
wat ben ik toch gelukkig dat ik hier thuis zit te niksen, zonder er iets aan te kunnen doen. wat ben ik toch gelukkig hier, een prachtige toekomst heb ik hoor, lekker een baan zoeken en dan nog langer mezelf in leven houden. want dat is alles wat ik doe, ik leef niet, ik overleef!

Kijk eens eerst naar de mensen die het slechter hebben dan jou.

er zijn altijd mensen die het slechter hebben dan ik.

Je bent mischien dan wel depressief, maar je hebt tenminste nog eten! En een dak boven je hoofd.

wat een feest. word je gelukkig van eten en een dak? ik niet. zoals ik al zei, ik leef niet ik overleef. voedsel is nodig om te overleven, maar het maakt niet gelukkig.

En dat hebben die arme mensen in de 3e wereldlanden niet.

die hebben tenminste wel elkaar! hun familiebanden zijn sterk, zij zijn tenminste niet alleen en kunnen altijd steun zoeken voor hun problemen. eenzaamheid is de grote duivel, niet dakloosheid.

Dus om zelfmoord te plegen omdat je depressief bent is eigelijk onzin. Je hebt tenminste nog een leven waar je oud kunt worden.

ja, oud worden om wat te doen? elke dag opnieuw werken-geld verdienen-mezelf in leven houden. nou wat ben ik gelukkig zeg.

En die in de 3e wereldlanden hebben geen normaal leven meer. Maar hun houden tenminste nog vol. Zij hebben hoop.

ja want zij hebben elkaar! maar dat snap jij toch niet.

En wij zouden gelijk gaan snijden? Wij zouden gelijk een strop om onze nek doen?

eenzaamheid en zinloosheid.

Kijk eerst naar mensen die het nog slechter hebben dan jou voordat je zelfmoord gaat plegen. Ik hoop dat hier veel mensen die depressief zijn nu is helder gaan denken en niet gelijk dood willen. Je kunt het met me eens zijn, of niet. Maar ik vind dat ik gelijk heb.
ik ga geen zelfmoord plegen, maar niet omdat er mensen zijn die het slechter hebben dan ik.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:48
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Kenny McCormick, je zegt dat die mensen elkaar hebben en zo. Als ze door oorlog zijn getroffen staan er veel mensen er alleen voor. En je zegt dat als je depressief bent niks te doen hebt. Die arme mensen in de 3e wereldlanden hebben al helemaal niks te doen. Wij kunnen nog mooi achter de computer zitten. Hun hebben niks.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:49
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Kenny McCormick, je zegt dat die mensen elkaar hebben en zo. Als ze door oorlog zijn getroffen staan er veel mensen er alleen voor. En je zegt dat als je depressief bent niks te doen hebt. Die arme mensen in de 3e wereldlanden hebben al helemaal niks te doen. Wij kunnen nog mooi achter de computer zitten. Hun hebben niks.
Ow ja en dan nog iets, je zegt dat ze daar gezonder leven. Denkt je soms niet aan AIDS? Ze leven NIET gezonder dan ons, ze zijn verhongerd en uitgedroogd. Dat noem ik dus niet gezonder dan ons hoor.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2002, 15:36
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
ooit gedacht dat de depressieve mensen owk aan het overleven zijn? En dat dat onwijs moeilijk is. Soms schaam ik me ervoor dat ik zm neigingen heb, terwijl ik ut zow slecht nog niej heb...
Het maakt ook niet uit of juh een pc hebt ofzow, want dat soort dingen maken je echt niet gelukkig....
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 16:22
Airblast
Airblast is offline
Ik denk dat het komt doordat wij niks hebben om voor te leven, we kunnen het alleen maar verpesten, terwijl als je goed karieere hebt gemaakt word dat gewoon als vanzelfsprekent beschouwt. Dit in tegenstelling met mensen uit arme landnen, zij hebben vaak een duidelijk doel; bijv. een goeie baan krijgen en dan de familie uit de shit halen. Verder zullen zij nooit zo snel aan zelfmoord denken om de simpele en ook best wel gekke reden dat ze zig wel over andere dingen druk moeten maken.
Een beetje samengevat, als je het in een armland verpest valt het niet echt op, het halve land zit namelijk in de shit, maar als je het het hier verpest dan ziet iedereen het. ook denk ik dat we hier in nederland veel meer een beeld hebben van hoe iemand moet zijn door bijv bijv tv en dergelijke, terwijl mensen dat in arme landen veel minder hebben. weten wel beterzij weten dat zij niet de enigsten zijn die het slecht hebben dus nemen ze het maar voor "lief."

Dit is hoe ik het zie, ik hoop dat je er eens ff goed over nadenkt voor dat je er op reageerd(niet dat jullie dat nooit doen hoor)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 16:25
Airblast
Airblast is offline
Op dit forum kun je volgens mij trouwens ook weer een goed zien aan alle problemen hoe egoisties nederland is; just always me my self and I. Dus ik snap het best wel als je hier depresief word
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 06:41
cltcl
cltcl is offline
In principe klopt je verhaal, maar mensen plegen ook zelfmoord om andere redenen. Bijvoorbeeld Herman Brood hij pleegde zelfoord omdat hij aan de drugs was en daar niet vanaf kwam, zelfs niet in een afkickkliniek. Of als iemand bijvoorbeeld heel erg gepest wordt met dingen en dan zelfmoord pleegt(lees het boek:"hadden we er maar wat aan gedaan"voor verdere details.)
Of als ze bijvoorbeeld iemand vermoord hebben ofzo en ze hebben zo'n groot schuldgevoel dat ze zelfmoord plegen(komt voor) Maar je hebt ook gelijk dat die kinderen in de derdewereldlanden het veel erger hebben dan ons.
Dit bericht is niet afkrakend bedoeld
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 13:33
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Airblast schreef:
Op dit forum kun je volgens mij trouwens ook weer een goed zien aan alle problemen hoe egoisties nederland is; just always me my self and I. Dus ik snap het best wel als je hier depresief word
precies, dat zeg ik. en dat egoisme, die veroorzaakt word door welvaart, zorgt ervoor dat er minder samhorigheid etc is, en meer eenzaamheid.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 14:07
Verwijderd
Absoluut niet mee eens.

Mensen die hier in het westen denken aan zelfmoord, en zelfmoord plegen hebben helemaal niet het probleem van honger. Daar heb je gelijk in, maar je vergeet dat er mensen zijn die zich gewoon depressief voelen omdat ze iets hebben meegemaakt wat traumatisch was, iemand hebben verloren of gewoon zomaar. Je kan wel zeggen: Wij hebben het hier zo goed! Maar dat is dus ook niet waar...
Natuurlijk, in Derde Wereld landen is er té weinig eten, is er geen schoon water en heersen er gruwelijke ziekten. Maar dat laat niet weg dat wij hier in het westen ons niet depressief mogen voelen, ons niet eenzaam en verrot mogen voelen...

Zelf heb ik een tijd in de put gezeten juist ómdat mensen het in Derde Wereld landen het zo slecht hebben, en ik daar helemaal niets aan kan veranderen. Mijn God, ik vond (en vind) die verdeling zó oneerlijk, ik heb serieus gedacht een einde aan mijn leven te maken met de gedachte:'Dan vreet er in ieder geval 1 iemand minder in het westen.'
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:12
cltcl
cltcl is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Absoluut niet mee eens.

Mensen die hier in het westen denken aan zelfmoord, en zelfmoord plegen hebben helemaal niet het probleem van honger. Daar heb je gelijk in, maar je vergeet dat er mensen zijn die zich gewoon depressief voelen omdat ze iets hebben meegemaakt wat traumatisch was, iemand hebben verloren of gewoon zomaar. Je kan wel zeggen: Wij hebben het hier zo goed! Maar dat is dus ook niet waar...
Natuurlijk, in Derde Wereld landen is er té weinig eten, is er geen schoon water en heersen er gruwelijke ziekten. Maar dat laat niet weg dat wij hier in het westen ons niet depressief mogen voelen, ons niet eenzaam en verrot mogen voelen...

Zelf heb ik een tijd in de put gezeten juist ómdat mensen het in Derde Wereld landen het zo slecht hebben, en ik daar helemaal niets aan kan veranderen. Mijn God, ik vond (en vind) die verdeling zó oneerlijk, ik heb serieus gedacht een einde aan mijn leven te maken met de gedachte:'Dan vreet er in ieder geval 1 iemand minder in het westen.'
Ongeveer het zelfde als wat ik zei
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 09:17
WinterQueen
WinterQueen is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Waarom wij het niet verdienen? Nou dat zal ik es uitleggen. Depressief zijn is natuurlijk echt iets ergs. Maar kijk nou eens naar de 3e wereldlanden. Die gaan gewoon dood van de honger! En het land is er kurkdroog. Ze kunnen daar bijna niks verbouwen, en een echt (kort) leven hebben de mensen niet. Die leven daar in pijn, door de oorlog getroffen. Heel veel van hun zijn hun familieleden en vrienden verloren... En dan gaan wij hier in het Weste liggen zeiken van: Ik ben depressief, ik voel me zielig, mijn leven is niks meer, ik heb geen vrienden, laat ik maar zelfmoord plegen. Kijk eens eerst naar de mensen die het slechter hebben dan jou. Je bent mischien dan wel depressief, maar je hebt tenminste nog eten! En een dak boven je hoofd. En dat hebben die arme mensen in de 3e wereldlanden niet. Dus om zelfmoord te plegen omdat je depressief bent is eigelijk onzin. Je hebt tenminste nog een leven waar je oud kunt worden. En die in de 3e wereldlanden hebben geen normaal leven meer. Maar hun houden tenminste nog vol. Zij hebben hoop. En wij zouden gelijk gaan snijden? Wij zouden gelijk een strop om onze nek doen? Kijk eerst naar mensen die het nog slechter hebben dan jou voordat je zelfmoord gaat plegen. Ik hoop dat hier veel mensen die depressief zijn nu is helder gaan denken en niet gelijk dood willen. Je kunt het met me eens zijn, of niet. Maar ik vind dat ik gelijk heb.

whahahahahhaa, jongetje, misschien moet je opnieuw je oordeel vellen als je zelf in een depressie zit...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:49
Verwijderd
Ik ben het echt niet met je eens. Een oom en een tante van mij hebben zelfmoord gepleegd, en dat deden ze echt niet zonder rede! In alle delen van de wereld, rijk en arm heb je met depressieve mensen te maken. Ook met geld kun je heel ongelukkig zijn!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 13:26
wicce
Avatar van wicce
wicce is offline
met die gedachte zou ik me nog alleenmaar slechter voelen.. schuld.. ik zou me slecht voelen omdat ik me niet slecht mag voelen omdat andere mensen in de wereld het nog slechter hebben.
als wij nou allemaal ons leventje leven en geld verdienen en doorgaan met goed gaan. we mogen ons dan ook best wel eens slecht voelen, is niks mis mee, heet emotie.. dan zijn wij igg in staat om die mensen die het slechter hebben te kunnen helpen.
__________________
~~ whoever saves one life, saves the world entire ~~
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:56
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
wicce schreef:
met die gedachte zou ik me nog alleenmaar slechter voelen.. schuld.. ik zou me slecht voelen omdat ik me niet slecht mag voelen omdat andere mensen in de wereld het nog slechter hebben.
als wij nou allemaal ons leventje leven en geld verdienen en doorgaan met goed gaan. we mogen ons dan ook best wel eens slecht voelen, is niks mis mee, heet emotie.. dan zijn wij igg in staat om die mensen die het slechter hebben te kunnen helpen.
Jaa daar heb je gelijk in. Maar ik wil deze topic eraf halen omdat ik nu wel weet hoe het onderhand zit. Maar nu het vernieuwd is weet ik niet hoe je er hem af kunt halen. Of anders doe er maar een slotje op of zo.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2002, 15:10
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Die arme mensen in de 3e wereldlanden hebben al helemaal niks te doen. Wij kunnen nog mooi achter de computer zitten. Hun hebben niks.
ff voorbeeldje:
als jij honger hebt, maar je denkt aan al die arme mensen die helemaal geen eten hebben in 3e wereldlanden stop je toch ook niet je eten in een envelopje en je stuurt het op ?

misschien heb je wel een beetje gelijk, zelfmoord kan heel egoistisch zijn, maar je kunt niet blijven leven om alleen maar oud te worden.
misschien weet je zelf niet hoe het is om depressief te zijn, maar een lang leven kan wel leuk zijn, maar dan moet je wel gelukkig zijn.
als mensen het niet meer zien zitten, ze hebben alle hulp gehad die ze konden krijgen en nog steeds lukt het niet, kan ik het wel begrijpen, de arme mensne in 3e wereldlanden schieten er toch nix mee op als mensen hier ongelukkig zitten te zijn, maar wel blijven leven omdat zij zow arm zijn?
__________________
RIELEKST!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:37
Viccente
Viccente is offline
Psychisch onbevredigd zijn is veel erger (en moeilijker wat aan te doen) dan fysiek ontevreden zijn.

Ga bij jezelf maar eens na als de gelegenheid zich voor doet.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:41
meastrecks
Avatar van meastrecks
meastrecks is offline
ik ben het in zoverre met ki fighter eens dat wij in de "westerse"
wereld absoluut niet moeten of mogen klagen als je ons vergelijkt met de 3e wereld.

toch zijn er hier redenen zat om zelfmoord te plegen
en wat dacht je van euthanasie?

groetjes
__________________
www.anaalscholver.nl de waterpolosite voor mannen met ballen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 15:44
Verwijderd
ik vind dat jullie niet zo moeten doorzagen over zo'n onderwerp. de 3de wereld heeft het slecht maar dat wil niet zeggen dat wij het niet slecht kunnen hebben. en zoals ik eerder al zei: als mensen depri zijn kijken ze met heel andere ogen naar de wereld, heel negatief enz, daar kunnen ze ook nix aan doen.

SLOTJUUUUUH!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 16:25
wicce
Avatar van wicce
wicce is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Jaa daar heb je gelijk in. Maar ik wil deze topic eraf halen omdat ik nu wel weet hoe het onderhand zit. Maar nu het vernieuwd is weet ik niet hoe je er hem af kunt halen. Of anders doe er maar een slotje op of zo.
dit is nou precies de reden waarom leden geen topics meer mogen verwijderen. dat jij het topic nu wel weer weg wilt hebben, zegt nog niet dat de andere leden dat ook willen. daarom hoort het open te blijven.
__________________
~~ whoever saves one life, saves the world entire ~~
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 18:15
Missy_shy
Missy_shy is offline
Dus iemand die keer op keer wat erg mee maakt?
eerst heel erg wordt gepest, daarna wordt verkracht en daar een trauma aan overhoudt en ook al erfelijke aanleg heeft voor depressie heeft het recht niet om zelfmoord te plegen???

Laat me niet lachen!! Tuurlijk is zelfmoord plegen eigelijk egoistisch omdat je wel je omgeving dr meej achter laat en die hem maar kunnen bekijken...

Maarree toen ik flipte dach ik dus echt niet aan als die zielige mensen in Afrika of weet ik veel waar...maar meer aan m'n eigen shit......


maar ja mischien ligt het aan mij...


(weet je waar je over praat? zelf ook een keer zo diep in de shit gezeten dat je dacht er nooti mee ruit te komen en dat niet voor paar dagen maar meer dan 3/4 jaar achter elkaar??)

wil niet zeggen dat ik zielig ben hoor dat totaal niet....maar ik had toch echt wel het "recht" om het te doen.....
__________________
Al heel vroeg in me leven was het te laat
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 20:11
rabecca
rabecca is offline
Dat andere het misschien erger hebben betekend niet dat hoe jij je voelt niet erg is .
Wij kunnen ons niet voorstellen hoe hun zich voelen dus ik vind dat je het niet echt kunt vergelijken.
En hoe je het brengt komt het op mij over van hun missen de materiele dingen, maar dat betekend niet dat mensen uit het westen zich niet nog "kutter" kunnen voelen.
mjah ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.
Aan de ene kant bent ik het ermee eens maar aan de andere kant ook weer niet..... mmm vaag van mezelf zeg
__________________
*-_-*If you love something set it free, if it comes back it`s yours, if not, it never was yours*-_-*-----> Denk er maar aan!!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 21:01
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Citaat:
wicce schreef:

dit is nou precies de reden waarom leden geen topics meer mogen verwijderen. dat jij het topic nu wel weer weg wilt hebben, zegt nog niet dat de andere leden dat ook willen. daarom hoort het open te blijven.
Ja, maar ik denk niet dat er nog erg veel zinnigs toegevoegt gaat worden. Alle argumenten worden nu al voor de tweede keer genoemd.

Citaat:
Kenny McCormick schreef:


precies, dat zeg ik. en dat egoisme, die veroorzaakt word door welvaart, zorgt ervoor dat er minder samhorigheid etc is, en meer eenzaamheid.
Precies mijn punt. Westerse mensen verdienen dus juist meer om zelfmoord te plegen, want hoe meer je hebt, hoe meer je kunt kwijtraken. De angst is hier dus juist érger dan daar, en het feit dat mensen om je heen het goed hebben verergert je eigen ellende alleen maar. Lijkt me niet veel tegenin te brengen...
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 00:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
L Boksha schreef:
Westerse mensen verdienen dus juist meer om zelfmoord te plegen, want hoe meer je hebt, hoe meer je kunt kwijtraken.
De kunst van het relativeren.

Citaat:
en het feit dat mensen om je heen het goed hebben verergert je eigen ellende alleen maar. Lijkt me niet veel tegenin te brengen...
Jaloezie? Waarom zou je jaloers zijn wanneer je ongeving het goed heeft? Daar kun jij de vruchten van plukken, die mensen kunnen je (wanneer ze bereid zijn) jou steunen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:42
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Iemand kan toch ook ongelukkig zijn met de Westers wereld...? Je moet nooit leed gaan vergelijken, dat er in de Derde wereld meer mensen wonen met leed betekent niet dat het leed van een individu daar altijd erger is dan het leed van iemand hier.
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:43
Verwijderd
hoe rijk je bent heeft niks te maken met hoe gelukkig je bent...

klaar
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Absoluut niet mee eens.

Mensen die hier in het westen denken aan zelfmoord, en zelfmoord plegen hebben helemaal niet het probleem van honger. Daar heb je gelijk in, maar je vergeet dat er mensen zijn die zich gewoon depressief voelen omdat ze iets hebben meegemaakt wat traumatisch was, iemand hebben verloren of gewoon zomaar. Je kan wel zeggen: Wij hebben het hier zo goed! Maar dat is dus ook niet waar...
Natuurlijk, in Derde Wereld landen is er té weinig eten, is er geen schoon water en heersen er gruwelijke ziekten. Maar dat laat niet weg dat wij hier in het westen ons niet depressief mogen voelen, ons niet eenzaam en verrot mogen voelen...

Zelf heb ik een tijd in de put gezeten juist ómdat mensen het in Derde Wereld landen het zo slecht hebben, en ik daar helemaal niets aan kan veranderen. Mijn God, ik vond (en vind) die verdeling zó oneerlijk, ik heb serieus gedacht een einde aan mijn leven te maken met de gedachte:'Dan vreet er in ieder geval 1 iemand minder in het westen.'
Zo voelde ik ongeveer toen ik jonger was (errug jong eigenlijk, damn, ik denk teveel). Ik schaamde me ervoor mens te zijn. Maar als ik dood was hielp het nog niet zo veel, bovendien leek het me niet zo heel aantrekkelijk, dus ik dee maar niks.

Op een gegeven moment moet je je wel afsluiten voor zulk soort dingen, je kunt niet met iedereen meeleven, daar ga je idd kapot aan *is zo ook een stuk harder geworden*
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 13:40
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik vind niet dat je die twee situaties kunt vergelijken.
Als je goed depressief bent doet dat echt heel veel pijn. Het enige wat mij altijd op de been heefd gehouden is dat ik erg lieve ouders heb die ik het niet zou kunnen aan doen zelfmoord te plegen. Dat is de enige reden dat ik dit nu nog kan typen.
Mischien hebben die mensen wel heel veel honger en weet ik veel wat, maar het verschil is dat dat daar normaal is. Ze weten niet beter, iedereen heefd er last van. Iedereen gaat toch door dus waarom jij niet denken ze mischien wel. Als je depressief bent heb je het idee dat je de enige bent en zo niet in ieder geval een van de weinigen. Je ziet het nut om te leven gewoon niet meer. Niemand zal je missen, niemand ou er mee kunnen zitten en als je daar echt van overtuigd bent dan zie je geen andere uitweg meer dan zelfmoord. Je veroorzaakt toch alleen maar overlast denk je dan. Waarom zou je dan moeten denken, o maar er zijn mensen die sterven van de honger dus mag ik mezelf niet eigenhandig van kant maken. Als die mensen er echt niet meer tegen zouden kunnen zouden e zich ook wel van kant maken. Maar mischien houden e het wel vol omdat ze zich verantwoord voelen tegenover hun kinderen of ouders. Dan kom je weer bij hetzelfde verhaaltje als van mij, ik kon het niet omdat ik mijn ouders dat niet aan zou kunnen doen, zij hebben denk ik al snel hetzelfde, Ze willen hun dierbaren niet nog meer pijn doen dan dat ze al hebben gehad. Als je dan toch wil gaan vergelijken. Zelfmoord is vaak trouwens echt geen oplossing hoe logisch het ook lijkt. Denk er diep overna en ga je afvragen of je niet egoistisch bent als je elfmoord pleegt. Want echt waar iedereen heefd wel iemand die om je geefd, ookal lijkt dat soms niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Black Sugar schreef:
Ik vind niet dat je die twee situaties kunt vergelijken.
Als je goed depressief bent doet dat echt heel veel pijn. Het enige wat mij altijd op de been heefd gehouden is dat ik erg lieve ouders heb die ik het niet zou kunnen aan doen zelfmoord te plegen. Dat is de enige reden dat ik dit nu nog kan typen.
Mischien hebben die mensen wel heel veel honger en weet ik veel wat, maar het verschil is dat dat daar normaal is. Ze weten niet beter, iedereen heefd er last van. Iedereen gaat toch door dus waarom jij niet denken ze mischien wel. Als je depressief bent heb je het idee dat je de enige bent en zo niet in ieder geval een van de weinigen. Je ziet het nut om te leven gewoon niet meer. Niemand zal je missen, niemand ou er mee kunnen zitten en als je daar echt van overtuigd bent dan zie je geen andere uitweg meer dan zelfmoord. Je veroorzaakt toch alleen maar overlast denk je dan. Waarom zou je dan moeten denken, o maar er zijn mensen die sterven van de honger dus mag ik mezelf niet eigenhandig van kant maken. Als die mensen er echt niet meer tegen zouden kunnen zouden e zich ook wel van kant maken. Maar mischien houden e het wel vol omdat ze zich verantwoord voelen tegenover hun kinderen of ouders. Dan kom je weer bij hetzelfde verhaaltje als van mij, ik kon het niet omdat ik mijn ouders dat niet aan zou kunnen doen, zij hebben denk ik al snel hetzelfde, Ze willen hun dierbaren niet nog meer pijn doen dan dat ze al hebben gehad. Als je dan toch wil gaan vergelijken. Zelfmoord is vaak trouwens echt geen oplossing hoe logisch het ook lijkt. Denk er diep overna en ga je afvragen of je niet egoistisch bent als je elfmoord pleegt. Want echt waar iedereen heefd wel iemand die om je geefd, ookal lijkt dat soms niet het geval.
De enige reden is dat je het uiteindelijk toch niet hebt gewild, om wat voor reden dan ook. Als je *echt* dood wilt, kunnen je ouders je ook niet zoveel meer schelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie wat doe je als je depri bent?
commodo
53 10-10-2003 21:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.