Oud 23-03-2004, 15:26
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ok, dit is een beetje lastig uitleggen aangezien het niet mijn pc is maar die van mijn vriend, ik ga het toch proberen, aangezien ik zelf geen idee heb hoe ik hem er mee kan helpen.

Hij was gister aan t scannen met adaware, dat liep vervolgens vast en de computer reageerde niet meer. Ctrlaltdel werkte ook niet meer, dus hij heeft m gewoon uitgezet.

Daarna wilde hij weer opstarten maar na het windows logo kwam er gelijk een zwart scherm wat niet meer weg ging.

Hij heeft geprobeerd om op te starten in de veilige modus. Toen kwam hij na het windows logo wel bij scandisk, maar die hield er na een paar seconden ook mee op en weer verscheen het zwarte scherm.

Opstarten met een opstartdiskette werkte ook niet, er volgt wel een driverstest, maar daarna komt er geen prompt en verschijnt wederom het zwarte scherm.

Hij kan de BIOS wel inkomen, maar zodra je daar iets selecteerd wordt het scherm weer zwart.

In de veilige modus is het 1 x voorgekomen dat zijn desktop wel verscheen, maar zonder icoontjes en ook nu werd het scherm weer na een tijdje zwart.

Erg warrig allemaal, omdat er elke keer weer wat anders gebeurd, maar dat zwarte scherm steeds weer verschijnt.

Volgens hem lijkt het alsof de monitor in de slaapstand terecht komt. Het lampje van de HDD (het rode lampje) blijft constant branden als het scherm zwart is.

Heeft iemand hier misschien enig idee hoe hij weer normaal zou kunnen opstarten? Of iig bij systeemherstel of desnoods de prompt terecht kan komen.
Formatteren en herinstalleren lukt op deze manier ook niet, aangezien je vanuit dat zwarte scherm weinig kunt doen

Mocht het ooit nog lukken de pc normaal op te starten of te formatteren dan gaat er iig een andere versie van windows op (98se of 2000), maar zolang dat ding niet normaal opstart kunnen we er weinig mee

De pc is trouwens nog geen 2 weken geleden geformatteerd, dus zo verrot kan het allemaal nog niet zijn lijkt me. (Nouja voor zover windows ME niet al standaard klote is)
Virusscanner (norton) heeft hij altijd aan staan, dus de kans dat het een virus is lijkt me klein (??). Maar wat is het dan wel en wat doe je er aan?

Help!
__________________
http://fleur.madtech.cx

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 15:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 16:41
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
mss vid-kaart kaduuk? ik zelf denk aan iets hardwarematig, aangezien bij de BIOS hetzelfde gebeurd.
Je kan ook 'ns proberen een beeldscherm eraan te hangen die geen last heeft van slaapstand (TV oid)
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 19:24
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
dafelix schreef op 23-03-2004 @ 17:41:
mss vid-kaart kaduuk? ik zelf denk aan iets hardwarematig, aangezien bij de BIOS hetzelfde gebeurd.
Je kan ook 'ns proberen een beeldscherm eraan te hangen die geen last heeft van slaapstand (TV oid)
Hoe kom je er achter of het aan de videokaart ligt?
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 19:25
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 24-03-2004 @ 20:24:
Hoe kom je er achter of het aan de videokaart ligt?
Een andere uit een andere PC tijdelijk inbouwen?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 19:57
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Martin schreef op 24-03-2004 @ 20:25:
Een andere uit een andere PC tijdelijk inbouwen?
Kan dat (in de meeste gevallen) zomaar?
Bedoel, is de kans groot dat een videokaart van mij op zijn moederbord zal werken?

Dan zal ik dat iig proberen

Hoop dat het alleen een stukke videokaart ofzo is, dat valt nog wel mee. Een stuk moederbord (geen idee hoe groot die kans is hoor) zou een stuk vervelender worden.

Bedankt iig.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 19:58
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 24-03-2004 @ 20:57:
Kan dat (in de meeste gevallen) zomaar?
Bedoel, is de kans groot dat een videokaart van mij op zijn moederbord zal werken?

Dan zal ik dat iig proberen

Hoop dat het alleen een stukke videokaart ofzo is, dat valt nog wel mee. Een stuk moederbord (geen idee hoe groot die kans is hoor) zou een stuk vervelender worden.

Bedankt iig.
Je zou gewoon direct beeld moeten hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Win ME] Formatteren probleem
raziel
2 13-09-2005 00:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.