Oud 18-01-2005, 20:37
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 20:36 :
Mooi zo!

Hij doet het wel goed, vind ik persoonlijk.
Maar mijn stem ging niet naar hem uit, helaas.
vraagje: woon jij in een grote stad ?
Advertentie
Oud 18-01-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 18-01-2005 @ 20:36 :
Het is een vrouw achter het stuur hoor.
Wie beweerde anders dan?
Oud 18-01-2005, 20:39
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 20:37 :
Wie beweerde anders dan?
Verklaart alles
__________________
Czech us out
Oud 18-01-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 18-01-2005 @ 20:37 :
vraagje: woon jij in een grote stad ?
Ik heb er wel gewoond

Ik zit op school in een grote stad, ik werk er en zal er waarschijnlijk ook naar verhuizen in de toekomst, why?
Oud 18-01-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 18-01-2005 @ 20:39 :
Verklaart alles
Natuurlijk!
Dat we dát over het hoofd hebben gezien!
Oud 18-01-2005, 20:42
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 20:41 :
Natuurlijk!
Dat we dát over het hoofd hebben gezien!
Zij iets anders misschien.
__________________
Czech us out
Oud 18-01-2005, 20:44
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Nou dan moet je toch weten wat er elke dag weer gebeurt mbt marokkanen, voorbeeldje:
(bericht over de Lijnbaan R'dam)
Vooral de houding van een groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf, zette kwaad bloed bij omstanders en buurtbewoners. Een omstander meldt dat Marokkaanse lieden naar de toen nog creperende man "ga maar dood, ga maar dood" riepen. De politie heeft dit niet bevestigd.

Een getuige zegt 'kotsmisselijk' van het gebeuren te zijn geworden. "Dit was te walgelijk voor woorden. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven", aldus een hevig geëmotioneerde omstander

Maar je gelooft nog steeds (net als Bakellende) dat het juist weer beter gaat met nederland en dathet eigenlijk wel meevalt ?
Oud 18-01-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 18-01-2005 @ 20:42 :
Zij iets anders misschien.
Oud 18-01-2005, 20:50
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 18-01-2005 @ 20:44 :
(...)Maar je gelooft nog steeds (net als Bakellende) dat het juist weer beter gaat met nederland en dathet eigenlijk wel meevalt ?
Wat een bangmakerij allemaal.

En ja, ik geloof dat het allemaal wel goed komt en dat wij, als autochtonen, positief moeten staan tegenover allochtonen zodat ze het gevoel krijgen dat ze er ook 'bijhoren'. Dit kan alleen maar stimulerend werken.
Ik ben een optimist
Oud 18-01-2005, 20:52
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 20:50 :
Wat een bangmakerij allemaal.

En ja, ik geloof dat het allemaal wel goed komt en dat wij, als autochtonen, positief moeten staan tegenover allochtonen zodat ze het gevoel krijgen dat ze er ook 'bijhoren'. Dit kan alleen maar stimulerend werken.
Ik ben een optimist
Dat was ik ook , maar ik geloof er niet meer in
Oud 18-01-2005, 20:56
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 18-01-2005 @ 20:52 :
Dat was ik ook , maar ik geloof er niet meer in
Jammer dan.
Ik blijf er in geloven.
Oud 18-01-2005, 20:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 20:50 :
Wat een bangmakerij allemaal.
voor de verandering zijn we het eens.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-01-2005, 21:01
juno
Avatar van juno
juno is offline
Na het lezen van het ANP bericht over een nederlands meisje dat net op het verkeerde moment op deverkeerde plaats was,en dat door een groep marokkaanse jongeren ernstig mishandeld is met gebroken glas en brandende sigaretten, heb ik mijn optimisme ook vaarwel gezegd.

We stevenen af op een gepolariseerde en gewelddadige samenleving, waar no go zones in de grote steden zullen ontstaan waar groepen criminele jongeren een schrikbewind uitoefenen, en waar gewone mensen hun leven niet zeker zijn. Echt, letterlijk, omdat het geweld zo zwaar is en zo grenzeloos en de daders zo gewetenloos en zo vol haat.

In de VS is het al een jaar of twintig aan de gang, nu komt het ook deze kant op. Ik had het nooit geloofd, maar sinds 9-11 is de wereld in zo'n snel tempo geradicaliseerd, dat ik blij ben dat ik niet in een van de grote steden woon.
Oud 18-01-2005, 21:08
Verwijderd
Ik roep altijd al, we veramerikaniseren en dat is niet goed.
Oud 18-01-2005, 21:09
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
we hebben gewoon een bush nodig

of een wilders
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 18-01-2005, 21:13
Verwijderd
Een fidel castro
Oud 18-01-2005, 21:45
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
een mao
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 18-01-2005, 21:46
Verwijderd
Een Doggen.
Oud 18-01-2005, 21:47
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
juno schreef op 18-01-2005 @ 21:01 :
Na het lezen van het ANP bericht over een nederlands meisje dat net op het verkeerde moment op deverkeerde plaats was,en dat door een groep marokkaanse jongeren ernstig mishandeld is met gebroken glas en brandende sigaretten, heb ik mijn optimisme ook vaarwel gezegd.

We stevenen af op een gepolariseerde en gewelddadige samenleving, waar no go zones in de grote steden zullen ontstaan waar groepen criminele jongeren een schrikbewind uitoefenen, en waar gewone mensen hun leven niet zeker zijn. Echt, letterlijk, omdat het geweld zo zwaar is en zo grenzeloos en de daders zo gewetenloos en zo vol haat.

In de VS is het al een jaar of twintig aan de gang, nu komt het ook deze kant op. Ik had het nooit geloofd, maar sinds 9-11 is de wereld in zo'n snel tempo geradicaliseerd, dat ik blij ben dat ik niet in een van de grote steden woon.
Goed om te lezen dat jij op dit onderwerp mijn gedachten goed verwoord.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 18-01-2005, 21:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik dacht meer aan een machinegeweer ofzo. Werkte uitstekend tegen de Fuzzy Wuzzies in het Soedan van een eeuw terug...
Oud 18-01-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-01-2005 @ 21:01 :
Na het lezen van het ANP bericht over een nederlands meisje dat net op het verkeerde moment op deverkeerde plaats was,en dat door een groep marokkaanse jongeren ernstig mishandeld is met gebroken glas en brandende sigaretten, heb ik mijn optimisme ook vaarwel gezegd.

We stevenen af op een gepolariseerde en gewelddadige samenleving, waar no go zones in de grote steden zullen ontstaan waar groepen criminele jongeren een schrikbewind uitoefenen, en waar gewone mensen hun leven niet zeker zijn. Echt, letterlijk, omdat het geweld zo zwaar is en zo grenzeloos en de daders zo gewetenloos en zo vol haat.

In de VS is het al een jaar of twintig aan de gang, nu komt het ook deze kant op. Ik had het nooit geloofd, maar sinds 9-11 is de wereld in zo'n snel tempo geradicaliseerd, dat ik blij ben dat ik niet in een van de grote steden woon.

Jadadadadadadadadada.

Wat een open deuren. 'Iedereen' is tegenwoordig ( ) ook de nuance verloren zeg.
Oud 18-01-2005, 21:52
Verwijderd
Blablabla. Nederland behoort nog steeds tot de top 5 van landen die het fijnst zijn om in te wonen, paniekzaaierij of niet.
Oud 18-01-2005, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-01-2005 @ 21:52 :
Blablabla. Nederland behoort nog steeds tot de top 5 van landen die het fijnst zijn om in te wonen, paniekzaaierij of niet.
tru.dat
Oud 18-01-2005, 21:57
juno
Avatar van juno
juno is offline
In 1990 had ik nooit geloofd dat in 2005 groepen marokkaanse criminele jongeren meisjes van dertien, veertien jaarverkrachtten, of er sigaretten op uitdrukken, zwembaden onveilig zouden maken, of ambulancepersoneel en omstanders zouden verhinderen om hulp te verlenen aan hun slachtoffer dat ze net met zijn allen in elkaar getrapt hadden.

Echt, ik had je vierkant uitgelachen. Moslims probleemjongeren? Welnee, niet erger dan nederlandse hangjongeren, en daar volstond de HALT aanpak toch ook prima? Maar wat ik hierboven beschrijf gaat wat te ver voor HALT he?

Dat het zo ver zou gaan, dat de haat onder sommigen zo groot zou worden, dat had ik nooit kunnen denken. Niet in kalm, rustig en beschaafd en nuchter Nederland met onze traditie van tolerantie voor alle mogelijke minderheden. Hugenoten uit Frankrijk, Portugese joden, Quakers uit Engeland.

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 22:00.
Oud 18-01-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-01-2005 @ 21:57 :
In 1990 had ik nooit geloofd dat in 2005 groepen marokkaanse criminele jongeren meisjes van dertien, veertien jaarverkrachtten, of er sigaretten op uitdrukken, zwembaden onveilig zouden maken, of ambulancepersoneel en omstanders zouden verhinderen om hulp te verlenen aan hun slachtoffer dat ze net met zijn allen in elkaar getrapt hadden.

Echt, ik had je vierkant uitgelachen. Moslims probleemjongeren? Welnee, niet erger dan nederlandse hangjongeren, en daar volstond de HALT aanpak toch ook prima? Maar wat ik hierboven beschrijf gaat wat te ver voor HALT he?

Dat het zo ver zou gaan, dat de haat onder sommigen zo groot zou worden, dat had ik nooit kunnen denken.

Misschien ligt dat meer aan je naďveteit in 1990 dan de situatie hier en nu.
Oud 18-01-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-01-2005 @ 21:57 :
In 1990 had ik nooit geloofd dat in 2005 groepen marokkaanse criminele jongeren meisjes van dertien, veertien jaarverkrachtten, of er sigaretten op uitdrukken, zwembaden onveilig zouden maken, of ambulancepersoneel en omstanders zouden verhinderen om hulp te verlenen aan hun slachtoffer dat ze net met zijn allen in elkaar getrapt hadden.

Echt, ik had je vierkant uitgelachen. Moslims probleemjongeren? Welnee, niet erger dan nederlandse hangjongeren, en daar volstond de HALT aanpak toch ook prima? Maar wat ik hierboven beschrijf gaat wat te ver voor HALT he?

Dat het zo ver zou gaan, dat de haat onder sommigen zo groot zou worden, dat had ik nooit kunnen denken.
Ga je eens verdiepen in statistieken over criminaliteit. Nu.
Oud 18-01-2005, 22:02
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-01-2005 @ 21:59 :
Ga je eens verdiepen in statistieken over criminaliteit. Nu.
En wat ga ik daarin lezen? Jij weet het blijkbaar.
Oud 18-01-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-01-2005 @ 22:02 :
En wat ga ik daarin lezen? Jij weet het blijkbaar.
Dat het reuze meevalt.
Oud 18-01-2005, 22:07
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 18-01-2005 @ 21:58 :
Misschien ligt dat meer aan je naďveteit in 1990 dan de situatie hier en nu.
We zaten toen meer met de Bolderkar en Oude Pekela en Jolanda uit Epe in onze maag. Ritueel satanisch kindermisbruik, dat was het helemaal. Moslims waren niet op de huidige manier in het nieuws. Dat ze een achtergebleven, in termen van opleiding en welvaart en ook gezondheid, bevolkingsgroep behoorden, dat was bekend. Men vond toen dat het kwam doordat wij ze zelf doodknuffelden en zo geen eigen initiatief lieten nemen. Men vond ook dat het tijd was om daar eens mee te stoppen. Janmaat kwam met wat belachelijk gekrakeel, over de regering in Den Haag, maar iedereen vond dat hij schromelijk overdreef. En boze tongen voorspelden een nieuwe onderklasse, en gemor in de bestaande onderklasse van nederlanders die hun bestaan bedreigd zagen.

Maar dit hadden we niet gedacht.
Oud 18-01-2005, 22:12
Verwijderd
Heb net de statistiek van het CBS erop nageslagen, en er is een toename van het aantal geregistreerde geweldsdelicten van zo'n 70.000 in 1996 tot 110.000 in 2003.

Achja. Ik zit er niet mee. (percentage opgeloste misdaden is overigens ook gestegen van ~44% tot ~52%)
Oud 18-01-2005, 22:18
juno
Avatar van juno
juno is offline
Heb je linkje?

Ik vind de stijging in 6 jaar tijd met 40.000 op de oorspronkelijke 70.000 wel fors. Is de criminaliteit over de hele linie zo gestegen, of was het disproportioneel voor geweldsdelicten?
Oud 19-01-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-01-2005 @ 20:35 :
Het maakt helaas uit. Ik ben nog van de generatie die allochtonen doodknuffelt, maar zelf s mijn geduld is nu op aan het raken. Ik zie de verschillen in soort crimineel gedrag, en het bevalt me niks. Allochtone criminelen pakken alleen nederlanders, en gaan daarbij zo veel verder in hun geweld. Ze verhinderen zelfs de komst van ambulancepersoneel, omdat hij dood moet, in hun ogen. Dan spoor je toch niet!
Alleen nederlanders?Volgens mij beschikken ze zelf ook over de nederlandse nationaliteit hoor

En daarbij is het dus echt bullshit, het zijn gewoon schoffies waarvan de afkomst niet ter zake doet. Verkeer jij nou echt in de waan dat ze hun slachtoffers zorgvuldig screenen, en ze het specief op autochtonen gemunt hebben?Ik kan je ervan verzekeren dat buurtschoffies niet over fatsoen beschikken, denk jij nou echt dat een autochtone crimineel wat milder is dan een allochtoon? !
Citaat:
Ik zie in criminaliteitsstatistieken dat de opkomst van allochtone criminelen zo enorm sterk is. Ik zie al jaren dat de populatie van jeugdinrichtingen steeds allochtoner word. En ik zie een soort zelfcensuur in de media, die al niet eens meer durven te berichten over allochtone crimninelen omdat het zo stigmatiserend zou werken.
Nou?Wat een verrassing hoor

Je hoeft alleen maar een krant open te slaan om te zien dat er niet veel meer over je zelfcensuur theorie overblijft.


Citaat:
Maar het is niet stigmatiserend als het gewoon een feit is, dat veel allochtone kansarme jongeren niet alleen maar asociaal zijn, zoals hun nederlandse tegenhangers vroeger in veelal waren, maar meteen zo verdomd crimineel. En zo racistisch, zo vreselijk racistisch. Geen groter racist dan de allochtoon. Ze hebben een hekel aan nederlanders, en hekel aan andere buitenlanders uit andere buitenlanden, en ze minachten mensen die geen moslim zijn. Daar mag je in hun optiek alles mee doen, die zijn niets waard. Niet-moslimmeisjes zijn hoeren.
Zo en jij weet natuurlijk wat ze allemaal denken?

Dat jij er misschien nare ervaringen mee hebt gehad hoef je nog niet op een hele bevolkingsgroep te projecteren, en je gaat hier aan het feit voorbij dat allochtoon nog niet staat voor marrokaans+moslim.



Citaat:

En ze gaan zoveel verder in hun geweld. Het blijft niet bij een opstootje of een bushokje vernielen. Twee weken geleden heeft een groepje marokkaantjes in Culemborg een lijkwagen vernield, terwijl de rouwstoet bij een huis aankwam. De begrafenisondernemer parkeerde zijn lijkwagen voor het huis en ging naar binnen om het opgebaarde lijk op te gaan halen voor de laatste gang naar het kerkhof. Toen ze met lijk en al beneden kwamen was de wagen volkomen getrashed. Wie doet nou zoiets!
Nee natuurlijk zo je enige fatsoen verwachten van een paar baldige criminelen
Citaat:

En de haat en minachting voor hun slachtoffers....een groepje marokkanen was vorige week wegens wangedrag verwijderd uit de Meervaart. Uit nijd hebben ze een nederlands meisje dat buiten stond om een sigaretje te roken in haar gezicht bewerkt met een gebroken fles en ze hebben brandende sigaretten op haar uitgedrukt.
Nee wat een schande alle marrokanen hebben blijkbaar een hekel aan nederlandse meisjes

Citaat:
Sorry, maar dat vind ik zo ziek. En dat is gewelddadig gedrag dat zoveel verder gaat dan wat we normaal in de statistieken tegenkwamen. Dit is puur sadisme, dit is martelen. Dit is puur geen grenzen van fatsoen, zelfs onder criminelen, meer hebben.

Ga nou niet zeggen dat de afkomst van de criminelen er steeds maar weer bijgehaald word. Het tegendeel is waar. Deze berichten stonden allebei op het ANP, maar zijn door de reguliere kranten niet opgepikt.
Sinds wanneer hebben criminelen fatsoen?!

mooie tirade hoor maar wat is het causale verband tussen sadistische criminelen en marrokanen?
Oud 19-01-2005, 11:26
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 10:21 :
mooie tirade hoor maar wat is het causale verband tussen sadistische criminelen en marrokanen?
M'n vader werkt al meer dan 40 jaar bij justitie en heeft de afgelopen decennia steeds meer te maken gekregen met de diverse minderheden in deze maatschappij. De enige groep waarvan hij heilig overtuigd is dat ze geen geweten hebben zijn de Marrokanen. Natuurlijk is dit geen officiele wetenschappelijke bron en kent elke generalisatie zijn noodzakelijke uitzonderingen maar uit de mond van iemand die in mijn optiek erg rationeel en nuchter is ingesteld komt dit erg verontrustend op mij over.
Oud 19-01-2005, 11:32
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 19-01-2005 @ 11:26 :
M'n vader werkt al meer dan 40 jaar bij justitie en heeft de afgelopen decennia steeds meer te maken gekregen met de diverse minderheden in deze maatschappij. De enige groep waarvan hij heilig overtuigd is dat ze geen geweten hebben zijn de Marrokanen. Natuurlijk is dit geen officiele wetenschappelijke bron en kent elke generalisatie zijn noodzakelijke uitzonderingen maar uit de mond van iemand die in mijn optiek erg rationeel en nuchter is ingesteld komt dit erg verontrustend op mij over.
Je snapt dat ik daar dus geen boodschap aan heb, aan een gevoelsmatig ingegeven opinie heb je niets op dit vlak. Je kan van daaruit geen hele bevolkingsgroep veroordelen.

Edit: waarom gaan mensen ervan uit dat criminelen nog gevoel voor fatsoen moeten hebben?

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 11:35.
Oud 19-01-2005, 12:09
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Wat mij hier toch weer op valt is de zogenaamde vorm van marokkanse gerechtigheid: Marokkaan overvalt vrouw, vrouw rijd marokkaan aan. Marokkaan is onschuldig, vrouw is hoer moet branden in de hel etc... Gevolg is dus dat mensen weer kots misselijk worden van de marokkaanse gemeenschap omdat die zich sympatiseren met de dader. Ik denk dat als ze zich hadden gedistancieerd van de dader dat ze een veel betere indruk hadden gemaakt maar nu bevestigen ze weer voor de zoveelste keer het voor oordeel.
Oud 19-01-2005, 12:33
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 11:32 :
Je snapt dat ik daar dus geen boodschap aan heb, aan een gevoelsmatig ingegeven opinie heb je niets op dit vlak. Je kan van daaruit geen hele bevolkingsgroep veroordelen.

Edit: waarom gaan mensen ervan uit dat criminelen nog gevoel voor fatsoen moeten hebben?
Je kan nooit een hele bevolkingsgroep veroordelen.

Maar het zijn vaak de minderheden die de groep als een geheel zien, en niet willen inzien dat er rotte plekken zijn in de groep. Het zou de Marokkaanse gemeenschap dus sieren om de criminelen ook te veroordelen, en niet in ontkenning te vervallen. Of sterker nog, justitie van rascisme beschuldigen (en er zelf nog in gaan geloven ook).

Dat was even mijn 2 cents.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 19-01-2005, 12:38
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
voorbeeldje:

Als mijn buurman een gewapende overval pleegt, zal ik er zonder moeite voor uit komen dat ik mijn buurman een criminele idioot vind. Ik zal niet hoog en laag beginnen met roepen dat de man veroordeeld wordt vanwege zijn huidskleur of afkomst. Als een zekere Ali B. sterft na een poging tot diefstal, vind ik het onzin dat een Marokkaanse buurtbewoner, die meneer B. nooit gezien heeft, begint te springen van verontwaardiging en roept dat het pure rascisme is. Totdat hij zelf bestolen wordt door Ali C. Want dan is zijn achternaam ineens meneer Crimineel, en geen Marokkaan meer.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 19-01-2005, 12:39
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef op 18-01-2005 @ 17:46 :
Noodweer excesje er tegenaan, halfjaar voor haar en de Marokkaan heeft mooi pech.


Citaat:
THC1 schreef op 18-01-2005 @ 20:37 :
vraagje: woon jij in een grote stad ?
Ik woon in Utrecht. Het is hier goed toeven, hoor.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 19-01-2005, 12:53
juno
Avatar van juno
juno is offline
Makelville, ik word een beetje moe van jou. Ik snap best dat je je mede-moslims wilt verdedigen, maar daarbij hamer je veel te veel op het feit dat ze precies hetzelfde zijn als alle andere nederlanders of nederlandse criminelen.

Helaas wordt de afkomst al een aantal jaren bijgehouden in de statistieken, en daaruit blijkt dat ze wel degelijk anders zijn.

Ik zeg nergens dat alle moslims crimineel zijn, ik zeg nergens dat alle allochtonen crimineel zijn, ik zeg ook nergens dat allochtonen in het algemeen crimineler zijn dan nederlanders. Dus hou op met me daarop te willen bestrijden, want dat is vechten tegen iets wat ik niet doe. Zinloos dus.

Ik heb het heel specifiek over marokkaanse (dus zijn het moslims en dat is een onderscheidend kenmerk waar ze zelf ook nogal op hameren, het is iets waar ze trots op zijn en wat ze als zichzelf onderscheidend van de nederlanders beschouwen) criminelen.

De laatste jaren zijn zij een heel groot probleem geworden, omdat ze zo vreselijk gewelddadig zijn en zo ver gaan. En juist door hun moslim achtergrond die hen bindt, voelen ze zich beter dan nederlanders, en daarom hebben ze het idee dat het mag ofzo, want nederlanders zijn geen moslims en dus minderwaardig.

Ze zijn niet crimineel enkel en alleen OMDAT ze moslim zijn. Maar het speelt wel een rol. Die afkomst geeft er een twist aan, versterkt het, en ik vind dat die niet onder tafel geveegd hoeft te worden. Ik heb een hekel aan politiek correct gedrag en ik ga er niet aan beginnen om jouw moslimgevoeligheden te sparen.

Ik weet alleen dat je zelf moslim bent, dat heb je ooit gezegd, ik weet verder niets van je afkomst, dus ik kan je er niet op aanvallen noch kan ik je er om in bescherming nemen. Het maakt me geen flikker uit. Maar wat me wel stoort is dat jij te snel roept dat er onterecht onderscheid gemaakt word, als het wel terecht is. En terecht onderscheid is geen ongeoorloofde discriminatie maar is gewoon een objectief feit.

En een objectief feit is dat marokkaanse groepscriminelen crimineler en gewelddadiger zijn dan hun collega's.
Oud 19-01-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 20:50 :
Wat een bangmakerij allemaal.

En ja, ik geloof dat het allemaal wel goed komt en dat wij, als autochtonen, positief moeten staan tegenover allochtonen zodat ze het gevoel krijgen dat ze er ook 'bijhoren'. Dit kan alleen maar stimulerend werken.
Ik ben een optimist
Oud 19-01-2005, 12:58
Verwijderd
Het is wel een onomstotelijk feit dat allochtone jongeren vele malen meer problemen hebben met de politie en criminlaliteit.
Dit is omgekeerd evenredig met de hoeveelheid respect die ze krijgen en de kansen in de maatschappij/hoe er over ze gedacht word.

Verrassend he!
Oud 19-01-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 19-01-2005 @ 11:26 :
M'n vader werkt al meer dan 40 jaar bij justitie en heeft de afgelopen decennia steeds meer te maken gekregen met de diverse minderheden in deze maatschappij. De enige groep waarvan hij heilig overtuigd is dat ze geen geweten hebben zijn de Marrokanen. Natuurlijk is dit geen officiele wetenschappelijke bron en kent elke generalisatie zijn noodzakelijke uitzonderingen maar uit de mond van iemand die in mijn optiek erg rationeel en nuchter is ingesteld komt dit erg verontrustend op mij over.
Kennelijk is hij dus niet rationeel en nuchter ingesteld, maar is hij gewoon bekrompen.
Oud 19-01-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 19-01-2005 @ 11:26 :
M'n vader werkt al meer dan 40 jaar bij justitie en heeft de afgelopen decennia steeds meer te maken gekregen met de diverse minderheden in deze maatschappij. De enige groep waarvan hij heilig overtuigd is dat ze geen geweten hebben zijn de Marrokanen. Natuurlijk is dit geen officiele wetenschappelijke bron en kent elke generalisatie zijn noodzakelijke uitzonderingen maar uit de mond van iemand die in mijn optiek erg rationeel en nuchter is ingesteld komt dit erg verontrustend op mij over.
Ik ken de verhalen. Mijn vader zit in de directie van een justitiële jeugdinrichting voor moeilijk opvoedbare jongeren en die constateert hetzelfde. Tien jaar geleden waren het nog vooral Nederlandse boefjes die op hun zestiende de fout ingingen, nu zitten er voor minstens driekwart Marokkaanse knullen waarvan sommige nog maar net dertien zijn, en dan al volledig ontspoord.
Oud 19-01-2005, 13:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
Wat mij opvalt aan sommige van de moslimforummers hier is dat ze zelf niet crimineel zijn, maar toch altijd weer opkomen voor criminelen die toevallig moslim zijn. Hun solidariteit ligt bij de afkomst van de crimineel, dat maakt blijkbaar alles goed. Je eigen volk val je niet af, zelfs al zijn het tasjesrovers. Wie is hier nou racistisch?

Kom op jongens, criminelen zijn etterbakken, ook marokkaanse criminelen. Hou op ze te verdedigen, niemand valt gewone marokkaanse moslimjongeren aan, maar wel marokkaanse moslimcriminelen.

De reden dat het lijkt of nederlanders moslims als crimineel beschouwt, is omdat alle moslims altijd een front maken tegenover nederlanders als een van hen toevallig crimineel is. Want dan wordt hij in jullie ogen opeens niet door nederlanders aangevallen omdat hij crimineel is, maar omdat hij moslim of marokkaans is, en dan staan opeens nederlanders tegenover moslims!

Hou op met die misplaatste religie/nationaliteit solidariteit, en kots je criminele jongeren net zo hard uit als nederlanders het met nederlandse criminelen doen. Als jejezelf als nederlander wilt profileren, word dan een solidair met gewone brave burgernederlanders. Anders word je nooit geaccepteerd.
Oud 19-01-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
In Amsterdam hebben enkele tientallen mensen deze avond de gisteren overleden Ali B. herdacht. De 19-jarige Ali kwam om het leven, nadat hij met zijn scooter klem kwam te zitten tussen een boom en een auto van de vrouw. Kort ervoor had hij haar tas gejat.

De aanwezigen spraken onder leiding van een imam van de nabijgelegen moskee een gebed in het Arabisch uit. Bij de herdenking waren geen familieleden van Ali aanwezig, maar wel een hoop van zijn Marokkaanse vrienden, bekenden en buurtbewoners. De spontane bijeenkomst verliep rustig.

Op de boom hangen A4'tjes met herinneringen aan de jongen. "Ali je was een van de weinigen met een hart van goud. Dacht altijd groot over je toekomst. Een hardwerkende jongen met twee banen. Je einde van je leven was onrechtvaardig, maar nu ben je bij Allah. Je bent een soldaat en je zal niet vergeten worden want diep in ons hart blijf je altijd leven."

De exacte toedracht van het ongeval staat nog niet vast, maar vrienden van Ali zijn kwaad. "Hij schreeuwde het uit van de pijn en was amper herkenbaar", aldus een van zijn vrienden. "Ze had niet voor eigen rechter mogen spelen. Diefstal is niet te vergelijken met moord." Dat Ali een dief is, gelooft men in zijn vriendenkring niet. "Hij werkte hard voor zijn geld."
bron:Fok

Dit is toch niet te geloven !?
Oud 19-01-2005, 13:12
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 13:04 :
Wat mij opvalt aan sommige van de moslimforummers hier is dat ze zelf niet crimineel zijn, maar toch altijd weer opkomen voor criminelen die toevallig moslim zijn. Hun solidariteit ligt bij de afkomst van de crimineel, dat maakt blijkbaar alles goed. Je eigen volk val je niet af, zelfs al zijn het tasjesrovers. Wie is hier nou racistisch?

Kom op jongens, criminelen zijn etterbakken, ook marokkaanse criminelen. Hou op ze te verdedigen, niemand valt gewone marokkaanse moslimjongeren aan, maar wel marokkaanse moslimcriminelen.

De reden dat het lijkt of nederlanders moslims als crimineel beschouwt, is omdat alle moslims altijd een front maken tegenover nederlanders als een van hen toevallig crimineel is. Want dan wordt hij in jullie ogen opeens niet door nederlanders aangevallen omdat hij crimineel is, maar omdat hij moslim of marokkaans is, en dan staan opeens nederlanders tegenover moslims!

Hou op met die misplaatste religie/nationaliteit solidariteit, en kots je criminele jongeren net zo hard uit als nederlanders het met nederlandse criminelen doen. Als jejezelf als nederlander wilt profileren, word dan een solidair met gewone brave burgernederlanders. Anders word je nooit geaccepteerd.
ER worden geen criminelen beschermd. We worden gewoon ziek over het feit dat het zo benadrukt wordt dat het een marokkaan/moslim was. DAar gaat het ons om. Niet dat het een islamitische crimineel, dus automatisch onze vriend is. Je zegt t zelf al, nederlanders die moslims al als criminelen gaan zien. DAar verzetten we ons tegen.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 19-01-2005, 13:12
juno
Avatar van juno
juno is offline
Tja, de moslimgelederen trekken weer samen. Iemand kwam aan een van hen, en dan zijn ze allemaal weer solidair. Want hun volk, dat zijn geen criminelen, al zien ze hem voor hun ogen een tas jatten.

Nee, die aangenomen martelaarsrol zal echt helpen om de samenleving weer te depolariseren.
Oud 19-01-2005, 13:13
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Wat heeft de moslim weer hier mee te maken?
Oud 19-01-2005, 13:14
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
juno schreef op 18-01-2005 @ 21:01 :
Na het lezen van het ANP bericht over een nederlands meisje .
Het was een Surinaams meisje.
Oud 19-01-2005, 13:18
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 13:12 :
Tja, de moslimgelederen trekken weer samen. Iemand kwam aan een van hen, en dan zijn ze allemaal weer solidair. Want hun volk, dat zijn geen criminelen, al zien ze hem voor hun ogen een tas jatten.

Nee, die aangenomen martelaarsrol zal echt helpen om de samenleving weer te depolariseren.
Moslimgelederen? Een moslim jat een tas, word vervolgens doodgereden. Ok, en dan weer het populistische gezeur dat er iets mis is met moslims dit dat. En jij deelt ons in in volken.. Ik neem aan dat je ons dan niet als nederlanders ziet?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken geweld tegen criminaliteit
hmvreemd
9 10-12-2003 14:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.