Oud 12-12-2017, 16:36
ricoscheltens
ricoscheltens is offline
Hallo,

Ik ben 17 jaar oud en vroegtijdig van school gegaan en gaan werken.
Ik woon wel thuis.
Ik heb 9 maanden bij een Mac gewerkt en ben daar al ff weg.
Nu zat ik te zoeken of ik recht heb op een WW uitkering en heb hem aangevraagd.
Ik moest inkomstenopgave invullen, heb dat gedaan en heb hem van augustus al gekregen.
373,- terwijl ik 17 jaar oud ben.
Blijkbaar heb ik er recht op maar mijn vraag is.
Ga ik het niet terug hoeven te betalen en/of ik woon bij me moeder en stiefvader, wordt hij niet gekort op salaris?
Mijn vraag is dus of ik er geen problemen mee krijg en het gewoon ontvang tot ik weer een baan heb.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2017, 21:36
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Hier kan ik online zo ook niets over vinden. Als je vragen hebt over je ww-uitkering kun je denk ik het best contact opnemen met het UWV. Zij weten precies wat de regels zijn en waar je recht op hebt in bepaalde situaties
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 23:08
ricoscheltens
ricoscheltens is offline
Citaat:
Hier kan ik online zo ook niets over vinden. Als je vragen hebt over je ww-uitkering kun je denk ik het best contact opnemen met het UWV. Zij weten precies wat de regels zijn en waar je recht op hebt in bepaalde situaties
Ik krijg hem dus al.
En waarschijnlijk ook aankomende 2 maanden staat er van wel.
Ben juist bang als ik het zeg dat ik hoor geef maar terug haha.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 00:34
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Als je onterecht een uitkering krijgt zit de kans erin dat je alles terug moet betalen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 09:42
ricoscheltens
ricoscheltens is offline
Citaat:
Als je onterecht een uitkering krijgt zit de kans erin dat je alles terug moet betalen.
Misschien dat ik wel recht op?
Anders vind ik het raar dat ik hem 3 maanden krijg.
Ben wel thuiswonend en 17 maar geen school en sinds kort zonder werk.
Ik hou het in ieder geval gewoon ff apart mocht dat het geval zijn maar hoor ik zoiets snel?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 11:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik krijg hem dus al.
En waarschijnlijk ook aankomende 2 maanden staat er van wel.
Ben juist bang als ik het zeg dat ik hoor geef maar terug haha.
Als je er geen recht op heb moet dat vroeg of laat toch wel. Dan kan je het maar beter nu weten dan wanneer je het geld al uitgegeven hebt.

Daarnaast maakt zo'n uitkering ook dat je sollicitatieplicht hebt en ik kan me niet voorstellen dat een normale 17-jarige geen baan kan vinden. Of je de baan leuk vindt is eigenlijk al helemaal niet meer relevant, men ziet het liefst dat jij morgen gewoon weer aan het werk gaat.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 18:53
Verwijderd
Zouden jullie even willen lezen? User vraagt toch juist of het volgens ons wel of niet klopt dat hij die uitkering ontvangt? Dat is toch niet zo raar? Het UWV heeft 9 van de 10 keer geen flauw idee of een uitkering wel terecht is.

Geef daar antwoord op, ga niet lopen miauwen over dat het terugbetaald moet worden als het wel onterecht is, dat is de reden waarom de user de vraag komt stellen, omdat hij zich dat terdege realiseert
Met citaat reageren
Oud 14-12-2017, 10:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dan heeft PM het beste advies al gegeven: Contact opnemen met het UWV. Dat wil TS liever niet, omdat hij bang is dat hij er toch geen recht op heeft - maar als hij het inderdaad onterecht krijgt moet hij het vroeg of laat terugbetalen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-12-2017, 14:14
Verwijderd
Daar ben ik het niet mee eens. Er is vast een slimme forummer zoals Axel11 die hier antwoord op kan geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Recht op overbrugging?
Mea Culpa
15 25-05-2004 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.