Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2003, 08:36
Verwijderd
Over 1,5 jaar ben ik klaar met mijn mbo opleiding systeem beheer. Daarna ga ik een half jaar naar amerika om engels te studeren. Het lijkt mij echt vet gaaf en super cool. Ik ga waarschijnlijk alleen maar dat is niet zo'n probleem. Maar nu komt het probleem, ik kan denk ik echt niet kiezen naar welke plaats ik wil. Ik ben zelf al een keer geweest naar NY, echt super cool maar maimi lijkt mij ook super vet. Kortom wat is leuk. Zijn er ook al mensen die dit eerder hebben gedaan? Zo ja, vertel is wat. Is het ook mogelijk om daar een bijbaantje te hebben als student? O ja wat hebben jullie eigenlijk geleerd toen je naar het buitenland ging? En wat hebben jullie gemist? Ik ga wel mijn vriendin/vrienden/ouders missen denk ik maar ja, ik overleef het wel.

Groetjes rob
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2003, 08:41
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
EF doet ook studies in Miami.. Moet je ff op die andere topic kijken voor informatie over EF..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 05:23
Krez
Avatar van Krez
Krez is offline
ik zit nu in montana, (ik kon idd niet zelf kiezen ) voor een highschool jaar. ik mag hier niet werken omdat ik een studenten visum heb. Ik heb af en toe wel verschrikkelijk heimwee, enda vooral vrienden en de vrijheden (en het uitgaan!!!!) geen alcohol, niet roken enz. super streng hier. tis niet helemaal hetzelfde wat ik doe, maar mijn organisatie is Travel active.
als je meer wilt weten vraag maar...
__________________
*BURP* wat zei je?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:22
Nostradamus
Avatar van Nostradamus
Nostradamus is offline
Ik zit momenteel in de 5de klas Havo en wil ook naar de VS om te studeren.
Eerst Highschool en dan College.
Volgens mij zijn er ook nog redelijke hoge kosten aan verbonden,
of niet?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 14:11
Litmanen
Avatar van Litmanen
Litmanen is offline
De kosten zijn inderdaad behoorlijk hoog. Je kunt trouwens ook meteen naar een College gaan als je je Havo hebt gehaald. De collegekosten variëren van zo'n 5000 Euro tot wel 30000 Euro. Daarbij inbegrepen zijn dan wel huisvesting en maaltijden. Maar als je onder de 10000 Euro wilt blijven, heb je al goede mogelijkheden om een goed College te kiezen. Als je zo min mogelijk kwijt wilt zijn, kun je beter een staatsinstelling kiezen dan een een privé-instelling. Staatsinstellingen zijn over het algemeen wat goedkoper. Om te kunnen studeren in de VS heb je het zogeheten F1-visum nodig. Dit is een speciaal studentenvisum. Omdat je dan dus met de bedoeling om te studeren naar de VS bent gekomen, is het niet mogelijk om een (officieel) bijbaantje te hebben. Organisaties als EF (www.ef.com) en Aspect (www.aspectworld.com) bieden goede mogelijkheden aan om in verschillende landen op een talenschool de taal van het land te leren. Ook bieden deze organisaties plaatsen aan op verschillende High Schools en Colleges. Ze bieden o.a. de volgende plaatsen in de VS en Canada aan: Boston, Los Angeles/Santa Monica, Miami Beach, New York/Manhattan, San Francisco, Santa Barbara, Seattle, Palm Beach, Colorado, Mira Costa, Boca Raton ,Orlando, Chicago, San Diego, Toronto (Canada) en Vancouver (Canada). Zelf heb ik ook lang getwijfeld om na m'n VWO een jaar naar de VS te gaan. Uiteindelijk ben ik toch maar in Nederland een studie begonnen aan de Universiteit van Amsterdam. Nu ga ik over anderhalf jaar (als ik in het derde jaar zit) alsnog een heel of een half jaar naar de VS. Dat is dus ook nog een mogelijkheid, want veel universiteiten en hoge scholen bieden mogelijkheden om een periode in het buitenland te studeren aan. Bovendien telt het dan gewoon mee voor je studie, dus dat is ook wel handig.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 23:29
Verwijderd
www.nacee.nl

erg goeie site
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 10:09
Verwijderd
Hmm

Mijn broer was dit jaar 3 maanden naar barcalona geweest om spaans te studeren. Dat koste voor onderhoud en school 3000 euro dacht ik. Dan moet je nog wel eten/drinken kopen.

Als ik naar de vs ga zat ik te denken aan 3 maanden tot 6 maanden. Ben benieuwd hoe duur dat zal kosten
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 13:37
Verwijderd
moet je even op die site kijken (www.nacee.nl), want als Nederlander heb je ook recht op een beurs en dat kan meestal aardig wat geld schelen, maar dat staat er allemaal wel op
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 13:41
Litmanen
Avatar van Litmanen
Litmanen is offline
www.wilweg.nl biedt ook veel informatie voor verschillende landen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 10:12
Nostradamus
Avatar van Nostradamus
Nostradamus is offline
Ik dacht er zelf aan om naar LA of NY te gaan, daar heb ik ook familie wonen.
Ik had eerst van iemand gehoord dat de kosten minstens 10.000 bedragen, maar dat blijkt dus heel erg mee te vallen .
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 10:56
vetklep
vetklep is offline
Ik zou zeggen ga naar Boston. Lekker dicht bij Canada, lekker dicht bij New York. Je hebt er gegarandeerd een witte kerst en mooie zomers.
__________________
Mijn moeder is ten minste niet dik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Open dagen en andere mededelingen van onderwijsinstellingen
Simon
27 28-03-2017 07:50
Studeren Studeren in Rotterdam vs. studeren in Eindhoven
Guinie
6 07-12-2011 04:12
Algemene schoolzaken Studeren in USA
Patriot1994
2 29-01-2011 16:07
Studeren In de VS studeren
Syn
6 13-12-2009 20:02
Studeren Studeren in de VS na HAVO/VWO?
FulbrightCenter
4 03-10-2008 09:13
Algemene schoolzaken een jaar studeren in de VS? (ervaringen???!)
ikalto
6 14-01-2002 15:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.