Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2012, 13:51
htcxe
htcxe is offline
Hoi allemaal,
Ik wil mijn profielwerkstuk waarschijnlijk maken over Latijn of Grieks (of een combinatie).
Helaas heb ik niet echt inspiratie, dus ik dacht misschien hebben jullie suggesties?
Ik wil graag een origineel onderwerp hebben (op taalkundig/cultureel gebied - dat maakt me niet uit)
Dankje!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2012, 14:55
Verwijderd
Heb je al ergens op internet gezocht? Volgens mij zijn er best wat profielwerkstukken op internet te vinden!

Verder zou ik het niet weten aangezien ik geen Grieks of Latijn heb/heb gehad. Ik verplaats je topic wel even naar Huiswerkvragen!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 18:25
Verwijderd
Ik heb mijn pws over de Griekse en Romeinse mythologie gedaan. Maar goed, bedenk wel, je moet er 80 uur aan werk instoppen ongeveer, dus het is belangrijk dat je iets kiest wat je zelf leuk vind om te doen. Er zijn behoorlijk veel onderwerpen die je kan kiezen in ieder geval, en er is ook behoorlijk veel geschreven over de Grieken en Romeinen.

Wil je het specifiek over óf de Grieken óf de Romeinen doen? Of wil je een vergelijking tussen beide culturen maken? Wil je het misschien over de taal hebben? Dat is het eerste waar je over na moet denken.

Als je het specifiek over de Grieken of Romeinen gaat hebben kun je eigenlijk een willekeurig aspect kiezen. Je kunt het over de economie doen, hoe deze zich ontwikkelde. Je kunt het over het militaire aspect hebben, je kunt het over de politiek hebben. Je kunt het over religie hebben. Wat je zelfs zou kunnen doen is een soort schets geven van hoe het in een specifieke periode (bijvoorbeeld de archaïsche periode) allemaal ging, en dan alle aspecten nemen en daar een goed verhaal van maken.

Wat je ook kan doen is je focussen op 1 persoon: Alexander de Grote, Julius Caesar, keizer Augustus, Marcus Antonius etcetera. Genoeg personen te vinden op wie je je kan focussen. Ik kan zo nog wel een eindje doortypen over alle mogelijke onderwerpen maar dat lijkt me niet de bedoeling. Wat vind je zelf interessant? Wat vind je leuk aan Latijn en Grieks?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 22:22
FunkyLyanneXx
Avatar van FunkyLyanneXx
FunkyLyanneXx is offline
De uitbarsting van de Vesuvius en de gevolgen daarvan?
Ik denk dat daar erg veel informatie over te vinden is. Je kan bijvoorbeeld het onderwerp Romeinse kunst erbij halen, aangezien veel Romeinse kunst (met name fresco's) bewaard zijn gebleven in Pompeii.
__________________
Happiness can be found, even in the darkest of times.
If one only remembers to turn on the light. - Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] profielwerkstuk onderwerpen
anoniem-101
2 06-11-2014 17:42
Studeren PWS keuze onderwerp [6VWO]
DuncanDeWitte
3 27-06-2012 10:34
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk onderwerp keuze! suggesties?
Yke18
3 29-02-2012 19:00
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] Profielwerkstuk onderwerpen afgewezen; regelementen/wetgeving?
mohf
6 17-10-2011 22:00
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk onderwerp?!
RDingetje
1 07-09-2009 17:00
Algemene schoolzaken profielwerkstuk onderwerpen
S@@rtjdh
1 25-10-2007 12:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.