Oud 08-02-2005, 22:04
RedWarrior
RedWarrior is offline
Mijn ma dreigt al... uh... 3 maanden met "Als je je best niet doet dan ga je maar naar Belgie". Vreemd genoeg hoor ik wel vaker mensen met ouders die dat soort dingen zeggen, of die gewoon hun kinderen naar Belgie sturen omdat het onderwijs iho er beter is. Iemand ervaring die dit heeft meegemaakt, of hoe dan ook op een Belgische school zit/zat?
__________________
We leven, we ademen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2005, 22:17
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Ik zit op een Belgische school.

Niet op een staatsschool maar op een katholieke, omdat het onderwijs daar meestal beter is.

Je hebt 3 richtingen: ASO, TSO, BSO
ASO= Algemeen (Latijn, Grieks, Economie, Wetenschappen, Talen, Wiskunde)
TSO= Technisch (Handel, Handel-Talen, Boekhouden-Informatica, Informatica Beheer, industriele wetenschappen en nog een paar)
BSO= Beroeps (tsja de beroepen he )

In België heb je regelmatig overhoringen of onverwachte overhoringen.
Ook heb je 2 of 3 keer per jaar examen

mja, wat kan ik nog vertellen
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:25
Verwijderd
Belgische schijnen veel, veel strenger te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sylph schreef op 08-02-2005 @ 22:25 :
Belgische schijnen veel, veel strenger te zijn.
Waar je bij ons om zeurt als je het één keer hebt (shit man, ik heb één keer in de week tot half 5) schijnt daar dagelijks te zijn. Althans, dat is wat wel eens op het forum is gezegd. Of het waar is weet ik natuurlijk niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:59
Verwijderd
Ik woon in het grensgebied en daar speelt dat veel meer ja.
Op belgische scholen leren je kinderen discipline en zelfstandig werken.
Als je naar een Nederlandse school gaat komt dat ook allemaal wel goed, maar in Belgie is het gewoon duidelijk strenger.

Sommige ouders hier kiezen voor het strenge, de meesten laten hun kinderen gewoon in NL naar school gaan
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:03
swie
swie is offline
bwa iedere dag heb je les 7 of 8 lesuren buiten de woensdag dan heb je er gewoonlijk maar 4

(lesuur= 50 minuten)

dus je hebt les van 8.20-15.30 uur of 8.20-16.20 uur
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 08-02-2005 @ 22:31 :
Waar je bij ons om zeurt als je het één keer hebt (shit man, ik heb één keer in de week tot half 5) schijnt daar dagelijks te zijn. Althans, dat is wat wel eens op het forum is gezegd. Of het waar is weet ik natuurlijk niet.
Ik heb twee keer in de week tot 16u40, dan op woensdag wel pas vanaf tien uur en dan nog twee keer tot 15u50. Als je TSO doet heb je 36 uur les per week, ik maar 32 dus dat is dan inderdaad nog langer..

En verder zijn ze bij ons ook wel strenger geloof ik. Volgens mij komt het daardoor dat Hollanders over het algemeen toch luidruchtiger en arroganter zijn (vanuit mijn standpunt dan )
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:05
swie
swie is offline
Citaat:
per piacere schreef op 08-02-2005 @ 22:59 :
Ik woon in het grensgebied en daar speelt dat veel meer ja.
Op belgische scholen leren je kinderen discipline en zelfstandig werken.
Als je naar een Nederlandse school gaat komt dat ook allemaal wel goed, maar in Belgie is het gewoon duidelijk strenger.

Sommige ouders hier kiezen voor het strenge, de meesten laten hun kinderen gewoon in NL naar school gaan
Zelfstandig werken? Totaal niet daarom zit ik nu te sukkele met planing in de hogeschool
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:05
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
swie schreef op 08-02-2005 @ 23:03 :
bwa iedere dag heb je les 7 of 8 lesuren buiten de woensdag dan heb je er gewoonlijk maar 4

(lesuur= 50 minuten)

dus je hebt les van 8.20-15.30 uur of 8.20-16.20 uur
Bij ons was het

maandag & vrijdag: 8.20 tot 15.45 (2 x speeltijd van 10 minuten + 1 uur middag)
Dinsdag & donderdag: 8.20 tot 16.30 (2 x speeltijd van 10 minuten + 1 uur middag)
Woensdag: 8.20 tot 12 uur
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:08
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
swie schreef op 08-02-2005 @ 23:05 :
Zelfstandig werken? Totaal niet daarom zit ik nu te sukkele met planing in de hogeschool
De nieuwe leerplannen wel
Zo moet je ook minstens 1/4 van je lessen achter de computer gaan zitten, maar dat is allemaal pas voor volgend jaar of het jaar erop.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:09
swie
swie is offline
Citaat:
doezel schreef op 08-02-2005 @ 23:04 :
Ik heb twee keer in de week tot 16u40, dan op woensdag wel pas vanaf tien uur en dan nog twee keer tot 15u50. Als je TSO doet heb je 36 uur les per week, ik maar 32 dus dat is dan inderdaad nog langer..

En verder zijn ze bij ons ook wel strenger geloof ik. Volgens mij komt het daardoor dat Hollanders over het algemeen toch luidruchtiger en arroganter zijn (vanuit mijn standpunt dan )
fout in TSO heb je maar 34 uur sinds vorig jaar. (is dacht ik wetelijk vastgelegd )
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:11
swie
swie is offline
Citaat:
Apomes schreef op 08-02-2005 @ 23:08 :
De nieuwe leerplannen wel
Zo moet je ook minstens 1/4 van je lessen achter de computer gaan zitten, maar dat is allemaal pas voor volgend jaar of het jaar erop.
eerst zien dan geloven ( maar er zijn inderdaad verandering bezig)

ontopic: een heel groot verschil is dat je in belgie echt veel vanbuiten moeten kennen tot het belachelijke toe

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 23:14.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:28
Verwijderd
Citaat:
swie schreef op 08-02-2005 @ 23:11 :
eerst zien dan geloven ( maar er zijn inderdaad verandering bezig)

ontopic: een heel groot verschil is dat je in belgie echt veel vanbuiten moeten kennen tot het belachelijke toe
Met dat laatste ben ik het eens. Als ik bij examens niks vanbuiten zou moeten kennen, zou ik echt bijna niet moeten leren. Daar heb ik mij al serieus aan geergerd vroeger.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:28
Verwijderd
Citaat:
swie schreef op 08-02-2005 @ 23:09 :
fout in TSO heb je maar 34 uur sinds vorig jaar. (is dacht ik wetelijk vastgelegd )
Ja, het kan zijn dat het veranderd is
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:30
Verwijderd
Citaat:
swie schreef op 08-02-2005 @ 23:05 :
Zelfstandig werken? Totaal niet daarom zit ik nu te sukkele met planing in de hogeschool

nee maar op Nederlandse scholen krijg je weinig huiswerk, bij Belgische basisscholen wel. Kinderen leren dus ook zo thuis dat ze er even voor moeten gaan zitten etc
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:33
swie
swie is offline
Citaat:
doezel schreef op 08-02-2005 @ 23:28 :
Ja, het kan zijn dat het veranderd is
weet het bijna zeker ik had in mijn laatste jaar TSO maar 34 uur tot de ergernis van mijn leerkracht wiskunde die toen alles van 4 uur op 3 week heeft proberen te geven (da was minder leuk)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:34
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
swie schreef op 08-02-2005 @ 23:11 :
eerst zien dan geloven ( maar er zijn inderdaad verandering bezig)

ontopic: een heel groot verschil is dat je in belgie echt veel vanbuiten moeten kennen tot het belachelijke toe
Je kan al zien :
www.vvkso.be

Der staan ergens leerplannen in het menu, maar de meeste nieuwe leerplannen komen pas uit Augustus 2005.
Zo zijn mijn docenten geschiedenis, Handel, informatica en economie druk bezig met het ontwikkelen van nieuwe leerplannen en/of nieuwe leerboeken


TSO heeft idd altijd maar 34 uur gehad, waarvan in sommige scholen 2 uur voor de GIP (in het 6de)
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 23:09
de Koe!
Avatar van de Koe!
de Koe! is offline
Ik ben Belg, zit nu op de hogeschool. Ik deed ASO en ik had 2 keer per week tot 17 uur les, 2 keer tot 16:10, en de woensdag tot 12 uur. Er waren ook 1 of 2 vrije uurtjes per week. Als je geluk had, viel dat op het einde van een schooldag en was je dus 1 dag in de week een uurtje vroeger vrij. Er waren veel toetsen, toch minstens 1 om de 2 dagen en vaak meerdere toetsen op 1 dag. Het record aantal toetsen op 1 dag dat ik ooit gehad heb, was 7. Normaal gezien kan dat niet, omdat we volgens het toetsenschema maar maximum 3 toetsen per dag mochten krijgen. 2 keer per jaar zijn er examens, van alle vakken. Ik geloof dat dat een 12-tal vakken waren.

Ik denk niet dat Belgische scholen strenger zijn dan Nederlandse. De school waar ik zat was helemaal niet streng. Dat Katholieke scholen beter zouden zijn dan gewone stadsscholen, is volgens mij ook niet helemaal waar. Het hangt gewoon af van school tot school.

Om het lijstje van ASO, TSO en BSO aan te vullen: er is ook nog KSO, dat is Kunst Secundair Onderwijs.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2005, 14:06
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wat een rare ma heb jij zeg. de ene school is strenger dan de andere. dat heb je in nederland, maar ook in belgie
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 14:21
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik woon sinds september in belgie, en ik merk dat mijn nederlandse havodiploma hier niks waard is. Ik wilde bijvoorbeeld werk zoeken, maar t enige wat ik met mijn diploma kon worden was poetsvrouw
ook heb je in genk precies dezelfde opleiding als in heerlen (ze werken samen) en in nederland moest ik om toegelaten te worden havo hebben, en in belgie vwo. Dus ik heb zelf gemerkt dat het niveau in belgie een stuk hoger ligt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 19:16
swie
swie is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 11-02-2005 @ 14:21 :
ik woon sinds september in belgie, en ik merk dat mijn nederlandse havodiploma hier niks waard is. Ik wilde bijvoorbeeld werk zoeken, maar t enige wat ik met mijn diploma kon worden was poetsvrouw
ook heb je in genk precies dezelfde opleiding als in heerlen (ze werken samen) en in nederland moest ik om toegelaten te worden havo hebben, en in belgie vwo. Dus ik heb zelf gemerkt dat het niveau in belgie een stuk hoger ligt.
ja dat valt welt te verklaren havo 5 jaar als ik juist ben ale belgische opleidingen 6 jaar. Dus nog een vreemd gebeuren is dat bij ons een bachelor 3 jaar duurt en bij julie 4 aan de hogeschool.

kun je je niet inschrijven voor TSO 6de jaar ik weet dat da normaal gezien niet mag ma mischien maken ze een uitzondering.

plus niveau hoger hier dat weet je niet zeker omdat ge ni mag beginnen maar een feit is dat TSO op HAVO lijkt maar wel gericht is op 1 specifiek vakgebied (of hoe je het ook wil noemen) bijvoorbeeld handel, chemie...
Dus je hebt erg veel pech en ik hoop dat je toch een oplossing voor dit rot probleem vind
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 11-02-2005 @ 14:06 :
wat een rare ma heb jij zeg. de ene school is strenger dan de andere. dat heb je in nederland, maar ook in belgie
Ja tuuurlijk maar als je de reacties van de mensen hier had gelezen, lijkt het toch wel dat ze op Belgische scholen strenger zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 08:41
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Belgische scholen zijn strakker dan die in NL, 4 vrienden van me studeren in Belgie, erg goed moet ik zeggen
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:19
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Belgische scholen zijn kut nou, mijne iig
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:47
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
swie schreef op 11-02-2005 @ 19:16 :
ja dat valt welt te verklaren havo 5 jaar als ik juist ben ale belgische opleidingen 6 jaar. Dus nog een vreemd gebeuren is dat bij ons een bachelor 3 jaar duurt en bij julie 4 aan de hogeschool.

kun je je niet inschrijven voor TSO 6de jaar ik weet dat da normaal gezien niet mag ma mischien maken ze een uitzondering.

plus niveau hoger hier dat weet je niet zeker omdat ge ni mag beginnen maar een feit is dat TSO op HAVO lijkt maar wel gericht is op 1 specifiek vakgebied (of hoe je het ook wil noemen) bijvoorbeeld handel, chemie...
Dus je hebt erg veel pech en ik hoop dat je toch een oplossing voor dit rot probleem vind
ja ik ga in september gewoon weer lekker terug naar nederland (was ik zoiezo wel van plan)
heb er wel genoeg van hier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2005, 19:55
Rocks
Rocks is offline
Citaat:
de Koe! schreef op 09-02-2005 @ 23:09 :
Dat Katholieke scholen beter zouden zijn dan gewone stadsscholen, is volgens mij ook niet helemaal waar. Het hangt gewoon af van school tot school.
Het is nochtans wel zo dat Katholieke scholen duidelijk beter zijn dan de provinciale en de staatsscholen. Die trend zet zich ook door in het hoger onderwijs: indien een bedrijf kan kiezen voor 2 evenwaardige kandidaten, dan kiest men voor de "Katholieke" school.

In het huidig onderwijsfinancieringssysteem (die de Katholieke scholen serieus benadeelt en voor hun afhankelijk is van het aantal leerlingen of studenten(hoger)), zijn de Katholieke scholen verplicht om kwaliteit af te leveren, anders zouden hun inkomsten dalen.

Meestal zijn staats en provinciale scholen ook minder streng dan de Katholieke.

Dan wil ik nog kwijt dat een bachelor hier maar 3 jaar duurt en niet 4 en dat het TSO nog uiteenvalt in 2 onderdelen: een theoretische brede groep (Techniek-Wetenschappen, Industriële wetenschappen, handel...) die perfect kunnen beginnen aan eender welke bachaloropleiding en een praktische groep (hotel, ...) die na hun 6 jaar middelbaar direct kunnen gaan werken.
__________________
waarom kon dat kotleven niet blijven duren? - UT VIVAT, CRESCEAT, FLOREATQUE CAERULEUS! - schachten, ad fundum!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 21:37
Hemademe
Hemademe is offline
Ik ga volgend jaar naar een katholieke belgische hogeschool.
kzit nu in 6VWO, ga lekker daar in 3 jaar m'n bachelor doen in interieurvormgeving.
Bij deze opleiding is het volgens mij niet echt zo dat de belgische scholen strenger zijn. wel veel meer gericht op wat je wilt doen: je krijgt alleen vakken die je nodig hebt. Bij interieurvormgeving/binnenhuisarchitectuur in Nederland krijg je eerst anderhalf jaar heel algemeen allerlei vakken die met kunst enzo te maken hebben (ook schilderen, fotograferen, keramiek) dat maakt de studie volgens mij onnodig langer.
Wel moet je in Belgie volgens mij meer zelf doen (>meer zelfstandigwerken, misschien dat je daarom het VWO moet hebben gehad ofzo...)
'by the way, ik zou graag in contact komen met iemand die de katholieke hogeschool mechelen kent, of wat meer weet over de plaats Mechelen.
__________________
rain 's bad, sunshine 's very nice >there's a new and better life (far away in future) possible for everyone, just believe!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 22:52
swie
swie is offline
Citaat:
Hemademe schreef op 19-02-2005 @ 21:37 :
Ik ga volgend jaar naar een katholieke belgische hogeschool.
kzit nu in 6VWO, ga lekker daar in 3 jaar m'n bachelor doen in interieurvormgeving.
Bij deze opleiding is het volgens mij niet echt zo dat de belgische scholen strenger zijn. wel veel meer gericht op wat je wilt doen: je krijgt alleen vakken die je nodig hebt. Bij interieurvormgeving/binnenhuisarchitectuur in Nederland krijg je eerst anderhalf jaar heel algemeen allerlei vakken die met kunst enzo te maken hebben (ook schilderen, fotograferen, keramiek) dat maakt de studie volgens mij onnodig langer.
Wel moet je in Belgie volgens mij meer zelf doen (>meer zelfstandigwerken, misschien dat je daarom het VWO moet hebben gehad ofzo...)
'by the way, ik zou graag in contact komen met iemand die de katholieke hogeschool mechelen kent, of wat meer weet over de plaats Mechelen.
nee de reden dat je alleen met vwo mag beginnen is dat alle middelbaare opleidingen hier 6 jaar duren voor je je diploma hebt bij bso (vmbo-mbo) is dat 7 jaar.

nee hier in belgie heb je veel les ten opzichte van nederland ( circa 25 uur). zelfstandig leren niet echt. Je hebt alleen examens dus geen toetsen (uitzondering punten permanenten evaluatie (pe) en labo's maar de PE telt maar voor weinig mee)

Plus ik denk dat de opleiding die jij noemt een master opleiding is dus 4 jaar
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:33
Rocks
Rocks is offline
Citaat:
swie schreef op 19-02-2005 @ 22:52 :
Plus ik denk dat de opleiding die jij noemt een master opleiding is dus 4 jaar
Je hebt 2 mogelijkheden voor die richting:
- bachelor interieurvormgeving
- master interieurarchitect

Het gaat om 2 opleidingen binnen eenzelfde departement, maar van een heel verschillend niveau. Het is wel zo dat in B de (professionele) bachelors zo ingevuld zijn dat je alleen dingen krijgt die je nodig hebt
__________________
waarom kon dat kotleven niet blijven duren? - UT VIVAT, CRESCEAT, FLOREATQUE CAERULEUS! - schachten, ad fundum!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 01:44
TD
TD is offline
Citaat:
Rocks schreef op 18-02-2005 @ 19:55 :
Het is nochtans wel zo dat Katholieke scholen duidelijk beter zijn dan de provinciale en de staatsscholen. Die trend zet zich ook door in het hoger onderwijs: indien een bedrijf kan kiezen voor 2 evenwaardige kandidaten, dan kiest men voor de "Katholieke" school.

In het huidig onderwijsfinancieringssysteem (die de Katholieke scholen serieus benadeelt en voor hun afhankelijk is van het aantal leerlingen of studenten(hoger)), zijn de Katholieke scholen verplicht om kwaliteit af te leveren, anders zouden hun inkomsten dalen.

Meestal zijn staats en provinciale scholen ook minder streng dan de Katholieke.

Dan wil ik nog kwijt dat een bachelor hier maar 3 jaar duurt en niet 4 en dat het TSO nog uiteenvalt in 2 onderdelen: een theoretische brede groep (Techniek-Wetenschappen, Industriële wetenschappen, handel...) die perfect kunnen beginnen aan eender welke bachaloropleiding en een praktische groep (hotel, ...) die na hun 6 jaar middelbaar direct kunnen gaan werken.
Sorry, maar hier wens ik toch even op te reageren. Ik hoor het vaak genoeg, meer soms is het teveel ;s

Het is namelijk complete onzin dat het gemeenschapsonderwijs (staatsonderwijs, als je wil) zou moeten onderdoen voor het vrij onderwijs, specifiek het katholieke onderwijs bvb.

Bovendien is het absoluut niet meer zo dat een student van een katholieke school sowieso de voorkeur draagt in het bedrijdsleven, en waar dit wel nog het geval is stamt dit gewoon uit een belachelijke vorm van het instandhouden van een 'traditie'. Het katholieke net is immers groter en ouder, maar daarom al lang niet meer per se "beter".

Uiteraard zijn er kwaliteitsverschillen tussen scholen, maar dat lijkt me eerder af te hangen van het schoolbeleid maar vooral van de leerkrachten, en hoe die les geven. Je kan geluk en pech hebben, er zijn namelijk goede en minder goede leerkrachten maar die eerste groep zit nu niet bepaald 'geconcentreerd' in de katholieke scholen hoor...

Dat het vrije onderwijsnet minder staatssubsidies krijgt lijkt mij bovendien evident, ze behouden zich nog steeds het voorrecht leerlingen te weigeren en op het vlak van levensbeschouwelijke vakken zijn ze (uiteraard?) niet pluralistisch. Dit is het gemeenschapsonderwijs daarentegen wel, net zoals men daar ook verplicht is eender welke leerling aan te nemen (en zo hoort het ook, iedereen heeft recht op onderwijs).
Uiteraard brengt dit ook meer kosten met zich mee, je zit met leerlingengroepen die meer aandacht nodig hebben en je moet verschillende levensbeschouwelijke vakken inrichten.

Katholieke scholen weigeren dan ook vaak allochtonen of "weet ik veel wie" die hun statistieken misschien wel eens naar beneden zou kunnen halen. Dit kan dan wel resulteren in hogere gemiddeldes maar dat is absoluut niet hetzelfde als kwalitatief onderwijs.

De stelling dat het 'katholieke net' nu eenmaal beter zou zijn is compleet ouderwets, voorbijgestreefd en wordt alleen nog maar beweerd door ouders (en bedrijfsleiders ?!) die zich de moeite niet doen om zich degelijk te informeren, en dan maar (o typisch België) conservatief aan hun bekrompen denkbeeld blijven vasthouden.

Voor de ongeïnteresseerden, excuses voor de lange reply
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 08:29
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
woezel schreef op 18-02-2005 @ 19:19 :
Belgische scholen zijn kut nou, mijne iig
welke school zit je dan?
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken School richting
Sam andrews
2 02-12-2015 18:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap dubbele nationaliteit
vichog
92 21-11-2006 20:12
Algemene schoolzaken Studie in Nederland of in België?!
Verwijderd
156 26-02-2006 22:16
Algemene schoolzaken Nederlandse scholen
Saarah
6 11-02-2005 14:13
Algemene schoolzaken [Enquête]Basisschool en voortgezet onderwijs
Balance
57 08-01-2004 15:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Belgische kinderen presteren beter dan Nederlandse
Gatara
29 24-06-2002 19:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.