Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2008, 23:27
asjdfl
asjdfl is offline
hallo,

na een enerverend gesprek over muziek laatst vertelde ik over mijn beste concert evah. wat is het beste concert dat je ooit hebt meegemaakt, en waarom? en wat is het slechtste?

beste; the fall tijdens het gdmw festival 2004
als onderdeel van een hele lange, lange dag waaronder een voordracht van gummbah, moderne dans waarbij mensen sponzen boven elkaars hoofd moesten uitknijpen en een handtekeningenactie van de tekenaar van eefje wentelteefje begon om half twee s'nachts eindelijk het concert van the fall in de rotterdamse schouwburg. je merkte er niet aan vanaf dat ze oud en verlept waren en ik stond oog in oog met mark e smith : swoon :
het hielp ook dat er maar 100 mensen waren. en het kaartje was vijf euro.

slechtste; tony conrad in het voorprogramma van faust in 2006, patronaat
één uur lang naar intentioneel (?) valse vioolgeluiden luisteren, terwijl tony achter een vast dramatisch bedoeld doek stond op het podium.
eigenlijk was het gewoon geluid. irritant geluid.


misdragende celebs die je eventueel gezien hebt tijdens said concerten mogen hier ook vermeld worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2008, 01:18
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Slechtste vind ik ontzettend moeilijk. Ik heb nogal wat shit langs zien komen in de loop der jaren, en het meeste is inmiddels gelukkig verdrongen.

Beste is net iets minder moeilijk, maar ook nog knap lastig want er is zoveel keuze. Heel veel dingen op festivals zijn me bijgebleven, maar daar staat tegenover dat ze in een intiemere setting ongetwijfeld nóg veel gaver waren geweest. Sigur Rós en Broken Social Scene vond ik overrompelend. Sigur Ros overigens beter op een festival (een paar maanden terug) dan tijdens hun eigen gig (+- twee jaar terug in de 013). De eerste keer Silver Mt. Zion in de Effenaar (dat moet ergens rond 2002 geweest zijn) was ook extreem indrukwekkend. Stond ook zowat tegen het podium, en ze speelden prachtig, met een goede setlist, een goede variatie tussen hard en zacht en veel speelplezier (op Efrim na). Vic Chesnutt met Silver Mt. Zion was ook zeer mooi. Joanna Newsom in Paradiso was ook heel erg tof, maar Paradiso is niet ideaal dus had ik liever ergens anders gezien. En Yeasayer in Doornroosje was ook een groot feest. Maar ik hou sowieso van die zaal, lekker klein, je kunt altijd vooraan staan, het geluid is goed en de mensen zijn relaxed. En ze hebben een goede programmering en goedkope entree.
Antony & The Johnsons in september a.s. (mét orkest(!)) zou mijn allerallermooiste concert ooit worden maar ik kan daar niet heen want de vliegtickets zijn te duur geworden.

Misdragende celebs, tja. Snoop Dogg die een stel minderjarige meisjes mee backstage nam na zijn optreden. Ewww.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 01:33
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
het slechtste heb ik een aantal weken geleden gezien op sleazefest in timboektoe op 't strand. geen idee hoe dat bandje heette maar het waren twee dudes die niet konden spelen en zelfs niet raggen maar toch besloten te raggen. We waren perplex. laatst op young art circus ook nog iets vaags gezien, melomaniacs oid? 'kijk ons eens hip zijn', tyf op.

het beste vind ik denk ik arcade fire op pukkelpop vorig jaar, maar dat is wat me nu te binnen schiet omdat ik 't vandaag heb zitten luisteren. Verder moet ik daar eens even over na denken. Laatste geniale optreden was hausmagger.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 01:35
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ohja en vorig jaar pukkelpop stond win butler naast me tijdens the smashing pumpkins maar omdat billy corgan zich misdroeg was win snel weer weg
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 10:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Anthrax op Graspop 2005 maakte erg veel indruk. The White Stripes in Paradiso in 2002 ofzo trouwens ook, toen was ik nog maar een jong knaapje en dat was mijn eerste echte rockconcert.

Tori Amos in HMH vorig jaar, ook schitterend.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 11:34
Verwijderd
tool en placebo op pinkpop 2006 waren geweldig en slechtste: ik zit te twijfelen tussen de bloodhound gang op diezelfde pinkpop, papa roach op fields of rock in '05 of slipknot in t voorprogramma van metallica, t geluid was bij alle drie kut, alleen bij de bloodhound gang kon ik nog lachen, papa roach was zo vals en uit de maat en slipknot, tsja, de arena echo't als een gek en t was echt niks...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 12:01
Verwijderd
pff ik heb er een paar, 16 horsepower in 2000 op pinkpop was magistraal, thursday in 2004 in het muziekodroom was geweldig, vorig jaar arcade fire in montreal, sigur ros in de 013 paar jaar terug, beide keren broken social scene was te gek, deus in de mezz 4 jaar terug.. ahh ik kan echt niet kiezen..

en mijn celeb moment was dit jaar op pinkpop waar ik gebroederlijk met patrick watson heb staan pogo'en bij RATM.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 17:21
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Beste: Daft Punk in de HMH vorig jaar. Orgasmisch gaaf. Arcade Fire op Lowlands 2007 was ook fantastisch.

Slechtste: Amanda Palmer (van The Dresden Dolls) als voorprogramma van Death Cab. Pretentieus kattengejank
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 17:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Oh, slechtste zal een of ander pretenieus experimenteel bandje geweest zijn waarvan ik de naam vergeten ben. Dat je de eerste minuut nog denkt dat dat gekke geluid gewoon een intro is, maar dat de moed je steeds dieper in de schoenen zinkt als die intro een kwartier doorgaat en er dan geen nummer komt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 18:14
Verwijderd
beste, heel moeilijk vind ik die: ik denk terror. geen hoge verwachtingen vanwege de grote zaal en het dive verbod, maar ze waren superhard, ieder nummer keihard mee staan bléren, superhard gegaan in de pit en de mic nog een keer in mijn handen gekregen, maakte wel echt indruk. amenra zag ik een keer in de kelder van de dynamo, kende het bijna niet maar ik bleef er de volgende dag constant aan denken, die sfeer was echt supergoed. en als derde, ja ik maar er maar even een top drie van, horse the band. grappig, hard, snel, supergoede publieksreactie en weken mank gelopen naderhand, supergaaf
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 19:54
Frank
Avatar van Frank
Frank is offline
Beste:

Cake in Tivoli (toffe tent ook). Wat was dat heerlijk, hele concert lang met 5 onbekende gasten de 2e stem meegeschreeuwd as in:

Cake: "I want a girl who gets up early", wij: "gets up early!"
Cake: "I want a girl who stays up late", wij: "staays up late!!"
Cake: "I want a girl with uninterrupted prosperity" wij: uninterrupted prosperity!!
Cake: "With fingernails that shine like justice" wij: HEEY
Cake: "And a voice that is dark like tinted glass" wij: HOOO!
Cake: "She is fast, thorough, and sharp as a tack"
Cake: "Shes touring the facility and picking up slack"
Cake: "I want a girl with a short skirt",
Cake: "And a long, long jacket" wij: nananananana nananananaaaaanaaaaa, nananananana nananananaaaaa naaaa

om maar een bekend coupletje te noemen. En dat het hele concert lang. En die zanger is zo vet

En Bondé de Rolé dit jaar op MELT was ook heersend, evenals mijn eerste x in Paradiso: Presidents of the USA ergens in 2005.

slechtse ooit.... nog ff denken
__________________
True in the game, as long as blood is blue in my veins
I pour my Heineken brew to my deceased crew on memory lane
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 20:17
Frank
Avatar van Frank
Frank is offline
Ik weet het, Placebo op Lowlands 2006. Torenhoge verwachtingen, wat speelden ze arrogant en kut zeg.

Ik nomineer ook Australian Nirvana op Dijkpop en Kings of Leon op Lowlands 2007 voor een van de leukere/goede concerten.
__________________
True in the game, as long as blood is blue in my veins
I pour my Heineken brew to my deceased crew on memory lane
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 23:23
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Beste:
Andy McKee in Concordia Den Haag. Fucking hell nog nooit iemand zo enorm op zien gaan in zijn eigen muziek. En dan ook nog eens het publiek mee weten te krijgen

Slechtste:
Delain. Maar dat heeft meer te maken met dat ik ze toen al voor de 3e keer zag met wederom dezelfde setlist (en dat ze gewoon een 2e zanger erbij moeten nemen die wel het stembereik heeft want Ronald trekt het echt niet )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 15:02
Matrimony
Avatar van Matrimony
Matrimony is offline
Rotting Christ op Graspop was zeer zeker beste van dit jaar.
Opeth op Wacken nou het geluid in het begin was niet zo geweldig.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 15:24
Verwijderd
Beste is erg moeilijk, sigur ros par weken geleden in Noorwegen was geweldig ( redelijk klein podium, 2de rij in het midden stond ik, goede setlist), verder is iets wat me te binnen schiet mono vorig jaar in het paard vorig jaar. Bikkelhard en loepzuiver, prachtig.
Slechte concerten ben ik vooral vergeten, al vond ik isobell campbeel en mark lanegan een tijdje terug echt waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 16:03
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Slechtste is zonder enige twijfel The Films vorig jaar november. Hun debuutcd vond ik superleuk, ze deden dan wel niks nieuws maar ze deden het in elk geval wel goed en vol enthousiasme.
Nou ja, in de studio misschien maar op het podium dus duidelijk niet. De zanger kende zijn eigen teksten niet, de drummer had het ritmegevoel van een driejarige aan de speed en de gitarist en bassist hadden duidelijk meer tijd gestoken in het uitzoeken van hun matchende rock'n'roll outfitjes dan in het oefenen van hun akkoorden. En dan de pretentieuze, hippe 15-jarige skinnyjeans-leren-schoenen-Kate-Moss-hoedje-polaroidcamera-om-de-nek jochies die vooraan met een jointje in hun hand volledig uit hun plaat gingen....
Ik had mn beste vriendin meegesleept omdat ik niet in mijn eentje naar Den Haag wilde reizen voor dat concert en ik heb haar erna ook wel honderd keer mijn excuses aangeboden dat ik haar dat heb aangedaan. We zijn voortijdig weggegaan en toen ik na 50meter tegen haar zei '... Dat was niet zo goed hè?', riep ze meteen 'GODZIJDANK IK HOOPTE AL DAT JIJ DAT OOK VOND!'. Wát een aanfluiting.
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.

Laatst gewijzigd op 26-08-2008 om 20:22.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 19:54
hellebel
Avatar van hellebel
hellebel is offline
Citaat:
Slechte concerten ben ik vooral vergeten, al vond ik isobell campbeel en mark lanegan een tijdje terug echt waardeloos.
in paradiso toen? met will whitmore als voorprogramma. die wilde ik noemen, wat een afgang.

beste vind ik twilight singers, net niet gehuild.
__________________
HEY DIKKE TIETEN
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 22:50
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Beste was Belle & Sebastian op Lowlands 2006. En The Frames aldaar.

Slechtste was A Balladeer ooit als voorprogramma van Saybia. En The Frames in de Effenaar was ook niet geweldig (zeker niet vergeleken met dat geweld op Lowlands). Oh en The Secret Machines op Metropolis 2005 geloof ik, die waren knudde omdat het geluid véél te hard stond.
__________________
men die geen punten kommas en andere leestekens gebruikt hoeft, zich niet druk te maken om interpunctie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2008, 23:43
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik zou niet weten waar ik moet beginnen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 10:00
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Hahaha +1. Heb 't verdrongen.

We speelden wel pas in Duitsland met een soort van Suicidal achtige band met een drummer die geen maat kon houden, een gitarist die dwars door alles heen soleerde, een bassist die dacht dat hij die kerel van Primus was, maar dan net niet en een zanger met lelijke tatts op z'n handen en een Venice/chicano/Suicidal pak aan compleet met korte dickies, hoge sokken en een bandana tot aan z'n neus. Koppel dit aan een klein zaaltje waar de pa man blijkbaar een nieuwe rookmachine had met als gevolg dat ik de band nieteens kon zien op 2m afstand(True story!), we al ongeveer 4 uur voor de show aanwezig waren, de pils in lauwe halve literflessen geserveerd werd en er boven een soort vreetfestijn voor corpulente duitsers aan de gang was. Nou dan wil je dood hoor...

Upside was de heerlijke curryworst met frieten die ik lachend naarbinnen werkte terwijl m'n bandmatties aan de ondefinieerbare grijze vegan meuk, die je standaard krijgt op dat soort shows, zaten in het voorgenoemde zaaltje
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 10:18
STP
Avatar van STP
STP is offline
Citaat:
Hahaha +1. Heb 't verdrongen.

We speelden wel pas in Duitsland met een soort van Suicidal achtige band met een drummer die geen maat kon houden, een gitarist die dwars door alles heen soleerde, een bassist die dacht dat hij die kerel van Primus was, maar dan net niet en een zanger met lelijke tatts op z'n handen en een Venice/chicano/Suicidal pak aan compleet met korte dickies, hoge sokken en een bandana tot aan z'n neus. Koppel dit aan een klein zaaltje waar de pa man blijkbaar een nieuwe rookmachine had met als gevolg dat ik de band nieteens kon zien op 2m afstand(True story!), we al ongeveer 4 uur voor de show aanwezig waren, de pils in lauwe halve literflessen geserveerd werd en er boven een soort vreetfestijn voor corpulente duitsers aan de gang was. Nou dan wil je dood hoor...

Upside was de heerlijke curryworst met frieten die ik lachend naarbinnen werkte terwijl m'n bandmatties aan de ondefinieerbare grijze vegan meuk, die je standaard krijgt op dat soort shows, zaten in het voorgenoemde zaaltje
Oef, brings back ALOT of Gascoigne-memories! En dan vooral het vlees-verhaal!

Beste concert ga ik denk ik voor Story Of The Year op Groezrock. Alhoewel het geluid op het podium vrij moeilijk te horen was maakt die gasten een verpletterende indruk. En de dag erna doodleuk weer hetzelfde doen in een teringklein Waterfront Rotterdam. Heel gaaf. Daarnaast No Use For A Name, in een maand tijd geen één slechte show van ze gezien!

En de slechtste is toch het voorprogramma van Nofx de laatste keer in de Melkweg. White Flag? Het enige goede was de stem van de tweede vocalist. En zelfs dat was nog niet om over naar huis te schrijven. Wat een drama!
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 12:24
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
erg moeilijk, maar dan kies ik waarschijnlijk toch voor british sea power in newhaven, toen ik 2 jaar geleden op vakantie was naar brighton. er werd daar een festival gehouden (british sea power als host, verder onder meer my latest novel, charlottefield, the research) op de binnenplaats van een oud fort. ten eerste was dat een geweldige lokatie, ten tweede vind ik british sea power geweldig (al zijn hun optredens in europa vaak wat tam) en het publiek, dat voornamelijk uit regio east sussex afkomstig was, was dat ook. heb nog een joint gerookt met een dikke britse bierzuiper, en alles luidkeels meegezongen. een boel mensen hadden takken en opgezette vogels meegenomen - een gimmick - en stonden daar mee te zwaaien. het laatste album was nog niet uit, maar resulteerde niettemin in een superieure setlist die haast het hele debuut omvatte + nog wat nummers van open season. en traditioneel de 15 minuten lang durende coda waarin alles aan flarden gaat, en waar er een grote beer het podium op kwam om mee te dansen.


__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 12:39
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Iets wat ook m'n verstand te boven ging. Hooftpijn in het voorprogramma van Bad Religion in de melkweg paar jaar terug. Vraag me af welke pikken ze hebben gezogen om daar te staan kanker zeg.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 15:12
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
slechtste: meat loaf - hmh 2008. hij zou zich om moeten draaien in zijn graf. was ie maar dood. daarnaast natuurlijk nog tientallen (honderden) bands gezien die ik niets vond, kwestie van smaak of desinteresse.

beste: birds of avalon - morlock gallery 2008. orange sunshine in zelfde zaal, meerdere keren. en vast wel meer bands. goed en slecht is natuurlijk relatief en gebonden aan tijd bla bla.
__________________
als je niets zegt kun je ook niets stoms zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe was jouw 2005?
Mr.Oizo
66 21-01-2006 21:36
Lifestyle Je dagje :s (y)
terror koekjes
500 04-06-2005 21:25
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Muziek Wat is de slechtse live band?
Verwijderd
56 26-09-2002 21:21
Muziek Concerten waarbij het voorprogramma heerschte over het hoofdprogramma :D
Shah of Blah
65 27-08-2002 19:05
Muziek Wat heeft Queen dat andere (rock)bands niet hebben?
TMLWKY
98 22-07-2002 12:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.